én nem lehetek lelassulva? késöbb már rájöttem hogy miről van szó, azt id gondoltam hogy ez az ami tőlem van. de amit adtam az nem volt igy szétszedve...józan ésszel végiggondolva azt mondanám amit te elsőnek, de az ördög nem alszik, tudnál még képeket csinálni róla oldalról? a 2 vezeték és a saru egyike sem cseng össze müszerrel a fém házhoz?szszaby wrote:Milyen műszer.... hát Tőled való, már elfelejtetted Zelnök úr. Meg gondoltam a topik címéből okulva nem kell odaírnom micsoda.Bogyo28 wrote:milyen müszer ez? fordulatszámmérő? müszerrel nézted a fém házhoz képest?szszaby wrote:Mindkét vezeték színe fehér és a saru mellé semmi sincs írva. A két fehér vezeték bemegy egy műanyag valamibe gondolom fojtótekercsbe és kijön belőle egy kék és zöld vezeték ami megy a panelra. A sarutól egy sárga vezeték megy a panelra.
A fémházhoz nem vezet egyik vezeték sem, pedig a panelről megy egy testvezeték oda.
Fordulatszám mérő
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fordulatszám mérő
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Fordulatszám mérő
Dehogynem.Bogyo28 wrote: én nem lehetek lelassulva?
Már szétszedtem kitakarítás és átnézés miatt.Bogyo28 wrote:de amit adtam az nem volt igy szétszedve...
Nem.Bogyo28 wrote: a 2 vezeték és a saru egyike sem cseng össze müszerrel a fém házhoz?
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fordulatszám mérő
igy már jobban látszik. a test a fém ház, azt oda kell kötni. szerintem a +12 saru, ami a sárga vezetékre megy. a 2 fehér az szerintem a gyujtásjel ami a trafóról jön. remélem azért nem fog leégni. biztonság kedvéért az első próbához köss sorba egy sima 3 w-os izzót a pozitivval, az megvédi a szarul bekötés esetén a cuccot....szszaby wrote:Dehogynem.Bogyo28 wrote: én nem lehetek lelassulva?Már szétszedtem kitakarítás és átnézés miatt.Bogyo28 wrote:de amit adtam az nem volt igy szétszedve...Nem.Bogyo28 wrote: a 2 vezeték és a saru egyike sem cseng össze müszerrel a fém házhoz?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Fordulatszám mérő
Ilyen bekötést találtam ami elég érdekes:
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-52" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-53" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-52" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-53" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fordulatszám mérő
hát igen, sejtettem hogy nem egyszerüen oldották meg a fejlesztők.... a 2 fehér: egyiken jön a delej a gyujtáskapcsolótól, a másikon megy tovább a trfaó előtét ellenállásához. a sarus csati meg mintha a megvilágítás pozitívja lenne a rajz szerint. ha lehet hinni a rajznak, akkor nem a trafó negatív lábáról szedi a jelet, hiszen a rajzon egy szaggatott vonal jelzi a trafó és a megszakító közti vezetéket, de az nincs elhozva a müszerfalhoz mint az MK3-nál. ha jól gondolom, a benne lévő tekercs segítségével a trafó pozitív lábán levő arámváltozásokból tudja hogy mikor töltödik a trafó egy-egy szikrázás (kisülés) után, és e szerit jelzi ki a fordulatszámot. érdekes megoldás, nem láttam még ilyet...szszaby wrote:Ilyen bekötést találtam ami elég érdekes:
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-52" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-53" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Fordulatszám mérő
Közben megnéztem a haynesben is a kapcsolási rajzot és szinte ugyanaz mint amit linkeltem. Abból azt hámoztam ki, hogy a két fehér vezeték egybe megy és azon kapja a gyújtás pozitívot. A sarun pedig magában a trafó kapja meg az áramot az előtét ellenálláson keresztül. Vagy a rádugós kerek sarura és a sima sarura megy az áram és a beledugóson kapná a trafó az áramot. A rajzon nem pontosan kivehető melyik saru melyik lenne. Az egész olyan mintha az áramfelvételi impulzusokat számolná.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fordulatszám mérő
igen, azokat számolhatja, a két fehéren keresztül folyik az áram (nem szabad összekötni, mert akkor nem folyik át az áram a müszeren) a trafóhoz (azaz az előtét ellenálláshoz). egy test kell a fémháznak. a saru az a capri.pl rajz szerint valami lámpa, a haynes-ben mi van?szszaby wrote:Közben megnéztem a haynesben is a kapcsolási rajzot és szinte ugyanaz mint amit linkeltem. Abból azt hámoztam ki, hogy a két fehér vezeték egybe megy és azon kapja a gyújtás pozitívot. A sarun pedig magában a trafó kapja meg az áramot az előtét ellenálláson keresztül. Vagy a rádugós kerek sarura és a sima sarura megy az áram és a beledugóson kapná a trafó az áramot. A rajzon nem pontosan kivehető melyik saru melyik lenne. Az egész olyan mintha az áramfelvételi impulzusokat számolná.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Fordulatszám mérő
Ahogy én néztem én nem látok semmilyen égőt. Én a linkelt kapcsolási rajzból és a haynesből ia azt hámoztam ki, hogy a sarun a műszer kap áramot a rádugóson bemegy a műszerbe a + és kijön a beledugóson a trafó fele. Ha kiveszik a műszerfalat akkor elvileg azt a két fehéret ami a műszerhez megy össze kell dugni, hogy legyen áram a trafónál. Most ahogy gondolkodtam ezen eszembe jutott, hogy nekem van ilyen egybedugott kerek sarus vezetékem gyárilag a kocsiban, amit ha széthúzok csak az önindítózáskor van szikra. Sose tudtam mi értelme, akkor lehet ez a műszerhez való és akkor már a sarura egy kapcsolt pozitívot kell kötni csak.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fordulatszám mérő
nem lehetetlen hogy annak is ott lesz valahol a csatija, nem biztos hogy azért külön köteget gyártottak volna...szszaby wrote:Ahogy én néztem én nem látok semmilyen égőt. Én a linkelt kapcsolási rajzból és a haynesből ia azt hámoztam ki, hogy a sarun a műszer kap áramot a rádugóson bemegy a műszerbe a + és kijön a beledugóson a trafó fele. Ha kiveszik a műszerfalat akkor elvileg azt a két fehéret ami a műszerhez megy össze kell dugni, hogy legyen áram a trafónál. Most ahogy gondolkodtam ezen eszembe jutott, hogy nekem van ilyen egybedugott kerek sarus vezetékem gyárilag a kocsiban, amit ha széthúzok csak az önindítózáskor van szikra. Sose tudtam mi értelme, akkor lehet ez a műszerhez való és akkor már a sarura egy kapcsolt pozitívot kell kötni csak.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4