Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Én is szoktam Capriba tankolni E85 öt!
Anyi hogy megfelelő arányban kell keverni bele benzint is mert hidegen fullad ha nincs benne elég!
Amúgy erőre teljesen ugyan olyan jobban nem megy tőle meg rosszabbul sem!
Anyi hogy megfelelő arányban kell keverni bele benzint is mert hidegen fullad ha nincs benne elég!
Amúgy erőre teljesen ugyan olyan jobban nem megy tőle meg rosszabbul sem!
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Hát 50-50 % ba még nem az igazi!levelboss wrote:És mi az a "megfelelő arány"?
Inkáb több benzint raktunk bele és akkor már tűrhető volt, de állítólag ha tisztán használni akarod akkor gyújtást meg ilyesmit utána lehet állítani és akkor elvileg megy de én inkább nem kísérletezek vele!
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Ja; az arányokat figyelembe véve kell állítani az előgyújtást. Így lehet nagyobb arányban is az etanol. Csak akkor mindig ugyanazt az arányt kell nyomni.
És ez milyen? Egy cucc, amivel etanol/víz 50-50%-os keverékét inj a motorba, több lóerőt képezve. Karbis kocsin több levegőt kell adni a mutatványhoz...stb.
És ez milyen? Egy cucc, amivel etanol/víz 50-50%-os keverékét inj a motorba, több lóerőt képezve. Karbis kocsin több levegőt kell adni a mutatványhoz...stb.
- Attachments
-
- sno-20001_w_m.jpg (3.4 KiB) Viewed 7106 times
csak azért is......batman
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
E85:
nyáron csak azzal jártam.
Úszószint emelés kell neki, mert több üzemanyag kell a levegőhöz(CO csavar is elég lehet az állíáshozm, nekem nem volt elég).
12-14litert kajált 10-11 helyett.
Nyomatékban hozott, iszonyat előgyújtással bír menni (105-ös oktánszám).
mellékesen a víztartalom miatt gyönyörűen kipucolja a kokszot az égéstérből, gyertyák példaértékűek voltak.
Hidegindítása roszabb, könnyebben kicsapódik.
nyáron csak azzal jártam.
Úszószint emelés kell neki, mert több üzemanyag kell a levegőhöz(CO csavar is elég lehet az állíáshozm, nekem nem volt elég).
12-14litert kajált 10-11 helyett.
Nyomatékban hozott, iszonyat előgyújtással bír menni (105-ös oktánszám).
mellékesen a víztartalom miatt gyönyörűen kipucolja a kokszot az égéstérből, gyertyák példaértékűek voltak.
Hidegindítása roszabb, könnyebben kicsapódik.

- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Most akkor nyikkant harmadikban vagy semDavidMolnar wrote:E85:
nyáron csak azzal jártam.
Úszószint emelés kell neki, mert több üzemanyag kell a levegőhöz(CO csavar is elég lehet az állíáshozm, nekem nem volt elég).
12-14litert kajált 10-11 helyett.
Nyomatékban hozott, iszonyat előgyújtással bír menni (105-ös oktánszám).
mellékesen a víztartalom miatt gyönyörűen kipucolja a kokszot az égéstérből, gyertyák példaértékűek voltak.
Hidegindítása roszabb, könnyebben kicsapódik.


Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Efivel igen :)Nitrobuster wrote: Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem![]()
![]()
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(
A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
nekem 11,5 alatt nem volt egyikben semDavidMolnar wrote:Efivel igen :)Nitrobuster wrote: Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem![]()
![]()
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(
A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)

- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
De gondolom te a kompresszíót írod, mert én a sűrítésről beszélek, nekem a gyári moci az 13 volt. :DIván wrote:nekem 11,5 alatt nem volt egyikben semDavidMolnar wrote:Efivel igen :)Nitrobuster wrote: Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem![]()
![]()
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(
A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Nem tudja véletlen valaki, hogy a 95-ös benya mekkora sűrítést bír ki?
Mert a mocim gyárilag 9.35:1 1 mm-es hengerfej tömítéssel. Viszont ilyet nem kapni, csak bádog (0.5mm) és kompozit (1.2mm) tömítést. Én anno kompozitot vettem, mert a bádogot mindenhol fikázták, viszont ha ezzel rakom össze, a sűrítés 9.09:1-re esik.
Nem tudom mekkora teljesítmény csökkenést eredményez, de a nagyobb karbi, nagyobb szelepösszenyitás és kipuff miatt lehet, hogy nem ártana egy kicsit magasabb kompresszió.
Ha levetetek a hengerfejből 0.7-et (mintha bádog tömítés lenne), akkor 9.79:1 lesz az arány. A megfelelő előgyújtással ez 95-össel ez még csörgésmentes lehet?
Ez nekem azért probléma, mert 20 km-es körzetben nálunk nem kapni 98-ast.
Mert a mocim gyárilag 9.35:1 1 mm-es hengerfej tömítéssel. Viszont ilyet nem kapni, csak bádog (0.5mm) és kompozit (1.2mm) tömítést. Én anno kompozitot vettem, mert a bádogot mindenhol fikázták, viszont ha ezzel rakom össze, a sűrítés 9.09:1-re esik.
Nem tudom mekkora teljesítmény csökkenést eredményez, de a nagyobb karbi, nagyobb szelepösszenyitás és kipuff miatt lehet, hogy nem ártana egy kicsit magasabb kompresszió.
Ha levetetek a hengerfejből 0.7-et (mintha bádog tömítés lenne), akkor 9.79:1 lesz az arány. A megfelelő előgyújtással ez 95-össel ez még csörgésmentes lehet?
Ez nekem azért probléma, mert 20 km-es körzetben nálunk nem kapni 98-ast.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Nem, de nekem 10,8:1 a Pintom sűrítési iszonya, és 95-össel gyakorlatilag csak emelkedőn fel, teli gázzal csörgött be, bár az 1 torkú karbi sem a világ csúcsa, ami rajta volt, valamint a gyújtásom is elég gané.Dartonit wrote:Nem tudja véletlen valaki, hogy a 95-ös benya mekkora sűrítést bír ki?
...

- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Szeritem nem lehet baj a lemeztömítéssel. Azt maximum rosszul lehet legyártani. Én régebben használatam. Felrakás előtt lefestem (jó vastagon) úgy még jobban tömít.
Egy jó gyujtással egy jól lekerekített hengerfejjel biztos sokat bír a 95-os, de ez eléggé a konstrukción múlik.
Egy jó gyujtással egy jól lekerekített hengerfejjel biztos sokat bír a 95-os, de ez eléggé a konstrukción múlik.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Ha nem muszály, nem veszek új tömítéseket. Olcsóbban le tudom síkoltatni. Akkor megpróbáljuk, próba-cseresznye.Nitrobuster wrote:Szeritem nem lehet baj a lemeztömítéssel. Azt maximum rosszul lehet legyártani. Én régebben használatam. Felrakás előtt lefestem (jó vastagon) úgy még jobban tömít.
Egy jó gyujtással egy jól lekerekített hengerfejjel biztos sokat bír a 95-os, de ez eléggé a konstrukción múlik.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler