MK I BLACK DEVIL V4 1.5

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

Süni wrote:
Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak
A váltóba(5sebességes),és a difibe milyen és mennyi olaj kellene ,hogy jobb esetben legyen?
köszönöm a segítséget :ru:
Milyen váltó?
nem csatos hanem 5-ös váltó van benne ,én már így vettem...
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by White Shark »

A szintcsavarok megadják az oil mennyiségét.
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

White Shark wrote:A szintcsavarok megadják az oil mennyiségét.
remek köszönöm,már csak azt szeretném megtudni,hogy miféle kell bele. :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by White Shark »

Ha az az 5-ös T9 akkor ATF ,ha öreg és kopott az ATF től már szólni fog akkor 85-90 hajtóműolaj,a diffibe szintén hajtóműolaj,de annak jót tesz a sűrű .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Tibi »

http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by szszaby »

Itt 75W90 -est ír, akkor melyik a jobb bele? Enyémbe ez van de hidegen passzosan vált.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Tibi »

szszaby wrote:
Itt 75W90 -est ír, akkor melyik a jobb bele? Enyémbe ez van de hidegen passzosan vált.
Nekem is olyan volt, ezzel én úgy vagyok hogy leszarom, a gyáritól nem lesz baja :-)
Hajtóművek terezésekor pl az olajat is meg kellett határoznunk annak idején...gondolom ha kopott szar málnakeverő , akkor könnyebben vált a Shark féle verzióval. Hogy belül mit mutat azt passzolom. Az mt75-be már atf kell ha minden igaz.

A type 5-be is csak azért tettem olajat mert úgy hallottam az a szokás :mrgreen: :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by White Shark »

A későbbi kiadású T9 hez biztos hogy ATF kell .PL Tiszakécskén bontottunk egy sierrát a hétvégén ,jobbkormányos volt 73000 km volt benne ,feküdt a földön és csak felfelé tudtuk kivenni a váltót kardán nélkül ,70000 nél volt teljes szervízen gyönyörű piros olaj folyt ki belőle,színéből és állagából ítélve nem nagyon lehetett más,. de ezt az ATF -es megoldást már mástól is hallottam ,na azt a váltót sem hagytuk ott.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Bogyo28 »

nálam is volt már olyan vas váltó, amiben piros olaj volt gyárilag (hogy ATF azt így izlelésre nem tudtam eldönteni), viszont a legtöbben ez az igen büdős hajtóműolaj szokott lenni, szinte mindíg folyik a kocsiba belőle amikor szállítok egyet, öröm kitakarítani. angol oldalon írják, hogy ne legyen GL5 olaj benne:

"The most important things are not to use a GL5 oil and not to use a grade with viscosity thicker than 80.

Although an 80 grade GL4 was original spec oil technology has moved on and personally I would use MTF-94 which is a high tech synthetic gearbox oil developed for Landrover it will give slick gear changes when cold and less transmission drag. Carlube make a suitable MTF-94 product."

valaki el tudja nekem mondani mi ez a GL4 meg GL5?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by szszaby »

A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül – a manapság használatos közlekedési olajok esetében – gyakorlatilag kizárólag az API GL-4 és ­API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. Ez általában nem váltható ki API GL-5 minőségű olajjal, mert a GL-4-re tervezett hajtóművek alkatrészei sokszor nem kompatibilisek a GL-5 olajok agresszív adalékaival.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Süni »

A piros olaj nem jelent feltétlenül ATF-et. Több gyártónak is a szintetikus hajtóműolaja piros.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Blant »

Nekem GL5 van a type 9-ben. Lehet, hogy nem kéne :-) Mondjuk én ATF-et nem tennék bele. Azt olyan váltókba szokták előírni, ahol a szinkrongyűrűk spéci anyaga megköveteli ezt.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

Tiszteletem az uraknak
Ha nem nagyon van (igazából nincs) töltésem mit javasolnak az urak merre érdemes a hibát keresni? :ru: :pia: :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by White Shark »

Akksi,motor,doboz közös testkábel oxidációja ,vagy meg nem léte . Generátorhalál (mk1 nél dinamó). Töltéskábel a kötegben valamelyik csatlakozásnál zöld porrá oxidálódva a bandázsszalag alatt (ez ritkább esetbe mert ilyenkor más probléma is előkerül ). Először a motortestet tisztítanám meg ,van olyan lehetőség is hogy a gumibakot hidalom át alul felül átkötő vezetékkel 10-es rézsaruk közé vastagabb rézkábellel a bölcső és a motortartó bak között. De ha megvan a gyári akksi ,doboz ,motor testkábeled akkor először azt tisztítsd meg ,csak utána kezdj gyanakodni a generátorra ez az olcsóbb . De innen a távolból bármi lehet , sötétben minden kutya fekete !
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Bogyo28 »

csak egy tipp: ha a müszerfal nincs a helyén, vagy szar benne a visszajelző izzó, akkor nem lesz töltés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply