a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...Süni wrote:Ez mitől hengerenkénti ??Hattyu wrote:Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?levelboss wrote:Lehet szerezni hengerenkénti leömlős hengerfejet a 2.8-as motorhoz? Létezik ilyen?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Hengerfej,szelepek.....
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézekBogyo28 wrote:a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...Süni wrote:Ez mitől hengerenkénti ??Hattyu wrote: Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.

71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Hengerfej nem lesz hengerenkénti leömlős, max a kipu szerintem. A 2.8-on hogy jön ki a 3-ból kettő ?? Matematikailag (meg áramlástanilag sem ) értem.Hattyu wrote:igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézek

- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Egy picit képzavar van szerintem, mert a hengerenkéti leömlő az a kipufogó leömlő. Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton. és tényleg nem csereszabatosak a hengerfejek.több értelme van a gyári öntöttvas kipuffogó leömlőt lecserélni hengerenkéti, illetve 2,8nál végülis kivezetésenkénti leömlőre. Lényeg, hogy mindkét oldalon a két kivezetéstől az összefutásig tartó 2 csődarab egyforma hosszú legyen, de ezt egy kipuff szakember úgyis tudja, hogy hogy mint 
Mint itt a képen:


Mint itt a képen:

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Az lehet, hogy okosak csinaltak, csak sajnos a 2.8at nem sportmotornak terveztek. Egy tomegmotor volt anno, nem teljesitmeny dominalt, hanem a megbizhato, relative sportos hatas.Süni wrote:Hengerfej nem lesz hengerenkénti leömlős, max a kipu szerintem. A 2.8-on hogy jön ki a 3-ból kettő ?? Matematikailag (meg áramlástanilag sem ) értem.Hattyu wrote:igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézekNálam okosabbak csinálták, u.h biztos jó...
Egy jo sportmotornal alap az onallo hengerenkenti szivo es kipuffcsatorna.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Hiaba nem dolgozik egyszerre, de kepzeld el magas fordulaton, nem tud a gaz olyan gyorsan tavozni, mint ahogy a masik ne nyomna a sajatjat utanna. Nagyon is para a sziami kipuff meg a i-s szivosornal a 4 torok a 6 hengerhez.Blant wrote:Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton
Nem teljesitmenyorientalt.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Bogyo28 wrote:a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...Süni wrote:Ez mitől hengerenkénti ??Hattyu wrote: Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Létezik 3 csatornás 2,8-as hengerfej igaz amerikában kemény 105HP.
A stage3 pedig 165 tiszta vicc.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- mazlis
- csúcsnigger
- Posts: 16
- Joined: Wed Oct 24, 2007 7:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: valamalyik FORD alatt...
Süni wrote:Ez mitől hengerenkénti ??Hattyu wrote:Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?levelboss wrote:Lehet szerezni hengerenkénti leömlős hengerfejet a 2.8-as motorhoz? Létezik ilyen?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Nem azért, de a gáz folyamatosan tódul kifele és ahogy az autó halad szívóhatás is fellép a végeknél. Biztos valamival jobb, ha nincs sziámi, és biztos okoz némi egyenetlenséget is, hogy mindez csak 4 hengert érint a 6ból, de szerintem azért nem olyan vészes. Azért egy portolás biztos nem árt neki, ahogy azt a Bogyó úr is jeleztegigford wrote:Hiaba nem dolgozik egyszerre, de kepzeld el magas fordulaton, nem tud a gaz olyan gyorsan tavozni, mint ahogy a masik ne nyomna a sajatjat utanna. Nagyon is para a sziami kipuff meg a i-s szivosornal a 4 torok a 6 hengerhez.Blant wrote:Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton
Nem teljesitmenyorientalt.

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Ha belegondolsz egy hengerenkénti leömlős mociba pl egy Essex, hengerenként kb 40mmes cső vezeti el a kipuffgázt.
Namost 2.8nál ugyenekkora cső tartozik 2 hengerhez...lehet ott akarmilyen szivohatás meg fojtás hiánya, egyértelmű a butitás.
Biztos a költségek leszoritása volt a cél, a marketingesek aszonták kell egy 160lovas capri a piacra ezt meg is tudták közelíteni a mérnökök 4 szivótorokkal meg sziámi kipuffal.
kb 20 loval többet tudtak volna kihozni szerintem 6 torkos szivosorral, rendes hfejjel meg nagyobb pillangoval.
Szabi fog csinálni nemsokára egy kb duplára bővitett torkos(ahol sziámi) i-s szivosort, meglátjuk mi lesz, aztán be is fejeztem a tuningot.

Elbaszott egy mocit tuningolok én :) Mai fejjel nem kezdenék 2.8ba de Cosworth 24vbe se, ennyi pénzből amennyit belelapátoltam már egy legalább 400 lovas V8as vasam lehetne...nem capri, vmi más.
A pofám leszakad amikor látom az ebayen, milyen "fika" árakon vannak tuningelemek V8hoz a V6hoz képest. Legalább fele áron van minden...pfff
Namost 2.8nál ugyenekkora cső tartozik 2 hengerhez...lehet ott akarmilyen szivohatás meg fojtás hiánya, egyértelmű a butitás.
Biztos a költségek leszoritása volt a cél, a marketingesek aszonták kell egy 160lovas capri a piacra ezt meg is tudták közelíteni a mérnökök 4 szivótorokkal meg sziámi kipuffal.
kb 20 loval többet tudtak volna kihozni szerintem 6 torkos szivosorral, rendes hfejjel meg nagyobb pillangoval.
Szabi fog csinálni nemsokára egy kb duplára bővitett torkos(ahol sziámi) i-s szivosort, meglátjuk mi lesz, aztán be is fejeztem a tuningot.

Elbaszott egy mocit tuningolok én :) Mai fejjel nem kezdenék 2.8ba de Cosworth 24vbe se, ennyi pénzből amennyit belelapátoltam már egy legalább 400 lovas V8as vasam lehetne...nem capri, vmi más.
A pofám leszakad amikor látom az ebayen, milyen "fika" árakon vannak tuningelemek V8hoz a V6hoz képest. Legalább fele áron van minden...pfff
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Nekem EFi alapból 6 szívótorkos és mindkét hengersorhoz külön szívójárat van a koporsóban és külön pillangószelep. Sajna a hengerfej az ugyanaz, mint a K-Jetesen. én pont azt tervezem, amit gigford a szívósorral, csak én a kipuff résznél a sziámis járatokat akarom nagyobbra vésetni, mint a szingli járatok.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
ha megnézitek figyelmesen, nem egyformák a kétleömlős kipuff csőhosszai (nem is szabad!). a helyeshez közelítő hosszméretezés, ha a közösített csővön az ipszilonig 2 henger ürtartalmú gáz fér el, míg a szimplán nyilván 1-é (20 éve ezzel foglalkozó kipufogós cimbi mondta). a ráépítésre váró cső átmérőjének ismeretében egy álti 5.-es kistökös ki tudja számolni a tuningszett elemeinek hosszait. kérdés:
OKOSABB VAGY , MINT EGY ÖTÖDIKES?
amennyiben az járatfelportoláson töritek a buksitokat (végülis Kurt Vonneguttól szabadon: " ...Miért ne?...") , el ne feledkezzetek az összeset megcsinálni, mert áramlástankutató legyen a talpán aki összehozza a különböző kilépőátmérőkhöz a megfelelő csőhosszokat. persze semmi sem lehetetlen, csak módosul a fenti kérdés az alábbiak szerint:
OKOSABB VAGY , MINT EGY ÁRAMLÁSTANKUTATÓ?
ui: szeritem a gyári leömlő ránézésre is szar, de lehet, hogy vmi áramlástankutató tudatos méretmódosításainak kézjegyét viseli magán azon okból, hogy az anyagspórolás (vagy egyéb titkos ok) miatti kipuffrendszerhiányosságokat lekompenzálja.
csillárom hajj!!

OKOSABB VAGY , MINT EGY ÖTÖDIKES?




amennyiben az járatfelportoláson töritek a buksitokat (végülis Kurt Vonneguttól szabadon: " ...Miért ne?...") , el ne feledkezzetek az összeset megcsinálni, mert áramlástankutató legyen a talpán aki összehozza a különböző kilépőátmérőkhöz a megfelelő csőhosszokat. persze semmi sem lehetetlen, csak módosul a fenti kérdés az alábbiak szerint:
OKOSABB VAGY , MINT EGY ÁRAMLÁSTANKUTATÓ?
ui: szeritem a gyári leömlő ránézésre is szar, de lehet, hogy vmi áramlástankutató tudatos méretmódosításainak kézjegyét viseli magán azon okból, hogy az anyagspórolás (vagy egyéb titkos ok) miatti kipuffrendszerhiányosságokat lekompenzálja.
csillárom hajj!!
