MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
En egy eve az anyagiak miatt adtam el a Caprimat - egyszeruen kellett a penz az epitkezeshez. Azota is nagyon sajnalom hogy elment. Mi a gond nalad? Az anyagiakra van szukseged, vagy tul sok lenne anyagilag megbizhatova varazsolni? Mi hianyzik ahhoz, hogy rendbe rakd?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Nem vágom mi a baj ,hiszen az autó így képről egyáltalán nincs olyan állapotban ,mint ami menthetetlen lenne , vagy megállt a keret ami erre volt szánva ,fejtsd ki bővebben ,mi az ,amiért esélyt sem adsz az eladással a vasnak .Beszéld ki magadból ,hátha meggondolod magad !
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Az a helyzet, hogy tetszik nem tetszik iszonyúan fogod sajnálni-mert megveszi valaki évekig csak elmélkedsz aztán veszel valami youg-old timert-öreg szart
aztán mindenképp majd akarsz egy CAPRi-t, de nem lesz
, vagy csak nagy sokára....
TEDD EL FEDETT HELYRE!


TEDD EL FEDETT HELYRE!
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
emlékszem a capridra nagyon szép volt
Nem fogok rinyálni,hogy szar az élet meg ilyenek,hál istennek olyanfajta embernek vallom magam aki a legapróbb szépségeknek is tud örülni..de ha a caprimról van szó nagyon kétesélyes a dolog eljutottam odáig a projektbe,hogy 3 év alatt megcsináltam (-tunk) annyi munkát amit egy rendes szakember kb 2 nap alatt megold...nem rossz,és mivel a világ másik végében rohasztottam 3 évet ezért kaptam közben a saját faszságom maiatt egy csomó + ajándékot...a ráfordítható keret fogyott el sajnos rá kellett jönnöm a saját bőrömön tapasztalva ,hogy megveszed az autót az y és utána y + 2 x y ez nem megy ,és ez a közeljövőben nem is változik,de szép az élet,és persze egy csomó fontosabb dolog is van az ember saját önző érdekeinél meg kellett tanulnom,hogy nem én vagyok hanem mi ...nehéz dolog ez de sajnos eljön az idő a fontossági sorrend felállításában...bánni fogom ?már azt is bánom,hogy meghirdettem,de ha néha is de sikerül az embernek egy kicsit kívülről néznie a saját dolgait bizony képes rá,hogy összerakja a valós képet:Nem vagyok autószerlőgépészmérnöklakatosisren,csak egy szakács ,nehéz azt a tényt elfogadni,hogy minimális autószerelő ismeretek elengedhetetlenek egy ilyen korú autó tartásához,vagy egy zsák pénz,hát egyik sincs meg...ha szétnéztek köztünk 95%-otok valamilyen szerelő mesterséggel bír (autó,gépész,villamos mérnök stb) a maradék 5% előbb utóbb sajnos lemorzsolódik,mert belefárad a folyamatos szopásba.Azt hozzá teszem,hogy a múlt héten mentem vele először 3 métert és nálam nem sok boldogabb ember volt,de az autó jelenlegi állapota elkeserít a gyújtás durrog ,karbi fos (karbi van új gyújtás beállítható tudom)fék a főfékmunkahenger háza alatt szivárog valamiért,a fényezést le lehet kaparni,elektromomos furcsaságok tömkelege ,első hossztartó eleje elporladva,a motort ki kéne szednem,hogy a karter tömítést ki tudjam cserélni,mert dől az olaj belőle,és sorolhatnám a listám tömkelegét ...elfáradtam,de már most hiányzik,ez a se vele se nélküle állapot..igazából valószínüleg el sem tudtam magyarázni rendesen mi a gondom...az autóval semmi
Nem fogok rinyálni,hogy szar az élet meg ilyenek,hál istennek olyanfajta embernek vallom magam aki a legapróbb szépségeknek is tud örülni..de ha a caprimról van szó nagyon kétesélyes a dolog eljutottam odáig a projektbe,hogy 3 év alatt megcsináltam (-tunk) annyi munkát amit egy rendes szakember kb 2 nap alatt megold...nem rossz,és mivel a világ másik végében rohasztottam 3 évet ezért kaptam közben a saját faszságom maiatt egy csomó + ajándékot...a ráfordítható keret fogyott el sajnos rá kellett jönnöm a saját bőrömön tapasztalva ,hogy megveszed az autót az y és utána y + 2 x y ez nem megy ,és ez a közeljövőben nem is változik,de szép az élet,és persze egy csomó fontosabb dolog is van az ember saját önző érdekeinél meg kellett tanulnom,hogy nem én vagyok hanem mi ...nehéz dolog ez de sajnos eljön az idő a fontossági sorrend felállításában...bánni fogom ?már azt is bánom,hogy meghirdettem,de ha néha is de sikerül az embernek egy kicsit kívülről néznie a saját dolgait bizony képes rá,hogy összerakja a valós képet:Nem vagyok autószerlőgépészmérnöklakatosisren,csak egy szakács ,nehéz azt a tényt elfogadni,hogy minimális autószerelő ismeretek elengedhetetlenek egy ilyen korú autó tartásához,vagy egy zsák pénz,hát egyik sincs meg...ha szétnéztek köztünk 95%-otok valamilyen szerelő mesterséggel bír (autó,gépész,villamos mérnök stb) a maradék 5% előbb utóbb sajnos lemorzsolódik,mert belefárad a folyamatos szopásba.Azt hozzá teszem,hogy a múlt héten mentem vele először 3 métert és nálam nem sok boldogabb ember volt,de az autó jelenlegi állapota elkeserít a gyújtás durrog ,karbi fos (karbi van új gyújtás beállítható tudom)fék a főfékmunkahenger háza alatt szivárog valamiért,a fényezést le lehet kaparni,elektromomos furcsaságok tömkelege ,első hossztartó eleje elporladva,a motort ki kéne szednem,hogy a karter tömítést ki tudjam cserélni,mert dől az olaj belőle,és sorolhatnám a listám tömkelegét ...elfáradtam,de már most hiányzik,ez a se vele se nélküle állapot..igazából valószínüleg el sem tudtam magyarázni rendesen mi a gondom...az autóval semmi
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Az anyagi oldal az egy dolog. Viszont pont erre a masikra voltam kivancsi, tehat hogy Te magad mennyit teszel oda. Mert sok minden mukodik, ha az ember nekikezd es csinalja.
En 1998-ban kezdtem az autozast az elso sajat kocsimmal, akkor meg semmit sem tudtam az autoszerelesrol, csak a vonzalmam volt meg hozza. Viszont kb 1 ev alatt elegem lett a "szerelokbol", akik sosem adtak pontos valaszokat a problemakra, ellenben sok mas draga alkatreszt kicsereltek meg dragabb oraberert (ez meg Pragaban volt). Mivel a problema reszben mindig megmaradt, a penztarcam pedig konnyebb lett, ezert megvettem eletem elso szerelos kezikonyvet, Etzoldtol az Igy csinald! kezikonyvet a sierrara. Olvastam, odaszegodtem egy ket klubbos srachoz hogy lassam hogy megy a szereles, aztan sajat magam is megfogtam a szerszamokat. Vegul kikotottem ott, hogy elkezdtek hozzam autokat hordani. Mindezt szigoruan a delutani, esti es ejszakai orakban eloszor foiskola, majd munkahely mellett...
Nyilvanvalo, ha valaki ilyen regebbi kocsit tart, kell nemi vonzalom a szerelgetes, a technika irant. Feltetelezem, hogy ez benned is megvan! Innentol pedig mar csak az a kerdes, hogy van-e benned annyi kitartas, hogy neha melo utan nekifogj, ha kell szetszerelj valamit, ha kell utanaolvass valaminek, ha kell kerdezz. Ezek ingyenes dolgok, kizarolag attol fugg, Te kepes vagy-e ezekre, illetve nincsenek-e mas olyan prioritasok, amik mellett egyszeruen ezt lehetetlen csinalni. Szerintem az autoszereles legfantasztikusabb dolga az, amikor valamilyen rendszerrel megismerkedsz, megtanulod hogy mukodik, ezaltal fenyt deritesz a problemara, hogy a kocsidban akkor miert uzemel rosszul, majd kijavitod a hibat. Nekem tenyleg a penzre volt szuksegem, mikor a Caprit eladtam. Ha csak ennyi lett volna a gondom, biztos nem adok tul rajta, hanem megtanulom szerelni. Szerintem a nagy kerdes az az, hogy szeretnel-e Te tovabblepni, kicsit ragyurni, tanulni egy kicsit a kocsirol, megjavitani rajta valamit...szoval hogy ehhez megvan-e benned az ero. Ha kiegtel, es ugy gondolod hogy keptelen vagy erre, akkor a jobbik megoldas az eladas.
En 1998-ban kezdtem az autozast az elso sajat kocsimmal, akkor meg semmit sem tudtam az autoszerelesrol, csak a vonzalmam volt meg hozza. Viszont kb 1 ev alatt elegem lett a "szerelokbol", akik sosem adtak pontos valaszokat a problemakra, ellenben sok mas draga alkatreszt kicsereltek meg dragabb oraberert (ez meg Pragaban volt). Mivel a problema reszben mindig megmaradt, a penztarcam pedig konnyebb lett, ezert megvettem eletem elso szerelos kezikonyvet, Etzoldtol az Igy csinald! kezikonyvet a sierrara. Olvastam, odaszegodtem egy ket klubbos srachoz hogy lassam hogy megy a szereles, aztan sajat magam is megfogtam a szerszamokat. Vegul kikotottem ott, hogy elkezdtek hozzam autokat hordani. Mindezt szigoruan a delutani, esti es ejszakai orakban eloszor foiskola, majd munkahely mellett...
Nyilvanvalo, ha valaki ilyen regebbi kocsit tart, kell nemi vonzalom a szerelgetes, a technika irant. Feltetelezem, hogy ez benned is megvan! Innentol pedig mar csak az a kerdes, hogy van-e benned annyi kitartas, hogy neha melo utan nekifogj, ha kell szetszerelj valamit, ha kell utanaolvass valaminek, ha kell kerdezz. Ezek ingyenes dolgok, kizarolag attol fugg, Te kepes vagy-e ezekre, illetve nincsenek-e mas olyan prioritasok, amik mellett egyszeruen ezt lehetetlen csinalni. Szerintem az autoszereles legfantasztikusabb dolga az, amikor valamilyen rendszerrel megismerkedsz, megtanulod hogy mukodik, ezaltal fenyt deritesz a problemara, hogy a kocsidban akkor miert uzemel rosszul, majd kijavitod a hibat. Nekem tenyleg a penzre volt szuksegem, mikor a Caprit eladtam. Ha csak ennyi lett volna a gondom, biztos nem adok tul rajta, hanem megtanulom szerelni. Szerintem a nagy kerdes az az, hogy szeretnel-e Te tovabblepni, kicsit ragyurni, tanulni egy kicsit a kocsirol, megjavitani rajta valamit...szoval hogy ehhez megvan-e benned az ero. Ha kiegtel, es ugy gondolod hogy keptelen vagy erre, akkor a jobbik megoldas az eladas.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Világos ! Csak egy a bajod ! Egyedül vagy ! Amit leírtál orvosolható ,gondold meg magad ,segítünk !Gáborka wrote:emlékszem a capridra nagyon szép volt
Nem fogok rinyálni,hogy szar az élet meg ilyenek,hál istennek olyanfajta embernek vallom magam aki a legapróbb szépségeknek is tud örülni..de ha a caprimról van szó nagyon kétesélyes a dolog eljutottam odáig a projektbe,hogy 3 év alatt megcsináltam (-tunk) annyi munkát amit egy rendes szakember kb 2 nap alatt megold...nem rossz,és mivel a világ másik végében rohasztottam 3 évet ezért kaptam közben a saját faszságom maiatt egy csomó + ajándékot...a ráfordítható keret fogyott el sajnos rá kellett jönnöm a saját bőrömön tapasztalva ,hogy megveszed az autót az y és utána y + 2 x y ez nem megy ,és ez a közeljövőben nem is változik,de szép az élet,és persze egy csomó fontosabb dolog is van az ember saját önző érdekeinél meg kellett tanulnom,hogy nem én vagyok hanem mi ...nehéz dolog ez de sajnos eljön az idő a fontossági sorrend felállításában...bánni fogom ?már azt is bánom,hogy meghirdettem,de ha néha is de sikerül az embernek egy kicsit kívülről néznie a saját dolgait bizony képes rá,hogy összerakja a valós képet:Nem vagyok autószerlőgépészmérnöklakatosisren,csak egy szakács ,nehéz azt a tényt elfogadni,hogy minimális autószerelő ismeretek elengedhetetlenek egy ilyen korú autó tartásához,vagy egy zsák pénz,hát egyik sincs meg...ha szétnéztek köztünk 95%-otok valamilyen szerelő mesterséggel bír (autó,gépész,villamos mérnök stb) a maradék 5% előbb utóbb sajnos lemorzsolódik,mert belefárad a folyamatos szopásba.Azt hozzá teszem,hogy a múlt héten mentem vele először 3 métert és nálam nem sok boldogabb ember volt,de az autó jelenlegi állapota elkeserít a gyújtás durrog ,karbi fos (karbi van új gyújtás beállítható tudom)fék a főfékmunkahenger háza alatt szivárog valamiért,a fényezést le lehet kaparni,elektromomos furcsaságok tömkelege ,első hossztartó eleje elporladva,a motort ki kéne szednem,hogy a karter tömítést ki tudjam cserélni,mert dől az olaj belőle,és sorolhatnám a listám tömkelegét ...elfáradtam,de már most hiányzik,ez a se vele se nélküle állapot..igazából valószínüleg el sem tudtam magyarázni rendesen mi a gondom...az autóval semmi
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Egyebkent ez nagyon igaz! Sokszor meg ugy is, hogy az ember rendelkezik nemi szereloi ismerettel, nem fog neki, mert mar reg nem beszelt hasonlo beallitottsagu emberekkel, nem ment el senki utan a garazsba, hogy kedvet es lenduletet kapjon.White Shark wrote: Világos ! Csak egy a bajod ! Egyedül vagy ! Amit leírtál orvosolható ,gondold meg magad ,segítünk !
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Ha jól értem még nem adtad el, ha van lehetőséged eltárolni és nem az a kétszáz hiányzik amit majd kapsz érte akkor próbáld jegelni a témát. Amennyiben tényleg megígérted magadnak ezt az autót. Mondom ezt úgy, hogy kevés szarabb konstrukcióval megáldott gépes van
Szóval ha van rá lehetőséged akkor spajzold el ...

Szóval ha van rá lehetőséged akkor spajzold el ...
1980 Capri MK3
- stpetya
- egyedülisszerelhet
- Posts: 512
- Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Üllő
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Ne add el ha egy mod van ra,ha csak takolsz fole egy tetot es ott megvarhatja amig ujra energiat gyujtesz a folytatashoz,mar az elismerest erdemel. Eletem egyik nagy faxsaga volt hogy eladtam az imadott Caprit,5 evig volt meg,mindig hianyozni fog,mindig banni fogom. Evek ota nincs olyan het hogy ne jusson eszembe,gondold meg magad es donts JOL.
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Szerintem se add el ha nem a pénz kellene amit érte adnának. Biztos megoldható, hogy fedett helyre kerüljön és akkor nem romlik tovább az állapota. Amikor összejön a hiányosság anyagi és szakmai oldalról meg rendbe hozod. Enyém is négy évig állt, aztán hosszas munka árán elkészült.
Ford Capri MkI Essex
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 188
- Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Marosvasarhely, Ro
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
...Szerintem , ha nem anyagi a gond amiért eladnád,értem ugy h kell a pénz másvalamire, ne add el.
a keret ha elfogyott , majd kerül, mindigis cáfoltam azt h - sokba kerül- , türelemmel s kis szerencsével az alkatrészek elökerülnek mindig olcson, jo árban vagy sörért, s nem egy nehezen szerelhetö autorol beszélünk, ha szakács vagy tudsz trancsirozni , tudsz ki be szerelni és ha a tortát megcsinálod már az elökészités is kell h menjen a fényezéshez. persze h 3x annyi idö és ujracsinalás, de ez hobbi, nem lóverseny
. s mondem ezt abból a poszturából, h nagyon ugy néz ki idénre csak jeggelem a 69iesem 
a keret ha elfogyott , majd kerül, mindigis cáfoltam azt h - sokba kerül- , türelemmel s kis szerencsével az alkatrészek elökerülnek mindig olcson, jo árban vagy sörért, s nem egy nehezen szerelhetö autorol beszélünk, ha szakács vagy tudsz trancsirozni , tudsz ki be szerelni és ha a tortát megcsinálod már az elökészités is kell h menjen a fényezéshez. persze h 3x annyi idö és ujracsinalás, de ez hobbi, nem lóverseny


Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan
facebook : Kun Laci

XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan
facebook : Kun Laci
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
ha nem megy el a vas, vagy ugy döntesz hogy megtartod, szerintem egy dolgot kell megoldj a közeljövöben: kicsit közelebb kerüljön hozzád a vas. Tibi úr autója is 5 évig készült, ebből érdemi meló pár hónap volt, amikor már nem volt közte és a kocsi közt 200 km. mi is könnyen tudunk segíteni bármiben ha könnyen elérhető az autó neked, mert az ötleteket/tanácsokat hamar ki tudod próbálni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Ezen besírtamkun laci wrote:...ha szakács vagy tudsz trancsirozni , tudsz ki be szerelni és ha a tortát megcsinálod már az elökészités is kell h menjen a fényezéshez....

