Elolvasom rendesen, csak belekukkantottam de mintha 90% lehullót írt volna ...Dartonit wrote:A pali azt mondja, hogy pont az a jó benne, hogy nem megy el a 30%a a levegőbe.Tibi wrote:Érdemes előtte megnézni mennyi a festék literje, ha már kéccáz rétegben kenődik.
Szerinte a lényeg az, hogy kurva vékonyan kell kenni, még takaráshatáron, és még annyi festék sem kell mint a fújáshoz. :?
fényezés
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: fényezés
1980 Capri MK3
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: fényezés
Sziasztok!
Ha megengeditek hozzászólnék, mivel fényezőként dolgozom egy autórestaurátor műhelyben.
1. A legtakarékosabb, ha fújod.
2. Ha kened vastag lesz a réteg. A fújt réteg soxorosa és ez nem csak az ecsetre, a teddyre is igaz.
3. Ha csiszolod, akkor 600 al kezd, mert a 400 már úgy karcol, hogy nagyon nagy rétegvesztés árán tudod csak eltüntetni. Max folyások koncentrált lekoptatására jvaslom, és 1200-ig csiszold, mert annál finomabbon nem tapad meg jól a festék
4. Meg fog folyni... Iszonyat meló egy folyást szépen kicsiszolni
5. BAROMIAN NEHÉZ ÚGY MEGCSISZOLNI, HOGY EGYENLETES LEGYEN ÉS NE LÁTSZON!!!! RUTIN NÉLKÜL MAJDNEM LEHETETLEN!!!
6. A festett réteget rendesen át kell szellőztetni, mielőtt mégegyet ráfestessz! Különben kráteres lesz! Főleg a lakk előtt érdemes várni akár több napot.
7. Ez iszonyú sok munka... amennyit sporolsz vele, a 2x-esét megkeresed annyi idő alatt kb bármilyen munkával. :D
8. AZ alapozó mindenképp legyen tökéletesen visszacsiszolva, mielött ráfested az első réteget.
9. Mennyibe kerülnek az eszközök, amik ehez kellenek, mert ahogy láttam nem sima teddyvel készül
10. Ha valaki igazán szépen akar polírozni, akkor csak Farécla termékeket ajánlom!
Végül a véleményem:
Fényeztetni érdemes egy jó fényezővel. Festeni nem annyira. Naptól leszívódhat az egyenetlen réteg, még ha kezdetben nem is látszik. A festékek fazékideje viszonylag rövid (általában 2-3 óra, de van amelyiknek 20 perc) ennyi idő alatt hány elmet tudsz szépen leteddyzni? Kevergetheted a festéket orrba szájba. Lassú is a módszer és főleg a csiszolás...
Töltőalapozáshoz esetleg, fedőfény kialakításához senkinek nem javaslom ezt a módszert!
Üdv!
Bence
Ha megengeditek hozzászólnék, mivel fényezőként dolgozom egy autórestaurátor műhelyben.
1. A legtakarékosabb, ha fújod.
2. Ha kened vastag lesz a réteg. A fújt réteg soxorosa és ez nem csak az ecsetre, a teddyre is igaz.
3. Ha csiszolod, akkor 600 al kezd, mert a 400 már úgy karcol, hogy nagyon nagy rétegvesztés árán tudod csak eltüntetni. Max folyások koncentrált lekoptatására jvaslom, és 1200-ig csiszold, mert annál finomabbon nem tapad meg jól a festék
4. Meg fog folyni... Iszonyat meló egy folyást szépen kicsiszolni
5. BAROMIAN NEHÉZ ÚGY MEGCSISZOLNI, HOGY EGYENLETES LEGYEN ÉS NE LÁTSZON!!!! RUTIN NÉLKÜL MAJDNEM LEHETETLEN!!!
6. A festett réteget rendesen át kell szellőztetni, mielőtt mégegyet ráfestessz! Különben kráteres lesz! Főleg a lakk előtt érdemes várni akár több napot.
7. Ez iszonyú sok munka... amennyit sporolsz vele, a 2x-esét megkeresed annyi idő alatt kb bármilyen munkával. :D
8. AZ alapozó mindenképp legyen tökéletesen visszacsiszolva, mielött ráfested az első réteget.
9. Mennyibe kerülnek az eszközök, amik ehez kellenek, mert ahogy láttam nem sima teddyvel készül

10. Ha valaki igazán szépen akar polírozni, akkor csak Farécla termékeket ajánlom!
Végül a véleményem:
Fényeztetni érdemes egy jó fényezővel. Festeni nem annyira. Naptól leszívódhat az egyenetlen réteg, még ha kezdetben nem is látszik. A festékek fazékideje viszonylag rövid (általában 2-3 óra, de van amelyiknek 20 perc) ennyi idő alatt hány elmet tudsz szépen leteddyzni? Kevergetheted a festéket orrba szájba. Lassú is a módszer és főleg a csiszolás...
Töltőalapozáshoz esetleg, fedőfény kialakításához senkinek nem javaslom ezt a módszert!
Üdv!
Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Re: fényezés
Én is emiatt riadok vissza hogy kibaszott sok idő és persze mire elkészül a kocsi addigra a csiszoló papír látványától is ölni tud majd az emberBlant wrote:Sziasztok!
Ha megengeditek hozzászólnék, mivel fényezőként dolgozom egy autórestaurátor műhelyben.
1. A legtakarékosabb, ha fújod.
2. Ha kened vastag lesz a réteg. A fújt réteg soxorosa és ez nem csak az ecsetre, a teddyre is igaz.
3. Ha csiszolod, akkor 600 al kezd, mert a 400 már úgy karcol, hogy nagyon nagy rétegvesztés árán tudod csak eltüntetni. Max folyások koncentrált lekoptatására jvaslom, és 1200-ig csiszold, mert annál finomabbon nem tapad meg jól a festék
4. Meg fog folyni... Iszonyat meló egy folyást szépen kicsiszolni
5. BAROMIAN NEHÉZ ÚGY MEGCSISZOLNI, HOGY EGYENLETES LEGYEN ÉS NE LÁTSZON!!!! RUTIN NÉLKÜL MAJDNEM LEHETETLEN!!!
6. A festett réteget rendesen át kell szellőztetni, mielőtt mégegyet ráfestessz! Különben kráteres lesz! Főleg a lakk előtt érdemes várni akár több napot.
7. Ez iszonyú sok munka... amennyit sporolsz vele, a 2x-esét megkeresed annyi idő alatt kb bármilyen munkával. :D
8. AZ alapozó mindenképp legyen tökéletesen visszacsiszolva, mielött ráfested az első réteget.
9. Mennyibe kerülnek az eszközök, amik ehez kellenek, mert ahogy láttam nem sima teddyvel készül
10. Ha valaki igazán szépen akar polírozni, akkor csak Farécla termékeket ajánlom!
Végül a véleményem:
Fényeztetni érdemes egy jó fényezővel. Festeni nem annyira. Naptól leszívódhat az egyenetlen réteg, még ha kezdetben nem is látszik. A festékek fazékideje viszonylag rövid (általában 2-3 óra, de van amelyiknek 20 perc) ennyi idő alatt hány elmet tudsz szépen leteddyzni? Kevergetheted a festéket orrba szájba. Lassú is a módszer és főleg a csiszolás...
Töltőalapozáshoz esetleg, fedőfény kialakításához senkinek nem javaslom ezt a módszert!
Üdv!
Bence

A Farécia termékekről még nem hallottam, mondasz róla bővebben?
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: fényezés
Blant
Mennyibe is kerül egy jó fényezés? (300-500ezer)
Mutass nekem ma magyarországon aki ennyit keres. Egy hónap alatt. Amig elkészül egy jó fényezés.
A hozzá valók nem túl drágák a 2db tedy kb 1000 ft.
Nem böngésztem rendesen végig de szerintem nem autó festékkel csinálták mert avval a rövid nyitott idő miatt nem lehet meg csinálni.
Jó minüsége zománcot lehet kapni 3000-4000 ft/ literjét.Ami persze nem autó zománc.
De Én sem állnék neki mert rohadt nagy munka a csiszolás. De akinek van rá nagyon sok ideje és egy kis tehetsége fillérekből megtudja csinálni kb. 10000- 20000ft- ból.
Takaros a fújás ,teddyvel sokkal kevesebbet tudsz feltenni tapasztalat.
Még egyszer mondom nem ÁLLNÉK neki. :D :D
De aki sporolni akar hát elgondolkoztató.........
Mennyibe is kerül egy jó fényezés? (300-500ezer)
Mutass nekem ma magyarországon aki ennyit keres. Egy hónap alatt. Amig elkészül egy jó fényezés.
A hozzá valók nem túl drágák a 2db tedy kb 1000 ft.
Nem böngésztem rendesen végig de szerintem nem autó festékkel csinálták mert avval a rövid nyitott idő miatt nem lehet meg csinálni.
Jó minüsége zománcot lehet kapni 3000-4000 ft/ literjét.Ami persze nem autó zománc.
De Én sem állnék neki mert rohadt nagy munka a csiszolás. De akinek van rá nagyon sok ideje és egy kis tehetsége fillérekből megtudja csinálni kb. 10000- 20000ft- ból.
Takaros a fújás ,teddyvel sokkal kevesebbet tudsz feltenni tapasztalat.
Még egyszer mondom nem ÁLLNÉK neki. :D :D
De aki sporolni akar hát elgondolkoztató.........
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: fényezés
Aki bogaras (több is van) megcsinálta, azok azt mondják ha nagyon igényesen nyomják, akkor 60e a teljes költség.
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: fényezés
Bennem még az is felmerült, hogy oké hogy meg lehet csinálni, tegyük fel hogy még szép is lesz. Gyakorlattal. Nekem nincs benne gyakorlatom, meg ahogy olvasom az itteniek nagy részének sem. Ergo nem lesz szép. Csak ha valakivel megcsináltatják. Ami sokáig tart, ergo drága lesz. Ha meg magamnak állok neki gyakorlat nélkül, akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak. Nem tudom melyiket könnyebb elrontani 0 rutinnal, de sztem a fújást nehezebb. Még ha 30% festékkel több is kell, ha mindenáron otthon akarnám csinálni magamnak, én inkább fújnám. De mindez feltételes, mert fényezővel fújatom :). Szóval ez csak egy vélemény volt.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: fényezés
És mégvalami!
Szépen és jól csiszolni CSAK VIZESEN LEHET! Utána legalább 1 napot kell legyen az auto melegben száraz helyen, mielőtt ráfesthestz megint!
Soni, amúgy igazad van!
Ha valóban jó fényezést akarsz az annyi, amennyit írtál! Akkor télleg lehet, hogy jobban megéri! ANYAGILAG!!!
Én az itt elfogadott 2K körüli fényekre gondoltam!
Hattyú:
http://www.farecla.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Szépen és jól csiszolni CSAK VIZESEN LEHET! Utána legalább 1 napot kell legyen az auto melegben száraz helyen, mielőtt ráfesthestz megint!
Soni, amúgy igazad van!
Ha valóban jó fényezést akarsz az annyi, amennyit írtál! Akkor télleg lehet, hogy jobban megéri! ANYAGILAG!!!
Én az itt elfogadott 2K körüli fényekre gondoltam!
Hattyú:
http://www.farecla.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Re: fényezés
Köszi, a dobozáról már ismerősBlant wrote: ..........
Hattyú:
http://www.farecla.hu" onclick="window.open(this.href);return false;

71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Re: fényezés
Pont ez a lényeg. Nincs kompresszorom.VipeR-T wrote:akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
Re: fényezés
Ha lenne én is fújnám.Dartonit wrote:Pont ez a lényeg. Nincs kompresszorom.VipeR-T wrote:akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Re: fényezés
Szívesen kölcsön adom csak az a baj hogy csak kicsi 24literes vanDartonit wrote:Ha lenne én is fújnám.Dartonit wrote:Pont ez a lényeg. Nincs kompresszorom.VipeR-T wrote:akkor ennyi erővel le is fújhatom magamnak.

A 4db felninél is töltött rendesen szegény.
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: fényezés
Nocsak ezt nem is tudtam Bence!Blant wrote:Sziasztok!Ha megengeditek hozzászólnék, mivel fényezőként dolgozom egy autórestaurátor műhelyben.
Lehet, hogy akkor az én autómat is Te fogod fújni...?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: fényezés
Nem valószínű
Sajna nem vihetek be, csak kisebb dolgokat, ha meg nem kamrában fújsz.... Hááát... azzal nem büntetnélek. Nem az igazi úgy...

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: fényezés
Miért a céged nem vállal fényezést? mert ha jó az ár akkor oda viszem... és akkor Te fújhatod Bro' ;)Blant wrote:Nem valószínűSajna nem vihetek be, csak kisebb dolgokat, ha meg nem kamrában fújsz.... Hááát... azzal nem büntetnélek. Nem az igazi úgy...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.