Bioetanol???
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Bioetanol???
Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: Bioetanol???
Aha...A Technikai kérdések közt van valamilyen oktánszámos topic...abban fejtegetik a témát.Blant wrote:Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
Re: Bioetanol???
Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: Bioetanol???
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Bioetanol???
Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!vasparipa wrote:Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: Bioetanol???
Mondanám, hogy igen...Szerintem fele-fele arányban nyugodtan tankolhatod, ez még nem igényel semmiféle állítgatást a mocin. Kb. 100 forinttal olcsóbb litere, mint a benzin ( Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sörtPudva wrote:Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!vasparipa wrote:Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.

Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Bioetanol???
Viccelsz? Az teljesen jóvasparipa wrote: Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sört![]()

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Bioetanol???
Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
Re: Bioetanol???
Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
mondjuk karbistól hallottam.
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Bioetanol???
Én egy ideje ilyen átalakításokat csinálok, de a Caprinak nem álltam neki. Tisztán elméleti tehát a következő pár sor. Véleményem szerint, mivel az etanol üzemhez teljesen és merőben más hidegindítási és hideg üzemi dúsítás tartozik, ezért karburátoros autókat igen körülményes 100%-osan átalakítani erre. Példaként, ha a meleg üzemhez képesti dúsítás mondjuk 0 °C hőmérsékleten benzin esetében +30%, etanol esetében +200%. Egy üzemmeleg motort feltételezve elegendő az etanolhoz a kb +20% dúsítás, ami karburátor esetén is megoldható, de szaktudás hiányában nem tudnám megmondani, hogy egy karbit hogy kellene ahhoz belőni, hogy a bemelegedési időszakban is viszonylag normális etanol-levegő keveréket állítson elő. Injektoros autóknál egyszerű, az átalakító szettben levő kütyüvel minden hőmérsékletre beállítható hidegindítási illetve hideg üzemi dúsítás. Egyszóval a fő probléma, hogy nem ugyanolyan arányú plusz dúsítás kell az etanolnak minden hőmérsékleten, és ezt nem tudom hogy karbin hogy lehet elérni, hogy meleg üzemben 20%-ot dúsítson, hidegindításkor meg 200%-ot. Szerintem rendesen sehogy. Egyébként már kis mennyiségű benzin is nagyban javítja az etanol hidegindítási paramétereit, ezért a tapasztalatok alapján 50-50%-al a legtöbb motor problémamentesen elmegy. Probléma lehet, hogy a lambda-szonda hiánya miatt nehezebben észlelhető, ha elszegényedik a keverék, ami hosszú távon a kipufogószelepek elégésével fenyegethet. (Bocs ha esetleg tévesek az információim, a legjobb tudásom szerint szedtem össze ezeket)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: Bioetanol???
A karburátoros szakamber azt mondta, hogy bioetanolhoz nagyobb fuvóka kell és nagyobb elő gyújtás.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Bioetanol???
és nehéz megoldani hogy ha nincs etanol a közelben, tiszta benzinnel hogy mész...SONI wrote:A karburátoros szakamber azt mondta, hogy bioetanolhoz nagyobb fuvóka kell és nagyobb elő gyújtás.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Bioetanol???
Jól hallottad, ez így van, picit többet kajál, de ha a karbidat nem állítod akkor csak felesben lehet. 30-70 aránynál már át kell fúvókázni. Mi felesben használjuk, semmi hidegindítási gond nem volt vele, és nem is kajált belőle lényegesen többet ( max pár decivel, de mivel még nem volt tele a tank nem tudtuk lemérni).Natalie Driver Gabe wrote:Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
mondjuk karbistól hallottam.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Bioetanol???
Az hagyján hogy a szelep elég, de képes átlukasztani a dugattyútetőt.VipeR-T wrote:Én egy ideje ilyen átalakításokat csinálok, de a Caprinak nem álltam neki. Tisztán elméleti tehát a következő pár sor. Véleményem szerint, mivel az etanol üzemhez teljesen és merőben más hidegindítási és hideg üzemi dúsítás tartozik, ezért karburátoros autókat igen körülményes 100%-osan átalakítani erre. Példaként, ha a meleg üzemhez képesti dúsítás mondjuk 0 °C hőmérsékleten benzin esetében +30%, etanol esetében +200%. Egy üzemmeleg motort feltételezve elegendő az etanolhoz a kb +20% dúsítás, ami karburátor esetén is megoldható, de szaktudás hiányában nem tudnám megmondani, hogy egy karbit hogy kellene ahhoz belőni, hogy a bemelegedési időszakban is viszonylag normális etanol-levegő keveréket állítson elő. Injektoros autóknál egyszerű, az átalakító szettben levő kütyüvel minden hőmérsékletre beállítható hidegindítási illetve hideg üzemi dúsítás. Egyszóval a fő probléma, hogy nem ugyanolyan arányú plusz dúsítás kell az etanolnak minden hőmérsékleten, és ezt nem tudom hogy karbin hogy lehet elérni, hogy meleg üzemben 20%-ot dúsítson, hidegindításkor meg 200%-ot. Szerintem rendesen sehogy. Egyébként már kis mennyiségű benzin is nagyban javítja az etanol hidegindítási paramétereit, ezért a tapasztalatok alapján 50-50%-al a legtöbb motor problémamentesen elmegy. Probléma lehet, hogy a lambda-szonda hiánya miatt nehezebben észlelhető, ha elszegényedik a keverék, ami hosszú távon a kipufogószelepek elégésével fenyegethet. (Bocs ha esetleg tévesek az információim, a legjobb tudásom szerint szedtem össze ezeket)
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: Bioetanol???
Tapasztalat(2.0 OHC@10.8CR Ford 1V 1.6 karbi): 31fokos előgyújtással mentem tiszta E85 üzemben becsörgés nélkül(ellenben melegen már nem indult újra az előgyújtás miatt). 10 helyett 14 litert kért, de az élmény megfizethetetlen volt, nagyon nyomatékos lett a jószág, ami kellett is, mert hosszú difi áttétellel van alatta(2-esben 120-nál eltört egy szelephimba...). Sajnos még nem lehet sok kúton kapni, E85-re állított karbival meg benzin tankolni elég szar.
