Fura nekem, hogy nem is kívánsz érteni hozzá, hogy nem kívánod magadba szívni a tudást. Nem eretnekség azért egy EFI-s cucc. Gondolom neked sem két mosógép van otthon, hogy legyen mire tenni a teknőtFEFE wrote:???

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Fura nekem, hogy nem is kívánsz érteni hozzá, hogy nem kívánod magadba szívni a tudást. Nem eretnekség azért egy EFI-s cucc. Gondolom neked sem két mosógép van otthon, hogy legyen mire tenni a teknőtFEFE wrote:???
Nem száz százalékban, de egyet tudok érteni FEFE-vel. Nekem is ami madzag+áram, az megfoghatatlan. Nehéz elképzelni, hogy egy szilárd anyagban "folyik" valami. Ami kilazul, eltörik, elkopik, az megfogható, látható, javítható. Az elektromos hibánál, meg próbálkozol, vagy rájössz, vagy nem, hogy mi a baja. (Nekem -amíg volt- a video beprogramozása is gondot okozott....Tibi wrote:Fura nekem, hogy nem is kívánsz érteni hozzá, hogy nem kívánod magadba szívni a tudást. Nem eretnekség azért egy EFI-s cucc. Gondolom neked sem két mosógép van otthon, hogy legyen mire tenni a teknőtFEFE wrote:???
csak halkan jegyzem meg, hogy az áram nem folyik. Csak a töltések adódnak át az fématomok között. A folyik dolgot azért találták ki, hogy azzal magyarázzák a müködést. Ugyanis az elektomosság teljesen megérthető alap szinten ugy mintha a kábelek csővezetékek lennének, és hidraulika folyadék lenne az áram. Az ellenállás egy szükítő, a dióda egy egyirányu szelep stb. Bár van jobb magyarázó szöveg is, a kondenzátor = borosüveg, a dióda müködése egy szánkozó gyerek aki majdnem beleesik a szakadékba stb stb. Sajnos az itthoni oktatás ezen a téren igen szar volt, mert 100 autoszerelőből 99 fél az elektromosságtól mint a tűztől, mert nem értik a müködését. Pedig a legtöbb esetben egyszerübb mint az elkopott alkatrész. Szerintem nálatok is az a probléma, hogy anno olyan hülyén akarták elmagyarázni, hogy nem sikerült igazán felfogni hogy mi is van, legyen egy kettes belőle és felejtsük el.Süni wrote:Nem száz százalékban, de egyet tudok érteni FEFE-vel. Nekem is ami madzag+áram, az megfoghatatlan. Nehéz elképzelni, hogy egy szilárd anyagban "folyik" valami. Ami kilazul, eltörik, elkopik, az megfogható, látható, javítható. Az elektromos hibánál, meg próbálkozol, vagy rájössz, vagy nem, hogy mi a baja. (Nekem -amíg volt- a video beprogramozása is gondot okozott....Tibi wrote:Fura nekem, hogy nem is kívánsz érteni hozzá, hogy nem kívánod magadba szívni a tudást. Nem eretnekség azért egy EFI-s cucc. Gondolom neked sem két mosógép van otthon, hogy legyen mire tenni a teknőtFEFE wrote:???)
Én 3 as vagyok auto elektro ból, de nem azzal van baj hogy mi hogy működik és miként szolgál. Egyszerűen az egész egy földöntúli dolog. Hiszel mint istenben de még soha nem láttad. És nekem senki ne mondja hogy "elektronok ilyen meg olyan töltésűek" meg hogy atomok mikor még olyat élőbe senki nem látott.Bogyo28 wrote: csak halkan jegyzem meg, hogy az áram nem folyik. Csak a töltések adódnak át az fématomok között. A folyik dolgot azért találták ki, hogy azzal magyarázzák a müködést. Ugyanis az elektomosság teljesen megérthető alap szinten ugy mintha a kábelek csővezetékek lennének, és hidraulika folyadék lenne az áram. Az ellenállás egy szükítő, a dióda egy egyirányu szelep stb. Bár van jobb magyarázó szöveg is, a kondenzátor = borosüveg, a dióda müködése egy szánkozó gyerek aki majdnem beleesik a szakadékba stb stb. Sajnos az itthoni oktatás ezen a téren igen szar volt, mert 100 autoszerelőből 99 fél az elektromosságtól mint a tűztől, mert nem értik a müködését. Pedig a legtöbb esetben egyszerübb mint az elkopott alkatrész. Szerintem nálatok is az a probléma, hogy anno olyan hülyén akarták elmagyarázni, hogy nem sikerült igazán felfogni hogy mi is van, legyen egy kettes belőle és felejtsük el.
Magyarul én értem hogy az elektromosság az maga az ördög, de sajnos tisztán mechanikus autó nem lesz. Még a capri esetében is jól tud jönni egy kis alapszintű elektromos tudás. Ezért ha van rá érdeklődés szervezhetünk "alapszintű elektromosság megértése és hibakeresés for mechanic man" szemináriumot, ahol érthetően elmondanám az alap dolgokat, meg hogy a multiméter mire is használható, alapvető tévhitek stb stb. Mert ha tudod hogy mi az, könnyebb azt mondani hogy az nekem nem kell, mint ugy hogy nem ismered a dolgot. És akkor egy elektromos gyujtás bekötése egy olyan autóba amiben sohasem volt sem lesz probléma.
100%-ban igaza van a fürernek ... boldog voltam én is az áTCSúszós 2-essel (a 3-as sem sokkal jobb , csak lazább a tanárodBogyo28 wrote:csak halkan jegyzem meg, hogy az áram nem folyik. Csak a töltések adódnak át az fématomok között. A folyik dolgot azért találták ki, hogy azzal magyarázzák a müködést. Ugyanis az elektomosság teljesen megérthető alap szinten ugy mintha a kábelek csővezetékek lennének, és hidraulika folyadék lenne az áram. Az ellenállás egy szükítő, a dióda egy egyirányu szelep stb. Bár van jobb magyarázó szöveg is, a kondenzátor = borosüveg, a dióda müködése egy szánkozó gyerek aki majdnem beleesik a szakadékba stb stb. Sajnos az itthoni oktatás ezen a téren igen szar volt, mert 100 autoszerelőből 99 fél az elektromosságtól mint a tűztől, mert nem értik a müködését. Pedig a legtöbb esetben egyszerübb mint az elkopott alkatrész. Szerintem nálatok is az a probléma, hogy anno olyan hülyén akarták elmagyarázni, hogy nem sikerült igazán felfogni hogy mi is van, legyen egy kettes belőle és felejtsük el.Süni wrote:Nem száz százalékban, de egyet tudok érteni FEFE-vel. Nekem is ami madzag+áram, az megfoghatatlan. Nehéz elképzelni, hogy egy szilárd anyagban "folyik" valami. Ami kilazul, eltörik, elkopik, az megfogható, látható, javítható. Az elektromos hibánál, meg próbálkozol, vagy rájössz, vagy nem, hogy mi a baja. (Nekem -amíg volt- a video beprogramozása is gondot okozott....FEFE wrote:???)
Magyarul én értem hogy az elektromosság az maga az ördög, de sajnos tisztán mechanikus autó nem lesz. Még a capri esetében is jól tud jönni egy kis alapszintű elektromos tudás. Ezért ha van rá érdeklődés szervezhetünk "alapszintű elektromosság megértése és hibakeresés for mechanic man" szemináriumot, ahol érthetően elmondanám az alap dolgokat, meg hogy a multiméter mire is használható, alapvető tévhitek stb stb. Mert ha tudod hogy mi az, könnyebb azt mondani hogy az nekem nem kell, mint ugy hogy nem ismered a dolgot. És akkor egy elektromos gyujtás bekötése egy olyan autóba amiben sohasem volt sem lesz probléma.
Nem akarok nagyon beleszólni, mert jó a járgány amit csináltok. De a szervó szerintem hanyagolható szlalomra.White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁNitrobuster wrote:... úgyan az a áttétel ...White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
TÉCSÉ wrote:ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁNitrobuster wrote:... úgyan az a áttétel ...White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
(mivan vazze ??? Natália jelentkezett be a nevedben![]()
![]()
)
Nitrobuster wrote:Nem akarok nagyon beleszólni, mert jó a járgány amit csináltok. De a szervó szerintem hanyagolható szlalomra.White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
Mert kb úgyan az a áttétel a szervós és a sima között. kb negyed fordulat. vagy esetleg nehéz tekerni? vagy valami mókolt gyorskormány lesz? Mert azért teljesítmény ügyileg azért a szervópumpa megszabadít egypár lótól.
Föleg, hogy a leírtak alapján egy forgós motor lesz. A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás
Ha jól emlékszem, nem....Nitrobuster wrote: A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás
Azt tudom, hogy driftre a gyorskormánynál nincs jobb. De ha jól olvastam szlalomra építenek autót. Ott azért kopptól koppig nem igazán tekerik a kormányt. Max ha látványra autóznak nem időre. Nekem 205-ös gumival 1fok összetartással és toronycsapágyal gyorsan forog vissza a kormány tekerni sem nehéz. A caprinál a 3,5 ill a 4 fordulat az urban legend. 3,36-és 3,25. De nem is vitázni akarok csak hát egy turbot feláldozni egy szervó pumpáértcapriv6 wrote:Nitrobuster wrote:Nem akarok nagyon beleszólni, mert jó a járgány amit csináltok. De a szervó szerintem hanyagolható szlalomra.White Shark wrote:Igen elkészült a 2.1 turbo is de a leömlő és a túrbó miatt nem maradt hely a szervónak ami a szlalomhoz elengedhetetlen ezért megy bele a szívó
Mert kb úgyan az a áttétel a szervós és a sima között. kb negyed fordulat. vagy esetleg nehéz tekerni? vagy valami mókolt gyorskormány lesz? Mert azért teljesítmény ügyileg azért a szervópumpa megszabadít egypár lótól.
Föleg, hogy a leírtak alapján egy forgós motor lesz. A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás
Már egy drift-en néhány kör is elég megterhelő szervó nélkül!
A szervó k. az pedig (gondolom) a szierra 2,6-os áttétű lesz. A capri gyári 3,5 v. 4.0. ezzel kicsit más lesz a verda tőle.
Nem szlalomra épül, de ott is lesz használva. És tapasztalatból mondom hogy kell a szervó. Pont hogy szlalomnál elengedhetetlen. És a széles slickeket igencsak erőpróbáló a 2 km es szlalompályán végig tekergetni. Kopptól koppig is sokszor van használva. És én nem tartozom az erősebb gyerekek közé. De nem szlalomra épül mert oda nincs értelme ekkora autót építeni. Elsősorban amatőr rallyra lesz.Nitrobuster wrote:
Azt tudom, hogy driftre a gyorskormánynál nincs jobb. De ha jól olvastam szlalomra építenek autót. Ott azért kopptól koppig nem igazán tekerik a kormányt. Max ha látványra autóznak nem időre. Nekem 205-ös gumival 1fok összetartással és toronycsapágyal gyorsan forog vissza a kormány tekerni sem nehéz. A caprinál a 3,5 ill a 4 fordulat az urban legend. 3,36-és 3,25. De nem is vitázni akarok csak hát egy turbot feláldozni egy szervó pumpáért