
2.9i motor kérdések
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
-
- csúcsnigger
- Posts: 15
- Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Göd/Budapest
ÜdveletNitrobuster wrote:Hello Ricsi!
Legalább tudom, hogy nálad mit jelent, hogy nem fogyaszt sokat.![]()
Tényleg lesz még Gödön ford-os buli![]()
Takarékos kis városi autónak számit nálam egy 2.9i



Hát ha jöttök akkor lesz
Sierra 2.5TD Cosworth
-
- csúcsnigger
- Posts: 15
- Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Göd/Budapest
HiGerman Capri wrote:Hi itt Ricsi!A világoskékben van benne a 2.9i?Megnézném mit hasít vele!Jó kis moci az ha be van lőve:
Igen a Világoskékben "volt" :( benne,de sajna tegnap elött ki kellet venni mert valami marhára elkezdett csörögni benne,és valamiért a gyújtás se akart az igazi lenni :(
Amúgy nagyon ment,rendesen rángatta szegény kis Taunus-t

3.-ban ha vizes volt az út elkapart egyenes úton ha nyomtam egy padlót és nem kellet rákuplungolni.
Szóval marha jó volt,de most szét kell szedni aztán fel lesz újitva teljesen és úgy megy visszam,remélem jövőre az első talik valamelyikére kész lesz
Sierra 2.5TD Cosworth
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
TauRicsi wrote:HiGerman Capri wrote:Hi itt Ricsi!A világoskékben van benne a 2.9i?Megnézném mit hasít vele!Jó kis moci az ha be van lőve:
Igen a Világoskékben "volt" :( benne,de sajna tegnap elött ki kellet venni mert valami marhára elkezdett csörögni benne,és valamiért a gyújtás se akart az igazi lenni :(
Amúgy nagyon ment,rendesen rángatta szegény kis Taunus-t![]()
3.-ban ha vizes volt az út elkapart egyenes úton ha nyomtam egy padlót és nem kellet rákuplungolni.
Szóval marha jó volt,de most szét kell szedni aztán fel lesz újitva teljesen és úgy megy visszam,remélem jövőre az első talik valamelyikére kész lesz
Remélem ha már felújítod egy kicsit faragsz rajta ( hát ha megy az a fránya kaparás 4-ben is

1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Hali Ricsi!Szólj ha meg van nagyon kíváncsi vagyok mit művel a Tauban az a moci!Nekem is van egy elfekvőben (2.9i)Lehet kedvet kapok hozzá:)Amúgy Pesten merre vagy most?
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
2.9i beszerelés
Üdv nektek!
Nálam is porosodik egy 2.9i 12V Scorpio motor.
Méghozzá a ritkábbik fajta!!!
Ez pedig a 2.9MC szabályozott katalizátorral szerelt motor,
az a fajta,amelyik bírja az ólommentes benzint és hidraulikus szelepemelői vannak.
Arról ismerhető fel legkönnyebben,hogy nincs levegőmennyiség érzékelője,hanem degresszió szenzoros.
Ami még pozitívum : mindössze 112000km van benne.
Papírjai rendezettek.
Sajnos hátrányai is vannak:
ez nem 150 hanem 145 lovas,5800 a max fordulatszáma rövid és hosszútávon is,
szemben a régebbi 2.9i 150pacijával és 6100/5900 as fordulatszámával.
A max nyomatéka pedig 222nm/3000 szemben a másik 233nm/3000-es adatával szemben.Ennek a kompresszióviszonya 9,0:1-hez,a régebbié 9,5:1-hez.Gondolom azért ha nincs rajta katalizátor és nem hajt levegőbefúvó kompresszort,ami a katalizátort kényezteti,akkor azért csak-csak visszajön az a pár elmaradt paci.
Nos ezen a motoron egy MT75 volt rajta,amiről nálatok azt olvastam hogy 0 Ft az értéke,csakhogy ez 4x4-es.Az első difi végáttétele 3,64:1.
Ehhez a motorhoz nem jó a V6 váltó,a soros 4 nyelestengelye passzol bele,nyilván mert ezt a váltót a Cossy Sierrához tervezték.Nem baj,nekem vagy egy ilyen 5sebességes TYPE N váltóm is Caprihoz,olyan állapotban,amiből nem sokat lehet találni manapság.
Miért nyúzlak titeket ezzel?
Azért vettem a szettet eredetileg mert volt egy korának megfelelő állapotú Caprim,és abból egy 4x4 vadállatot akartam csinálni 2.9i turboval.
Most viszont van egy 1983as 2.3as Caprim az újabb belsővel,könyöklővel,soha nem volt felújítva,sem törve,135000km van benne,és leszámítva azt,hogy az előző gazdája csúnyán lefestette feketére (csak kívül),kb olyan állapotban van mint egy 5 éves autó.A belső tere pedig olyan,mintha új lenne.Ráadásul látszik az autón,hogy soha nem volt szétszedve.A motortérben még megvannak a matricák hogy milyen hűtőfolyadék stb kell bele.Ha valaki nem hisz nekem és érdekli tudok képeket mutatni.
A lényeg : én EZT a Caprit nem fogom kókányolni,inkább jövőre veszek egy 2.8i-t.
Szóval:
ha valaki igényt tart egy GARANTÁLTAN JÓ 2.9motorra + esetleg a hajtásláncra akkor megegyezhetünk.Ez nem zsákbamacska.
Nem kevés pénzt adtam érte anno.
Ha esetleg vkinek kérdése van,készséggel válaszolok.
Nálam is porosodik egy 2.9i 12V Scorpio motor.
Méghozzá a ritkábbik fajta!!!
Ez pedig a 2.9MC szabályozott katalizátorral szerelt motor,
az a fajta,amelyik bírja az ólommentes benzint és hidraulikus szelepemelői vannak.
Arról ismerhető fel legkönnyebben,hogy nincs levegőmennyiség érzékelője,hanem degresszió szenzoros.
Ami még pozitívum : mindössze 112000km van benne.
Papírjai rendezettek.
Sajnos hátrányai is vannak:
ez nem 150 hanem 145 lovas,5800 a max fordulatszáma rövid és hosszútávon is,
szemben a régebbi 2.9i 150pacijával és 6100/5900 as fordulatszámával.
A max nyomatéka pedig 222nm/3000 szemben a másik 233nm/3000-es adatával szemben.Ennek a kompresszióviszonya 9,0:1-hez,a régebbié 9,5:1-hez.Gondolom azért ha nincs rajta katalizátor és nem hajt levegőbefúvó kompresszort,ami a katalizátort kényezteti,akkor azért csak-csak visszajön az a pár elmaradt paci.
Nos ezen a motoron egy MT75 volt rajta,amiről nálatok azt olvastam hogy 0 Ft az értéke,csakhogy ez 4x4-es.Az első difi végáttétele 3,64:1.
Ehhez a motorhoz nem jó a V6 váltó,a soros 4 nyelestengelye passzol bele,nyilván mert ezt a váltót a Cossy Sierrához tervezték.Nem baj,nekem vagy egy ilyen 5sebességes TYPE N váltóm is Caprihoz,olyan állapotban,amiből nem sokat lehet találni manapság.

Miért nyúzlak titeket ezzel?
Azért vettem a szettet eredetileg mert volt egy korának megfelelő állapotú Caprim,és abból egy 4x4 vadállatot akartam csinálni 2.9i turboval.
Most viszont van egy 1983as 2.3as Caprim az újabb belsővel,könyöklővel,soha nem volt felújítva,sem törve,135000km van benne,és leszámítva azt,hogy az előző gazdája csúnyán lefestette feketére (csak kívül),kb olyan állapotban van mint egy 5 éves autó.A belső tere pedig olyan,mintha új lenne.Ráadásul látszik az autón,hogy soha nem volt szétszedve.A motortérben még megvannak a matricák hogy milyen hűtőfolyadék stb kell bele.Ha valaki nem hisz nekem és érdekli tudok képeket mutatni.
A lényeg : én EZT a Caprit nem fogom kókányolni,inkább jövőre veszek egy 2.8i-t.
Szóval:
ha valaki igényt tart egy GARANTÁLTAN JÓ 2.9motorra + esetleg a hajtásláncra akkor megegyezhetünk.Ez nem zsákbamacska.
Nem kevés pénzt adtam érte anno.
Ha esetleg vkinek kérdése van,készséggel válaszolok.
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Dehogynem,mindegyik megy vele egy darabig :DGerman Capri wrote:Nem mindegyik 2.9i bírja a 95-öst???????????
Van egy Ford Scorpio javítási kézikönyvem és ott írta,hogya 2.4HC illetve a 2.9HC is fut ólommentessel,ha a hengerfejen a P,R vagy S jelzés látható.Amit én kínálok az 2.9MC és biztos hogy szereti az ólommentest.
Azt nem mondtam hogy a többi nem bírja,de a leírás alapján lehetségesnek tartom,hogy létezik olyan is.Számomra nem egyértelmű.
Mindenesetre bescanneltem az ide vonatkozó oldalt,döntse el mindenki maga.
http://www.kepfeltoltes.hu/view/060101/ ... es.hu_.jpg
Nos,itt még úgy néz ki ahogy elhoztam...proteus wrote:Heló!
Én elhiszem, hogy milyen a kocsid, de képeket tegyél be léccilécci! :D
Azóta kicsit rendberaktam:a citromsárga dolgokat eltűntettem az elejéről,a szárnyat a hátuljáról valamint azt a kókány alumínium szívócsövet.
A fa műszerfal is új lakkozást kapott és több napos munkával szőnyegtisztító géppel kitakarítottam a belsejét...Itt még csúnya koszos.
Az alja is kifogástalan állapotú.A leömlőt kivéve zsír új az egész kipufogó rendszer.Új 205/60/13as új gumik vannak rajta RS felnin elől hátul.A motorjának a belseje olyan mint az új.Aranyszínű,semmi korom!.Egy deka kartel füst nincs természetesen.Valószínűleg sperr difije van,mert akárhol meg lehet vele fordulni egy helyben.Még a legrosszabb úton sem zörög semmi,olyan mint egy új autó.Csak egy festést kell rádobni és szervokormánymű tömítést cserélni.Más hibát nem találtam rajta.Ennek már 1 lapos rugói vannak és nincs megülve.
Eladó lesz,amint találok egy jó állapotú 2.8i-t.
Vélemény?







- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Az én véleményem az, h szerencsés vagy ! Tényleg szép a belseje, a szárny eltüntetését csak helyeselni tudom. Miért lett átfestve feketére ?Gadza wrote: Nos,itt még úgy néz ki ahogy elhoztam...
Egy deka kartel füst nincs ....
Vélemény?
[
(bocsi, de nagyon bántja a szemem, nem kötözködni akarok, de "kartel" szó nincs. Van kartell, ami iparvállalatok tömörülése, meg van karter, ami olajteknő. Mégegyszer elnézést, nem kötözködni akarok!)
Üdv