ALVÁZSZÁM DEKÓDER
Sok itthoni lapon is megtalálható a dekóder, de legtöbb helyen az automata kiértékelő van fenn,
aminek használata nem igazán egyértelmü, főleg ha figyelembe vesszük a régebbi autok forgalmijában uralkodó anomáliákat is. Egy hivatalos alvázszám 17 karakteres, ám sok forgalmiban 11 karakter található.
Itt egy kis segítséget szeretnék adni, hogy mit hogyan tudsz leellenörizni egy Capri alvázszám esetén.
Példának a saját autom alvázszámát használom.
A forgalmimban levő szám: GAECUJ74879
Ez hivatalosan rövid, igy kellene kinéznie:WF0CXXGAECUJ74879
(láttam már olyan forgalmit, ahol a végén még szerepel egy 0 is)
Az alvázszám utolsó 7 karaktere egyben a motorszám is, ha ez van a forgalmidban akkor még nem
cseréltek motort az autodban (hivatalosan).
A példánál maradva a karakterek jelentései:
1-3: WF0 --> Ford Werke A.G. (Germany)
4 és 10: C --> 2-door coupé
5-6: XX --> ?????
7: G --> Ford Germany (own assembly)
8: A --> Cologne (Germany)
9: E --> Capri, Puma (elég egyértelmü hogy mink van :-) )
11-12: UJ --> '78 május (a táblázatból az első karakter adja az évszámot, a második karakter
pedig ebböl a sorbol a hónapot)
13-17: 74879 --> sorozatszám
Tehát ha neked is egy 11 karakteres szám van a forgalmidban, akkor az első neked is a 7 karakter,
ami álltalában G. remélem igy érthetővé válik a számítás, sok sikert a beazonosításhoz.
Itt találod meg az összes adat jelentését:
The automated VIN decoder by Stephen Hawkins.
World Manufacturer Identifier (digits 1 to 3)
9BF = Ford Brazil (Brazil)
SFA = Ford Motor Company Ltd. (England)
TW2 = Ford Lutisania sarl (Portugal)
UNI = Henry Ford and Son Ltd. (Ireland)
VS6 = Ford Espana sa (Spain)
WF0 = Ford Werke A.G. (Germany)
WF1 = Ford Werke A.G. (Germany)
XLC = Ford Nederland nv (Netherlands)
Body Type (digits 4 and 10)
3 = van high roof
5 = combi high roof
A = 5-door hatchback
B = 3-door hatchback
C = 2-door coupé
D = 2-door estate/wagon/clipper
E = 3-door hatchback
F = 4-door saloon
G = 5-door multi-purpose vehicle
L = 2-door cabriolet
N = 5-door estate/wagon/clipper
P = 2-door single cab pick-up
T = 2-door saloon
V = 2-door van
W = 3-door van
XX (digits 5 and 6)
Assembly Line (digit 7)
B = Ford Great Britain (own assembly)
C = Ford Great Britain (assembly by affiliate)
C = Ford Lusitana S.A.R.L., Azambuia, Portugal (own assembly)
E = Ford Germany (assembly by affiliate)
G = Ford Germany (own assembly)
L = Ford Brazil (own assembly)
S = Japan (own assembly)
W = Ford Spain (own assembly)
Z = Unites States (own assembly)
Assembly Plant (digit 8)
A = Cologne (Germany)
A = Dagenham (United Kingdom)
A = Ipiranga (Brazil)
B = Genk (Belgium)
B = Halewood (United Kingdom)
B = Sao Bernado (Brazil)
C = Langley (United Kingdom)
C = Saarlouis (Germany)
E = Cork (Ireland)
F = La Villa (Mexico)
G = Barcelona (Spain)
H = Hiroshima (Japan)
J = Caracas (Venezuela)
K = Rheine (Germany)
M = Rheine (Germany)
N = Amsterdam (Netherlands)
P = Azambuja (Portugal)
P = Valencia (Spain)
S = Setubal (Portugal)
V = Flat Rock (United States)
Production Model (digit 9)
A = Escort, Orion
B = Cortina, Cougar, Mondeo, Sierra, Taunus
D = Focus
E = Capri, Puma
F = Fiesta
G = Granada, Scorpio
J = Fiesta
O = Mustang
R = Ka
S = Galaxy
W = Galaxy
Production Year and Month (digit 11 and 12)