Nem a himbából a himbatartó állványból ,szétszed és köszörültet ,vagy marat !capriv6 wrote::)
Nekem is az szimpatikus köszi az ötletet![]()
Tehát ha nem menne utána akkor a himbából lehet reszelni hi hi hi.....
Ezért szeretlek benneteket![]()
![]()
Akkor ha visszakapom megy profil módosításra fokolásra nem sokat kb10 fok elég....
Bogyo28 wrote:amit írsz az nem annyira játszik, mert Krisznek görgös tőkéi vannak ha jól emlékszem, és a himbák is másmilyenek. a lejjebb rakni az inkább jó megoldásnak hangzikWhite Shark wrote:Mindenképpen ragaszkodsz a hidrókhoz ? Mert ha nem ,próbáj bele egy 2.8 mechanikusat ,ezek a régi traktormotorok mind egy kaptafára készüknek ,nem kizárt hogy passzol bele .De ha nem ,akkor is van megoldás ,marad a hidró de tegyél bele 2.8 -2.9 komplett himbasort ezek állíthatók .De ha még ezek után is más megoldást szeretnél arra is van lehetőség ,amennyi lejön a köszörült tengelyből ,annyit kell leszedni a himbasor talpából ,és megint 0 vagy ,és még ugyanoda is kerül a himba a szelepre ,ergó marad az ideális himba szelepbeállítás . De szerintem a hidró benyeli a köszörülést ,ez bizonyos keretek között flexibilis ,a dugattyu egy rugó és az olajnyomás ellen valamennyit mindig mozog ,gondolj bele ,a tengely mindíg kopik ,hiába görgős ,de ha nem akkor is állandóan forgatja a vezérműtengely a tőkét ,(mivel nem középre üt a tengely ,hanem el van tolva )ezért ha nem menne utána a legkisebb kopásra is elkezdene kopogni .
capriv6 caprija
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: capriv6 caprija
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
gondoltam hogy hogyan gondoltad
THX

THX
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Hát alakulnak a dolgok meg nem is....
Egyszerűen nem akar szabadulni a gépműhelyből a motorom...
Egyszer csak kaptam egy telefont hogy baj van!!! MI?? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ....
Nem találnak megfelelő minőségű alkatrészt amit be lehetne rakni a turbósításhoz...
Szívónál nem lenne gond de turbohoz már kevés lenne...
Hát ez van.....de nem adtam fel és turtam a netet kicsit..
Ugyebár a motort nem forgalmazták Európába igy alkatrész sincs...
Na most.. felkerestem USA-t... van alkatrészetek 4.0 ohv 1993????
NA NÁÁÁÁÁÁ hogy van it minden van!!!!
HÚÚ...
Rendeltem gyorsan csapágykészletet + gyűrűket.....
Már csak várnom kell megint míg beérkezik...
Azért elmondták a műhelyben hogy szép a HF, és a motor is, szelepek rendben, vezetők rendben....
Minimális gépmunka csapágyak berak és készen vannak....


Egyszerűen nem akar szabadulni a gépműhelyből a motorom...
Egyszer csak kaptam egy telefont hogy baj van!!! MI?? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ....
Nem találnak megfelelő minőségű alkatrészt amit be lehetne rakni a turbósításhoz...
Szívónál nem lenne gond de turbohoz már kevés lenne...
Hát ez van.....de nem adtam fel és turtam a netet kicsit..
Ugyebár a motort nem forgalmazták Európába igy alkatrész sincs...
Na most.. felkerestem USA-t... van alkatrészetek 4.0 ohv 1993????
NA NÁÁÁÁÁÁ hogy van it minden van!!!!
HÚÚ...

Rendeltem gyorsan csapágykészletet + gyűrűket.....
Már csak várnom kell megint míg beérkezik...

Azért elmondták a műhelyben hogy szép a HF, és a motor is, szelepek rendben, vezetők rendben....
Minimális gépmunka csapágyak berak és készen vannak....

- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Jóvanakkor' 

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Egyebkent tenyleg felhaborito, hogy az USA-ban minden van, es relative fingert fosert. A benzinnel is igy van 

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Ezzel pont igy vagyok én is...daytona wrote:Egyebkent tenyleg felhaborito, hogy az USA-ban minden van, es relative fingert fosert. A benzinnel is igy van
A probléma csak a szállításal van,minden külön rendelés ott kezdődik hogy 50dodo és a termék csak ez után jön..na ez ami jobban boszant..aki persze USA-ban tartozkodik anak pedig ingyenes a posta a legtöbb eseten...értem én hogy a szállítás diját ki kell fizetni de akkor is igy lessz egy 20$ termékdől 70$....és ha véletlen lehagytál valamit akkor kezdődik minden előről...
a másik lehetőség (amit régen is csináltam) hogy felkerestem egy olyan emberkét aki ezzel foglalkozik és hetente rendel USA-bol igy az embereken eloszlott a posta,mivel nekeik szinte tök mindegy hogy mekkora és hány dolgot rendelsz az 50$ posta....
ez az emberke 10% jutalékért csinálta...
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: capriv6 caprija
Biztosan gondoltál ra, így valosuinuleg felwslegesen, dw azért leírom, hogyha modositassz a tengelyen. Nem tudom, hogy gyarilag mennyire van szeleposszenyitasa enn a motornak, de ha turbot raksz ra ne legyen, mert kitolja a friss keveréket a turbonyomas a kipuba.z
Nagyon kíváncsi leszek erre a vasra.

Nagyon kíváncsi leszek erre a vasra.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija

Szerbusz...
a gyári tengelyről ezeket az adatokat találtam..
ez neked mond valamit??
Specification Intake Exhaust
.050" Duration 189 206
Cam Lift . 263" .275"
Valve Lift .384 .402"
Jó értem mi van leírva csak azt nem tudom hogy ez jó e nekem vagy nem...
Blant wrote:Biztosan gondoltál ra, így valosuinuleg felwslegesen, dw azért leírom, hogyha modositassz a tengelyen. Nem tudom, hogy gyarilag mennyire van szeleposszenyitasa enn a motornak, de ha turbot raksz ra ne legyen, mert kitolja a friss keveréket a turbonyomas a kipuba.z![]()
Nagyon kíváncsi leszek erre a vasra.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: capriv6 caprija
Nem értek hozzá, de mintha olvastam volna olyat régebben, hogy gyári tengelyt szokták hagyni. Nem fordra értem konkrétan, hanem úgy általánosan.
Ha nem fejlesztettek az adott motorhoz turbós tengelyt akkor szerintem nem éri meg kísérletezni elsőre, max később ha összeállt a technika és van pót tengely.
Ha nem fejlesztettek az adott motorhoz turbós tengelyt akkor szerintem nem éri meg kísérletezni elsőre, max később ha összeállt a technika és van pót tengely.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Köszönöm...
Bár korábban írtam hogy fokolás lesz de sajnos most egyenlőre nem engedhetem meg magamnak..
Drága próbálkozás lenne
Úgy néz ki hogy nagyon kicsúsztam a költségvetésből
Ahol melózom ott is már csak a minimum óraszámot akarják kifizetni... :(
Az építés kitűzött határideje is csúszni fog..
Szerencsére már csak apróságok vannak a főbb elemek már el vannak intézve....
Sajnos a gyári tengelyt javítani kell mert az egyik bütyök pöttyös (légyszaros) egy körömnyi helyen..
A rendelt gyűrűk már itt vannak M.o.-n....
Bár korábban írtam hogy fokolás lesz de sajnos most egyenlőre nem engedhetem meg magamnak..
Drága próbálkozás lenne

Úgy néz ki hogy nagyon kicsúsztam a költségvetésből

Ahol melózom ott is már csak a minimum óraszámot akarják kifizetni... :(
Az építés kitűzött határideje is csúszni fog..
Szerencsére már csak apróságok vannak a főbb elemek már el vannak intézve....
Sajnos a gyári tengelyt javítani kell mert az egyik bütyök pöttyös (légyszaros) egy körömnyi helyen..
A rendelt gyűrűk már itt vannak M.o.-n....

gigford wrote:Nem értek hozzá, de mintha olvastam volna olyat régebben, hogy gyári tengelyt szokták hagyni. Nem fordra értem konkrétan, hanem úgy általánosan.
Ha nem fejlesztettek az adott motorhoz turbós tengelyt akkor szerintem nem éri meg kísérletezni elsőre, max később ha összeállt a technika és van pót tengely.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Udv
Végre van előrejutás...
A várva várt megrendelt alkatrészek megjöttek.
Holnap reggel viszem is a gépműhelybe
Az ára pedig Qsok volt...
Végre van előrejutás...
A várva várt megrendelt alkatrészek megjöttek.
Holnap reggel viszem is a gépműhelybe



Az ára pedig Qsok volt...
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: capriv6 caprija
Hali!
Bocsánat síelni voltam.
Ezek azt jelentik, hogy colban mennyi a szelepemelés, illetve a bütyök emelés (ebből kiszámítható a himba áttétel).
Ebből nem derül ki, hogy a kipuszelep alsóholtpont előtt mikor nyit, illetve felső után mikor zár és hogy a szívó felső holtpont előtt mikor nyit és alsó után mikor zár.
Pl a Haynesben a k-jetes 2.8i-hez meg vannak adva a következők:
Itt az a lényeg, hogy
a szívó nyit: 24fokkal felsőholtpont előtt
a szívó zár:72fokkal alsóholtpont után
a kipu nyit: 73 fokkal alsóholtpont előtt
a kipu zár: 25 fokkal felsőholtpont után
a szög értétkek főtengelyfordulatban értendők, ami ugye a veztengely fordulat kétszerese.
Jól látszik, hogy a szívó 24 fokkal felső holtpont előtt kinyit , de a kipufogó szelep csak felső holtpont után 25fokkal zár, tehát 49 fokon keresztül együtt vannak nyitva. Ez a kipufogó ütem és a szívó ütem közt lévő felső holtpontra vonatkozik. Ezt nevezzük szelepösszenyitásnak. Erre azért van szükség, mert a SZÍVÓMOTOROKNÁL a kipufogógáz kiáramlási lendülete már a felső holtpont előtt megindítja befelé az áramlást a fokozatosan nyíló szívószelepen át. Így az égéstér átöblítése sokkal jobb lesz.
Turbós motornál ez azért nem az igazi, mert a turbónyomás, ahogy nyit a szívószelep elkezdi betolni a levegő üzemanyag keveréket, ami ilyenkor a még jó sokáig nyitva lévő kipufogószelepen keresztül távozik, ráadásul a még felfele jövő dugattyúra is gyakorol némi ellennyomást, ami mondjuk kb elhanyagolható. Minimális egybenyitás azért van a turbós tengelyeknél is, hogy kipugáz semmiképpen ne maradjon bent.
Itt egy igen jó cikk erről:
http://www.hotrod.com/pitstop/hrdp_1011 ... ewall.html
A másodiktól a 4. bekezdésig van a lényeg. Érinti a szelepméret módosítás kérdését is.
Itt egy táblázat, ami leírja, hogy mik az ideális nyitási/zárási idők szívó, és különféle feltöltött motoroknál.
http://www.hotrod.com/pitstop/hrdp_1011 ... to_02.html
Szerintem az egész azért is lényeges, mert az égéstér hűtésének a szempontjából sem mindegy, hogy a beáramló keverék bent marad-e vagy elégetlenül távozik, főleg, hogy nyilván lesz lambda szondád, aminek nem jó, ha elégetlen keverékben fürdik. Tönkre is megy és nem is fog jól mérni.
Nem tudom, hogy tudsz-e angolul. Én kipróbáltam, és a google fordító egész jól fordítja. Ha kell, lefordítom neked simán, csak most nincs rá időm. Amúgy nyilván lehet erről még 100 millió cikket találni, biztos van jobb is.
Remélem nem untattalak olyasmivel, amit már rég tudsz. Ha szerzel egy haynest ahhoz az autóhoz, amiből a motorod való, sanszos, hogy ugyanígy le lesznek írva ezek az adatok a gyári tengelyedről, abból már látszik, hogy mennyire jó.
Bocsánat síelni voltam.
Ezek azt jelentik, hogy colban mennyi a szelepemelés, illetve a bütyök emelés (ebből kiszámítható a himba áttétel).
Ebből nem derül ki, hogy a kipuszelep alsóholtpont előtt mikor nyit, illetve felső után mikor zár és hogy a szívó felső holtpont előtt mikor nyit és alsó után mikor zár.
Pl a Haynesben a k-jetes 2.8i-hez meg vannak adva a következők:
Itt az a lényeg, hogy
a szívó nyit: 24fokkal felsőholtpont előtt
a szívó zár:72fokkal alsóholtpont után
a kipu nyit: 73 fokkal alsóholtpont előtt
a kipu zár: 25 fokkal felsőholtpont után
a szög értétkek főtengelyfordulatban értendők, ami ugye a veztengely fordulat kétszerese.
Jól látszik, hogy a szívó 24 fokkal felső holtpont előtt kinyit , de a kipufogó szelep csak felső holtpont után 25fokkal zár, tehát 49 fokon keresztül együtt vannak nyitva. Ez a kipufogó ütem és a szívó ütem közt lévő felső holtpontra vonatkozik. Ezt nevezzük szelepösszenyitásnak. Erre azért van szükség, mert a SZÍVÓMOTOROKNÁL a kipufogógáz kiáramlási lendülete már a felső holtpont előtt megindítja befelé az áramlást a fokozatosan nyíló szívószelepen át. Így az égéstér átöblítése sokkal jobb lesz.
Turbós motornál ez azért nem az igazi, mert a turbónyomás, ahogy nyit a szívószelep elkezdi betolni a levegő üzemanyag keveréket, ami ilyenkor a még jó sokáig nyitva lévő kipufogószelepen keresztül távozik, ráadásul a még felfele jövő dugattyúra is gyakorol némi ellennyomást, ami mondjuk kb elhanyagolható. Minimális egybenyitás azért van a turbós tengelyeknél is, hogy kipugáz semmiképpen ne maradjon bent.
Itt egy igen jó cikk erről:
http://www.hotrod.com/pitstop/hrdp_1011 ... ewall.html
A másodiktól a 4. bekezdésig van a lényeg. Érinti a szelepméret módosítás kérdését is.
Itt egy táblázat, ami leírja, hogy mik az ideális nyitási/zárási idők szívó, és különféle feltöltött motoroknál.
http://www.hotrod.com/pitstop/hrdp_1011 ... to_02.html
Szerintem az egész azért is lényeges, mert az égéstér hűtésének a szempontjából sem mindegy, hogy a beáramló keverék bent marad-e vagy elégetlenül távozik, főleg, hogy nyilván lesz lambda szondád, aminek nem jó, ha elégetlen keverékben fürdik. Tönkre is megy és nem is fog jól mérni.
Nem tudom, hogy tudsz-e angolul. Én kipróbáltam, és a google fordító egész jól fordítja. Ha kell, lefordítom neked simán, csak most nincs rá időm. Amúgy nyilván lehet erről még 100 millió cikket találni, biztos van jobb is.
Remélem nem untattalak olyasmivel, amit már rég tudsz. Ha szerzel egy haynest ahhoz az autóhoz, amiből a motorod való, sanszos, hogy ugyanígy le lesznek írva ezek az adatok a gyári tengelyedről, abból már látszik, hogy mennyire jó.
capriv6 wrote:![]()
Szerbusz...
a gyári tengelyről ezeket az adatokat találtam..
ez neked mond valamit??
Specification Intake Exhaust
.050" Duration 189 206
Cam Lift . 263" .275"
Valve Lift .384 .402"
Jó értem mi van leírva csak azt nem tudom hogy ez jó e nekem vagy nem...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: capriv6 caprija
Végigolvastam még egyszer a cikket és figyelmesen megnéztem a táblázatot. A táblázatból kiderül, hogy pl a 2.8i tengelye, nem is olyan nagyon rossz turbósnak, valószínűleg azért mert ugye szívómotornak sincs éppen valami nagyon kihegyezve, viszont pont az összenyitáskori kipufogószelep nyitottságnál van a legnagyobb eltérés, ami meg pont a legcikibb.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Köszönöm....
Mindig tanulok valamit..
Keresek egy könyvet a mocimról amiben benne vannak az adatok..
Szerintem hasonló lesz a helyzet mint a 2,8 motornál mivel elég buta motor... nincs kihegyezve alacsony sűrítéssel... nem is értettem hogy 4026ccm és 160hp!!érdekes...
Mindig tanulok valamit..
Keresek egy könyvet a mocimról amiben benne vannak az adatok..
Szerintem hasonló lesz a helyzet mint a 2,8 motornál mivel elég buta motor... nincs kihegyezve alacsony sűrítéssel... nem is értettem hogy 4026ccm és 160hp!!érdekes...
Blant wrote:Végigolvastam még egyszer a cikket és figyelmesen megnéztem a táblázatot. A táblázatból kiderül, hogy pl a 2.8i tengelye, nem is olyan nagyon rossz turbósnak, valószínűleg azért mert ugye szívómotornak sincs éppen valami nagyon kihegyezve, viszont pont az összenyitáskori kipufogószelep nyitottságnál van a legnagyobb eltérés, ami meg pont a legcikibb.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: capriv6 caprija
Könnyen lehet, hogy hibátlan lesz a tengely a turbósításhoz. kívánom, hogy így legyen.
Szépek az új cuccok clevite csapágyak nagyon jók!!!
Szépek az új cuccok clevite csapágyak nagyon jók!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.