Page 15 of 17

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Aug 02, 2012 9:25 pm
by VipeR-T
Na csak leverettem vele balatonra, nem forralta a vizet, de úgy nézem, h vízpumpa lesz, eléggé kotyogós a felső ékszíjtárcsa, meg hangja is van, úgyhogy hála Süninek hétvégén vízpumpa csere, jövő héten meg remélem megy karbiállításra a gép. A rugó továbbra is elképesztően jó, bár most meg beleér a kardán a kipufogóba. De érzem, hogy lassan készen vagyunk, és mehetek vele nyaralni Olaszba, ahogy tervezem évek óta.

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Aug 09, 2012 6:41 pm
by daytona
Bogyo28 wrote: a tankmokolás az külső AC-nál is kell, hogy az AC ne szívjon levegőt kanyarba pl. elkerülni csak mini puffertartályal és 2 db AC beépítésével lehet, ezt az utat még nem nagyon választotta senki se.
Ez bizony pontosan igy van, vagy tankmokolas, vagy 2.8i tank. Az en Taunusomban van ez a megoldas, kulso AC, eredeti karbis tank, 2.9i motor. Ha kevesebb mint fel tank benya van benne, akkor kezdodik a kihagyogatas, foleg emelkedore felfele menet, amikor a legjobban kene. :lol:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Fri Aug 10, 2012 8:20 am
by Natalie Driver Gabe
Javaslom szíves figyelmedbe :
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... &start=315" onclick="window.open(this.href);return false;

Természetesen csak az építési elvet !
A külső Puffert biztos azoknál a tankoknál is meg lehet oldani.
Nekem bejött mert ki tudom teljesen használni a tankot.

:ru:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Mon Aug 12, 2013 10:57 am
by VipeR-T
Hali!

Hosszú idő óta történt egy kisebb módosítás az autómon. Kókusztól sikerült beszerezni a régóta hőn áhított felniszettet, amit hétvégén fel is operáltunk, tőcsavarcserével, pogácsázással, stb. Sajnos a telefonom kamerája feladta a harcot, ezért csak ilyen fos képek készültek. Az összkép megosztó, nekem tetszik, és talán ez a lényeg. Hátul ballonosabb, 195/60-as gumikkal, elöl pedig /50-el szerelve, és kb 20mm-t kiszélesítve elöl-hátul. A küllemmel elégedett vagyok, különösen, hogy így már az első állítható magasságú futóművet is lejjebb tudtam tekerni, egyelőre csak 20mm-el, de még bőven jöhet lejjebb. Így már alakul az áhított orra bukó ék alak.
Menetdinamikában sajnos már nem ilyen rózsás a helyzet. Egyfelől a kis motornak nagy gondot jelent a sokkal sokkal nehezebb forgó tömeg, és a hosszabb áttétel. A sebességmérő most kb 5-el mutat kevesebbet a ténylegesnél 60-nál. A rugózása is jóval keményebb lett a peresebb gumitól. A legrosszabb viszont az első szélesítéstől bekövetkezett kormánylegördülési sugár változása. A kormányművem szervotlan, így a kormányerő is megnőtt kis mértékben, de ezzel még bőven együtt lehetne élni. Viszont a kormányzás olyan szinten lett instabil, hogy tarthatatlan. Egyenes haladáskor is ki akarja tépni magát a kezemből, úgy vibrál a kormán, karimán mérve kb 5-8 centis amplitúdóval rázkódik. Ez csak időnként fordul elő, jellemzően egyenes haladáskor. Nem tudom, van-e ilyen tapasztalat, én kormánymű kopásra gondolok, hogy középállásban már kopottabb a történet, nem tudom, volt-e már valakinek hasonló problémája.
Mindezzel együtt, (ha jól emlékszem, idén először) sikerült kirándulni egyet a kocsival Füredre, ami a vázolt problémák ellenére kellemes élmény volt.
Úgyhogy egyelőre ennyi, megpróbálok ötletelni, hogy a kormányzással mit tudnék csinálni, várom a konstruktív javaslatokat! Köszi, hali!

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Mon Aug 12, 2013 1:38 pm
by White Shark
Valamennyit javítana a helyzeten egy keskenyebb ,jóval peresebb gumi . :drive:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Mon Aug 12, 2013 2:11 pm
by nyujoe
VipeR-T wrote:Úgyhogy egyelőre ennyi, megpróbálok ötletelni, hogy a kormányzással mit tudnék csinálni, várom a konstruktív javaslatokat! Köszi, hali!
Megszokni? :roll:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Mon Aug 12, 2013 3:40 pm
by Bogyo28
Pogi milyen?, mert lehet hogy annak nem megfelelő volta miatt lett nagyon szar a kormányzás...

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Mon Aug 12, 2013 4:50 pm
by SONI
" áhított orra bukó ék alak."

Te magad le írtad, hogy mi a kormányzás hibája. Nekem is ilyen volt az autóm és amint le tettem a seggét teljesen meg szűntek a kormányzási problémák.
A széles gumi is szerepet játszik benne ahogy írták előttem.
Meg a Joe is írta megszokni.

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Mon Aug 12, 2013 9:47 pm
by szszaby
Az biztos, hogy nem kormánymű. A futóműbe keményen bele lett nyúlva az ültetéssel és a pogácsával. Valószínűleg ez okozza. Ha nem rázza akkor stabilan megy vagy instabíl az úton?

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Tue Aug 13, 2013 8:58 am
by VipeR-T
Kicsit, de tényleg csak kicsit érzem úgy, hogy csámborog az úton, de bagatell. Inkább azt mondom, hogy ha nem vibrál, akkor stabil. Biztos, hogy most gyakorlatilag az összes paramétere változott egyszerre az első futóműnek, szélesebb is lett a gumi, nagyobb is az átmérője, kijjebb is van a kerék, plusz még ültettem is 2 centit, szóval van miből válogatni.
Azt hiszem, az egyszerűbbtől kezdek el dolgozni a bonyolult felé. Sajnos amire gondolok, hogy a pogácsa miatt csinálja, na pont azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, mert a felni miatt osztókör módosításra is szükség van, a pogi meg önmagában egy anyányi vastagságú csak, tehát kisebbel nem tudom megoldani.
Szóval első körben visszaemelem az elejét, mert az csak pár perc. Kap egy centrírozást is, ártani nem árthat. Utána már bajosabb a dolog, akkor már valamit cserélni kell.
Ami még eszembe jutott, Ti milyen nyomás javasolnátok egy 195/50R15-ös gumiba, így a Caprira szerelve?
Köszi az eddigi segítő válaszokat!

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Tue Aug 13, 2013 10:09 am
by szszaby
Min. 2,3 bár.

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Tue Aug 13, 2013 11:01 am
by Bogyo28
VipeR-T wrote:Kicsit, de tényleg csak kicsit érzem úgy, hogy csámborog az úton, de bagatell. Inkább azt mondom, hogy ha nem vibrál, akkor stabil. Biztos, hogy most gyakorlatilag az összes paramétere változott egyszerre az első futóműnek, szélesebb is lett a gumi, nagyobb is az átmérője, kijjebb is van a kerék, plusz még ültettem is 2 centit, szóval van miből válogatni.
Azt hiszem, az egyszerűbbtől kezdek el dolgozni a bonyolult felé. Sajnos amire gondolok, hogy a pogácsa miatt csinálja, na pont azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, mert a felni miatt osztókör módosításra is szükség van, a pogi meg önmagában egy anyányi vastagságú csak, tehát kisebbel nem tudom megoldani.
Szóval első körben visszaemelem az elejét, mert az csak pár perc. Kap egy centrírozást is, ártani nem árthat. Utána már bajosabb a dolog, akkor már valamit cserélni kell.
Ami még eszembe jutott, Ti milyen nyomás javasolnátok egy 195/50R15-ös gumiba, így a Caprira szerelve?
Köszi az eddigi segítő válaszokat!
a poginál nem csak a vastagság számít, hanem a kivitelezés minősége inkább többet. mert ha szar, akkor üt tőle a felni, hiába centrirozzák ki. anno nekem egyszer csináltak olcson pogit, nem volt rajta tehermentesítő, nem egyforma mélyek voltak a süllyesztések, lehet az osztókör is el volt csúszva, nem lehetett vele közlekedni. aztán csináltattam egy preciz esztergályosssal, igaz 2x annyiba került, de azzal nem volt gond.

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Tue Aug 13, 2013 11:02 am
by Bogyo28
még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Tue Aug 13, 2013 1:20 pm
by capriv6
ÜDV

Szerintem is a felni tömege + capri gyenge futómű lehet a gond, mert nekem oriási ET-m van 8"-on +10mm pogácsa de nem ráz a kormányom..
A gumim az csak 205/60 R13..
Azért is gondolok a tömegre mert a 4db felnim olyan nehéz mint neked 1db..
Talán a futómű erősítése megoldja a gondot...
Más 5letem nincs... ha minden futómű alkatrész rendben van nálad.

Bogyo28 wrote:még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Tue Aug 13, 2013 1:32 pm
by White Shark
capriv6 wrote:ÜDV

Szerintem is a felni tömege + capri gyenge futómű lehet a gond, mert nekem oriási ET-m van 8"-on +10mm pogácsa de nem ráz a kormányom..
A gumim az csak 205/60 R13..
Azért is gondolok a tömegre mert a 4db felnim olyan nehéz mint neked 1db..
Talán a futómű erősítése megoldja a gondot...
Más 5letem nincs... ha minden futómű alkatrész rendben van nálad.

Bogyo28 wrote:még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...
Fele olyan nehéz a négy felnid ,mint neki egy ,ez biztos ,a háromrészes kb 30-40 deka ,a krómozott meg 5 kiló (csak az arányok miatt ,de van szétszedve megmérhetem )