Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Sziasztok!
Ma egy OMV kúton meglepődve tapasztaltam hogy már nincs 98-as, hanem valami 95 Carerra vagy mi a fene van helyett... a kutas szerint majdnem ugyanaz, csak más a neve!? Ti tudtok erről valamit? Idáig az OMV-t kedveltem (ők legalább nem a mol-tól vették a benzint)... végülis tankoltam belőle pár litert, idéig nincs sok változás, megy az autó, nem csörög. Ti mit tankoltok, mik a tapasztalatok a többi kúttal?
Ma egy OMV kúton meglepődve tapasztaltam hogy már nincs 98-as, hanem valami 95 Carerra vagy mi a fene van helyett... a kutas szerint majdnem ugyanaz, csak más a neve!? Ti tudtok erről valamit? Idáig az OMV-t kedveltem (ők legalább nem a mol-tól vették a benzint)... végülis tankoltam belőle pár litert, idéig nincs sok változás, megy az autó, nem csörög. Ti mit tankoltok, mik a tapasztalatok a többi kúttal?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
bizony jelenleg m.o.-on nem lehet kereskedelmi forgalomban 95-ös vagy annál nagyobb oktánszámú benzint venni (megjegyzem pálinkát sem), kivéve az ömv-t, mert az tényleg külföldi forrásból (értsd rá:nem mol) származik. amúgy mindenhol ua. a szar, tippem szerint 86-os vagy annál gyengébb alapbenyó van, amit a mol felüt egy MTMB (asszem jól emlékezem) nevű "oktánszámnövelő" adalékkal. attól függően, hogy mennyiért akarják eladni a végterméket, a szerint állapítják meg a keverési rátát. persze az adalék filléres ipari méretekben, viszont drágán lehet adni. felismerhető a kotyvalék volta abból is, hogy nincs benzin szaga, ellenben kitűnő zsírtalanító hatású (!) , tehát vannak felhasználási területek , ahol beválhat az alkalmazása. saját tapasztalat: ömv-sel jobb gyorsulás, alacsonyabb tüzelőanyagfogyasztás tapasztalható, a többi ua. a szemét.még oldalakat tudnék írni a szabadkőművesség és egyéb titkos társaságok magyarországi fetöréséről, ám most mennem kell... 
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Én már több tankolás úta Mol 99 Evo-val járok és nagyon bevált! Érezni a külömbséget jobban megy! Elötte Shell kék 95-össel mentem.
Ezek a "csúcs" üzem anyagok azért jobbak, vagy biztosabbak talán, mert az adalék anyagot nem a lefejtés közben teszik hozzá, hanam így hozzák külföldről. Minden töltő állomás (Ömv, Mol, Shell...) 95-e és 98-a ugyan az csak az alkalmazott adalék anyaga más, és azt vagy bele teszik vagy nem, ha bár figyelik őket, de elég találékony gyerekek ezek is!
Ezek a "csúcs" üzem anyagok azért jobbak, vagy biztosabbak talán, mert az adalék anyagot nem a lefejtés közben teszik hozzá, hanam így hozzák külföldről. Minden töltő állomás (Ömv, Mol, Shell...) 95-e és 98-a ugyan az csak az alkalmazott adalék anyaga más, és azt vagy bele teszik vagy nem, ha bár figyelik őket, de elég találékony gyerekek ezek is!
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest