2.3 v6 segitség kellene

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Gobbo wrote:Hello!

Sajnos teljesen laikus vagyok a temaban... :(

Tehat hol kell keresnem a karburatort es a gyujtast... es a motor kodot??

koszi,

Gobbo
ööööö biztos poénkodsz :) A gyujtáselosztó a motor hátulján van,a két hengersor között. sok elektromos kábel jön belőle és mennek a gyertyára.Tök középen van egy fekete korong ezt légszűrőnek hívják,alatta van a karburátor.Na ezek között az aluminium szívócső tetején van az öntött szám.A motorkód és szám pedig bal oldalon az első gyertya és a szelepdekni között van.
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

De ha megkérdezed mi a szelepdekni, akkor inkább szólj valakinek aki elmegy veled :twisted:
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Post by CapriTurbo »

trafo2000 wrote:A karbicsek és a gyujtás között van szám 20 vagy 23.Nem beütött hanem öntött
Az a szám csak a szívósor méretét adja meg, és a motorkód is átüthető, a gyújtáselosztó mellett van a kb. 2 cm-es betű, a blokkban "A" 2.3, "C" 2.0, "E" 2.8, "D" 2.4, "F" 2.8. :fcp10: Sőt van mellette egy kis 2 jegyű szám, ami a blokk évjáratát jelöli, már mint hogy melyik évben öntötték.
TauRicsi
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Göd/Budapest

Post by TauRicsi »

Mad Max wrote:Motor kód és abból megtudod, hogy 108 v. 114Le
Javitsatok ki ha tévedek,de úgy tudtam,hogy a 108 meg a 114 Le-ös 2.3 között csak az elektronikus gyujtás volt a különbség kulcsa :!:
Sierra 2.5TD Cosworth
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

és ez így igaz, ahogy mondod! :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Miféle elektrónikus gyújtás?!
'81-től egy kicsit megnövelték a kompresszióját. :wink:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Akkor tévedék vala, pedig ezt nekem okosok mondák vala :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

nézd meg milyen gyertya van benne ! 2.0 V6 16-os kulcsnyílás 2.3 V6 meg 20.8 (21)-as kulcsnyílás!!!!!!!!
Balage
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Capripower wrote:Miféle elektrónikus gyújtás?!
'81-től egy kicsit megnövelték a kompresszióját. :wink:
Vagyis a 2.3-as csak 81-től 114 Le-ös, mert az enyém 79-es YYN motorkódú (114Le) és gyári motor! Az egyik angol Capris könyvben írtak valamit, hogy miért lett erősebb, csak most nem jut az eszembe és hülyeséget nem akarok írni, és igazán angolul se tudok.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Mad Max wrote:
Capripower wrote:Miféle elektrónikus gyújtás?!
'81-től egy kicsit megnövelték a kompresszióját. :wink:
Vagyis a 2.3-as csak 81-től 114 Le-ös, mert az enyém 79-es YYN motorkódú (114Le) és gyári motor! Az egyik angol Capris könyvben írtak valamit, hogy miért lett erősebb, csak most nem jut az eszembe és hülyeséget nem akarok írni, és igazán angolul se tudok.
gyari? biztos? :twisted:

az enyem is az, az gyari, amit csak akarok, ez az igazsag, ne bizd el magad... 8)
meg ha telleg 79-es is a kocsi es ha egyezik a motorszam, akkor sincs benne gyarilag 114 lovas motor.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Hát igen 79 óta nagyon sok monden történhetett vele! Viszont a motor szám alvázszám utolsó X száma stimmel,tudtommal a gyárból úgy jönnek ki. És a nyilvántartó szerint sem volt Magyarorszáron motor csere.
Hogy nincs benne 114 Le motor? Az évjárat miatt? Vagy mert nem is volt ilyen? Pedig az irodalom is engem támaszt alá, mert a könyvem is azt írja... Vááárjunk csak, a német prospektusom viszont nem tesz említést az MKIII-as széri elejéről 114 Le motorról! Kicsit elbizonytalanodtam!
Mindegy inkább az YYN motorkódnak hiszek, ami 114 Le jelent!
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

akkor nem fogalmazok arnyaltan...
at lehet utve a motorszamod, a kod meg eredeti maradt mert sosem ellenorzik, nem is tudjak altalaban mi az ott a szamok felett:)
ezert egyezhet a 79-es motorszam az ujabb motorkod mellett.

kapisgalod?

:)
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Post by CapriTurbo »

CAPRI-3 wrote:akkor nem fogalmazok arnyaltan...
at lehet utve a motorszamod, a kod meg eredeti maradt mert sosem ellenorzik, nem is tudjak altalaban mi az ott a szamok felett:)
ezert egyezhet a 79-es motorszam az ujabb motorkod mellett.

kapisgalod?

:)
Például az én 1981-es 2.0 V6-osom motorszáma is meg egyezik az alvázszám végével, de a motorkódja PRA, nem értem, nem értem. :f:
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Például az én 1981-es 2.0 V6-osom motorszáma is meg egyezik az alvázszám végével, de a motorkódja PRA, nem értem, nem értem.
mert buta vagy :)
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Post by CapriTurbo »

CAPRI-3 wrote:
Például az én 1981-es 2.0 V6-osom motorszáma is meg egyezik az alvázszám végével, de a motorkódja PRA, nem értem, nem értem.
mert buta vagy :)
Kikérem magamnak. Nem vagyok buta, csak keveset tudok, mint a kis Vuk, de majd meg okosodom, talán. :smt010 :smt089 :smt022
Post Reply