2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Én úgy olvastam az alaktész könyvekben és a Ford kis könyvekben:
2.8i 160 Le Capri, MkI Granada , Ugyanis a Ford könyvemből a gyenge angol tudásommal úgy olvastam, hogy a Capri a Granadától kapta meg a 160 Le-s motort a többi 2.8i Scorpio, mkII Granyó, Sierra 150 Le.
Amúgy a gyári múszakiüzet is azt írja a 2.0 és 2.3 V6-hoz, hogy 5700-iglehet pörgetni tartósan, röviden 6000-ig.
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

Az mk2 Granadaban is volt a 160lovas 77-82ig. 8)
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Na én azt az évjáratot tudom I-es Granadának, vagy is egyről beszélünk!
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by Dozer »

Az az MK2/1 es granada..:-)
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

Dozer wrote:Az az MK2/1 es granada..:-)
Igyvan kolega :lol: :wink:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Találtam Bp-en egy Fordra szakosodott motor tuning céget! (Nem tudom, hogy a Bp-iek mennyire ismerik?)

XX. ker. Wesselényi u. 108. Nekem elég normálisnak tüntek telefonon keresztül. Tel: 20/328-92-06

Pl. egy ár 2.8i sport vezérműtengely (nem a gyári) kb. 40 e. ft ami 4 variációban leht kérni. Kovácsoltvas dugattyúk 15 e. ft./db
Nem csak motort, hanem lakatos munkát is csinálnak, ott dolgozik a már említett Zoli nevű Capris.
Gobbo
márokosanistudnézni
Posts: 62
Joined: Mon Sep 19, 2005 7:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Gobbo »

Hello!

Van netan honlapjuk is???

csao,

Gobbo
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Gobbo wrote:Hello!

Van netan honlapjuk is???

csao,

Gobbo
Ők a Teszlák Ricsi (gyönyörű többszörös szépségdíjas mustang machII) meg a Szabó Zoli (ex-capris) , hírek alapján jó a tapasztalat velük, de tuningban nincs infó.
én abban hiszek, amit látok-hallok menni, olyan pedig magyarországon még nincs!!!
egy (szívó) tuningmotorról tudok, az a Bódig Krisztián-féle 3.1 Essex motor, amibe sok komoly cucc rendelve lett és nagyon jól is sikerűlt... de azt nem ők csinálták.

meg kell nézni munkáikat, lecsekkolni, motortuninghoz pedig előtte-utána teljesítménymérés padon vagy mondjuk AVE által.

telefonban nem nagy kunszt jófejnek lenni :)
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Esetleg még Jatis-t lehetne megkérdezni, ott lakik a környéken, gondolom ismeri őket... :idea:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Igazad van Capri3 telefonban bárki tud jó arc lenni! :D
A Zoli nem ex-Capris, neki most is van Caprija, tudtomal épít is egyet!
Ha valaki elugri hozzájuk referenciát kell kérni.
Honlapjuk nincs sajna.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Igazad van Capri3 telefonban bárki tud jó arc lenni! :D
A Zoli nem ex-Capris, neki most is van Caprija, tudtomal épít is egyet!
Ha valaki elugri hozzájuk referenciát kell kérni.
Honlapjuk nincs sajna.
Hát a Zoli már pár éve épít valamit, de nemrég eladta a kasznit ami volt neki. Bár nála sosem lehet tudni hogy épp mi van, lehet hogy van másik...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Goris
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budakeszi

Post by Goris »

Sziasztok!
Valamit nem értek: a kovácsoltvas dugattyú nem nehéz egy kicsit.
A másik a sporttengely készítése szériából. Abbol csak le lehet köszörülni, nem? Akkor hogyan fog nagyobbat nyitni vagy jobban összenyitni?
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Goris wrote:Sziasztok!
Valamit nem értek: a kovácsoltvas dugattyú nem nehéz egy kicsit.
A másik a sporttengely készítése szériából. Abbol csak le lehet köszörülni, nem? Akkor hogyan fog nagyobbat nyitni vagy jobban összenyitni?
Az be is kettyintene ha vasbu lenne a dugo, alubo van az, lehet azt is kovacsolni. :)

A sporttengelyeket jobb helyeken egy darabbol "faragjak" ki mint a gyarit, ez joval dragabb mint a meglevot atalakitani, ez az arkulonbsegben is latszik.
Az atalakitas pedig kb ugy zajlik, hogy megfelelo kopasallo anyagot ugymond "rahegesztenek" az eredeti butyokre, igy lesz egy nagy bumszli butyok amit kesobb ugy tudnak lekoszorulni ahogy jolesik, max szelepemelest, fokokat beallitani stb.
Ennek az a hatulutoje, hogy hamarabb elkopik az atalakitott butyok, mert nem tudjak azt a kemenysegi fokot elerni ezzel a rahordasos technikaval, mint ha egy darabbol faragnak ki.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

"A folytószelepházat lecseréltem a vwgti16v-ra (1*35mm+1*50mm)"

A kompresszoros topikban irtal errol a dologrol. Akkor most hogy is van ez?
mit jelent az hogy 35+50mm? :roll: (persze ha nem titkos tyuning) :)
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Goris wrote:Sziasztok!
Valamit nem értek: a kovácsoltvas dugattyú nem nehéz egy kicsit.
A másik a sporttengely készítése szériából. Abbol csak le lehet köszörülni, nem? Akkor hogyan fog nagyobbat nyitni vagy jobban összenyitni?
Hát így lámába anyit mondanék,hogy a kovácsoltvas dugattyúk nem vasból vannak :D. Nehéz nem lehet mert akkor nem használnák. kovácsolással az acél mechanikai tulajdonságait lehet alakítani, nagyobb terhelésnek lehet alávetni. Alapjában véve öntvényeket vetnek alá különböző kovácsolási műveleteknek melyek több félék lehetnek, ezek által a fém szerkezete kedvezőbb tulajdonásogat vesz fel a kiinduló öntvényhez képest. Amugy ez egy rohadt bonyolult dolog, ha érdekel keresek róla valami linket, de nem a szalonnasütőnyárs kalapálás témája :D
Post Reply