
karburátor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Nem igazán idevaló, de nem találtam megfelelő topicot, újat meg nem akartam nyitni.
K-jetronickal minden V6-os mocit meg lehet oldani?
Csak azért mert kínáltak jópár 3.8-as mocit computer nélkül (kb harmadannyiban van mint computerrel), sőt még cossie-t is, és nem tudom a karbinak mennyire lenne értelme.... :?
K-jetronickal minden V6-os mocit meg lehet oldani?
Csak azért mert kínáltak jópár 3.8-as mocit computer nélkül (kb harmadannyiban van mint computerrel), sőt még cossie-t is, és nem tudom a karbinak mennyire lenne értelme.... :?
nem igazán.
a 3.8 egyik nagy hátránya, hogy borzalmasan széles, talán be sem férne a capriba... másik, hogy borzalmasan gyenge (140Le) SZVSZ totális zsákutca.
a cossie24v Jetronic-osítása pedig felesleges szenvedés, a gyújtás csak EDIS-ként kivitelezhető, emellé vagy az EFI EEC-IV vagy a saját elektronikája ajánlott, esetleg elveteműlt tunereknek a karbizás.
nálunk Balázs adta fel épp a cossieról a Kjet-et éa a mechanikus gyújtást majd 1 év szenvedés után (ebben sok időhiány volt) és a fent említett megoldások egyikével lesz megcsinálva a kocsija.
ettől még a Kjet jó, csak épp megvannak a saját motorjai (2.8 és ugye a 2.3)
a 3.8 egyik nagy hátránya, hogy borzalmasan széles, talán be sem férne a capriba... másik, hogy borzalmasan gyenge (140Le) SZVSZ totális zsákutca.
a cossie24v Jetronic-osítása pedig felesleges szenvedés, a gyújtás csak EDIS-ként kivitelezhető, emellé vagy az EFI EEC-IV vagy a saját elektronikája ajánlott, esetleg elveteműlt tunereknek a karbizás.
nálunk Balázs adta fel épp a cossieról a Kjet-et éa a mechanikus gyújtást majd 1 év szenvedés után (ebben sok időhiány volt) és a fent említett megoldások egyikével lesz megcsinálva a kocsija.
ettől még a Kjet jó, csak épp megvannak a saját motorjai (2.8 és ugye a 2.3)
Aha. Értem.
Mondjuk a 3.8-asból a 190 lovas Mustang moci lett volna, de komplett elektronikával 320ezer... :(
Ezért gondolkodtam volna valami olcsóbb megoldáson, mondván, hogy ha a Scorpio mocit is sikerült átalakítanom karbisra, ez sem lesz bonyololtabb. Ez úgy látszik nem igy van.
Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Mondjuk a 3.8-asból a 190 lovas Mustang moci lett volna, de komplett elektronikával 320ezer... :(
Ezért gondolkodtam volna valami olcsóbb megoldáson, mondván, hogy ha a Scorpio mocit is sikerült átalakítanom karbisra, ez sem lesz bonyololtabb. Ez úgy látszik nem igy van.
Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
dehogynem, többen is... de mit?Dartonit wrote:Senki?Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
majd ha lesz konkrét project, vagy csak kilátásban vmi, sztem akkor térj vissza erre a kérdésre.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a 3.8-ast mi is nézegettük, szélességében még épp elférne, de hosszban már nem.... hacsak nem tudod összerakni hűtő nélkül...CAPRI-3 wrote:nem igazán.
a 3.8 egyik nagy hátránya, hogy borzalmasan széles, talán be sem férne a capriba... másik, hogy borzalmasan gyenge (140Le) SZVSZ totális zsákutca.
a cossie24v Jetronic-osítása pedig felesleges szenvedés, a gyújtás csak EDIS-ként kivitelezhető, emellé vagy az EFI EEC-IV vagy a saját elektronikája ajánlott, esetleg elveteműlt tunereknek a karbizás.
nálunk Balázs adta fel épp a cossieról a Kjet-et éa a mechanikus gyújtást majd 1 év szenvedés után (ebben sok időhiány volt) és a fent említett megoldások egyikével lesz megcsinálva a kocsija.
ettől még a Kjet jó, csak épp megvannak a saját motorjai (2.8 és ugye a 2.3)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Nem vagy kicsit türelmetlen? kemény egy napot se vártál a válaszra...Dartonit wrote:Senki?Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Egyébként én tudok segíteni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Megint szórakozik a karbim: az alapjárat fennakad 1500-2000es fordulaton, és ottmarad... ha direkt úgy megyek, hogy a fordulat leessen 1000alá, akkor az alapjárat is ott marad, de pörgetés után megint kiakad... :? kb 1 hete kezdte, a régi 2.3as karbim is csinálta egy időben. Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Nekem akkor csinált ilyet amikor ki volt kopva a pillangószelep tengelye.gizmo wrote:Megint szórakozik a karbim: az alapjárat fennakad 1500-2000es fordulaton, és ottmarad... ha direkt úgy megyek, hogy a fordulat leessen 1000alá, akkor az alapjárat is ott marad, de pörgetés után megint kiakad... :? kb 1 hete kezdte, a régi 2.3as karbim is csinálta egy időben. Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata?
Ford Capri MkI Essex
- Zool
- márokosanistudnézni
- Posts: 65
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Salgótarján
- Contact:
Nekem is szarakodik a karbim mostanság. Azt csinálja, hogy nagyon ingadozik az alapjárat, azaz nem is ingadozik, hanem leesik annyira, hogy leállna már a motor, és utána felpörög olyan 1100-1200-ig, aztán megint le és így megy. Van amikor olyan 800 és 1000 között csinálja ezt, aztán van amikor teljesen sima az alapjárat. Emellett kis gázadáskor nagyon rángat a motor. Ahogy próbálgattam, a gázpedál egy adott állásánál (kb. 1-2 cm-t lenyomva) csinálja ezt, ha több gázt adok, akkor semmi rángatás nincs és az autó is gyorsul ahogy kell. Ha hideg a motor és megy a szivató, akkor ez az egész nem jelentkezik.
Szerelő faszi azt mondta, hogy ki van kopva a pillangószelep tengelye azért csinálja ezt (ezt már Capri-3 is megjegyezte nekem, amikor újraélesztették az autóm). Okozhatja ez a gondot?
Ha valóban ez a hiba, akkor 2 megoldás lehetséges: szerezni új pillangószelep-tengelyt, vagy pedig dörzsárazni a házát, perselyt bele és beleköszörülni a tengelyt. Én inkább az első megoldásra gondoltam, mert a második megoldástól fázok kicsit, meg ki tudja milyen képtelen összeget találna ki rá a szerelőm.
Megvan még a 2.0-s motorhoz való karbim, ennek a tengelye jó lehet a 2.8-as karbihoz?
Mind a kettő Solex gyártmány (a 2.0-s úszóház fedelén Pierburg Neuss felirat van a 2.8-ason Deutsche Vergaser), de vannak eltérések a kettő között így külső ránézésre is. Ha esetleg képek segítenek a dolog eldöntésében, akkor tudok feltölteni párat.
Szerelő faszi azt mondta, hogy ki van kopva a pillangószelep tengelye azért csinálja ezt (ezt már Capri-3 is megjegyezte nekem, amikor újraélesztették az autóm). Okozhatja ez a gondot?
Ha valóban ez a hiba, akkor 2 megoldás lehetséges: szerezni új pillangószelep-tengelyt, vagy pedig dörzsárazni a házát, perselyt bele és beleköszörülni a tengelyt. Én inkább az első megoldásra gondoltam, mert a második megoldástól fázok kicsit, meg ki tudja milyen képtelen összeget találna ki rá a szerelőm.
Megvan még a 2.0-s motorhoz való karbim, ennek a tengelye jó lehet a 2.8-as karbihoz?
Mind a kettő Solex gyártmány (a 2.0-s úszóház fedelén Pierburg Neuss felirat van a 2.8-ason Deutsche Vergaser), de vannak eltérések a kettő között így külső ránézésre is. Ha esetleg képek segítenek a dolog eldöntésében, akkor tudok feltölteni párat.
.: Zool :.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Kovi autoján is teljesen beszart a karbi. Balage javasolt egy karbis embert a XIII ker-ben, ő meg tudja orvosolni ezeket a bajokat. Elvileg ma lesz kész a Koivé, utánna tudok irni tapasztalatokat. Valószinüleg a 25 év körüli kabik esetén egy ilyen fullos felujítás már elkerülhetetlen...Zool wrote:Nekem is szarakodik a karbim mostanság. Azt csinálja, hogy nagyon ingadozik az alapjárat, azaz nem is ingadozik, hanem leesik annyira, hogy leállna már a motor, és utána felpörög olyan 1100-1200-ig, aztán megint le és így megy. Van amikor olyan 800 és 1000 között csinálja ezt, aztán van amikor teljesen sima az alapjárat. Emellett kis gázadáskor nagyon rángat a motor. Ahogy próbálgattam, a gázpedál egy adott állásánál (kb. 1-2 cm-t lenyomva) csinálja ezt, ha több gázt adok, akkor semmi rángatás nincs és az autó is gyorsul ahogy kell. Ha hideg a motor és megy a szivató, akkor ez az egész nem jelentkezik.
Szerelő faszi azt mondta, hogy ki van kopva a pillangószelep tengelye azért csinálja ezt (ezt már Capri-3 is megjegyezte nekem, amikor újraélesztették az autóm). Okozhatja ez a gondot?
Ha valóban ez a hiba, akkor 2 megoldás lehetséges: szerezni új pillangószelep-tengelyt, vagy pedig dörzsárazni a házát, perselyt bele és beleköszörülni a tengelyt. Én inkább az első megoldásra gondoltam, mert a második megoldástól fázok kicsit, meg ki tudja milyen képtelen összeget találna ki rá a szerelőm.
Megvan még a 2.0-s motorhoz való karbim, ennek a tengelye jó lehet a 2.8-as karbihoz?
Mind a kettő Solex gyártmány (a 2.0-s úszóház fedelén Pierburg Neuss felirat van a 2.8-ason Deutsche Vergaser), de vannak eltérések a kettő között így külső ránézésre is. Ha esetleg képek segítenek a dolog eldöntésében, akkor tudok feltölteni párat.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4