
Sor4 Pinto gyujtás
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: Laci Pöttyös Caprija
elektromos(jeladós)Natalie Driver Gabe wrote:a tiéd mechanikus vagy jeladós ??
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
Re: Laci Pöttyös Caprija
Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.

Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Laci Pöttyös Caprija
főleg ha a sierra jeladós gyujtást használják TFI gyujtásmodul nékül (sajnos nem kevesen szokták, mert szikra ugye van, csak nincs vezérelve), akkor nem csodálom ha nem ment. pedig a jeladóssal fényévekkel jobb a gyujtás, csak nagyon ritka pintóhoz az olyan gyujtás, ami hall jeladós és vákumos az előgyujtás vezérlése. mert ha jeladós, de nincs rajta vákum akkor EFI nélkül kár összerakni, szar lesz. jójaza elektronika, az nem kopik, nem kell félni tőle....Natalie Driver Gabe wrote:Azzal nekem is csak a bajom volt.
Amikor szétszedtem a kocsit lakatoláshoz, kivettem a mocit is, de úgy hogy rendesen indult meg minden.
Visszaraktam 9 és1/2 hónap mulva, de már az istenért sem indult el.
Szereztem egy mechanikust felraktam 1x beállítottam és azzal ment majdnem 1.5 évig ,úgy hogy hozzá sem nyúltam.
többek közt ezért hiszek a mechanikában.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Laci Pöttyös Caprija
mi is eza TFI gyújtásmodul?
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)

sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Laci Pöttyös Caprija
az a kérdés, hogy van e vákum az elosztón, mert ha nincs akkor nem változik az előgyujtás a fordulatszám függvényében, tehát pl belövöd a gyujtást alapjáraton x fokra, és a teljes fordulatszám tartományban ugyanennyi lesz, pedig a felső tartományokban huszonix fok szokott lenni alapjáraton meg 10 alatt... A TFI modulon is lehet Motorcraft felirat, meg a sima 7 vezetékes vákumos elektronikáján is. tehát a lényeg a vákum léte vagy nem léte. létezett ugyan egy féle elektromos gyujtás ami computer éa vákum nélkül szabályozta az előgyujtást, de ez csak egy spéci elektronikával volt szerelve, ami legtöbbször az 1.8-s sierrákon volt, különös ismertető jele a léptetőmotoros karbi. ezen mindent ez az elektronika vezérel a gyujtást és a karbi egy részét is, van levegő és vízhőmérő a szívosorben, egy elég szar valami, nem hiszem hogy neked ez lenne.sony5 wrote:mi is eza TFI gyújtásmodul?![]()
sajnos nem tudom nekem egy motorcraft aluházas cuccal van összekötev az elosztó(erről lenne szó vagy másról?)
TFI modul, ez egy utángyártott darab, az a tipus ami a gyujtáselosztóra szokott lenni szerelve, ami külön van az ugyanigy néz ki csak a felső 3 csati nincs rajta, mindkettő létezik szürkében is:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Laci Pöttyös Caprija
neked szerintem ez lehet most fenn:
de ha ilyen van akkor az gáz:
de ha ilyen van akkor az gáz:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Laci Pöttyös Caprija
nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!
- Attachments
-
- 5544-lg.jpg (29.47 KiB) Viewed 21144 times
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Laci Pöttyös Caprija
Ez teljesen jó!sony5 wrote:nekem valami ilyesmi van fenn és vákumos az elosztó!

1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Laci Pöttyös Caprija
Most akkor ami a Fordokban szokott lenne tekercses gyújtás elosztó és a hall jeladós elektronikája között mi a különbség?
Csak a vezetékek száma? A tekercses az kettő a hall-os az három vezetékes, mármint a jeladó része.
Csak a vezetékek száma? A tekercses az kettő a hall-os az három vezetékes, mármint a jeladó része.
Ford Capri MkI Essex
Re: Laci Pöttyös Caprija
nekem a nagyon gáz volt fenn.
Ki is vágtam mint a taknyot
Ki is vágtam mint a taknyot

- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Laci Pöttyös Caprija
A hallosnak kell egy 12V vagy 5V állandó tápfesz.
Amire még érdemes figyelni, a megszakítós gyújtótekercs primer ellenállása 1,2-1.5 (esetleg 1,8) Ohm, míg az elektronikusoké 0,8-1,2 körül van. Szokott gond lenni, (pl nálam is), hogy nem cserélik a trafót és nem fut fel a primerfeszültség elég gyorsan a nagyobb ellenállás miatt, így magas fordulaton bizonytalan a gyújtás. Ránézésre is meg lehet állapítani, mert az elektronikushoz valón van egy kiöntés a nagyfesz. kimenet felett (egy luk, általában van rajta valami védő cucc).
Amire még érdemes figyelni, a megszakítós gyújtótekercs primer ellenállása 1,2-1.5 (esetleg 1,8) Ohm, míg az elektronikusoké 0,8-1,2 körül van. Szokott gond lenni, (pl nálam is), hogy nem cserélik a trafót és nem fut fel a primerfeszültség elég gyorsan a nagyobb ellenállás miatt, így magas fordulaton bizonytalan a gyújtás. Ránézésre is meg lehet állapítani, mert az elektronikushoz valón van egy kiöntés a nagyfesz. kimenet felett (egy luk, általában van rajta valami védő cucc).
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: Laci Pöttyös Caprija
Semmit sem látok.. 

'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Laci Pöttyös Caprija
...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő??? 

"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Re: Laci Pöttyös Caprija
Ki kell dobninyujoe wrote:...nekem is a nagyon gáz van...de működik...ööö...mi a teendő???

Mechanikust neki.
Oszt jó idő

