2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Gadza

Post by Gadza »

Caprim köszöni hízelgő szavaitokat.

Az én szívem viszont addig nem lesz boldog,amíg nem lesz végre egy eredeti 2.8i-m 5gangos váltóval...
Ez már a 4.Caprim,de soha,soha nem tudtam hozzájutni ahhoz,amit szerettem volna.
Egyszer építettem magamnak egy 2.8at,eredetileg '79es Granus 2.8i motorból de 2.3szívósort kapott a hozzá való solex-el,jobb híján :oops: 2.0V6 híd volt alatta.Az első erősebb bűvészmutatványnál szétrobbant a csattogós váltó,amit "úgyismindegyannak,szemétre vele" alapon dobtam rá.
Szekszárdon van egy kilátó,ahova néha elvonulok lazulni.Olyan meredek emelkedő vezet oda fel,hogy a legtöbb autós csak erős lendülettel tud feljutni.
Én kipróbáltam lendület nélkül,mit bírnak a vasaim.
Kezdő sebesség kb 30km/h,5.ben,aztán pakolgattam vissza ahogy lassult.
A 2.3al fel tudtam menni 2200as fordulattal kettesben,a 2.8al pedig 1300as fordulaton negyedikben.Ez is sokat elárul.
Az is,hogy azzal a 2.8al 1500as fordulaton már erőlködés nélkül lehetett gumit füstöltetni...
Az is,hogy kettesben el tudtam vele úgy indulni hogy kb90ig fütyült rajta a 175ös erre a célra rárakott kopott gumi.
Az is,hogy 7000es fordulatig töretlenül húzott még harmadikban is.
(Pörgött volna tovább is,de egyszer sem próbáltam)
Az is,hogy ötödikben 5200ig ki tudtam huzatni.

Mindezt úgy,hogy a picike szívósor miatt kicsit jobban leterhelve az is volt a max fordulatszám,szóval 4.ben talán 160-170 lehetett a vége de ötödikbe rakva ismét erőteljesen húzott tovább.
Nem akarom bántani a 2.3at,de én azt már rég kinőttem.
Ráadásul ha így megy az erősen lebutított és hozzáteszem,egyik hengerben totál kompresszióhibás 2.8 akkor hogyan megy egy jó 2.8i? Szóval nem nyugszom :twisted:

Capripower légyszives mesélj már valamit erről,neked 2.8i van.
Mit tud egy ilyen gép?
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Gondolom olvastad a Technikai adatok topikot, úgyhogy a nyers adatoktól megkíméllek. :)
Én egy dombos utcában lakom,(van egy kb. 25%-os része is az emelkedőjének) és egyszer néhány barátommal mentünk haza, és tartottam egy kis nyomatékdemonstrációt. Szépen gurultam felfelé, és akkor beraktam 4.-be. (3-an ültünk az autóban) 400-as fordulat, és az autó gyorsult felfelé! Mire felértünk, kb. 40-50 méter, már 900-at mutatott a ford.számmérő. :)
Egyébként is egy jóállapotban lévő 2.8i-vel hatalmas élmélny autózni. Csak jót tudok mondani!
Egyszer egy panellakásos haverom (én családi házban lakom) megkért, hogy vigyem néhány haverját a pláza parkolóban egy karikát. Mondanom sem kell, hogy mindegyik srác remegő lábakkal, és arcára fagyott vigyorral szállt ki. Menet közben ilyeneket mondtak: B..meg, úristen, ki akarok szállni, stb. Igaz, hogy a parkoló kocsik közt jaszkariztam, ki is hívták a zsernyákat az ottlakók, pedig az egész nem volt több egy röpke negyedóránál. :lol:
Egyszer egy barátnőmhöz mentem le vidékre, és szólt, hogy úgy készüljek, hogy 2 és fél óra az út. Nekem nem volt több másfélnél. :)
Azon a nyáron sokat autóztam, és csak egy autó előzött meg, az is úgy hogy bambán gurultam 190-el egy autóúton,8) és ő meg lendületből jött. (egy 3000-es Sigma volt) De 220-nál utolértem, és kicsivel később egy városból kijövet vissza is kellett előznöm. :lol:
Nemegyszer versenyeztem éjszaka a városban, pl motorosokkal. Ők a rajtnál egy kicsit lealáztak, de 200-nál már ők voltak csúnyán lemaradva. Igaz már mi is a haverommal pattogtunk egy kicsit a gyorsforgalmin.
Esőben versenyeztem egy új M3-assal. Na ő meg kanyarban mindig lefékezett, amikor én épp elkezdtem szépen adagolni a gázt.
Nagyon sok jó élményem van.
7000-nél jobban nekem sem volt szívem kihuzatni, pedig még nagyon menne 4.-ben is!
Szóval ilyeneket tud ez a gép! :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
Gadza

Post by Gadza »

Capripower,most elborult az agyam azoktól a dolgoktól amiket meséltél.
Rokon lelkek vagyunk :)
Én is olyan vagyok,hogy nemegyszer rámhívták a rendőröket :P
Volt hogy nem is értek utol.Volt olyan is,hogy "közúti veszélyeztetés" címszó alatt majdnem megvertek.
A vége az lett,hogy kellett vennem egy másik Caprit (ezt a 2.3-at) mert az előző kinézetre nem volt éppen megnyerő.
Én már odáig fajultam,hogy pl ilyet rutinból csináltam éjjel,forgalommentes helyeken:
képzelj el sima kétsávos utat lakott területen belül csaknem derékszögű jobbos kanyarral és képzeld el,amint ezt kb 110el veszem be kettesben de úgy,hogy keresztbefordítom a vasat,merőlegesen az útra,az autó orra a padka felé néz,a gázzal játszva pedig eldöntöm hogy melyik padka felé közeledjek.Amikor kb lelassul 60-ra visszahozom egyenesbe és padló tovább...
Imádom,olyan ezt az autót vezetni mint egy motorcsónakot.
Na most csak az a baj,hogy ilyeneket főleg a 2.8al csináltam 185ös virsli gumikkal.Ezzel a 2.3al addig a pillanatig semmi hülyeséget nem műveltem,de addig cukkolt egy haverom hogy végül nem bírtam magammal.Nehebben csúszott meg a 205ös kerekeken,nyomaték meg nem volt elég ehhez a konfigurációhoz. (folyamatosan esett le a fordulatszám) aminek az lett a vége hogy gyorsabban fordult a hátulja,vészesen közeledett az átesési pont amikor már hátrafelé fog menni az autó,már láttam lelki szemeimmel ahogy kiszakad a futómű az útpadkával érintkezve...Mégis sikerült 180fokkal elforgatva a másik padka felé fordítanom az elejét.Közvetlenül előtte sikerült megállnom.Ráadásul ilyen hirtelen gravitációs változások után nekem elkezd mindig szarakodni a solex,leesik a fordulatszám olyan 500ra és elég nehezen,több másodperces küszködés árán sikerül újra életet lehelnem bele.Ráadásul ha nem ügyesen csinálom akkor még képes és leáll.Na most ez volt életem legégőbb manővere,döbbent tekintetek meredtek rám mindenhonnan és alig vártam hogy elmenekülhessek,kísérve a haverom döbbent és kényszerűnek tűnő röhögésével.Hozzáteszem,8 éve hajtok caprikat,soha nem is volt másmilyen gépem,sokat állatkodok,részben felvettem videora :) és mindössze egyszer törtem egyet meg,akkor is csak egy sárvédőt,nem volt vészes.
Ami pedig leginkább felidegesített az,hogy 170nél hosszú erőlködés után megelőzött valami viaskodó Renault.Oda sem tudtam nézni.Ez volt a legelső alkalom hosszú évek alatt,hogy valaki lenyomott. :oops:
Igaz,egyenesben.Ez enyhítő körülmény,de nem mentség.

Most pedig elmesélted utcai nyelven ezeket a csodás menettulajdonságokat és ez igen erősen motivál engem arra,hogy mihamarabb pontot tegyek az i-re.A 2.8i-re.
Másrészről nincs rosszabb érzés annál,mint amikor gyengébb a vas mint az előző!!!
A másik ami számomra borzasztó,hogy 150 körül már sokkal többet eszik ez,mint a 2.8 és én azt szoktam meg utazósebességnek.
Óriási dilemmában vagyok.Ezt az autót nem akarom átvariálni,mert totál gyári,viszont nem bírok a véremmel.
Egy 2.8i viszont benne lesz lazán egy millában.
Ez a Capri szenvedély kezd nálam egyre kórosabb lenni.
Eddig mindegyiknél megfogadtam,amikor megvettem,hogy "Ez lesz az utolsó...Többet nem veszek."
Erre tessék.Már megint.Pedig alig fél éve van meg.Igaz,az előzőt vagy öt évig használtam.
Gondolom a 2.8i után jön később az a fázis nálam is,hogy "Most pedig rakjunk bele Cossy motort vagy kapjon 2 csigát".
Mert olvasgatva a topicot,és azt hogy mit csináltok,már látom hogy én is ezt fogom tenni...Menthetetlenül.
Hiába,nekem a Street Rod volt a kedvenc játékom.
Egy biztos,rettenetesen örülök annak,hogy rátok találtam.
Nem jó egyedül őrültnek lenni. :D
A következő találkozón már szeretnék ott lenni.
Már csak az az egy hiányzik az életemből,hogy találjak egy olyan barátnőt,aki tényleg imádja a gépem,és nem úgy tekint rá mint valami ócska régi hulladékra,mint sokan.Igen,és pláne NEM FÉL BENNE :lol:
Bár eddig,akárhány barátnőm volt,mindegyik megkérdezte ugyanazt :
"Ha már nem kell neked ez az autó,nekem adod?"
erre mindig nyugodt szívvel mondtam igent.
Miért? Mert olyan soha nem lesz,hogy "már nem kell" :lol:
Kivéve ha megint veszek mégegyet...
Na jó,befejezem ezt a monológot mert amint látom,igencsak elkanyarodtam a topic témájától,de ezt hirtelen el kellett mondanom.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Gadza wrote:Rokon lelkek vagyunk :)
Egyértelmű! :twisted: :)
Gadza wrote:Én is olyan vagyok,hogy nemegyszer rámhívták a rendőröket :P
Volt hogy nem is értek utol.Volt olyan is,hogy "közúti veszélyeztetés" címszó alatt majdnem megvertek.
A vége az lett,hogy kellett vennem egy másik Caprit (ezt a 2.3-at) mert az előző kinézetre nem volt éppen megnyerő.
Nekem olyan volt ennél a plázás esetnél, hogy mire kiértek a zsernyák persze abbahagytam a baromkodást, de a rendőrautó ott figyelt szemben a Meki parkolóban. Szép nyugodtan kikanyarodok a parkolóból, és a következő piros lámpánál szemből megjelenik a rendőrautó. 3-an is ültek benne, és úgy bámulták a kocsit, hogy majd kiestek az ablakon! :) Mire kiszól a főrendőr, hogy mégegyszer nem szeretne látni ilyen mutatványt, és hogy nagyon feltünő a kocsi, és figyelni fogja! A haverommal majdnem elröhögtük magunkat; mégis hogy fogja figyelni?! Másnap reggel megyek melózni a Caprival, szép "nyugodtan" ahogy szoktam, kikanyarodok a főútra, és mit ád isten, megjelenik fölöttem egy rendőrségi helikopter! :shock: Kezdtem elgondolkodni, hogy ki a fene lehetett ez a rendőr tegnap este?! :lol:
Gadza wrote:hirtelen gravitációs változások után nekem elkezd mindig szarakodni a solex,leesik a fordulatszám olyan 500ra és elég nehezen,több másodperces küszködés árán sikerül újra életet lehelnem bele.Ráadásul ha nem ügyesen csinálom akkor még képes és leáll.

Hát igen az i-vell ilyen nem fordul elő.
Gadza wrote:A másik ami számomra borzasztó,hogy 150 körül már sokkal többet eszik ez,mint a 2.8 és én azt szoktam meg utazósebességnek.

Van egy dolog amit sokan nem akarnak elhinni, a 2.8i fogyasztása. Akármit csinálok vele akárhol, 12 lityinél többet nem eszik! Hihetetlen fogyasztásokat hoztam ki belőle vegyes fogyasztásban, (8.6 liter) pedig maximálisan kihasználtam az autó teljesítményét!
Gadza wrote:Gondolom a 2.8i után jön később az a fázis nálam is,hogy "Most pedig rakjunk bele Cossy motort vagy kapjon 2 csigát".
Mert olvasgatva a topicot,és azt hogy mit csináltok,már látom hogy én is ezt fogom tenni...Menthetetlenül.
Hiába,nekem a Street Rod volt a kedvenc játékom.

Nekem nagyon bevállt a sokak által rettegett K-jetronic rendszer, meg elég sokat is költöttem erre a motorra és teljesen elégedett vagyok vele. Ráadásul ez az eredeti motorja, (legalábbis 2.8i Capri motor) úgyhogy hülye leszek eldobni! Inkább majd ezt szeretném tuningolni.
Én is sokat Street Rodoltam! :)
Gadza wrote:Egy biztos,rettenetesen örülök annak,hogy rátok találtam.
Nem jó egyedül őrültnek lenni. :D

Jó helyen jársz, és nem vagy egyedül! :twisted: :)
Gadza wrote:A következő találkozón már szeretnék ott lenni.

Csak rajtad áll! :)
Gadza wrote:Már csak az az egy hiányzik az életemből,hogy találjak egy olyan barátnőt,aki tényleg imádja a gépem,és nem úgy tekint rá mint valami ócska régi hulladékra,mint sokan.Igen,és pláne NEM FÉL BENNE :lol:

Nem lesz egyszerű!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

hello

szép kis vas, jogos hogy nem faragod szét, de ehelyett 2.8i-t találni sztem értelmetlen... max kintről vmi széthullottat és beleépíteni mindenét ebbe.
mit érsz majd egy i-vel ha puffos volt, vagy rohad vagy lepukkant?
SZVSZ

más.
nekem a 2.8EFI sierrám 90 óta magyarországon szalad zömében 95-ös ólommentessel, adalék nélkül, de a motorja olyan tuti, hogy meglepő.
amikor hengerfejeztem, meg kellett volna néznem a szelepülékeket, valszeg meg van csinálva benne a gyűrű, de hogy nincs baja a beleferi naftától, az biztos :)
mondjuk én főleg 98-assal itattam, hálás érte :)

megint más.

nekem volt szerencsém 2.8i-hez 1-2 alkalommal, ismerem őket jól, szeretem is. de amikkel példálóztok, azok csak bizonyos helyzetek.
az i értéke a gyár adta extrákban rejlik, valljuk be, könnyen lehet rajta javítani, erősebbet gyorsabbat építeni. ez nem feltétlenül kókányolás :)
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

CAPRI-3 wrote: az i értéke a gyár adta extrákban rejlik, valljuk be, könnyen lehet rajta javítani, erősebbet gyorsabbat építeni.
Ja-ja. Gondolom ezért szeretne egy szép 2.8i-t., amit aztán kedvére tuningolhat, ha már nem elég a gyári teljesítmény.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

és hány db jó 2.8i van eladó? egyátalán 2.8i vagy csak épített? úgy általában? :)
hát ezaz, ilyen vasam lenne, mint neki, nem kockáztatnék.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Egyről tudok, de az már foglalt! :)
Szerintem úgy járna jól, ha ezt használja amíg összegyűlik a lóvé egy szép 2.8i-re kintről. (5-6000 euro) Csak jó fizu kell hozzá! :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Gadza wrote:...Hiába,nekem a Street Rod volt a kedvenc játékom...
:lol: Ez érdekes nekem is !!! 8)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Capripower wrote:Egyről tudok, de az már foglalt! :)
Szerintem úgy járna jól, ha ezt használja amíg összegyűlik a lóvé egy szép 2.8i-re kintről. (5-6000 euro) Csak jó fizu kell hozzá! :)
na ezaz... és akkor mi van?
mert behozni persze be lehet, de forgalomba nem helyezhető még mindíg.
veterán pedig még 5 évig nem lesz a 25 éve gyártott 2.8i-ből. és aztán ne beszéljünk a magyar jogrendszerről, kap OT rendszámot, útvonalengedélyes használatot stb stb.
ez nálunk még olyan gyerekcipőben jár, hogy orra is bukik egyből :(

maradjunk abban, hogy jobban jár egy lepukkant 2.8i-vel és átépíteni a jó kaszniba a cuccokat, max a hitelesség kedvéért módosítattni 2800-ra a köbcentit. mivel minden feltétel (fék és tsai) teljesűl a hivatalossághoz.

de ha rám hallgattok, azt csináltok amit akartok :)
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

:mrgreen:
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Laikusként (mivel nem rendelkezem Caprival+ csak az mk2 dobogtatja meg a szivem) világosítsatok fel : Miért a 2.8i a legjobb ?? Csak azé kérdem, mer ha jól tudom van 3.0 is....
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Csak egy egyszerü példa: 3,0 essex 135 le 2,8 i 160 le
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

driver wrote:Csak egy egyszerü példa: 3,0 essex 135 le 2,8 i 160 le
Nekem azt mondta vki, h a hengerűrtartalmat nem pótolja semmi.... :wink:
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Süni wrote:
driver wrote:Csak egy egyszerü példa: 3,0 essex 135 le 2,8 i 160 le
Nekem azt mondta vki, h a hengerűrtartalmat nem pótolja semmi.... :wink:
na ja, de az a 200ccm elenyésző a cologne jobb karakterisztikájához képest. még szívóban is ugyanolyan jó, de Kjettel sokkal jobb is.
de ez csak a motor, amitől jobb igazábol az a komplett csomag, ami a motor körül van, bilstein futómű, komolyabb fékek, erősebb stabilizátorok és a belső-külső felszereltség is szebb-jobb.
Post Reply