capriv6 caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: capriv6 caprija

Post by White Shark »

capriv6 wrote:Köszönöm....
Mindig tanulok valamit..
Keresek egy könyvet a mocimról amiben benne vannak az adatok..
Szerintem hasonló lesz a helyzet mint a 2,8 motornál mivel elég buta motor... nincs kihegyezve alacsony sűrítéssel... nem is értettem hogy 4026ccm és 160hp!!érdekes...


Blant wrote:Végigolvastam még egyszer a cikket és figyelmesen megnéztem a táblázatot. A táblázatból kiderül, hogy pl a 2.8i tengelye, nem is olyan nagyon rossz turbósnak, valószínűleg azért mert ugye szívómotornak sincs éppen valami nagyon kihegyezve, viszont pont az összenyitáskori kipufogószelep nyitottságnál van a legnagyobb eltérés, ami meg pont a legcikibb.
Megnéztem a dugót ,nagyon hasonlít a 2,9 re de talán mélyebb ,mennyi a dugattyú kilógása a hengerből ,mert a 2,9 -en 0,45mm.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Ugy emlékxem hogy nem lóg ki semmit egy síkban van..
Homorú dugó ürege:19ccm
White Shark wrote:
capriv6 wrote:Köszönöm....
Mindig tanulok valamit..
Keresek egy könyvet a mocimról amiben benne vannak az adatok..
Szerintem hasonló lesz a helyzet mint a 2,8 motornál mivel elég buta motor... nincs kihegyezve alacsony sűrítéssel... nem is értettem hogy 4026ccm és 160hp!!érdekes...


Blant wrote:Végigolvastam még egyszer a cikket és figyelmesen megnéztem a táblázatot. A táblázatból kiderül, hogy pl a 2.8i tengelye, nem is olyan nagyon rossz turbósnak, valószínűleg azért mert ugye szívómotornak sincs éppen valami nagyon kihegyezve, viszont pont az összenyitáskori kipufogószelep nyitottságnál van a legnagyobb eltérés, ami meg pont a legcikibb.
Megnéztem a dugót ,nagyon hasonlít a 2,9 re de talán mélyebb ,mennyi a dugattyú kilógása a hengerből ,mert a 2,9 -en 0,45mm.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Sziasztok

nos újra haladtam kicsit...
Ami történt amíg nem írtam:
Veztengely javítás köszönet FEFE műveknek :mrgreen: felületi kopás volt a tengelyen így el kellett vinni feljavítani a felületet és hogy utána ne legyen vele probléma a felületet (tengelyt) el kellet vinni edzeni..
Szerencsére volt egy nagyon megbízható futárom Bogyoexpressz köszönöm :pia:
Kapott uj HF csavarokat is...
A vásárolt tömítés garnitúrából csak alig jó valami így gyártanom kellet elég sokat...

HF tömítés (turbosítás miatt is) alul felül lemezest garantált 25psi-ig jo lessz :mrgreen:

Koporsó tömítés amit kaptam az alumíniumból van valami vulkanizált szilikon felülettel.... ebbe nem bízok..

Szívósor tömítés nem kaptam


Rakás kipufogó tömítés

Turbo tömítés...

Gyorsan neki is álltam...
Na most már jönnek a képek.. :pia:

Utolsó kép FEFE-nek szól :metla:
Attachments
DSCF2950.JPG
DSCF2950.JPG (131.53 KiB) Viewed 6881 times
DSCF2954.JPG
DSCF2954.JPG (90.5 KiB) Viewed 6881 times
DSCF2956.JPG
DSCF2956.JPG (104.17 KiB) Viewed 6881 times
DSCF2958.JPG
DSCF2958.JPG (117.73 KiB) Viewed 6881 times
DSCF2960.JPG
DSCF2960.JPG (113.78 KiB) Viewed 6881 times
DSCF2962.JPG
DSCF2962.JPG (83.76 KiB) Viewed 6881 times
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: capriv6 caprija

Post by Blant »

Ohh, beh szépen dolgozik az úr :) Király lesz
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: capriv6 caprija

Post by White Shark »

Meggyőző a tömítés ,szerintem jó lesz ,viszont a vezérlés az minden elemében 2,9 ,nem változtattak azon semmit ,még a főtengely -lánckerék kombó is , tévedtem a rögzítéssel kapcsolatban ,olyan mint a képen ,nincs végig nútolva ,a lánckerék csak azzal a kis pöcökkel van rögzítve ,és nekiszorítja kívülről a szíjtárcsa a főtengely felfekvő felületének .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Tibi »

Milyen csavarokat használsz ?

főtengely csapágy, hajtókar, hengerfej ?
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: capriv6 caprija

Post by White Shark »

Tibi wrote:Milyen csavarokat használsz ?

főtengely csapágy, hajtókar, hengerfej ?
Én úgy tudom a gyárit ,ami azonos a 2,9 csavarjaival ,csak újat .
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Ez igy van :mrgreen:
Másra nem futotta :neutral:
White Shark wrote:
Tibi wrote:Milyen csavarokat használsz ?

főtengely csapágy, hajtókar, hengerfej ?
Én úgy tudom a gyárit ,ami azonos a 2,9 csavarjaival ,csak újat .
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by daytona »

Szepen haladsz! Jol ertettem, hogy 2.9-nel is a fotengely vezerles fogaskerekebol egy ek all ki, ami beilleszkedik a fotengelybe?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Igen, ebből is van egy kis problémám amit még akarok orvosolni...
A kis alsó kerék nem megfelelő amit küldtek ha nincs más beszerelem a régit de ha kapok holnap külön akkor csere,...

daytona wrote:Szepen haladsz! Jol ertettem, hogy 2.9-nel is a fotengely vezerles fogaskerekebol egy ek all ki, ami beilleszkedik a fotengelybe?
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by daytona »

2.9-et sosem szereltem, de DOHC-nal ugyanigy van, es ott joparszor eltepodik az a kis kiallo ek. Ez akkor kovetkezik be, ha mar erezheto a lotyogese a fotengelyben.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: capriv6 caprija

Post by White Shark »

daytona wrote:2.9-et sosem szereltem, de DOHC-nal ugyanigy van, es ott joparszor eltepodik az a kis kiallo ek. Ez akkor kovetkezik be, ha mar erezheto a lotyogese a fotengelyben.
Annak a kis éknek csak az összeszerekéskor van jelentősége ,nem az fogja meg a lánckereket az elfordulás ellen .A szíjtárcsa meghúzásakor maga a szíjtárcsa préseli neki a főtengelynek ,ergó csak akkor van lehetősége a pöcköt elnyírni és elfordulni ,ha a szíjtárcsa fellazul ,vagyis a szíjtárcsa csavarját rendesen meg kell húzni .
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

A vezérlés és a főbb helyekre amit biztosítani kell ott Loctitle (zöld) csavarrögzítőt használok...
A rezonancia mindent fellazít...voltam jopár loctitle,SKF,SMC,OMRON stb tanfolyamon és ott be is bizonyították....meggyőzött..

White Shark wrote:
daytona wrote:2.9-et sosem szereltem, de DOHC-nal ugyanigy van, es ott joparszor eltepodik az a kis kiallo ek. Ez akkor kovetkezik be, ha mar erezheto a lotyogese a fotengelyben.
Annak a kis éknek csak az összeszerekéskor van jelentősége ,nem az fogja meg a lánckereket az elfordulás ellen .A szíjtárcsa meghúzásakor maga a szíjtárcsa préseli neki a főtengelynek ,ergó csak akkor van lehetősége a pöcköt elnyírni és elfordulni ,ha a szíjtárcsa fellazul ,vagyis a szíjtárcsa csavarját rendesen meg kell húzni .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Tibi »

Nekünk egy régebbi törőfejen lazultak fel állandóan a csavarok. Mi Esab márkájút használtunk, azóta nem lazul fel.
1980 Capri MK3
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: capriv6 caprija

Post by Machine »

capriv6 wrote:A vezérlés és a főbb helyekre amit biztosítani kell ott Loctitle (zöld) csavarrögzítőt használok...
A rezonancia mindent fellazít...voltam jopár loctitle,SKF,SMC,OMRON stb tanfolyamon és ott be is bizonyították....meggyőzött..
Melyik zöldet használod?
én a közepest, a 243 kéket használom, mert a megbontáshoz nem kell hevíteni az alkatrészt
"The highway still leads to hell"
Post Reply