gigford Mk3 5.0

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Blant wrote:Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
Először legyen jó, aztán majd lesz dokumentálva mit hogyan honnan a Fékek topikban.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Annyi kiegészítés a 4 dugós fék témájához, tegnap wilwood honlapján olvastam, hogy egyik tényező fékerőnél a dugók összfelülete.

Granada 54es : 3.14 x 27 x 27 x 2 = 4578mm2

Volvo 4x39: 3.14 x 19.5 x 19.5 x 4 = 4775mm2

Sok különbség nincs, de ha ugyanazzal a főfékkel használjuk a 2 nyerget, (ua. betét és tárcsa), akkor arányosan nő a fékerő és a pedálút is.

Ha sokkal nagyobb nyeregre térünk át akkor már utána kell menni főfékkel, mert jóval nagyobb lenne a pedálút ha maradna az adott főfék.

Aztán más forumon azt irták a 2 vs 4 dugós nyeregről, hogy az utóbbi nem ad le nagyobb - feltételezve ha ugyanakkora a dugók összefelülete- erőt, hanem úgy mint a sima vagy hűtött tárcsa esetében második vagy többszöri fékezéskor mikor már hevülnek a dolgok, jobban elvezeti mind a hűtött tárcsa, mind a 4 dugós nyereg a hőt.

Tehát elvileg utcán ha fékezel 100ról egyszer állóra, nem állsz meg hamarabb, ha 4 dugós nyerged van(megint feltételezve azonos dugófelületet) és hűtött tárcsád, mint 2 dugós nyereggel és sima tárcsával.

Fontos még, hogy fékerő egy dolog, de a gumik minősége sokat számít, szarabb fékekkel is jobban megállsz fasza gumikkal, mint szar öreg gumival és jó fékkel.

Hülyeség beszélése jogát fenntartom, javítson aki tud, szerintem sokaknak nem tiszta ez a dolog.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by daytona »

Gratulalok!! Gyonyoru projekt!!! :ba: 8-)

A fekhatassal nekem sincs gondom, miutan felujitottam a gyari nyergeket. Viszont 2 kor utan a palyan elfogytak teljesen.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Bölcső, kormánymű lefestve, lengőkarok várják a poliszilenteket.
P1060923.jpg
P1060918.jpg

Fék is alakul, nyergen kellett reszelni, furatot bővíteni, acéldugót ragasztani bele, majd újrafúrni.
Végül nem a volvó betét megy bele, mert túlnyúlik a tárcsán, így a granada betéttel lett összehozva.
P1060911.jpg
A nyereg dupla bemenetes, T elosztót kell beapplikálni:
P1060910.jpg
P1060922.jpg
3.44et 3.09 váltja fel:
P1060917.jpg
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...
A difi cserét én csinálom otthon, mivel nincs más erre aki ilyet csinálna, aki erre van szakosodva. Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:... egy részletes leírást szeretnék kérni...
szszaby wrote: ... Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.
Köszönjük Emese! :lol:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:3.44et 3.09 váltja fel:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...
A difi cserét én csinálom otthon, mivel nincs más erre aki ilyet csinálna, aki erre van szakosodva. Amúgy meg egy difi beállítás nem nagy munka.
kösz a pontos leírást!!! nem a pár csavar becsavarására gondoltam, hanem hogy hézagoló gyűrű bemérése, miből, hogyan, beállítás egyéb menetet stb. azt tudom hogy indikátorórával szokás csinálni, de azt nem hogy pontosan hogyan, na meg ha meg is méri az ember, honnan vesz megfelelő vastagságú hézagoló lemezt. mert a pontos hézagolás nélkül gecijó 6-s busz hangot lehet csinálni, ezt már tapasztalatból tudom.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote: kösz a pontos leírást!!! nem a pár csavar becsavarására gondoltam, hanem hogy hézagoló gyűrű bemérése, miből, hogyan, beállítás egyéb menetet stb. azt tudom hogy indikátorórával szokás csinálni, de azt nem hogy pontosan hogyan, na meg ha meg is méri az ember, honnan vesz megfelelő vastagságú hézagoló lemezt. mert a pontos hézagolás nélkül gecijó 6-s busz hangot lehet csinálni, ezt már tapasztalatból tudom.
Még ez nem a leírás volt na. :oops:
Ha megleszek leírom. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Bogyo28 wrote:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...

Hézagoló lemezeket készletben lehet venni ebayen, van egy cég aki mindenféle dolgokat árul Ford váltókhoz, hídhoz stb.

15 font körül van egy szett a csapágy és a difi közé való, de lehet kapni a behajtótengelyhez valót is.

Akinek kell az károgjon és intézem.
Ehun a bót: http://stores.ebay.co.uk/bearingkitsgearboxandaxleparts" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:
Bogyo28 wrote:
ha ennek a cseréje otthon készül, és jól sikerül, valamint nem államtitok, akkor a kihézagolásról egy részletes leírást szeretnék kérni...

Hézagoló lemezeket készletben lehet venni ebayen, van egy cég aki mindenféle dolgokat árul Ford váltókhoz, hídhoz stb.

15 font körül van egy szett a csapágy és a difi közé való, de lehet kapni a behajtótengelyhez valót is.

Akinek kell az károgjon és intézem.
Ehun a bót: http://stores.ebay.co.uk/bearingkitsgearboxandaxleparts" onclick="window.open(this.href);return false;
na ez már lényegi infó! én eddig mindig ugyanattól az eladótól vettem a csapágyat, mert az olcsobb volt mint itt, de nem is láttam hogy árultak volna ilyet. Így már jobban kivitelezhető otthon a dolog. Te már vettél ilyet? arra lennék kiváncsi, hogy több féle vastagságu van benne vagy 5 db egyforma? bár végülis mindegy, mert ha szerencséje van az embernek, akkor egy készlet akár több difihez is jó lehet. Szszaby
azt meg lehet tudni hogy hogy fogod megmérni hogy melyik oldalra mennyi kell? a Slezák Miki indikátororával méricskélt, de sajna akkor nem néztem meg hogy mit is kell mérni hogy jó legyen.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Ja, több féle vastagságú van benne, nem tudom számszerint mennyi, de nem olyan sok. Szabinál van már majd megírja ő hány darab pontosan.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote: Szszaby
azt meg lehet tudni hogy hogy fogod megmérni hogy melyik oldalra mennyi kell? a Slezák Miki indikátororával méricskélt, de sajna akkor nem néztem meg hogy mit is kell mérni hogy jó legyen.
Összerakom azokkal a hézagolókkal ami benne volt és megmérem így a "hézagot". Ha nem jó akkor cserélek benne hézagolót és megint mérek. Ha nagyobb akkor a tányérkerék mögé vastagabb, elébe vékonyabb hézagoló kell, ha kisebb a hézag akkor fordítva. Az enyémet annó úgy állítottam be, hogy foghegyen mérve 0,18mm legyen a holtjáték. Ezzel jó kell, hogy legyen mert az enyém műkszik rendesen.
0,5 2db 0,25 2db 0,2 3db 0,1 3db ezek a méretek vastagságok vannak benne.
hézagolók.jpeg
hézagolók.jpeg (58.76 KiB) Viewed 7300 times
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

ez már sokkal többet segített! köszi. a mérés mikéntjéről lehetne még többet tudni?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Így kell mérni a hézagot:
difi.jpg
Kapcsolódási képek:
difi2.jpg
Ford Capri MkI Essex
Post Reply