elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

szszaby wrote:A 2-es csati egy Enforser nevű risztó csatija.
oké, direkt nem írtam, hogy ne adjak támpontot de volt egy riasztó a verdában. Bekötve nem volt csak lógott. Nehogy valami hasznosat gyomláljak ki.
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Tibi wrote:
szszaby wrote:A 2-es csati egy Enforser nevű risztó csatija.
oké, direkt nem írtam, hogy ne adjak támpontot de volt egy riasztó a verdában. Bekötve nem volt csak lógott. Nehogy valami hasznosat gyomláljak ki.
Akkor a csatitól elindulok és kivágom az összes vezetéket ami oda fut. Köszi.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:
Tibi wrote:
szszaby wrote:A 2-es csati egy Enforser nevű risztó csatija.
oké, direkt nem írtam, hogy ne adjak támpontot de volt egy riasztó a verdában. Bekötve nem volt csak lógott. Nehogy valami hasznosat gyomláljak ki.
Akkor a csatitól elindulok és kivágom az összes vezetéket ami oda fut. Köszi.
Jó gyomlálást!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Hogyan lehet levenni a fordmérő és km óráról a mutatót, hogy ne tegyek benne kárt. Ez egy MkIII óraegység és a fordmérő számlapja alatti lemez lötyög emiatt kell leszednem. A km órán meg nem jól rakták vissza a mutatót, alapban -20on áll.
Olyan adat kellene még nekem, hogy a benzinszintmérő ellenállása mekkora tele és üres állapotban, vagyis hogy a MkIII-as óra jó lesz e az I-es Capri szintmérőjéhez. A hőfokgomba elméletileg ugyanaz azzal nem hiszem, hogy gond lenne. A többi meg csak bekötés kérdése.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Hogyan lehet levenni a fordmérő és km óráról a mutatót, hogy ne tegyek benne kárt. Ez egy MkIII óraegység és a fordmérő számlapja alatti lemez lötyög emiatt kell leszednem. A km órán meg nem jól rakták vissza a mutatót, alapban -20on áll.
Olyan adat kellene még nekem, hogy a benzinszintmérő ellenállása mekkora tele és üres állapotban, vagyis hogy a MkIII-as óra jó lesz e az I-es Capri szintmérőjéhez. A hőfokgomba elméletileg ugyanaz azzal nem hiszem, hogy gond lenne. A többi meg csak bekötés kérdése.
a mutatókat csak simán le kell húzni, nincs különösebb rögzítés csak rá van nyomva a rudra simán a mutató. a benzinszintmérő ellenállása az egy igen érdekes dolog, ha van valakinek jól működő darab az megmérhetné, mert a nélkül az adat nélkül a felujítást sem vállalják.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

A mutató nem igazán akar lejönni, meddig cibáljam?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: elektromossag

Post by proteus »

Esetleg ha bepróbálkoznál óvatosan egy hőlégfúvóval?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Alkalmazzam a hőtágulás jelenséget?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Hőlégfúvózni nem mertem mert műanyag a mutató, de az istennek nem akar lejönni. Majd széttépem az órát, de nem enged. :cry:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Hőlégfúvózni nem mertem mert műanyag a mutató, de az istennek nem akar lejönni. Majd széttépem az órát, de nem enged. :cry:

a két oldalán nagyon közel a tövéhez kis méretü lapos csavarhúzóval kell felfele feszegetni. néha nagyon nehezen jön le...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Hőlégfúvózni nem mertem mert műanyag a mutató, de az istennek nem akar lejönni. Majd széttépem az órát, de nem enged. :cry:

a két oldalán nagyon közel a tövéhez kis méretü lapos csavarhúzóval kell felfele feszegetni. néha nagyon nehezen jön le...
Hazamegyek és megtámadom, ezzel a megoldással.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: elektromossag

Post by Hattyu »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Hőlégfúvózni nem mertem mert műanyag a mutató, de az istennek nem akar lejönni. Majd széttépem az órát, de nem enged. :cry:

a két oldalán nagyon közel a tövéhez kis méretü lapos csavarhúzóval kell felfele feszegetni. néha nagyon nehezen jön le...
Hazamegyek és megtámadom, ezzel a megoldással.
Egy kis WD40? :wink:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Hát ez nem tudom használ e ilyen helyen,de azt is megpróbálom.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Az elektronikus gyújtáshoz miféle doboz kell? Ebből két vezeték és egy test jön ki, mármint az elosztóból.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Az elektronikus gyújtáshoz miféle doboz kell? Ebből két vezeték és egy test jön ki, mármint az elosztóból.
egy MOTORCRAFT-os gyujtásdoboz kell neked ha minden igaz.
gyujtas1.jpg
gyujtas1.jpg (36.41 KiB) Viewed 5899 times
ennek 2 csatija van, egyikben a 2 táp vezeték, a másikban 4 vezeték, a fekete a test, a zöld megy a trafó negatívjára, a lila meg a narancs meg az elosztóra. az elosztóról kapja a testet is:
gyujtas2.jpg
gyujtas2.jpg (108.65 KiB) Viewed 5901 times
ha kell van róla komplett leírás is, el tudom müldeni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply