nem csatos hanem 5-ös váltó van benne ,én már így vettem...Süni wrote:Milyen váltó?Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak
A váltóba(5sebességes),és a difibe milyen és mennyi olaj kellene ,hogy jobb esetben legyen?
köszönöm a segítséget
MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
A szintcsavarok megadják az oil mennyiségét.
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
remek köszönöm,már csak azt szeretném megtudni,hogy miféle kell bele.White Shark wrote:A szintcsavarok megadják az oil mennyiségét.

FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Ha az az 5-ös T9 akkor ATF ,ha öreg és kopott az ATF től már szólni fog akkor 85-90 hajtóműolaj,a diffibe szintén hajtóműolaj,de annak jót tesz a sűrű .
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Itt 75W90 -est ír, akkor melyik a jobb bele? Enyémbe ez van de hidegen passzosan vált.
Ford Capri MkI Essex
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Nekem is olyan volt, ezzel én úgy vagyok hogy leszarom, a gyáritól nem lesz bajaszszaby wrote:Itt 75W90 -est ír, akkor melyik a jobb bele? Enyémbe ez van de hidegen passzosan vált.

Hajtóművek terezésekor pl az olajat is meg kellett határoznunk annak idején...gondolom ha kopott szar málnakeverő , akkor könnyebben vált a Shark féle verzióval. Hogy belül mit mutat azt passzolom. Az mt75-be már atf kell ha minden igaz.
A type 5-be is csak azért tettem olajat mert úgy hallottam az a szokás


1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
A későbbi kiadású T9 hez biztos hogy ATF kell .PL Tiszakécskén bontottunk egy sierrát a hétvégén ,jobbkormányos volt 73000 km volt benne ,feküdt a földön és csak felfelé tudtuk kivenni a váltót kardán nélkül ,70000 nél volt teljes szervízen gyönyörű piros olaj folyt ki belőle,színéből és állagából ítélve nem nagyon lehetett más,. de ezt az ATF -es megoldást már mástól is hallottam ,na azt a váltót sem hagytuk ott.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
nálam is volt már olyan vas váltó, amiben piros olaj volt gyárilag (hogy ATF azt így izlelésre nem tudtam eldönteni), viszont a legtöbben ez az igen büdős hajtóműolaj szokott lenni, szinte mindíg folyik a kocsiba belőle amikor szállítok egyet, öröm kitakarítani. angol oldalon írják, hogy ne legyen GL5 olaj benne:
"The most important things are not to use a GL5 oil and not to use a grade with viscosity thicker than 80.
Although an 80 grade GL4 was original spec oil technology has moved on and personally I would use MTF-94 which is a high tech synthetic gearbox oil developed for Landrover it will give slick gear changes when cold and less transmission drag. Carlube make a suitable MTF-94 product."
valaki el tudja nekem mondani mi ez a GL4 meg GL5?
"The most important things are not to use a GL5 oil and not to use a grade with viscosity thicker than 80.
Although an 80 grade GL4 was original spec oil technology has moved on and personally I would use MTF-94 which is a high tech synthetic gearbox oil developed for Landrover it will give slick gear changes when cold and less transmission drag. Carlube make a suitable MTF-94 product."
valaki el tudja nekem mondani mi ez a GL4 meg GL5?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül – a manapság használatos közlekedési olajok esetében – gyakorlatilag kizárólag az API GL-4 és API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. Ez általában nem váltható ki API GL-5 minőségű olajjal, mert a GL-4-re tervezett hajtóművek alkatrészei sokszor nem kompatibilisek a GL-5 olajok agresszív adalékaival.
Ford Capri MkI Essex
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
A piros olaj nem jelent feltétlenül ATF-et. Több gyártónak is a szintetikus hajtóműolaja piros.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Nekem GL5 van a type 9-ben. Lehet, hogy nem kéne
Mondjuk én ATF-et nem tennék bele. Azt olyan váltókba szokták előírni, ahol a szinkrongyűrűk spéci anyaga megköveteli ezt.

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Tiszteletem az uraknak
Ha nem nagyon van (igazából nincs) töltésem mit javasolnak az urak merre érdemes a hibát keresni?

Ha nem nagyon van (igazából nincs) töltésem mit javasolnak az urak merre érdemes a hibát keresni?



FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Akksi,motor,doboz közös testkábel oxidációja ,vagy meg nem léte . Generátorhalál (mk1 nél dinamó). Töltéskábel a kötegben valamelyik csatlakozásnál zöld porrá oxidálódva a bandázsszalag alatt (ez ritkább esetbe mert ilyenkor más probléma is előkerül ). Először a motortestet tisztítanám meg ,van olyan lehetőség is hogy a gumibakot hidalom át alul felül átkötő vezetékkel 10-es rézsaruk közé vastagabb rézkábellel a bölcső és a motortartó bak között. De ha megvan a gyári akksi ,doboz ,motor testkábeled akkor először azt tisztítsd meg ,csak utána kezdj gyanakodni a generátorra ez az olcsóbb . De innen a távolból bármi lehet , sötétben minden kutya fekete !
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
csak egy tipp: ha a müszerfal nincs a helyén, vagy szar benne a visszajelző izzó, akkor nem lesz töltés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4