1.fejezet
Miután megrendeltem és beérkezett a hidrotőke ugy gyorsan neki is álltam szétszedni a motort...
Persze előtte még csináltattam ismételtem tömítéseket a HF és koporsó alá ismételten 20e kiadás...de jo játék is ez....
De mind1 már nem is érdekelt...
Szokásos procedúra koporsó HF leszerelés + a sallangok...
Mikor leszedtem a jobb oldali HF-et akkor ért csak a meglepetés igazán..
A dugó tetején beékelődött egy idegen anyag ...MI A FUCK!!!!

kb egy 2mmX1,5mmX1mm anyag de mi is lehetett azt nem tudom...
Egyből gyűrűtörésre gondoltam mert az anyaga brutálisan kemény ...de a henger fala sértetlen hogy is van ez????
felkerestem a gyűrű méreteket aminek a vastagsága 1,6mm igy az kizárt...
Gyűrű törésre azért is gondoltam mert összerakás közben volt akkora gyujtás időzítéses problémám hogy megfogta a robbanás az önindítót + néha röfögött is.... persze én voltam ott a ludas mert véretlen felcseréltem az edis modulból a trafóba érkező vezetéket átforrasztáskor de ehhez egy akksit szinte ki kellett merítenem mire rájöttem....
Csak egy dolog jutott az eszembe biztos lerobbant a gyűrű......
2. fejezet
Szeretem az alaposságot ezért csak nem hagyott annyiban a dolog... egyik reggel felkeltem és na jo elegem van szétkapom az egész motort és kiszedem a dugókat így legalább látok mindent... veszteni valóm ekkor már nem sok volt csak a munka...ami így rádobott még két napot..
Motor kiszed szétfűz dugók rendben gyűrűk rendben....
A bizonyos hengerben a szelepeket is kiszedtem itt is minden rendben volt...
hát már nem értem hogy mi a fuck lehetett az a vasdarab a dugóban....
Mindent szépen összepakoltam dugókat visszafűztem,így hogy kint a motor könnyebb összeszerelni

Az uj tőkék a helyükön.....
3. fejezet
A szerelés és pakolgatás közben persze elhagytam a kis vasdarabot....
most vasárnap hétfőn ujra beindult a szekeér és kijelentem hogy semmi hangja nincs eltünt a kopogás a motorbol....
Azért vannak zavaró tényezők ami még piszkál...
Ha felmelegszik az olaj akkor veszít a kenőképességéböl és a turbo gyorsan felmelegíti.... vamit ki kell találnom...
mondjuk olajhűtő felszerelése

A jelenség a következő:
Mikor felmelegszik a motor kb100C-105C vízhőfok akkor a motorból előjönnek érdekes hangok... mintha a a szelepek csattognának..
ami nincs is kizárva mert most még a bejáratás alatt úgy voltam vele hogy elég a 10W40-es olaj majd késöbb jöhet a 10W60-as...
Természetesen menet közben még nem tudtam tesztelni a hőmérsékleteket de szerintem ott minden rendben lesz...



_ja persze féket visszaraktam géptető felrak...
egyenlőre nem tudom az autót kiprobálni mert nincs rajta műszaki pontosan egy hete járt le


Egyenlőre a wastegate ki van herélve mert igy legalább tudom tesztelni..
Még fel kell programozni turbóra...
Egyenlőre azt kell mondanom hogy egy lomha dög a cossi-hoz képest de hát nem is vártam mást ....DE MÉG MINDIG NEM MENTEM VELE...
Sikerült időközben a szervo kormány pumpa olaj nyomást is beállítanom mert túl nagy nyomású a motorhoz való pumpa...
Hát nem volt egyszerű....
esztergálnom kellett egy másik nyomáshatároló szelepet amit már állíthatóra készítettem igy már nem égeti meg az olaját a szervo..
Hát most itt tartok......