Viszont ha tényleg elfogyott a kedv, erő stb. akkor ne fájdítsátok jobban a szívét, azzal hogy ne adja el...
Szerintem nem véletlen hozta ezt a nehéz döntést! Elkótyavetyélni nem szabad ezt a Caprit, de úgy megtartani, hogy sohase lesz belőle semmi az sem jó...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Egy próbát megérne szerintem közelebb költöztetni, és talán azt is jobban tolerálják otthon, hogy 3-4x megy el 2-3 órára, mint eltűnik két napra az aknában...Pudva wrote:Ezen besírtamkun laci wrote:...ha szakács vagy tudsz trancsirozni , tudsz ki be szerelni és ha a tortát megcsinálod már az elökészités is kell h menjen a fényezéshez....De igazad lehet, mert ismerek egy cukrászt /Jatis/ aki szintén elég jól ért a vasakhoz.
Viszont ha tényleg elfogyott a kedv, erő stb. akkor ne fájdítsátok jobban a szívét, azzal hogy ne adja el...
Szerintem nem véletlen hozta ezt a nehéz döntést! Elkótyavetyélni nem szabad ezt a Caprit, de úgy megtartani, hogy sohase lesz belőle semmi az sem jó...
Arról nem is beszélve, hogy ezek a pár órák igen hasznosak és pörgősek tudnak lenni.

(utolsó mondat nem rám vonatkozik!!

Sosem lesz kész, csak alakul...
- Geree
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Nos, bár tény, hogy elektronikai műszerész, valamint gépészmérnökiGáborka wrote:...
Nem vagyok autószerlőgépészmérnöklakatosisren,csak egy szakács ,nehéz azt a tényt elfogadni,hogy minimális autószerelő ismeretek elengedhetetlenek egy ilyen korú autó tartásához, ... ha szétnéztek köztünk 95%-otok valamilyen szerelő mesterséggel bír (autó,gépész,villamos mérnök stb) a maradék 5% előbb utóbb sajnos lemorzsolódik, ...
végzettségem van (de nem túl idevágó terméktervező, vagyis forma-
tervezői szakon), de amit az autókról tudok, azt nem iskolában
tanultam, hanem kint a kertben.
Tény, hogy mind a két szakma műszaki, így azért nem állok olyan
távol ezekkel a hobbimtól, de hogy mást ne mondjak, gondolom nem
kell bemutassam Szabyk nevét. Cukrász és ő sem járt semmilyen
olyan iskolába, ahol autószerelést tanítottak volna, vagyis aminek
a segítségével olyan drag Fiestát épített, hogy a nemzetközi verseny-
sportból is többen keresték már meg, hogy adjon nekik tanácsot.
Semmi más nem kell ahhoz, hogy rendbeszedd az autót, mint
- Érdeklődés (ez megvan)
- Elszántság
- És a kitartás
Szóval önsajnálatot dobd félre, lásd bele, amilyennek látni szeretnéd
az autót, és kezdj neki. Kezd el valahol, amit tudod, hogy meg tudsz
csinálni segítség nélkül is, és a sikerélmény inspirálni fog. És ha később
valamit nem tudsz, akkor kérdezz, olvass utána. Ennyi. Ja, és ami nem
öl meg, attól erősebb leszel. Ha nekikezdesz egy olyan problémának,
amit nagy fának tartasz, és végül mégis sikerült megoldani, nagyon
büszke leszel magadra. De csak úgy megy a dolog, ha csinálod. Másképp
nem...
És egy ilyen idős autó csak akkor lesz rendesen megcsinálva, ha magad
csinálod. Ha autószerelőre bízod, akkor sosem. Itt pedig megvan hozzá
a tudás és a segíteni akarás is, ha elakadsz, szóval HAJRÁ!

És itt bárkit megkérdezhetsz, hogy milyen érzés, amikor a Szíve csücskével
gurul bárhol és sokkal jobban megbámulják a népek az ő öreg autóját,
mint egy bármilyen, akár többtízmilliós új vackot. Főleg ha tudod, hogy
ez a Te munkád eredménye...

