tankmokolás
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
gyárilag is van ilyen szűrő az AC előtt. ha megnézed pl egy scorpio tankját, az AC előtt a csővőn van ilyen rézszövet, vagy magánál a vödörnél a tankban. a mokolt tankhoz azért kel külön rakni, mert nincs máshol, és itt a legegyszerübb elhelyezni. nekem az AC a tank oldalán van egy kb 10 cm-es csővel, ami 15mm vastag, azon simán tud annyit szivni amennyit kell, a belső AC-k szivocsöve pl csak 8mm.gigford wrote:Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
akkor nem, hiszen akkor már rajta van ami kell.Szelei Szilard wrote:Akkor is kell az ac elé szűrő, hogyha a tankba lévő búvárcső végén rajta van a gyári henger alakú műanyag szűrő? Mert az szerintem megakadályozza, hogy kosz jusson az ac ba. Üdv :)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Az okes,hogy nem szukul az atmero , csak a rezszovet jelenthet ellenallast . De ha gyarilag is igy van, akkor no problem.bogyo28 wrote:gyárilag is van ilyen szűrő az AC előtt. ha megnézed pl egy scorpio tankját, az AC előtt a csővőn van ilyen rézszövet, vagy magánál a vödörnél a tankban. a mokolt tankhoz azért kel külön rakni, mert nincs máshol, és itt a legegyszerübb elhelyezni. nekem az AC a tank oldalán van egy kb 10 cm-es csővel, ami 15mm vastag, azon simán tud annyit szivni amennyit kell, a belső AC-k szivocsöve pl csak 8mm.gigford wrote:Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
En meg a k-jetnel tartok, ha meglatom az i-t,arra gondolok, hogy ott nincs.
A koszihoz ua benyapumpat hasznalod mint a k-jetnel van?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
K-jetnél is van gyárilag szörű, bent a tankban rézszövetből. Ez nem különbözik az k-jet és az EFI terén. Az AC az más, mert a k-jet az nagyobb nyomásról megy 5 bar körüli az AC, az EFI pedig 3,5 bar-os AC-vel dolgozik. Lehet használni a k-jet AC pumpáját EFI-hez, hiszen ott az injektoroknál levő szelep állandó nyomáson tartja a rendszert, tehát a felesleget visszaengedi a tankba, de kár terhelni vele a cuccokat. fordítva értelemszerüen nem felcserélhető az AC...gigford wrote:Az okes,hogy nem szukul az atmero , csak a rezszovet jelenthet ellenallast . De ha gyarilag is igy van, akkor no problem.bogyo28 wrote:gyárilag is van ilyen szűrő az AC előtt. ha megnézed pl egy scorpio tankját, az AC előtt a csővőn van ilyen rézszövet, vagy magánál a vödörnél a tankban. a mokolt tankhoz azért kel külön rakni, mert nincs máshol, és itt a legegyszerübb elhelyezni. nekem az AC a tank oldalán van egy kb 10 cm-es csővel, ami 15mm vastag, azon simán tud annyit szivni amennyit kell, a belső AC-k szivocsöve pl csak 8mm.gigford wrote:Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
En meg a k-jetnel tartok, ha meglatom az i-t,arra gondolok, hogy ott nincs.
A koszihoz ua benyapumpat hasznalod mint a k-jetnel van?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Na ma szétvágtunk a Szöszivel egy gyári granada i-s tankot, itt van pár kép arról hogy mi is van benne gyárilag:




mint a képeken is látszik elég viharvert a cucc, de azért kivehetők a lényegi részek. a vödör közepén van a rézszövetböl készült szűrő, alóla indul a nagyobb átmérőjü szívócső. a visszafolyó cső is a vödörbe jön vissza egy kis csigavonalban, igy a visszafolyó nyál is az AC-hoz tud jutni, a kanyarban még jobban ottmaradjon a nafta. ami a képeken nem látszik, hogy a vödör alján vannak apro lukak, és a visszafolyo ág bevezetése fölött is van egy nagyobb nyilás, itt tud a vödör megtelni anyaggal...




