Marci Caprija
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Bármire is gondolsz, szeretnék ott lenni!Tibi wrote:Majuniális![]()
Egyébként gratula !
De eddig se az akarással volt a baj... hanem főleg a kizárólagos hétvégi melómmal... de reméljük ez mihamarabb mostmár változik.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Marci Caprija
Arra gondolok, hogy legyünk minél többen és működtessük rendesen a vasatlevelboss wrote: Bármire is gondolsz, szeretnék ott lenni!
De eddig se az akarással volt a baj... hanem főleg a kizárólagos hétvégi melómmal... de reméljük ez mihamarabb mostmár változik.


1980 Capri MK3
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Ámen! Ámen!Tibi wrote:Arra gondolok, hogy legyünk minél többen és működtessük rendesen a vasatlevelboss wrote: Bármire is gondolsz, szeretnék ott lenni!
De eddig se az akarással volt a baj... hanem főleg a kizárólagos hétvégi melómmal... de reméljük ez mihamarabb mostmár változik.![]()

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Nos úgy tűnik, hogy eljött a régóta várt idő. Belevágtunk a Capri felújításába.
A helyzetről az a félmondat jutott eszembe a Bibliából, ha megengeditek, hogy "... még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk."
Hát itt még egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy pontosan mivé lesz az autó, de igyekszem minél hamarabb megálmodni.
A motorból fönt ömlik a karter gáz, alul meg az olaj, szóval az cserés. Egyenlőre valószínű, hogy egy 2.3 megy bele az EFI-vel.
A kasztni pár helyen omlik, ahogy az várható volt. Nagyon játszom a gondolattal, hogy belecsapok a sűrűjébe és befizetek egy X-Pack kitre angliából. Ez régi álmom...
Nem versenyautót szeretnék, nem is vitrin autót, hanem amivel nyugodtan lehet közlekedni és amibe a hivatalos szervek sem köthetnek bele. Ezért megpróbálok mindent hivatalosíttatni, amit kell. Meglátjuk, hogy jön össze.
Egyenlőre itt tartunk:

A helyzetről az a félmondat jutott eszembe a Bibliából, ha megengeditek, hogy "... még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk."
Hát itt még egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy pontosan mivé lesz az autó, de igyekszem minél hamarabb megálmodni.
A motorból fönt ömlik a karter gáz, alul meg az olaj, szóval az cserés. Egyenlőre valószínű, hogy egy 2.3 megy bele az EFI-vel.
A kasztni pár helyen omlik, ahogy az várható volt. Nagyon játszom a gondolattal, hogy belecsapok a sűrűjébe és befizetek egy X-Pack kitre angliából. Ez régi álmom...
Nem versenyautót szeretnék, nem is vitrin autót, hanem amivel nyugodtan lehet közlekedni és amibe a hivatalos szervek sem köthetnek bele. Ezért megpróbálok mindent hivatalosíttatni, amit kell. Meglátjuk, hogy jön össze.
Egyenlőre itt tartunk:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Re: Marci Caprija
ja, mér 2.3 a 2.8 k-jettel atomállat lenne abban a kis kasztniban...
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Marci Caprija
Na, végre, hogy hallani felőled is! Hát kitartást a felújításhoz. 

Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Marci Caprija
Motor témában:
Hacsak nem az a terv, hogy szerzel valahonnan egy papiros 2.3-t, amit regadó nélkül lehetne hivatalosan beletenni karbival, akkor igen nagy hülyeségben gondolkozol. kifejtem bővebben:
- gyári EFI-vel a 2.3 szar lesz, írható ECU 80 alatt nem áll meg kábelköteggel és lambdával.
- ha nem papiros motort veszel, mert az is elég lehetettlen feladat mostanában, kb komplett autót kell venni hozzá, akkor se sok értelme van 2.3-ban gondolkodni.
- ha felújítás lenne a cél, mert nagy valószínüleg amit szerzel másik motort is hasonlóan lesz jó mint ami neked van, akkor a kérdés így hangzik: a 300k HUF-t egy 2.3-ra vagy egy 2.8-ra érdemes költeni? mert ugyanannyi pénz kell rá, de a 2.8 müködik a gyári EFI-vel, kevesebb eszik és erősebb. sprotautó ettől sem lesz, mert a 2.8 is csak 150 ló, amit egy mai 1.6 szívó is simán tud.
Én a helyedben az alábbiakban gondolkodnék:
a, venni egy használható mocit, 40 körül már lehet szerezni, és azt belerakni. most pl sierrásoknál G.Oli árul most egy komplett 2.8 EFI-t kb ilyen áron, ő egy kozé csere miatt vette ki
b, felújítani egy normális méretüt, vagy azt, amelyik szám szerint az eredeti, mert csak azoknak van értelme sok pénzért. nem stimmelő nem legalizálható 2.3-ra pénzt költeni igazi baromság
Hacsak nem az a terv, hogy szerzel valahonnan egy papiros 2.3-t, amit regadó nélkül lehetne hivatalosan beletenni karbival, akkor igen nagy hülyeségben gondolkozol. kifejtem bővebben:
- gyári EFI-vel a 2.3 szar lesz, írható ECU 80 alatt nem áll meg kábelköteggel és lambdával.
- ha nem papiros motort veszel, mert az is elég lehetettlen feladat mostanában, kb komplett autót kell venni hozzá, akkor se sok értelme van 2.3-ban gondolkodni.
- ha felújítás lenne a cél, mert nagy valószínüleg amit szerzel másik motort is hasonlóan lesz jó mint ami neked van, akkor a kérdés így hangzik: a 300k HUF-t egy 2.3-ra vagy egy 2.8-ra érdemes költeni? mert ugyanannyi pénz kell rá, de a 2.8 müködik a gyári EFI-vel, kevesebb eszik és erősebb. sprotautó ettől sem lesz, mert a 2.8 is csak 150 ló, amit egy mai 1.6 szívó is simán tud.
Én a helyedben az alábbiakban gondolkodnék:
a, venni egy használható mocit, 40 körül már lehet szerezni, és azt belerakni. most pl sierrásoknál G.Oli árul most egy komplett 2.8 EFI-t kb ilyen áron, ő egy kozé csere miatt vette ki
b, felújítani egy normális méretüt, vagy azt, amelyik szám szerint az eredeti, mert csak azoknak van értelme sok pénzért. nem stimmelő nem legalizálható 2.3-ra pénzt költeni igazi baromság
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: Marci Caprija
Na most az a helyzet,hogy mivel az autó papirilag 2,3 as, azt beszéltük hogy akkor legyen is az igazából is.
Valamiért a Marcinak fontos,hogy minden passzoljon a forgalmival.
Jelenleg egy db 2,3 as motor áll rendelkezésre, (az én turbó project motorom) ami kiváló állapotban van
most cseréltem benne az összes csapágyat gyűrűt. Vissza lesz alakitva szívónak, rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
Valamiért a Marcinak fontos,hogy minden passzoljon a forgalmival.
Jelenleg egy db 2,3 as motor áll rendelkezésre, (az én turbó project motorom) ami kiváló állapotban van
most cseréltem benne az összes csapágyat gyűrűt. Vissza lesz alakitva szívónak, rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Marci Caprija
a gyári EFI-vel biztos nem lesz jó. és ezek szerint papiros se. azért sok sikert...driver wrote: rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: Marci Caprija
De miért is? mert kisebb 500 ccm vel? Én anno a 2,3 at használtam k-jet tel, az teljesen jó volt. SzerintemBogyo28 wrote:a gyári EFI-vel biztos nem lesz jó. és ezek szerint papiros se. azért sok sikert...driver wrote: rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
az efi is jó lehet max kisebb injektorokkal. Mondjuk 2,4-é.
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: Marci Caprija
és ezek szerint papiros se.
De stimmelni fog az öntvény kod" A" és a motor kód " YY " ez már elég egy "af" hez.
De stimmelni fog az öntvény kod" A" és a motor kód " YY " ez már elég egy "af" hez.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Marci Caprija
Véleményem szerint ( ha ez valakit is érdekel ) de azért leírom, két ponton hibádzik az elmélet ,és csak a mechanikára gondolok ,a 2,8 és a 2,9 lökete között óriási a különbség .Ahol a 2,8 még forog bőven tovább ,ott a 2,9 már lerotál.Ez 5800 /perc .Ezzel arra gondolok hogy ha elindul egy magas fordulatra (relatív ) tervezett 2,8 megkap egy lényegesen kisebbre tervezett ecut , az még ereje telje előtt leszabályzódik ,és hogy ez csináljon is valamit ahhoz jóval nagyobb lendkerék kellene.A K-jet a rövid lökethez lett tervezve ,hagyja is forogni.A nagyobb égésterű hengerfej a szívómotorhoz csak akkor szerencsés ha butítod hozzá a vezérműtengelyt is .driver wrote:Na most az a helyzet,hogy mivel az autó papirilag 2,3 as, azt beszéltük hogy akkor legyen is az igazából is.
Valamiért a Marcinak fontos,hogy minden passzoljon a forgalmival.
Jelenleg egy db 2,3 as motor áll rendelkezésre, (az én turbó project motorom) ami kiváló állapotban van
most cseréltem benne az összes csapágyat gyűrűt. Vissza lesz alakitva szívónak, rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Arra gondoltam, hogy a mostani EFI kombót rárakni a 2.3-ra úgy, hogy 2.4 EFI-ről kapna ECU-t, injektorokat, meg talán pillangószelepet is. Ha eddig működött, akkor így is működnie kell, nem?!
Egyébként persze, szeretem én az erőt, nehezen is adok alább, mert még ez a kehes 140le/200Nm is nagyon jó.
De egyenlőre nem akarok 3 kilót rákölteni a mocira. Inkább most olcsóbban megúszom, lesz egy jó mocim, ami jó esetben tudja azt, amit a végén a 2.8 tudott a K-Jettel! Nézzétek meg a mérési eredményeket a 2-vel ezelőtti oldalon. 117 PS/165 Nm. Ez leírva nem sok, de még ezzel is igen jó volt.
Maximum meg lehet pöckölni ezt is, habár tudom, hogy nem támogatja a közönség.
Aztán majd ha begőzölök, akkor meg később is bele lehet rakni bármit, ami nem gyári, akkor már úgyis mindegy, hogy mi az.
De én szeretném ezt az EFI-t is hivatalosíttatni, mert hogy elméletileg átalakítási engedély köteles.
Egyébként persze, szeretem én az erőt, nehezen is adok alább, mert még ez a kehes 140le/200Nm is nagyon jó.
De egyenlőre nem akarok 3 kilót rákölteni a mocira. Inkább most olcsóbban megúszom, lesz egy jó mocim, ami jó esetben tudja azt, amit a végén a 2.8 tudott a K-Jettel! Nézzétek meg a mérési eredményeket a 2-vel ezelőtti oldalon. 117 PS/165 Nm. Ez leírva nem sok, de még ezzel is igen jó volt.
Maximum meg lehet pöckölni ezt is, habár tudom, hogy nem támogatja a közönség.
Aztán majd ha begőzölök, akkor meg később is bele lehet rakni bármit, ami nem gyári, akkor már úgyis mindegy, hogy mi az.
De én szeretném ezt az EFI-t is hivatalosíttatni, mert hogy elméletileg átalakítási engedély köteles.
Ford Capri 1978 2600 GT :D