bemutatkozások

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Ezt csak a gázra írtam! Capriba nem tennék én sem, de ha Daninak úgyis az MK II tetszik a legjobban, akkor keressen egy 1,3-ast. :lol: (Azért szerintem a legjobb komprpmisszum egy MK III 2.0-es pintoval.)
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

proteus wrote:Ezt csak a gázra írtam! Capriba nem tennék én sem, de ha Daninak úgyis az MK II tetszik a legjobban, akkor keressen egy 1,3-ast. :lol: (Azért szerintem a legjobb komprpmisszum egy MK III 2.0-es pintoval.)
:smt038
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Dani

Post by Dani »

Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.

Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))

de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Dani wrote:
Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.

Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))

de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.
1980 Capri MK3
Dani

Post by Dani »

Tibi wrote: Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.
Természetesen, hiszen a Capri az elsődleges cél. Úgy értettem, hogy "ha aktuális lesz", hogy jövő tavasszal lesz kb annyi pénzem, hogy költeni is tudok, nem csak tervezgetni.

Addig okosodok, tervezgetek.. aztán ha nincs más eshetőség, akkor marad a dízel...

(Műszakból is kellene vmi jó könyvet keresnem, mert kreszen, csak nagyon alapszinten tanultam...)
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Dani wrote:
Tibi wrote: Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.
Természetesen, hiszen a Capri az elsődleges cél. Úgy értettem, hogy "ha aktuális lesz", hogy jövő tavasszal lesz kb annyi pénzem, hogy költeni is tudok, nem csak tervezgetni.

Addig okosodok, tervezgetek.. aztán ha nincs más eshetőség, akkor marad a dízel...

(Műszakból is kellene vmi jó könyvet keresnem, mert kreszen, csak nagyon alapszinten tanultam...)
Van 2-3 autószerelő tankönyvem a '70-es évekből, odaadom aztán olvasgathatod.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
Dani

Post by Dani »

proteus wrote:Van 2-3 autószerelő tankönyvem a '70-es évekből, odaadom aztán olvasgathatod.
Hú, azt nagyon megköszönném!
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Post by Hattyu »

Dani wrote:
Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.

Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))

de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas :wink:
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked! :wink:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by TÉCSÉ »

Teljesen jogos Hattyú minden szava...2.0 pintó , jól beállítva és nincs miről beszélni ... Ereje van , a gatyádat nem eszi le és legalább kezd "sportos" mérete lenni... :D
1.3-ast vegyél kisautóban , de nem Capriban , az 1.6 még mindig nem elég dinamikus , és valóban nem fog lényegesen kevesebbet kajálni , mint a 2.0 !!!
:twisted:
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Post by Hattyu »

TÉCSÉ wrote:Teljesen jogos Hattyú minden szava...2.0 pintó , jól beállítva és nincs miről beszélni ... Ereje van , a gatyádat nem eszi le és legalább kezd "sportos" mérete lenni... :D
1.3-ast vegyél kisautóban , de nem Capriban , az 1.6 még mindig nem elég dinamikus , és valóban nem fog lényegesen kevesebbet kajálni , mint a 2.0 !!!
:twisted:
Őrülök hogy egyetértesz :D
Sajnos én is rájöttem ,már hogy nem érdemes vesződni ezzel az 1.3assal de valahogy le kell majd vizsgáztatni meg átiratni nekem is a Taut úgyhogy vagy cserés lesz vagy csak fel lesz javítva és átrugdalom a vizsgán és akkor utána jöhet a másik moci! :wink:
Ha vesz is egy 1.6osat vagy 1.3asat azt még meglehet csinálni 2.0-ra mert pinto motor az van bőven és megvalósítani is kb egy nap kell hozzá,de ez attól függ milyen emberek dolgoznak rajta,lehet elég egy fél nap is! :wink:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Dani

Post by Dani »

Hattyu wrote: A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas :wink:
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked! :wink:
Köszönöm a tanácsot! EFI/pinto mit jelent? :oops:
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Post by Hattyu »

Dani wrote:
Hattyu wrote: A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas :wink:
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked! :wink:
Köszönöm a tanácsot! EFI/pinto mit jelent? :oops:
Íme az OHC EFI azaz injektoros soros 4 hengeres motor
Így néz ki Image
És íme a sima OHC motor vagyis a karburátoros pinto motor
Image

Az OHC az a motornak a jelzése,van DOHC ami dupla vezérműtengelyes azért van az elején a D(gondolom) és vannak még különböző motorok,de azt ne kérdezd miért lett OHC a neve mert azt már nem tudom :lol:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Dani

Post by Dani »

Hattyu: áháá, szóval az injektor a lényeg.. így már értem :) thx.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Post by Hattyu »

Dani wrote:Hattyu: áháá, szóval az injektor a lényeg.. így már értem :) thx.
Így van!Szívesen máskor is segítek ha tudok :wink:
A sima pinto motor a karbis az ami a leggyakoribb,az EFi-set nehezebb találni de lehet azt is csak nyitott szemmel kell járni! :D
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Hattyu wrote: Az OHC az a motornak a jelzése,van DOHC ami dupla vezérműtengelyes azért van az elején a D(gondolom) és vannak még különböző motorok,de azt ne kérdezd miért lett OHC a neve mert azt már nem tudom :lol:
OHC=overhead camshaft (felül fekvő vezérműtengely)
DOHC=double overhed camshaft (dupla felül fekvő vezérműtengely)
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
Post Reply