mint a képeken is látszik elég viharvert a cucc, de azért kivehetők a lényegi részek. a vödör közepén van a rézszövetböl készült szűrő, alóla indul a nagyobb átmérőjü szívócső. a visszafolyó cső is a vödörbe jön vissza egy kis csigavonalban, igy a visszafolyó nyál is az AC-hoz tud jutni, a kanyarban még jobban ottmaradjon a nafta. ami a képeken nem látszik, hogy a vödör alján vannak apro lukak, és a visszafolyo ág bevezetése fölött is van egy nagyobb nyilás, itt tud a vödör megtelni anyaggal...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Szelei Szilard
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Simontornya
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
bármilyen külsö AC-s auto tankjából. régi scorpio, sierra hogy tipuson belül maradjunk, de bármi jó lehet ami a bontóban ocsoért van, akár szétrohadt lukas tank is, a müanyag ugyis nehezen korrodálSzelei Szilard wrote:Ilyen kellene nekem is, hol lehet szerezni? Ha valakinek van megvenném!
Scorpio tankom van, de abba teljesen máshogy néz ki mivel belső ac-s.

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Szelei Szilard
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Simontornya
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
És akkor ezt a vödröt kell beoperálni a sima tankba? Becsövezni ahogy a képen, szűrő, külső AC ( a sokat emlegetett 16 ezres ) , szűrő és mehet a mocihoz? Bogyó, a scorpiom ( 92 ) még "régi"? vagy az már újnak számít vödör terén? Mert ha a szent vödör belül lakozik akkor nem lesz irgalom !
Bocsika , de még nem láttam ilyen operációt és semmilyen kettévágott tankkal nem találkoztam. Szeretnék tisztán látni mielőtt szétvágok valamit !
köszi
Bocsika , de még nem láttam ilyen operációt és semmilyen kettévágott tankkal nem találkoztam. Szeretnék tisztán látni mielőtt szétvágok valamit !
köszi
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a kozé scorpio már uj, hiszen belső AC-s. az szerintem azért nem jó, mert abba a szívócső és az AC felülről log bele. de ha a vödröt AC-stöl műtöd a tankba akkor jó lehet, csak ha gond lesz vele nehéz cserélni ha behegeszted a tetejét, hacsak nem hagysz neki egy ajtót, amit átműtetsz az uj scorpio tankról. ezt már neked kell eldöntened, hogy melyik utat választod. arra azért vigyázz, hogy a tankba elég sokáig bennemarad a benzingőz, ami miatt elég mokás dolgot tud csinálni hegesztés vagy flexelés hatására...Tibi wrote:És akkor ezt a vödröt kell beoperálni a sima tankba? Becsövezni ahogy a képen, szűrő, külső AC ( a sokat emlegetett 16 ezres ) , szűrő és mehet a mocihoz? Bogyó, a scorpiom ( 92 ) még "régi"? vagy az már újnak számít vödör terén? Mert ha a szent vödör belül lakozik akkor nem lesz irgalom !
Bocsika , de még nem láttam ilyen operációt és semmilyen kettévágott tankkal nem találkoztam. Szeretnék tisztán látni mielőtt szétvágok valamit !
köszi
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- pilot
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Üdv !
Kérdezni szeretnék tank problémával kapcsolatosan. 79-es , 2.3-as Capri-ról van szó . Nem működik a műszerfalban a benzinszint mutató óra . A tank mellett bal oldalon van két szál vezeték ami nincs bekötve . Gondolom ez okozza a problémát . Hogyan kell bekötni ? Nem szeretném elcseszni az órát .
Előre is kösz !
Kérdezni szeretnék tank problémával kapcsolatosan. 79-es , 2.3-as Capri-ról van szó . Nem működik a műszerfalban a benzinszint mutató óra . A tank mellett bal oldalon van két szál vezeték ami nincs bekötve . Gondolom ez okozza a problémát . Hogyan kell bekötni ? Nem szeretném elcseszni az órát .
Előre is kösz !
Ford CAPRI , Feel the difference !
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
egyika test a másik megy a müszerre. ha fordítva kötöd be, mindig tele tankot mutat a műszer, elrontani nem tudod. 50%-od van hogy elsőre eltaláld...pilot wrote:Üdv !
Kérdezni szeretnék tank problémával kapcsolatosan. 79-es , 2.3-as Capri-ról van szó . Nem működik a műszerfalban a benzinszint mutató óra . A tank mellett bal oldalon van két szál vezeték ami nincs bekötve . Gondolom ez okozza a problémát . Hogyan kell bekötni ? Nem szeretném elcseszni az órát .
Előre is kösz !
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4