Tudna valaki tanácsot adni az ügyben , hogy miképpen lehetne viszonylag könnyen , sérülés nélkül kiszedni a laprugó első részén levő hosszú csavart.

Előre is köszönöm.
Pilot
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
VipeR-T wrote:Sziasztok! Laprugós problémám volna. Kiszedtem a hátsó hidat az autóból, a laprugókkal egyetemben. Utóbbiakat készülök vinni pestre felújítás céljából (Vörösék vagy Bim, még nemtom). Végigolvastam ezt a laprugós topicot, és valaki írta, hogy ha kiszerelve viszem, akkor meg kell mondani hogy mennyire legyen megívelve. Na most fogalmam nincs. Gondolom úgy lenne értelme megadni, hogy az első hátsó bekötési pontot lefektetem a talajra, és a központi szem magasságát megadni, vagy nemtom. Akárhogy is van, valaki tudna erre mondani egy kb célértéket, vagy mondjam azt hogy "hát a mostaninál legyen 5 centivel följebb azt jóvan", vagy esetleg erre van valami más módszer? A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen? Laprugós témában egyelőre ennyi, a difivel és többiekkel kapcsolatos kérdéseimnek még keresek helyet :) Segítséget előre is köszi!
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
most már nincs szett, egyesével kell rendelni amit akarsz, de persze van a laprugohoz is minden. a gyári kiszedése szarabb, a polit betenni nagyon egyszerü, de eddig még nem okozott gondot sohasem az otthoni csere. de ha rugofelujítohoz elviszed a rugót, azt meg lehet mondani hogy szedjék ki belőle a szilentet (főlap cserénél nem gond ugysem, mert nem lesz benne), betenni meg kb 5 perc az összeset...VipeR-T wrote: A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen?
Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.Bogyo28 wrote:a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
azért mondta nekem az ember hogy a főlapot (a leghosszabbat, amiben a szilentek is vannak) érdemes mindenképpen cserélni, meg ha valamelyik volt törve akkor azt a lapot is mindkét kötegben, mert a legnagyobb sulyt a főlap viszi, ha azt nem cseréled könnyen féloldalas lehet. nekem a csak simán ujraívelt köteggel volt ilyen gondom, és a sima ujraívelés nem is tartott sokáig...gigford wrote:Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.Bogyo28 wrote:a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
A főlap a leghosszabb lap? Nekem a második leghosszabb lapot cserélték mindkét oldalon és sajnos most is dől.
Valószínű a rugosok baszhattak el valamit, vagy amire gondolni tudok még, hogy többlaposnál eltérően fáradhatnak el a ki nem cserélt lapok és azt előre nem tudja belőni egy rugos sem, hogy mi lesz idővel.