futómű
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: futómű
...érdemes lenne az országhatáron kívül is menni egy karikát, lehet ott nem produkálná, itthon ilyen utak vannak
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: futómű
Írd már le pontosan mi is a tünet, elindulástól kezdve gyorsítás közben mit csinál és milyen sebességeknél mi a pontos tünet. Annyi minden fel lett már itt sorolva aminek ezekhez semmi köze.
Ha sétál a kezedben a kormány de nem rázza akkor gumi, ha enyhe kanyarodáskor rázza be akkor az alufelni.
Gyorsítás közben dübög az lehet a kardáncsapágy gumi hiánya.
Ha sétál a kezedben a kormány de nem rázza akkor gumi, ha enyhe kanyarodáskor rázza be akkor az alufelni.
Gyorsítás közben dübög az lehet a kardáncsapágy gumi hiánya.
Ford Capri MkI Essex
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
nyujoe: M0, M2 pl azért nem túl buckás itthon sem ott is rázott.szszaby wrote:Írd már le pontosan mi is a tünet, elindulástól kezdve gyorsítás közben mit csinál és milyen sebességeknél mi a pontos tünet. Annyi minden fel lett már itt sorolva aminek ezekhez semmi köze.
Ha sétál a kezedben a kormány de nem rázza akkor gumi, ha enyhe kanyarodáskor rázza be akkor az alufelni.
Gyorsítás közben dübög az lehet a kardáncsapágy gumi hiánya.
Szóval ház elől szép lassú indulásnál semmi, ha nyomok kettesből egy nagyobb gázt gyorsításhoz a kormány jobbra-balra rángat, ki akarja tépni magát a helyéből és csúnya kattogó hangja van. Már 30-40-es tempónál is, de gyorsabb sebességnél is rángatni kezd ha kicsit jobbra balra mozdítom a kormányt, enyhe cikkcakkban megyek. Egyenletes és egyenes haladásnál semmi, nem is húz semerre. Lassítás, bekanyarodás 2esben egy utcába jól betekert kormánnyal: semmi. Lámpától indulás, balra gyorsítva nagy ívben kanyarodás enyhe kormánytekeréssel: rángat. Ugyanez előzésnél. Egyenes úton enyhe törés, enyhe kanyargás: rángat. Először csak nagyobb sebességnél vettem észre és ritkán, most már az utca sarkáig is berángat ha úgy megyek. Bár mostmár sehogysem megyek mert veszélyesnek érzem. Fokozatosan egyre gyakoribb és erőteljesebb lett az idő múlásával, először augusztusban jelentkezett, októberre nagyon durvává vált, azóta nem használtam télen a kocsit. Előtte semmi hasonlót nem tapasztaltam, a felnim ugyanaz, gumi új, a rázás kezdete után gumis szerint jók, kerekek centírozva, hátsók is voltak már elől, semmi javulás.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: futómű
Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
Ford Capri MkI Essex
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Aha, hát elsősorban én is szívesen kipróbálnám másik kerekekkel ha valaki kölcsön tudná adni az övèt pár napra... ? Valaki Bp közeli vállalkozna rá?szszaby wrote:Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: futómű
16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.bdavid wrote:Aha, hát elsősorban én is szívesen kipróbálnám másik kerekekkel ha valaki kölcsön tudná adni az övèt pár napra... ? Valaki Bp közeli vállalkozna rá?szszaby wrote:Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
Gábor
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Tegnap kipróbáltuk Gáborral a felajánlott kerekeket, sokkal kevésbé volt hajlamos berángatni velük a futómű, de mégis rázott ugyanúgy csak jobban ki kellett erőltetni belőle a tünetet, nagyobb sebességgel, keményebb kanyarokkal. Látszólag kizárható az erőátviteli rendszer, mivel nagy tempóval üres fokozatban is rázott, illetve mint kiderült érzékeny a kerék méretére/kiegyensúlyozottságára a probléma. Emelőn majd aknából nézve nem láttunk semmi súlyos rendellenességet, csavar lazaságot, amire egyértelműen rá lehetne fogni a jelenséget. Több apróbb furcsa dolog viszont van: a lengőkarok felfogatásánál picit jobbra balra tud mozogni kormány mozdításkor a szilentben a csavar, illetve a kerék rángatásakor van egy pici, de fura mozgása az egyik gólyalábnak... Többre nem jutottunk, úgyhogy várom szeretettel BogyotTöcs wrote: 16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.
Gábor
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: futómű
A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: futómű
Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Nem én raktam fel, valószínűleg vékonyabb csavar van benne.SONI wrote:Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
UNF a neve...SONI wrote:Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
Mint Töcs-nek is mondtam, szét kell szedni a futóművet darabokra, átnézni, ami szar azt cserélni és újra összerakni. hétvégn valamikor megnézzük mit lehet vele tenni...bdavid wrote:Tegnap kipróbáltuk Gáborral a felajánlott kerekeket, sokkal kevésbé volt hajlamos berángatni velük a futómű, de mégis rázott ugyanúgy csak jobban ki kellett erőltetni belőle a tünetet, nagyobb sebességgel, keményebb kanyarokkal. Látszólag kizárható az erőátviteli rendszer, mivel nagy tempóval üres fokozatban is rázott, illetve mint kiderült érzékeny a kerék méretére/kiegyensúlyozottságára a probléma. Emelőn majd aknából nézve nem láttunk semmi súlyos rendellenességet, csavar lazaságot, amire egyértelműen rá lehetne fogni a jelenséget. Több apróbb furcsa dolog viszont van: a lengőkarok felfogatásánál picit jobbra balra tud mozogni kormány mozdításkor a szilentben a csavar, illetve a kerék rángatásakor van egy pici, de fura mozgása az egyik gólyalábnak... Többre nem jutottunk, úgyhogy várom szeretettel BogyotTöcs wrote: 16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.
Gábor
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: futómű
Ebből a szempontból a csavarvastagságnak nincs jelentősége ,ha fixre húzod mindegy mekkora nem mozog ,a szilent csillapít ,viszont biztonsági okokból a bölcsőbe igen is passzentosnak kell lennie .bdavid wrote:Nem én raktam fel, valószínűleg vékonyabb csavar van benne.SONI wrote:Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: futómű
De igen mozog ezért vettem bele Én is jó méretet. Te sem engedted össze rakni vékonyabb csavarral mikor nálad csináltuk!
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: futómű
Na ja ,de ami a tiedbe volt már rég nem volt nevezhető csavarnak ,egy mérettel kisebb ,szétkopott ,végigmenetes ,5,6 -os kamikaze-valami . Elég nekem egy családot felnevelni ,a tied amúgy is elég népes !SONI wrote:De igen mozog ezért vettem bele Én is jó méretet. Te sem engedted össze rakni vékonyabb csavarral mikor nálad csináltuk!