Page 1 of 10

Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Thu Oct 25, 2007 7:55 pm
by TomiCaPri
2007. június 1-én megvettem életem első capriját és egyben életem első autóját is. A hírdetést látván már másnap kigurultunk édesapámmal Halásztelekre, hogy megnézzük milyen állapotban is van. Kb. fél óra vizsgálódás és a tulajjal való besztélgetés után meg is kötöttük az üzletet, rá pár napra haza is vontattuk.

A hírdetés képei:
Image


Image

Posted: Thu Oct 25, 2007 8:01 pm
by TomiCaPri
Az autó egész menthető volt (látszólag) aztán jöttek elő a "rejtett" hibák. Pl. hogy nem vettük észre a henyenként 0,5-1 centi vastag gittréteget... Proteusnak amikor nálam járt bárhonnan tudtam volna adni egy szuvernírdarabot a kocsi kasztnijából... :( :)

Csak egy két példa:

Ilyen volt
Image


Ilyen lett...
Image

Volt:
Image


Lett:
Image

Posted: Thu Oct 25, 2007 8:07 pm
by TomiCaPri
Aztán kiszedtem az autó utasterét, majd ismét csoda tárult elém a padlólemez formájában. Pontosabban hogy nem láttam igazán a padlólemezt...

Image


Image

Posted: Thu Oct 25, 2007 8:14 pm
by TomiCaPri
Motorikusan egyébként az előző tulaj szerint nincs komolyabb baja, egy gyűrűzés ráférne, és valami furcsa hang jött belőle miután bemelegedett, ők csapágyra tippeltek, de mivel nem használták, hanem 1,5 évet állt, és az az előtti tulajnál is valószínűleg csak állt (mert 2003 óta nincs rajta műszaki) így biztosat senki nem tud mondani.
Miután összehúztuk a motort ismét a váltóval (mert az extulaj ki akarta venni, csak éppen az önindítónál bent hagyták a csavart...) egy kis víz, olaj és benya után rögtön beröffent (kipufogó nélkül :twisted: ) viszont mint láttuk olajnyomás nincs... Leszedtük a műszerről a csövet, hátha a műszer rossz. Semmi olaj nem jött fel. Jó, nézzük meg az olajszűrőt. Levettük, beröfffentjük, semmi nem jön ki. Szóval olajnyomás mint olyan az egyenlőre nincs a motorban.

Image

Posted: Thu Oct 25, 2007 8:22 pm
by TomiCaPri
Aztán mint egy isteni szikra felkerült a hír a fórumra. Mk3-as Capri bontás... Ez már önmagában eddig nem rossz, de a legszebb az volt, hogy miután a Capri Klub rekordidő alatt széthordta az összes alkatrészét az autónak mint a sásákák, ott maradt egy üres kasztni, és csak rám várt :lol:
Bár igaz haboztam előtte, mert anyagiakban is szűkösködtem eddigre (éljen a diákmunka...) már és még reménykedtem, hogy a fekete kasztniból is lehetne autót csinálni, de aztán egy kis számolgatás meg utánajárás után kiderült, hogy sokkal kedvezőbb volna azt a bizonyos kék kasztnit megkaparintani. Hát, nem is történt másképpen :)


Image

Image

Posted: Thu Oct 25, 2007 8:25 pm
by TomiCaPri
Jelenleg pedig ott tartok, hogy a fekete kasztni lassan le lesz teljesen csupaszítva, már csak a motor illetve az azt tartó kengyelnek a kiszerelése van hátra. Csak ugye mint minden öreg vasnál, itt is természetesen minden össze van rohadva, és bizony fogazódnak rendesen a csavarfejek :cry: 4 csavarból jó ha 1 kijön "normálisan"
Per pil 2 csavarra vagyok a győzelemtől, de egyenlőre még tartja magát. De Dr. Flex mindent megold :twisted:

Hát, eddig ennyi az én kicsinyem története, ha összegyűlik a keret és sikerül behalászni illetve átfestegetni rozsdagátlóval az alkatrészeket (pl. hátsó híd) akkor már tolom is alá a kék kasztninak és gurul a fényezőbe, hogy minnél hamarabb készen legyen, a telet már nem szeretném, hogy kint töltse szegény zárt fűtöt garázs nélkül :cry:

Posted: Thu Oct 25, 2007 9:53 pm
by proteus
Annyira egyben van az a kaszni, hogy mehet a fényezőhöz? :shock: Valamikor mostmár tényleg elnézek feléd... De akkor télen mit csinálsz a géppel?

Posted: Thu Oct 25, 2007 10:20 pm
by TomiCaPri
Annyira azért sajna nincs, de szerintem ha megvolna a cash rá, akkor 1 hét alatt kényelmesen végeznék (kopp-kopp) Csak ugye a piszkos anyagiak mindig...
Szeretném ha télre összeállna az egész, de a műhely mellé mindenképpen csinálok valami tetőszerűséget, vagy szerzek valami sörsátrat, hogy ne érje annyi nedvesség. Alá meg teszek valamit, hogy azért onnan se szívjon be annyi nedvet lehetőleg.

Posted: Fri Oct 26, 2007 10:21 am
by holecz
A kék Capri egy tök szép ótó volt.A képek alapján, most is jó az a kasztni.Sok sikert és kitartást az újjáépítéshez! :D

Posted: Fri Oct 26, 2007 12:51 pm
by TomiCaPri
Hálás köszönetem! :)

Posted: Sun Nov 18, 2007 11:08 am
by TomiCaPri
Végre egy kis haladás is történt az elmúlt 1-2 hét során :)
A fekete kasztniból a szélvédőn és az ablaktörlőkön kívűl minden kijött már (azt hiszem :lol: )
A kábelköteg elég borzalmas helyzetben lehet, mert nagyon sok a kennácsolás benne, sokat toldották, foldották, meg szemet szúrt az egyik relén a CCCP felirat, valahogy úgy sejtem nem gyári :roll: :D

Image

Image


A kékbe pedig bekereült a hátsó híd, felkerültek a csomagtér-ajtó és a motorháztető

Image

A motort sikerült kihalászni a kengyellel és a kormányművel együtt, ha nem muszáj nem akartam azt is lebontani, mert az jó volt.

Image

Image

Most pedig a hibás helyek hegesztgetése kezdődik el. Itt is ért meglepetés, már éppen kezdtem anyázni, hogy a hátsó falnál gyak az autó hátsó csücskei puhabbal vannak kifújva (ami történetesen ki is van rohadva elég csúnyán), de ekkor Proteus és Vincsab is felvilágosított, hogy az a hab ott gyári. :roll:

Image

Image

Image

Posted: Sun Nov 18, 2007 11:24 am
by TÉCSÉ
TomiCaPri wrote:Végre egy kis haladás is történt az elmúlt 1-2 hét során :)
A fekete kasztniból a szélvédőn és az ablaktörlőkön kívűl minden kijött már (azt hiszem :lol: )
A kábelköteg elég borzalmas helyzetben lehet, mert nagyon sok a kennácsolás benne, sokat toldották, foldották, meg szemet szúrt az egyik relén a CCCP felirat, valahogy úgy sejtem nem gyári :roll: :D
A Nagy és Híres Német-Szovjet baráT(C)Ságról még nem hallottál ? :wink:
Kitartás (és egy taliga lovetta) :!: :smt023

Posted: Sun Nov 18, 2007 11:36 am
by TomiCaPri
TÉCSÉ wrote:
A Nagy és Híres Német-Szovjet baráT(C)Ságról még nem hallottál ? :wink:
Kitartás (és egy taliga lovetta) :!: :smt023
Nah jó, ott a pont, megadjuk. :twisted: Nahde a Volvo ablakmosó tartályt mivel lehetne magyarázni? :? :lol:
Köszi a jókívánságot :wink: (bárminemű anyagi segélyt elfogadok :lol: )

Posted: Sun Nov 18, 2007 1:44 pm
by proteus
Lesz még itt ledöbbenés a Fordos éveid alatt, ha pl diesel Sierrát fogsz szerelni és találsz benne egy pözsó motort! :lol:

Posted: Sun Nov 18, 2007 1:44 pm
by TÉCSÉ
TomiCaPri wrote:
TÉCSÉ wrote:
A Nagy és Híres Német-Szovjet baráT(C)Ságról még nem hallottál ? :wink:
Kitartás (és egy taliga lovetta) :!: :smt023
Nah jó, ott a pont, megadjuk. :twisted: Nahde a Volvo ablakmosó tartályt mivel lehetne magyarázni? :? :lol:
Köszi a jókívánságot :wink: (bárminemű anyagi segélyt elfogadok :lol: )
Már a Volvo is a Ford konszerné.... :wink:
Tudták előre :!:
:lol: