Superflex lettNitrobuster wrote:Deflex esetleg Superflex, vagy valami mást sikerült találni.
Tuning lengőkar
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Elég régen ítrak már ide de csak most olvastam és van egy ötletem.
Szerintem az összes szilentet száműzni kellene a lengőkarból csak a stabrúd első szilentje maradna. A többit ki kell cserélni tűgörgős csapágyra és a stabrúdnál pedig támcsapágyra vonalszerű megtámasztással a lengő mozgás miatt. Garantáltan feszes lesz a futómű igaz a hazai sz....r utakra nem igazán való.
Szerintem az összes szilentet száműzni kellene a lengőkarból csak a stabrúd első szilentje maradna. A többit ki kell cserélni tűgörgős csapágyra és a stabrúdnál pedig támcsapágyra vonalszerű megtámasztással a lengő mozgás miatt. Garantáltan feszes lesz a futómű igaz a hazai sz....r utakra nem igazán való.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
se perc alatt rommá törne a futomü, ha nincs neki semmi mozgása. Ennyi erővel akkor lengéscsillapító sem kell, elég egy cső, akkor lesz aztán igazán feszes a futómű...szszaby wrote:Elég régen ítrak már ide de csak most olvastam és van egy ötletem.
Szerintem az összes szilentet száműzni kellene a lengőkarból csak a stabrúd első szilentje maradna. A többit ki kell cserélni tűgörgős csapágyra és a stabrúdnál pedig támcsapágyra vonalszerű megtámasztással a lengő mozgás miatt. Garantáltan feszes lesz a futómű igaz a hazai sz....r utakra nem igazán való.

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
elszomorítaszszszaby wrote:Elég régen ítrak már ide de csak most olvastam és van egy ötletem.
Szerintem az összes szilentet száműzni kellene a lengőkarból csak a stabrúd első szilentje maradna. A többit ki kell cserélni tűgörgős csapágyra és a stabrúdnál pedig támcsapágyra vonalszerű megtámasztással a lengő mozgás miatt. Garantáltan feszes lesz a futómű igaz a hazai sz....r utakra nem igazán való.

kérlek, -mielőtt mégeccer nekifutásból csöcsre szaladsz a kedves publikum előtt- tájékozódj a dolgokról, nézd meg legalább, mi hogyan működik vagy kérd ki bárki tanácsát privát üzenetben vagy vmi.
nem akarok okoskodónak tűnni és én sem konyítok millió egy dologhoz, de azért ennyit értsünk már az autókhoz, ha beszélünk róla.
tűgörgős csapágyak...

- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
épp azért hagynám meg az elsö szilentet az íves mozgás miatti feszültség csökentése miatt amúgy már olvastam ilyen futóműröl autósportban használják mert nincs neki deformációs mozgása
az igaz hogy ez a megoldás inkább a dupla lengökaros futóműbe való de lehetne kivitelezni a Capriban is lényegében meg kellenne akadályozni hogy a lengőkar előre hátra mozduljon és akkor nem törik össze a futómű.
Azért nem kellenne lenézni az embert olyanért amiről ti nem hallottatok még és valóban létezik.
az igaz hogy ez a megoldás inkább a dupla lengökaros futóműbe való de lehetne kivitelezni a Capriban is lényegében meg kellenne akadályozni hogy a lengőkar előre hátra mozduljon és akkor nem törik össze a futómű.
Azért nem kellenne lenézni az embert olyanért amiről ti nem hallottatok még és valóban létezik.

Ford Capri MkI Essex
Nem akarok senki krakélere lenni, és sztem nincs is rá szükség, csak elmondom a véleményem. Leírva sajnos nagyon sértő tud lenni egy ilyen lesajnálás, mert életben vagy viccesnek hangzik, vagy sokkal visszafogottabb a hangnem (legalábbis nekem az a tapasztalatom, h aki neten elküld ide-oda, életben majdnem magáz....
) , ugye itt azzal a pár emotikonnal kevésbé lehet az apró kis mimikai, testbeszédi jeleket közvetíteni, és hamar bántóvá válhat egy-egy megjegyzés, amit vélhetően nem annak szántak (főleg, ha személyesen semmilyen kontakt nincs, mert gondolom ha Pudvát Bogyó elküldi <bocsánat, h nevesítek, és javítsatok ki, ha tévedek.. :) >, vagy vica versa, akkor az egész máshogy veszi ki magát, és szószerinti elküldésről az előző hosszászólásokban nem is feltétlenül beszélhetünk, de most jól esik kicsit "moralizálni"). Na mindegy, nem vagyok senki apja-anyja, se vallási vezetője, h megmondjam mit tegyen, s mit ne, csak egyszerűbb, ha írásban a kétséges dolgokat, amik nem technikai információt hordoznak, inkább kihagyjuk, mint keserű szájízű válaszra kényszerítünk másokat vele.
Egyébként meg béke van
Köszönöm, leültem...
Egyébként meg béke van


Köszönöm, leültem...
köszönöm a felvilágosítást, de hidd el, nem te hozol nekem fényt az éjszakába:) próbálom viccel elütni, nehogy sértő legyek.szszaby wrote:épp azért hagynám meg az elsö szilentet az íves mozgás miatti feszültség csökentése miatt amúgy már olvastam ilyen futóműröl autósportban használják mert nincs neki deformációs mozgása
az igaz hogy ez a megoldás inkább a dupla lengökaros futóműbe való de lehetne kivitelezni a Capriban is lényegében meg kellenne akadályozni hogy a lengőkar előre hátra mozduljon és akkor nem törik össze a futómű.
Azért nem kellenne lenézni az embert olyanért amiről ti nem hallottatok még és valóban létezik.
láttam már néhány érdekes megoldást, volt közöm versenyautók építéséhez, mégha csak a kipufogó végett is, de okosodtam a látottakból.
nem lenézlek, mert tudom miről beszélsz, csak mássz a capri alá, és gondolkozz el, megoldható-e amit írsz?!?!
másrészt logikai baki, ha elől meghagyod a szilentet akkor megmarad az előre hátra mozgás:)
csapágyazni felesleges akkor is, ráadásul nem a kettős lengőkar a megoldás, hanem az L alakú, akkor a stabilizátor szerepe csak a nevében foglaltakra korlátozódik és maradhat a szilentezése.
továbbra sem okoskodni és leugatni akarok, csak rávezetni a logikus gondolkodásra az írásaid előtt.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
nem semmi amit itt kaptam de mindegy én azon vagyok hogy megoldhatatlan dolog nincs csak olyan aki hamar feladja. Ha felmérgelem egyszer magam még megcsinálom.Egyébként hogy öntsek egy kis olajat a tűzre olvastam már bronz és vas szilentről is zsírzószemmel ellátva erről mi a véleményetek?
Capri-3
Az autómat meg úgy ismerem mint a tenyeremet elvégre 8 éve van nálam és csak én csinálom nincs olyan része amit sajnos nem kellett még csinálni. Lassan perfekt leszek abban is hogy mivel lehet helyettesíteni azokat az alkatrészeket amit nem lehet kapni hozzá.
Capri-3
Az autómat meg úgy ismerem mint a tenyeremet elvégre 8 éve van nálam és csak én csinálom nincs olyan része amit sajnos nem kellett még csinálni. Lassan perfekt leszek abban is hogy mivel lehet helyettesíteni azokat az alkatrészeket amit nem lehet kapni hozzá.
Ford Capri MkI Essex
sztem nem kaptál többet, mint mi tőled:)szszaby wrote:nem semmi amit itt kaptam de mindegy én azon vagyok hogy megoldhatatlan dolog nincs csak olyan aki hamar feladja. Ha felmérgelem egyszer magam még megcsinálom.Egyébként hogy öntsek egy kis olajat a tűzre olvastam már bronz és vas szilentről is zsírzószemmel ellátva erről mi a véleményetek?
Capri-3
Az autómat meg úgy ismerem mint a tenyeremet elvégre 8 éve van nálam és csak én csinálom nincs olyan része amit sajnos nem kellett még csinálni. Lassan perfekt leszek abban is hogy mivel lehet helyettesíteni azokat az alkatrészeket amit nem lehet kapni hozzá.
kilágyult laprugóval ültetünk és olcsón tuningolunk általad, akció-reakció:)
csináld meg, csak azt nem értem, hogy minek?
vannak megoldások, azokkal mi a bajod?
ez nem olaj a tűzre, ezek bevett dolgok... sőt, ez volt előbb, nem a gumiáruk. lásd teherautók a mai napig így működnek...:)
olvastál róla...
én arról olvastam, hogy Michael Jackson nem műttetgeti magát, hanem betegsége van és azért fehéredik:)
elhiszem, hogy ismered az autódat, de akkor miért akarod fixre alakítani az 1 lengőkaros megoldást?
nem működik, mert átalakul a futóműgeometria.
ott a kitalált megoldás pár lappal odébb, valósítsd azt meg, az biztosan jó, csak drága megvenni. le kell koppintani és kész.
ráadásul itthon olcsóbb megoldás lenne, mint csapágyasra alakítani.
vagy marad az L verzió, mint pl az MK5-7 escortokban, az sokkal merevebb és nem a stabilizátor tartja.
a szilentek pedig sajna kellenek, ameddig nem versenyautód van kizárólag pályára alakítva.
ennyire merev futóműveket szinte csak laza talajon használnak, murva-sár (pl ralikrossz-krossz). aszfalton a merevségéből adodóan törne, vagy jobb esetben minden útegyenetlenséget a kasznira vinne át, ami a többi kerékre és az autó komplett viselkedésére. a "kényelem" szócska már rég kizárva:)
most rendelünk angliából erősebb poliuretán szilenteket, nem is vészes áron, sztem első lépcsőben még ez is jobb az utángyártottnál és már messze jobb, mint ami a hétköznapi autózáshoz kell.
és nem akarok nagyokat mondani, de remélem tavasszal olyan autókkal tudunk kiállni, amik versenypályán is megállják a helyüket.
ugyhogy akármennyire is különbözik a véleményünk dolgokról, a lényeg a végeredmény, amivel nem egymásnak, hanem önmagunknak bizonyítunk.
gigford
nincs leszólás magaslóról, vannak evidens dolgok.
-mi az, 5 betű és sárga?
-SÁRGA

:):):):):)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Hát nem akarok itt a nagy észosztó lenni, meg eljátszani az "elnökurat" se, csak magánvélemény:
Nekem első olvasatra elég lesajnálos volt Capri-3 hozzászólása, meg másodikra is
, de ismerve őt, nem ilyennek ismerem. Legalábbis élőben nem ilyen. Kissé mintha kifejezési zavarban küzdene. Remélem ezt nem veszed magadra Capri-3, nem sértésnek szánom. Technikailag teljes mértékben igaza van, csak ennek a kifejtése volt kissé a magas lóról érzetü. (meg volt pár hasonló hozzászólás még, és én személy szerint jobban kiváncsi lennék az érzelmi töltésektől letisztult tiszta technikai infókra, az eddig mindig hasznos volt)
Azt szeretném még kérni, hogy ha lehet akkor használjuk a dühöngő rovatot, ott éljük ki a b@szogatási kedvünket, és próbáljuk higgadtam megmondani valakinek a mondandónkat, még akkor is ha esetleg orbitális f@szságokról van szó. Jobb úgy a forum, ha nem egymás szidásából áll az egész, és én is utálom ezeket a békítő zöngéjü irásokat irogatni. Na ezt nem akrtam, de mostmár nem törlöm le. Ez itt a nagy békítőlevél....
Béke
Pádre Bogyó
Nekem első olvasatra elég lesajnálos volt Capri-3 hozzászólása, meg másodikra is

Azt szeretném még kérni, hogy ha lehet akkor használjuk a dühöngő rovatot, ott éljük ki a b@szogatási kedvünket, és próbáljuk higgadtam megmondani valakinek a mondandónkat, még akkor is ha esetleg orbitális f@szságokról van szó. Jobb úgy a forum, ha nem egymás szidásából áll az egész, és én is utálom ezeket a békítő zöngéjü irásokat irogatni. Na ezt nem akrtam, de mostmár nem törlöm le. Ez itt a nagy békítőlevél....
Béke



Pádre Bogyó
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Na megjottem, nem tudtam reagalni meg erre a dologra egesz hetvegen,de most megteszem, mert en se vagyok az aki szo nelkul hagyja a dolgokat :)
Nem ismerlek meg szemelyesen Capri-3, de szerintem jo fej lehetsz, ez tunt ki a hozzaszolasaidbol az utobbi kb 3evben miota a forumot olvasom, meg hallottam is par dolgot rolad 8) . En sem ezt a fajta hozzaszolasi stilust szoktam meg toled, hogy idiotanak nevezel valakit vagy - belatod vagy nem - lesajnaloan, magaslorol beszelsz.
Mindenkinek van rossz napja, de azert lehetnel mar olyan rutinos forumozo, hogy ha ilyen passzban vagy akkor inkabb nem irsz be.(en legalabbis igy gondolkodom)
A szived joga barmilyet postolni, csak a te szavaiddal elve akciora reakcio! :)
na piisz telleg! :)
Nem ismerlek meg szemelyesen Capri-3, de szerintem jo fej lehetsz, ez tunt ki a hozzaszolasaidbol az utobbi kb 3evben miota a forumot olvasom, meg hallottam is par dolgot rolad 8) . En sem ezt a fajta hozzaszolasi stilust szoktam meg toled, hogy idiotanak nevezel valakit vagy - belatod vagy nem - lesajnaloan, magaslorol beszelsz.
Mindenkinek van rossz napja, de azert lehetnel mar olyan rutinos forumozo, hogy ha ilyen passzban vagy akkor inkabb nem irsz be.(en legalabbis igy gondolkodom)
A szived joga barmilyet postolni, csak a te szavaiddal elve akciora reakcio! :)
na piisz telleg! :)
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Na ez nemigaz!! Én miota ismerem Capri-3 at és olvasom a hozzászolásait, itt a forumon és egyéb más forumokon, mindig is igy fogalmazott kicsit csipősen lényegre törően, de ez igy jo.Szerintem sokkaljobb egy ilyen megfogalmazás, mint ha valaki mézes mázos és balettozva hányja a rizsát!! De amugy is Ő ilyen, kimondja egyenesen amit gondol. Visszatérve a technikai kérdésre, tényleg bosszanto az hogyha valaki mindenféle ismeret nélkül probál ötleteket felvetni, és ennek hangot is ad.
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Szerintem viszont, nemigazán jó ez a sértő, okoskodó, lenéző hangnem (Nagy szerencséje, hogy nem vagyok haragtartó!driver wrote: mindig is igy fogalmazott kicsit csipősen lényegre törően, de ez igy jo. De amugy is Ő ilyen, kimondja egyenesen amit gondol.


Písz!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project