gyújtás
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
gyújtás
valakinek van plazmagyújtással kapcsolatos kivitelezési tapasztalata?
itt van egy leírás, kicsit kisipari megjelenésű, és ez az, ami nem tetszik benne (meg az sem, hogy a gyertyacsere = új copcó):
http://www.szuts.com/plasmabooster/
/de egyéb vélemények is érdekelnek a téma kapcsán. ha volt már róla szó, akkor bocsi, én még nem találkoztam vele.../
itt van egy leírás, kicsit kisipari megjelenésű, és ez az, ami nem tetszik benne (meg az sem, hogy a gyertyacsere = új copcó):
http://www.szuts.com/plasmabooster/
/de egyéb vélemények is érdekelnek a téma kapcsán. ha volt már róla szó, akkor bocsi, én még nem találkoztam vele.../
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: gyújtás
...érdekes, kíváncsi vagyok hol a bökkenő 

"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Re: gyújtás
Érdekes dolog .
De vajon mennyire tartós ??
Úgyértem egy motortérben azért mások a körülmények, egészek más hatások érnék mint egy azstalon.
de azért látványos a külömbség.
- patuha
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Ercsi
Re: gyújtás
Olvastam róla. Van egy cég, aki gyárt ilyeneket, persze nem 800/darab áron (mint itt az alkatrészigény), hanem drágábban (Pulstar nevű cucc. Erről csinált valaki egy tesztet és arra a megállapításra jutott, hogy nem csinál semmi plusz dolgot.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: gyújtás
Meg sok autón el se fér ez a kütyü a gyertyán.Natalie Driver Gabe wrote:
Érdekes dolog .
De vajon mennyire tartós ??
Úgy értem egy motortérben azért mások a körülmények, egészek más hatások érnék mint egy asztalon.
de azért látványos a különbség.
Ford Capri MkI Essex
Re: gyújtás
Hát igen a mérete sem egy elhyagolandó.szszaby wrote:Meg sok autón el se fér ez a kütyü a gyertyán.Natalie Driver Gabe wrote:
Érdekes dolog .
De vajon mennyire tartós ??
Úgy értem egy motortérben azért mások a körülmények, egészek más hatások érnék mint egy asztalon.
de azért látványos a különbség.
Talán a mi motorjainkon mék elférne , csak hát igen közel lenne a kipuhoz , s annak lehet nem örvendezne annyira.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gyújtás
elektronikai szempontból egyszerüen van megfogalmazva, de nagyjából jól le van írva a dolog. viszont szerintem a látványon kivül nem sok dolgot csinál. még ha az egészet beleintegrálnák a gyertyapipába, akkor azt mondanám hogy ok, hisen egy kondi a gyertyapipába építve senkit sem zavar, de ez a öntsük ki műgyantával nagyon mekk-mesteres megoldás. ráadásul szabadon marad a gyertya vége, és DOHC mocinál kivitelezhetetlen. ha megvenné a csávó 24 dollárért a megfelelő kondit, akkor elég lenne 1 db is, könnyebb lenne kivitelezni, még akár önthetne belőle a gertyára kupakot, amire rámenne a pipa. magyarul lehetne jobb kivitelezést is csinálni, igaz az nem 800 HUF. de szerintem az anno Süninél látott félgömb végü gyertya jobb találmány, ott nincs polus, ami zavarná a szikra érintkezését a közeggel, nem takar ki semmi. egy nagyobb feszültségű gyujtás rendszer reálisabb tuning, nem ilyen olcso, de gyári, és bevált.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: gyújtás
Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gyújtás
ha lehet hinni az oldalon található infóknak, akkor nem. 12V-t írnak oda, a megszakítós capri meg 8V-os trafót igényelne. de ha megszakítós trafó kell, azt tudok neked adni...German Capri wrote:Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: gyújtás
jaja megszakítóshoz kellene,akkor azt megköszönném,ha tudnánk eggyet boltolni!Bogyo28 wrote:ha lehet hinni az oldalon található infóknak, akkor nem. 12V-t írnak oda, a megszakítós capri meg 8V-os trafót igényelne. de ha megszakítós trafó kell, azt tudok neked adni...German Capri wrote:Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gyújtás
csörgess meg vasárnap, hogy vegyem magamhoz.German Capri wrote:jaja megszakítóshoz kellene,akkor azt megköszönném,ha tudnánk eggyet boltolni!Bogyo28 wrote:ha lehet hinni az oldalon található infóknak, akkor nem. 12V-t írnak oda, a megszakítós capri meg 8V-os trafót igényelne. de ha megszakítós trafó kell, azt tudok neked adni...German Capri wrote:Hali Urak!Megszakítós gyújtáshoz passzol ez a cucc?
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/a ... ipus/6418/" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: gyújtás
okés,akkor hívlak majd!köszönöm előre is!
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb