váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

bogyo28 wrote:
CAPRI-3 wrote:az aktuális dologhoz személyes dolgok miatt nem szólnék hozzá, de ezt hangoztatom évek óta, hogy soxor a csere sokkal sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint a javítás.
amikor 10-20.000-ért hevernek a váltók itt ott, akkor 30+-ért belenyúlni???
minek?
de a mai világban, amikor csak a motorkód számít még a motort is inkább kicserélem mint megcsapágyazom vagy pláne felújíttatom... minek?

kb ennyi
Szerintem azért, mert legtöbbször a földön 10-20-ért heverő váltók kb ugyanolyanok mint amiket leszedel. Én is inkább egy 20-asért felujitottam a váltót, mert abban uj a csapágy, át van nézve, uj olaj, uj szimering stb. mig a földröl felvett olcso váltó lehet hogy 2 hét mulva halja be magát.

Ez az én véleményem legalábbis, én a rossz mocit is full generáloztam... :lol:
Hát én veszek váltót,kicserélem a szimmeringeket meg az olajat,felteszem és nincs hahgja akkor tudom hogy ezer évig jó.A felújítottat itt csinálják magyarországon és vagy jó vagy nem.A jó sztm elég ritka lehet de ez szvsz
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

trafo2000 wrote:
bogyo28 wrote:
CAPRI-3 wrote:az aktuális dologhoz személyes dolgok miatt nem szólnék hozzá, de ezt hangoztatom évek óta, hogy soxor a csere sokkal sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás mint a javítás.
amikor 10-20.000-ért hevernek a váltók itt ott, akkor 30+-ért belenyúlni???
minek?
de a mai világban, amikor csak a motorkód számít még a motort is inkább kicserélem mint megcsapágyazom vagy pláne felújíttatom... minek?

kb ennyi
Szerintem azért, mert legtöbbször a földön 10-20-ért heverő váltók kb ugyanolyanok mint amiket leszedel. Én is inkább egy 20-asért felujitottam a váltót, mert abban uj a csapágy, át van nézve, uj olaj, uj szimering stb. mig a földröl felvett olcso váltó lehet hogy 2 hét mulva halja be magát.

Ez az én véleményem legalábbis, én a rossz mocit is full generáloztam... :lol:
Hát én veszek váltót,kicserélem a szimmeringeket meg az olajat,felteszem és nincs hahgja akkor tudom hogy ezer évig jó.A felújítottat itt csinálják magyarországon és vagy jó vagy nem.A jó sztm elég ritka lehet de ez szvsz
Nagyjából hasonlóról beszélünk. Nem arra gondoltam hogy Bélabá reszel bele uj fogaskereket, itthon nem tudnánk megfizetni a megfelelő minőségü alkatrészeket a váltóba. Aki nekem a váltóm szerelte, mondta is hogy ha cserélni kellene valamit a váltóban a csapágyon kivül, akkor azt inkább egy másik ilyen váltóból szedné ki mint legyártatni, mert az valószinüleg jobb. Va is otthon 2 váltó alkatrésznek. :lol: Én felujítás alatt azt értem amit te is csinálsz, plusz átnézni hogy van e valami szétkopva benne, meg max csapágy csere. Ami különbség az az, hogy én inkább kicserélem a váltóban a csapágyat, nem az egész váltót, de ezt is csak azért, mert rossz tapasztalataim vannak váltó meg motor vásárlás ügyében. Volt már sokszor hogy mindenre megesküdött az eladó, hogy az a váltó tök jó, mégsem volt az, és ez bármelyik bontott váltónál igy lehet, nem ismered az előéletét (persze lehetnek kivételek). Amit mondasz, hogy kicseréled benne a szimeringet meg a az olajat, esetleg ha csak a földön volt akkor gondolom azért bele is nézel hogy mindenki a helyén van e, és ugy teszed fel, az már szinte "felujításnak" számít, nagyon sokan csak vesznek egy másikat valahonnan felrakják és várják a csodát. Aztán ha szerencséjük van jó, ha nem akkor egy honap mulva megint váltó csere. És akkor már lehet hogy nem éri meg...

A másik gondolat még a témában, hogy váltóból viszonylag jól állunk, még könnyen lehet válogatni, hiszen sok autoból lehet kitermelni, de ott is eljöhet az mint pl a difinél. Mostanában jó állapotu müködő difit találni elég nehéz, 2.3-as vagy 2.8-as szinte nincs is. Vagy sürü ricnis kardán. Anno nagyon sokat elbontottak/kidobtak, ami még esetleg javítható lett volna, mot meg már nincs. Váltóval ez nehezen fordulhat elő, de én akkor is szeretem megjavítani amit lehet/érdemes...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Nagyjából jónak nézett ki a váltó, amit hoztunk, imádkoztunk is, minden oké legyen. Balage megmozgatta, váltogatott, egész jóra lehet számítani - mondta. Feltettük - érdekes volt a módszer ugyan... :lol: - előtte kuplungtárcsa, szim és olajcsere, meg a váltókart is lerövidítettük kicsit, azóta nagyj minden okénak tűnik. Kicsit nehezen ette még a gangokat az elején, de mire hazaértem, vagy megszoktam, vagy rendbe jött, úgyhogy eddig tényleg jó. Meg is ünnepeltük! :lol: :lol: :lol: :fu:

Végülis rájöttünk, hogy váltót cserélni vicces dolog! :lol: :lol: :lol: :fu:


Thx Balage-nak a szaktudásért és a segítségéért, Geecnek a segítségért és Terkának a társaságért, valamint Balage öccsének a véletlen megjelenéséért. Asszem ez utóbbi nélkül még mindig bajban lennénk... :lol: :lol: :lol:
BOSS MK III
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Par kerdes T5os cossi valtoval kapcsolatban:

- V6 moge kerult e mar otthon ilyen valto sikeresen
- ha igen, mit kell hozza atalakitani
- ha nem, akkor mi kellene az atalakitashoz es lenne e vki aki "szakszeruen" elkovetne ezt

Ha a fonti dolgok kivitelezhetoek, akkor konkretan tud e vki elado ilyen valtot. Minel olcsobb es "rosszabb" allapotu kellene, mert lehet itt kapni 80k-ert teljes felujito szettet hozza(osszes fogaskerek,csapagyak,szimeringek) es akkor fel lenne ujitva az egesz.

Az utolso kerdesem a felujitassal kapcsolatban:

megbizhato szaki kene,aki garanciaval felujitana ezzel a szettel az egeszet.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote:Par kerdes T5os cossi valtoval kapcsolatban:

- V6 moge kerult e mar otthon ilyen valto sikeresen
- ha igen, mit kell hozza atalakitani
- ha nem, akkor mi kellene az atalakitashoz es lenne e vki aki "szakszeruen" elkovetne ezt

Ha a fonti dolgok kivitelezhetoek, akkor konkretan tud e vki elado ilyen valtot. Minel olcsobb es "rosszabb" allapotu kellene, mert lehet itt kapni 80k-ert teljes felujito szettet hozza(osszes fogaskerek,csapagyak,szimeringek) es akkor fel lenne ujitva az egesz.

Az utolso kerdesem a felujitassal kapcsolatban:

megbizhato szaki kene,aki garanciaval felujitana ezzel a szettel az egeszet.
a T5 Borg Warner-e soroshoz van, természetes ebből kifolyólag sem a harang, sem a neyelestengely. előbbi kis, utóbbi elég nagy probléma az átalakításnál...
eladó amúgy nincs, én ugyan nem vadászom, de figyelek a hírekre, biztos vennék egyet ha lenne. nekem ugye sorosom van.

de V-hez meg feleslegesnek tartom.
nem vitatkozni akarok veled megint, de sokkal kisebb befektetés a Type5 és szériában is elég sokáig ellenál a nagyobb lóerők nyírbáló hatásának.
egyetlen hátránya a 4 sebesség, de mivel a ford 4-ese 1:1 ezért az 5-ik sebességnek már csak gazdaságossági előnyei vannak, a kocsi sem gyorsabb sem erősebb nem lesz vele.
ellenben a Type5-nek nagyon jók a fokozatkiosztásai és nem is drágán van hozzá a Bullet2000 fantázianevű felújító-erősítő csomag a caprisportnál.

jaaa, és a BW T5-höz meg kell vágni a kardánalagutat, mint az MT75-öknél, mert a kulisszája annak is ütközik a kasznival alapesetben.

mindez szigorúan SZVSZ.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Koszi a tanacsot. Ha egyszer bonyolult akkor bonyolult, nem fogok fejjel a falnak menni.

Akkor maradok a type 5nel, ha van elado, szoljatok,keresek hozza felujito keszletet.

Es szaki van aki jo (Ford)valtokban?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Én azért még játszom a gondolattal a T5 irányában, ami nem sierra cossie-ból hanem amerikai V8 mögül jönne. próbálom végigjárni a témát, és eddig azért belefutottam Capri-3 által említett problémákba. Mustangba volt ez ami 2.8 mögött, igaz ritka int a fehér hollo, bár a sierra cossie sem jobb ebből a szempontból. Engem egyenlőre az alagut faragása tart vissza, de a type 75 is ezért pihen még a garázsban...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

V6hoz passzolo T5os valtoharangot mar lattam az ebayen, raadasul alubol...

Pontosan 100ezerert van itt garancialisan felujitott Type 9es valto, minden kicserelve benne, nagymultu, csak valtoval foglalkozo ceg arulja.

A tickfordokban is a type 9 volt gyarilag ugy tudom, az lehet, hogy vmi erositett verzio... mert ha alap type 9et raktak a 200lovas tickfordhoz, akkor birja az a nagyobb teljesitmenyt...csak ujat kell szerezni belole.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote:V6hoz passzolo T5os valtoharangot mar lattam az ebayen, raadasul alubol...

Pontosan 100ezerert van itt garancialisan felujitott Type 9es valto, minden kicserelve benne, nagymultu, csak valtoval foglalkozo ceg arulja.

A tickfordokban is a type 9 volt gyarilag ugy tudom, az lehet, hogy vmi erositett verzio... mert ha alap type 9et raktak a 200lovas tickfordhoz, akkor birja az a nagyobb teljesitmenyt...csak ujat kell szerezni belole.
200 lóerő még nem nagyobb teljesítmény :)

Type5-öm pedig van nekem, szép és jó állapotban, egy jó ajánlatért megválok tőle.
ehhez első körben felújító szett sem kell, mindene tökéletes és gyárilag bőven 200 ló fölé van méretezve.

nem akartam eladni (hátha lesz vmi V mocis kocsim még) , de komolyabban beindult az RS2000 project és kell a pénz.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Csak mint laikus:
:oops:

Nem tudja valaki csak úgy fejből, hogy mennyivel kell megnagyobbítani a kardánalagút elejét az Mt75-öshöz? Csak mert mostanság akarom kaszniztatni, és jó lenne ha nem utánna kellene vele variálni.
(jóval egyszerűbb lenne venni egy váltót de most örülök, hogy meg van a pénz a kasznira, és a fényre, nem akarom megint apránként elszórni)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Dartonit wrote:Csak mint laikus:
:oops:

Nem tudja valaki csak úgy fejből, hogy mennyivel kell megnagyobbítani a kardánalagút elejét az Mt75-öshöz? Csak mert mostanság akarom kaszniztatni, és jó lenne ha nem utánna kellene vele variálni.
(jóval egyszerűbb lenne venni egy váltót de most örülök, hogy meg van a pénz a kasznira, és a fényre, nem akarom megint apránként elszórni)
Ha nem túl mesze van a kasznis tőlem, akkor van MT75 váltóm. El kell vinni a kasznishoz, kell egy üres block a motortérbe, és a kasznis meg tudja csinálni amit kell. Engem is érdekel a dolog, csak most ezért nem dobnám szét az autót...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Igen nagy gondban vagyok a váltómal!! A szitu a következő:

T9-es V6-os váltó. A váltó harangban a villa zörög ha sebességben van (1-től 5-ig), ha a kuplunpadált benyomom egy kicsit (de még nem fog a kuplung), abba marad a zörgés, a kuplungbóvden csavarján már állítottunk, csutkáig van húzva (holtjáték még van). A kinyomócsapágy még elfogadható, a kuplungbóvden nincs megszakadva, mert nem akad.

Iszonyatossan zavaró a zaj! Segítsetek!!!
User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

CSá két dolog segithet 1: ha nincs gumiharangod ahol a villa kijön a váltóharangból szerezz egyet valamit talán tompit a hangon :? 2: a tuti megoldás ha leszeded a váltót mert valószinüleg a villa felfekvési pontja zörög ami lehet hogy ki van kopva ha igy van akkor villa csere ha nem vészes akko nagyon kemény zsirt oda ahol a villa és a harang találkozik :!: (a villa bovdennel szemközti része :wink: )
Balage
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

A gumi harangom meg van. A váltót már leszettük, a villát kicseréltük, de egyiken sem látszana túl nagy kopás, v. egyébb rendellenesség. A kuplung bovdebt is kicseréltem, először egy újat próbáltam feltenni, ami Taunusé de nem sikerült, meret hosszú. Utánna egy Capri négy hengeresét, használtat, de elfogadhatót, egy darabig halkut, majd vissza jött a hangja!!! :( :( :( :(
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ha jól veszem ki, kinyomott kuplungnál nem zörög csak ha fel van engedve a pedál.
Nekem nincs fent a gumiharang de nem zörög.
Mennyit mozog a villa fel-le, mert azt a kinyomócsapágy vezetné meg ahoz egy rugó fogja. Attól is lehet hogyha valami miatt rezgésbe jön a váltó és a villa emiatt kezd zörögni.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply