Számomra gokartozni meg endurozni fárasztó. Attól fáj az alkarom rendesen.FEFE wrote:Nem szlalomra épül, de ott is lesz használva. És tapasztalatból mondom hogy kell a szervó. Pont hogy szlalomnál elengedhetetlen. És a széles slickeket igencsak erőpróbáló a 2 km es szlalompályán végig tekergetni. Kopptól koppig is sokszor van használva. És én nem tartozom az erősebb gyerekek közé. De nem szlalomra épül mert oda nincs értelme ekkora autót építeni. Elsősorban amatőr rallyra lesz.Nitrobuster wrote:
Azt tudom, hogy driftre a gyorskormánynál nincs jobb. De ha jól olvastam szlalomra építenek autót. Ott azért kopptól koppig nem igazán tekerik a kormányt. Max ha látványra autóznak nem időre. Nekem 205-ös gumival 1fok összetartással és toronycsapágyal gyorsan forog vissza a kormány tekerni sem nehéz. A caprinál a 3,5 ill a 4 fordulat az urban legend. 3,36-és 3,25. De nem is vitázni akarok csak hát egy turbot feláldozni egy szervó pumpáért
Ford Capri MKIII Versenygép
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
valaki homályosítson fel, ez még szlalomnak számít, vagy ekkora táv már time attack? csak mert az én fejemben egy szlalom az pl mint a rakparti szlalom, egy nagyobb parkolónyi vagy ilyesmi. ami 2 km hosszú, az már az én szótáramban nem szlalom verseny, de lehet nem vágom hogy mi és hogy van...FEFE wrote:a 2 km es szlalompályán

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
nem elírás ,eddigi tapasztalataim szerint ,ha gyárinál nagyobb vezérműtengelyt ötvözöm a kisebb súlyú lendkerékkel ,akkor abból fűnyíró lesz.Szépen forog de elvész a nyomaték.Jó lenne ez ha lenne egy legalább egy 5. vagy nagyobb áttételű diffim ,így váltáskor nem esne drasztikusan a fordulat.Most 3.75 van tervben . Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.Süni wrote:Ha jól emlékszem, nem....Nitrobuster wrote: A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Szívesen várunk tavasszal a Szentkirályszabadjai reptéren az auto debütálásán ,magyarázat helyett!Bogyo28 wrote:valaki homályosítson fel, ez még szlalomnak számít, vagy ekkora táv már time attack? csak mert az én fejemben egy szlalom az pl mint a rakparti szlalom, egy nagyobb parkolónyi vagy ilyesmi. ami 2 km hosszú, az már az én szótáramban nem szlalom verseny, de lehet nem vágom hogy mi és hogy van...FEFE wrote:a 2 km es szlalompályán
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Olvasd el a privát üzeneteket is.White Shark wrote:Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.

Ford Capri MkI Essex
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Bocs de még tanulom a netet, rákeresek képet küldök.szszaby wrote:Olvasd el a privát üzeneteket is.White Shark wrote:Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Hát a jó ötlet, hogy pici lendkereket használj. Sajna a nagy alapkörös tengely hátránya, hogy minnél nagyobbat használsz annál magasabb fordulaton érkezik meg a teljesítmény(pl a motorom 1000ccm 145le a max nyomaték 7000 a max lóerő 10500-nál van). A leírtak alapján azért kéne tudni, hogy a gyártó mekkora sürítéssel igér maximális teljesítményt egy ilyen tengelyel. Talán azt is leírták, hogy milyen fordulaton is dolgozik jól a tengely. Hiába raksz nagy lendkereket ha a motor csak 3000-től 8000-ig dolgozik. Nincs mese valakinek kell rugdosni a kuplungot.White Shark wrote:nem elírás ,eddigi tapasztalataim szerint ,ha gyárinál nagyobb vezérműtengelyt ötvözöm a kisebb súlyú lendkerékkel ,akkor abból fűnyíró lesz.Szépen forog de elvész a nyomaték.Jó lenne ez ha lenne egy legalább egy 5. vagy nagyobb áttételű diffim ,így váltáskor nem esne drasztikusan a fordulat.Most 3.75 van tervben . Jó ötleteket mindenkitől elfogadok reális kereteken belül.Süni wrote:Ha jól emlékszem, nem....Nitrobuster wrote: A lendkeréknél az 9,2 kg az elírás
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.Nitrobuster wrote: Hát a jó ötlet, hogy pici lendkereket használj. Sajna a nagy alapkörös tengely hátránya, hogy minnél nagyobbat használsz annál magasabb fordulaton érkezik meg a teljesítmény(pl a motorom 1000ccm 145le a max nyomaték 7000 a max lóerő 10500-nál van). A leírtak alapján azért kéne tudni, hogy a gyártó mekkora sürítéssel igér maximális teljesítményt egy ilyen tengelyel. Talán azt is leírták, hogy milyen fordulaton is dolgozik jól a tengely. Hiába raksz nagy lendkereket ha a motor csak 3000-től 8000-ig dolgozik. Nincs mese valakinek kell rugdosni a kuplungot.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.White Shark wrote:A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.Nitrobuster wrote: Hát a jó ötlet, hogy pici lendkereket használj. Sajna a nagy alapkörös tengely hátránya, hogy minnél nagyobbat használsz annál magasabb fordulaton érkezik meg a teljesítmény(pl a motorom 1000ccm 145le a max nyomaték 7000 a max lóerő 10500-nál van). A leírtak alapján azért kéne tudni, hogy a gyártó mekkora sürítéssel igér maximális teljesítményt egy ilyen tengelyel. Talán azt is leírták, hogy milyen fordulaton is dolgozik jól a tengely. Hiába raksz nagy lendkereket ha a motor csak 3000-től 8000-ig dolgozik. Nincs mese valakinek kell rugdosni a kuplungot.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Ha a 12,3 bart a leírásban szeraplő adatok után el szeret ném érni erősen le kellene butítanom a már összerakott motort ,eddig azt tapasztaltam a pintó 14 bar körül kezd terhelésre bekopogni,én a 13 bar körüli nyomást céloztam meg a fordulatszám rovására ,nemsokára felkerül az önindító és minden kiderül.A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.
Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Most lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. De én a 12,3-at sűrítére írtam. Nem pedig kompresszióra. A kettő nem ugyan az.White Shark wrote:Ha a 12,3 bart a leírásban szeraplő adatok után el szeret ném érni erősen le kellene butítanom a már összerakott motort ,eddig azt tapasztaltam a pintó 14 bar körül kezd terhelésre bekopogni,én a 13 bar körüli nyomást céloztam meg a fordulatszám rovására ,nemsokára felkerül az önindító és minden kiderül.A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.
Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Fater a végnyomásról beszélt.Nitrobuster wrote:Most lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett. De én a 12,3-at sűrítére írtam. Nem pedig kompresszióra. A kettő nem ugyan az.White Shark wrote:Ha a 12,3 bart a leírásban szeraplő adatok után el szeret ném érni erősen le kellene butítanom a már összerakott motort ,eddig azt tapasztaltam a pintó 14 bar körül kezd terhelésre bekopogni,én a 13 bar körüli nyomást céloztam meg a fordulatszám rovására ,nemsokára felkerül az önindító és minden kiderül.A tengelyhez tartozó ideális sűrítési végnyomás 12,3 bar a fordulatra a leírás nem tér ki.
Gondolom akkor a cél a 12,3-as sűrítés elérése. Sokan követik el azt a hibát, hogy nem emelik kellőképen a sűrítést és a motor közel nem hozza azt a teljesítményt amit az ember elvár tőle. Arról nem is beszélve, hogy ez egy nagyon komoly tengely. Forgórészt se egyszerű hozzá csinálni és a kölségvetése sem pici. Azért kiváncsi leszek. Remélem jól megy majd a brinyó.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Egy sima felfúrt pinto 9,2-es sürítéssel 13 kompót. Azért szerintem ki kéne kubikolni azt a hfejet mert a veztengelyhez sűrítést írnak elő nem pedig végnyomást.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
A folyamat nem áll le. Elkészültek az erősebb rugók hátra, itthon készült poli szilentek, a csinált felnik centrírozásra és felpróbálásra kerültek és a hídrós kézi is megérkezett. Közben a kasztnimunkák is 98% ban sikeresen befejeződtek.