Először legyen jó, aztán majd lesz dokumentálva mit hogyan honnan a Fékek topikban.Blant wrote:Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
gigford Mk3 5.0
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Annyi kiegészítés a 4 dugós fék témájához, tegnap wilwood honlapján olvastam, hogy egyik tényező fékerőnél a dugók összfelülete.
Granada 54es : 3.14 x 27 x 27 x 2 = 4578mm2
Volvo 4x39: 3.14 x 19.5 x 19.5 x 4 = 4775mm2
Sok különbség nincs, de ha ugyanazzal a főfékkel használjuk a 2 nyerget, (ua. betét és tárcsa), akkor arányosan nő a fékerő és a pedálút is.
Ha sokkal nagyobb nyeregre térünk át akkor már utána kell menni főfékkel, mert jóval nagyobb lenne a pedálút ha maradna az adott főfék.
Aztán más forumon azt irták a 2 vs 4 dugós nyeregről, hogy az utóbbi nem ad le nagyobb - feltételezve ha ugyanakkora a dugók összefelülete- erőt, hanem úgy mint a sima vagy hűtött tárcsa esetében második vagy többszöri fékezéskor mikor már hevülnek a dolgok, jobban elvezeti mind a hűtött tárcsa, mind a 4 dugós nyereg a hőt.
Tehát elvileg utcán ha fékezel 100ról egyszer állóra, nem állsz meg hamarabb, ha 4 dugós nyerged van(megint feltételezve azonos dugófelületet) és hűtött tárcsád, mint 2 dugós nyereggel és sima tárcsával.
Fontos még, hogy fékerő egy dolog, de a gumik minősége sokat számít, szarabb fékekkel is jobban megállsz fasza gumikkal, mint szar öreg gumival és jó fékkel.
Hülyeség beszélése jogát fenntartom, javítson aki tud, szerintem sokaknak nem tiszta ez a dolog.
Granada 54es : 3.14 x 27 x 27 x 2 = 4578mm2
Volvo 4x39: 3.14 x 19.5 x 19.5 x 4 = 4775mm2
Sok különbség nincs, de ha ugyanazzal a főfékkel használjuk a 2 nyerget, (ua. betét és tárcsa), akkor arányosan nő a fékerő és a pedálút is.
Ha sokkal nagyobb nyeregre térünk át akkor már utána kell menni főfékkel, mert jóval nagyobb lenne a pedálút ha maradna az adott főfék.
Aztán más forumon azt irták a 2 vs 4 dugós nyeregről, hogy az utóbbi nem ad le nagyobb - feltételezve ha ugyanakkora a dugók összefelülete- erőt, hanem úgy mint a sima vagy hűtött tárcsa esetében második vagy többszöri fékezéskor mikor már hevülnek a dolgok, jobban elvezeti mind a hűtött tárcsa, mind a 4 dugós nyereg a hőt.
Tehát elvileg utcán ha fékezel 100ról egyszer állóra, nem állsz meg hamarabb, ha 4 dugós nyerged van(megint feltételezve azonos dugófelületet) és hűtött tárcsád, mint 2 dugós nyereggel és sima tárcsával.
Fontos még, hogy fékerő egy dolog, de a gumik minősége sokat számít, szarabb fékekkel is jobban megállsz fasza gumikkal, mint szar öreg gumival és jó fékkel.
Hülyeség beszélése jogát fenntartom, javítson aki tud, szerintem sokaknak nem tiszta ez a dolog.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Gratulalok!! Gyonyoru projekt!!!
A fekhatassal nekem sincs gondom, miutan felujitottam a gyari nyergeket. Viszont 2 kor utan a palyan elfogytak teljesen.


A fekhatassal nekem sincs gondom, miutan felujitottam a gyari nyergeket. Viszont 2 kor utan a palyan elfogytak teljesen.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Bölcső, kormánymű lefestve, lengőkarok várják a poliszilenteket.
Fék is alakul, nyergen kellett reszelni, furatot bővíteni, acéldugót ragasztani bele, majd újrafúrni.
Végül nem a volvó betét megy bele, mert túlnyúlik a tárcsán, így a granada betéttel lett összehozva. A nyereg dupla bemenetes, T elosztót kell beapplikálni:
3.44et 3.09 váltja fel:
Fék is alakul, nyergen kellett reszelni, furatot bővíteni, acéldugót ragasztani bele, majd újrafúrni.
Végül nem a volvó betét megy bele, mert túlnyúlik a tárcsán, így a granada betéttel lett összehozva. A nyereg dupla bemenetes, T elosztót kell beapplikálni:
3.44et 3.09 váltja fel:
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: gigford Mk3 5.0
A difi cserét én csinálom otthon, mivel nincs más erre aki ilyet csinálna, aki erre van szakosodva. Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.Bogyo28 wrote:ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
Ford Capri MkI Essex
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Bogyo28 wrote:... egy részletes leírást szeretnék kérni...
Köszönjük Emese!szszaby wrote: ... Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
kösz a pontos leírást!!! nem a pár csavar becsavarására gondoltam, hanem hogy hézagoló gyűrű bemérése, miből, hogyan, beállítás egyéb menetet stb. azt tudom hogy indikátorórával szokás csinálni, de azt nem hogy pontosan hogyan, na meg ha meg is méri az ember, honnan vesz megfelelő vastagságú hézagoló lemezt. mert a pontos hézagolás nélkül gecijó 6-s busz hangot lehet csinálni, ezt már tapasztalatból tudom.szszaby wrote:A difi cserét én csinálom otthon, mivel nincs más erre aki ilyet csinálna, aki erre van szakosodva. Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.Bogyo28 wrote:ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: gigford Mk3 5.0
Még ez nem a leírás volt na.Bogyo28 wrote: kösz a pontos leírást!!! nem a pár csavar becsavarására gondoltam, hanem hogy hézagoló gyűrű bemérése, miből, hogyan, beállítás egyéb menetet stb. azt tudom hogy indikátorórával szokás csinálni, de azt nem hogy pontosan hogyan, na meg ha meg is méri az ember, honnan vesz megfelelő vastagságú hézagoló lemezt. mert a pontos hézagolás nélkül gecijó 6-s busz hangot lehet csinálni, ezt már tapasztalatból tudom.

Ha megleszek leírom.

Ford Capri MkI Essex
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Bogyo28 wrote:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...
Hézagoló lemezeket készletben lehet venni ebayen, van egy cég aki mindenféle dolgokat árul Ford váltókhoz, hídhoz stb.
15 font körül van egy szett a csapágy és a difi közé való, de lehet kapni a behajtótengelyhez valót is.
Akinek kell az károgjon és intézem.
Ehun a bót: http://stores.ebay.co.uk/bearingkitsgearboxandaxleparts" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
na ez már lényegi infó! én eddig mindig ugyanattól az eladótól vettem a csapágyat, mert az olcsobb volt mint itt, de nem is láttam hogy árultak volna ilyet. Így már jobban kivitelezhető otthon a dolog. Te már vettél ilyet? arra lennék kiváncsi, hogy több féle vastagságu van benne vagy 5 db egyforma? bár végülis mindegy, mert ha szerencséje van az embernek, akkor egy készlet akár több difihez is jó lehet. Szszabygigford wrote:Bogyo28 wrote:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...
Hézagoló lemezeket készletben lehet venni ebayen, van egy cég aki mindenféle dolgokat árul Ford váltókhoz, hídhoz stb.
15 font körül van egy szett a csapágy és a difi közé való, de lehet kapni a behajtótengelyhez valót is.
Akinek kell az károgjon és intézem.
Ehun a bót: http://stores.ebay.co.uk/bearingkitsgearboxandaxleparts" onclick="window.open(this.href);return false;
azt meg lehet tudni hogy hogy fogod megmérni hogy melyik oldalra mennyi kell? a Slezák Miki indikátororával méricskélt, de sajna akkor nem néztem meg hogy mit is kell mérni hogy jó legyen.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Ja, több féle vastagságú van benne, nem tudom számszerint mennyi, de nem olyan sok. Szabinál van már majd megírja ő hány darab pontosan.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: gigford Mk3 5.0
Összerakom azokkal a hézagolókkal ami benne volt és megmérem így a "hézagot". Ha nem jó akkor cserélek benne hézagolót és megint mérek. Ha nagyobb akkor a tányérkerék mögé vastagabb, elébe vékonyabb hézagoló kell, ha kisebb a hézag akkor fordítva. Az enyémet annó úgy állítottam be, hogy foghegyen mérve 0,18mm legyen a holtjáték. Ezzel jó kell, hogy legyen mert az enyém műkszik rendesen.Bogyo28 wrote: Szszaby
azt meg lehet tudni hogy hogy fogod megmérni hogy melyik oldalra mennyi kell? a Slezák Miki indikátororával méricskélt, de sajna akkor nem néztem meg hogy mit is kell mérni hogy jó legyen.
0,5 2db 0,25 2db 0,2 3db 0,1 3db ezek a méretek vastagságok vannak benne.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
ez már sokkal többet segített! köszi. a mérés mikéntjéről lehetne még többet tudni?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4