elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
most adtam el az utolsót... de szerintem Grancinak van ilyene...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
Meg talán egy új elosztó.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Elosztó az lenne.
Ford Capri MkI Essex
Iván

Re: elektromossag

Post by Iván »

ÉN PONT MULT PÉNTEKEN CSINÁLTAM MEG AZ ENYÉMET ILYEN ELEKTRONIKUS GYUJTÁSRA.asszem ez a hal ic-s ha jol tévedek.csak én nem motorcraftal szereltem hanem boschal.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Akkor már sokkal jobb így a verda.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:Elosztó az lenne.

Talán pinto-é, mert gondolom essex hez ilyet nem nagyon csináltak?
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Nitrobuster wrote:
szszaby wrote:Elosztó az lenne.

Talán pinto-é, mert gondolom essex hez ilyet nem nagyon csináltak?
Ja.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: elektromossag

Post by Tibi »

Némi tákolást véltem felfedezni.Annyit tudok róla, hogy elvileg ez a világításnak valami reléje. És hogy finoman meg van patkolva. Ez most miért? :smt089 Szar a relé vagy nem vagy mi szar?
tibi_headlight.jpg
tibi_headlight.jpg (80.46 KiB) Viewed 6261 times
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Tibi úr: ez az ön fényváltóreléje. Az átkötés valószínüleg azért van, mert vagy el van oxidálodva az egyik oldala, vagy csak spontán kiment az egyik bizti, és nem kap delejt. Érdemes szétszedni az egészet, leperemezni a fémházatr és megnézni belül is. ha nincs szétrohadva, akkor szépen lepucolva és összerakva még sokáig elműködhet. Ha nagyon szar ki lehet váltani 2 mezei relével és 4 biztosítékkal, bár az eredeti szebben néz ki...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: elektromossag

Post by Tibi »

Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)

köszi
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Egy kapcsolási rajzon megtaláltam ezt a kütyüt. Onnan lehetne bogozni a dolgokat.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)

köszi
nem egy nagy varázslat. itt egy fém dobozban van 2 db relé. a nagy piros kábelen jön be a delej, a barna kábellel pedig a kasztnihoz van testelve. a maradék 2 kábel középen kapcsolgatja a két relét, az egyik a tompitott a másik a refi. a relé kimeneti részénél van 2-2 darab biztosíték, onnan megy tovább 2-2 db fehér/sárga vezeték a lámpákhoz. Tesztelés: Meg kell nézni hogy a nagy piros kábelen van egy 12V, ha kapcsolod a lámpát/refit akkor a két középső kábelen kell lennie 12V-nak. A testkábelt érdemes körmös alátéttel felrakni, ugy sokal jobb a kontaktus. Ezután fel lehet szerelni a relét a helyére, ugy hogy a biztik már be vannak rakva a helyükre. Csak a 2 fehér és 2 sárga vezeték ne legyen a helyére dugva. ha felkapcsolod a lámpát/refit, a lehuzott csatikon kell 12V-ot mérned, attol függ mi van bekapcsolva. A relé ellenörzése: a behuzótekercs ellenállását kell megmérni, ez olyan 72 ohm körül szokott lenni, valamint az érintkezőpogácsákat kell megnézni, ha be van égve akkor polirpapirral felcsiszolni, és ezután ellenállásmérővel rövidzárat kell mérni ha kézzel összetolod az érintkezőket.

ennyi...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: elektromossag

Post by gizmo »

Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)
köszi
aztán csak óvatosan, kollégának egy ilyen relé kocoktatása után olvadt el a kábelkötege... :?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

gizmo wrote:
Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)
köszi
aztán csak óvatosan, kollégának egy ilyen relé kocoktatása után olvadt el a kábelkötege... :?
már ha azt kocogtatásnak lehet nevezni amitől a fényváltó relének a fémháza ráhajlik a benne levő relére és attól lesz zárlat... :roll:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply