Poroszka
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Poroszka
Szervusztok,
Megvettem első Caprimat, volt minek örülni, patakokban folyt az olaj, a benzin, de ideje szakemberekhez, azaz hozzátok fordulnom pár hirtelen kérdéssel.
1. Mennyi az MK3-as Caprik gyári alváz magassága. Az udvarba érve egy kisebb garázsbehajtónál felakadtak a V6 kipufogó csövei. Érdekelne, hogy ez már ültetve van, és vissza lehet alakítani/emelni, vagy törjem fel az aszfaltozást.
2. A mechanikus gyújtáselosztó helyett voltak az újabb szériákban elektromos szettek? Van valakinek ilyenhez alkatrésze, leírása?
3. Kalaptartó, és a kalaptartót rögzítő műanyag van valakinek fölös/eladó?
Előre is köszönet.
Megvettem első Caprimat, volt minek örülni, patakokban folyt az olaj, a benzin, de ideje szakemberekhez, azaz hozzátok fordulnom pár hirtelen kérdéssel.
1. Mennyi az MK3-as Caprik gyári alváz magassága. Az udvarba érve egy kisebb garázsbehajtónál felakadtak a V6 kipufogó csövei. Érdekelne, hogy ez már ültetve van, és vissza lehet alakítani/emelni, vagy törjem fel az aszfaltozást.
2. A mechanikus gyújtáselosztó helyett voltak az újabb szériákban elektromos szettek? Van valakinek ilyenhez alkatrésze, leírása?
3. Kalaptartó, és a kalaptartót rögzítő műanyag van valakinek fölös/eladó?
Előre is köszönet.
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Még egy dolog eszembe jutott. 2.0 V6 esetén a vízhőfok visszajelző gombának milyen az ellenállása? Milyen típus kel bele?
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Szevasz ,először is Gratulálok a vashoz ! Hogy mennyi a magassága gyárilag azt nem tudom ,én 59-61 cm közé szoktam állítani a magasságát a sárvédő alsó éléhez mérve a földtől ( természetesen az ív legfelső pontján ).A képen ha ez a vas van akkor erősen ül a fara ,ha így képről meg lehet ezt becsülni .Az első rugók általában nem ülnek meg ,de a hátsók sajnos még az állástól is .Könnyen javíthatsz rajta ,kiveszed és hideg kovácsolással kicsit megíveled ,5-8 évig megint jó lesz.Gyújtáselosztó biztosan van sok Caprisnak ,de sok Sierrásnak is ,várj türelemmel .Kalp tartó műanyag fogyóeszköz ,javíttasd meg ,így jársz a legjobban !
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Köszönöm a tippeket.
Igen, én is úgy néztem a képekhez mérve, hogy lent van a feneke. Egyik hétvégén nekiesek.
Még írom a listát azokkal az alkatrészekkel, amiket elsőre cserélni/javítani kell.
Kalaptartó nincs benne, illetve fából faragtak bele, ami nehéz és zörög, a kalaptartót tartó műanyagot is megvágták itt-ott, mellesleg mindenhol lötyög, abba is keresek majd csavart.
Karburátorhoz felújító szettet, illetve vízhőfok gombát, ecetera honnan rendeltek? Elsőre néztem a Unixot, de hiányos a kínálat. Találtam az ebay-en, de gondoltam rákérdezek nálatok is.

Még írom a listát azokkal az alkatrészekkel, amiket elsőre cserélni/javítani kell.
Kalaptartó nincs benne, illetve fából faragtak bele, ami nehéz és zörög, a kalaptartót tartó műanyagot is megvágták itt-ott, mellesleg mindenhol lötyög, abba is keresek majd csavart.
Karburátorhoz felújító szettet, illetve vízhőfok gombát, ecetera honnan rendeltek? Elsőre néztem a Unixot, de hiányos a kínálat. Találtam az ebay-en, de gondoltam rákérdezek nálatok is.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Karbi felújító szettet valószínű kapsz ,keresd Sünit ,vízgomba meg attól függ milyen színű,de ha megvan a színe ,akkor is keresd Sünit,nem kell ezekkel rögtön az ebay-ra gondolni ,kapni itthol mindent ,csak be kell azonosítani ,ezért van a Fórum ,kérdezz !Mások is biztos segítenek .
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Poroszka
Az enyémben amikor vettem, sárga gyűrűs volt, de Bogyó ajánlására fehérre tértem át.
Saját mérés:
a fehér gyűrűs szenzor 20°C-on 230 ohm, 90°C-on 60 ohm 100°C-on 25 ohm.
Saját mérés:
a fehér gyűrűs szenzor 20°C-on 230 ohm, 90°C-on 60 ohm 100°C-on 25 ohm.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka


levél ment Süninek. Köszönet az infókat.
Az elektromos gyújtásvezérlő ugyanaz a Sierrán és a Caprin? Néztem, hogy a Capri kódja NYK a 2.0 V6 motorra, a Granada NYP, a Taunus NYR, a Sierra NYT, de a motor, gyújtás (már ha mechanikus vagy épp tranzisztoros), karbi ugyanaz, ugye?White Shark wrote:Gyújtáselosztó biztosan van sok Caprisnak ,de sok Sierrásnak is ,várj türelemmel .
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Poroszka
Gratula a vashoz! Igen, a tranzisztoros gyujtas ugyanaz, tehat jo a sierra is.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
A karbi is alapjaiban megegyező ,a sallangok változhatnak ( vákuumrendszer ,elektromos szivató .stb) de beépíthatő .A legegyszerűbb a 2,8 i teljes gyújtásrendszerét átrakni egyben ,és ez a legmegbízhatóbb is ,és még korhű is .paniperda wrote:![]()
![]()
levél ment Süninek. Köszönet az infókat.
Az elektromos gyújtásvezérlő ugyanaz a Sierrán és a Caprin? Néztem, hogy a Capri kódja NYK a 2.0 V6 motorra, a Granada NYP, a Taunus NYR, a Sierra NYT, de a motor, gyújtás (már ha mechanikus vagy épp tranzisztoros), karbi ugyanaz, ugye?White Shark wrote:Gyújtáselosztó biztosan van sok Caprisnak ,de sok Sierrásnak is ,várj türelemmel .
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
Üdv itt!
Sierra, scorpio gyujtás nem teljesen egyforma a caprival. A capri elektromos gyujtása az indukciós jeladós, ilyen csak a legelső xr4i sierrákban volt, ami igen ritka. A kèsöbbi sierra/scorpio v6-okban hall jelados eloszto van vákum nèlkül, ezèrt önmagában nem alkalmas a capriba, csak programozható gyujtásvezèrlövel. A capriba beèpithető akár a legmodernebb mozgo alkatrèsz nèlküli DIS gyujtás is, de a legegyszerübb a gyári indukciós gyujtás belepakolása, csupán 3 vezetèket kell bekötni. Van hozzá leírás is.
Sierra, scorpio gyujtás nem teljesen egyforma a caprival. A capri elektromos gyujtása az indukciós jeladós, ilyen csak a legelső xr4i sierrákban volt, ami igen ritka. A kèsöbbi sierra/scorpio v6-okban hall jelados eloszto van vákum nèlkül, ezèrt önmagában nem alkalmas a capriba, csak programozható gyujtásvezèrlövel. A capriba beèpithető akár a legmodernebb mozgo alkatrèsz nèlküli DIS gyujtás is, de a legegyszerübb a gyári indukciós gyujtás belepakolása, csupán 3 vezetèket kell bekötni. Van hozzá leírás is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Gratulálok Poroszkához!
Mire megjön a tavasz az említett problémákat simán megoldod és ne add fel, ha találsz még
Néhány hét (- év
) és tökéletes lesz.
BÚÉK !
A farát ha túlemeled max. Moonwalker-es lesz
Mire megjön a tavasz az említett problémákat simán megoldod és ne add fel, ha találsz még

Néhány hét (- év

BÚÉK !
A farát ha túlemeled max. Moonwalker-es lesz
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
BUUUÉÉÉÉK sok benzin a motorba mindenkinek!
Süni aztat írta, hogy már nem nepperkedik Capri alkatrészekkel.
Erre kerestem a neten, és olyat olvastam, hogy a 38 EEiT Pierburg karbi felújító szettje, ami a 2.8ba megy megegyezik a 32-essel, ami a 2.0-é.
Aztán találtam a Unixnál 905416 cikkszámon Granadába való 38 EEiT Pierburg szettet. Meg tudja valaki erősíteni, hogy a felújító szettek kompatibilisek?
Köszönet!
Süni aztat írta, hogy már nem nepperkedik Capri alkatrészekkel.

Erre kerestem a neten, és olyat olvastam, hogy a 38 EEiT Pierburg karbi felújító szettje, ami a 2.8ba megy megegyezik a 32-essel, ami a 2.0-é.
Aztán találtam a Unixnál 905416 cikkszámon Granadába való 38 EEiT Pierburg szettet. Meg tudja valaki erősíteni, hogy a felújító szettek kompatibilisek?
Köszönet!
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
Ez kb már egy fél éve így van, de annyira belerögződött az emberek fejébe, hogy mindenki még a mai napig is Sünit ajánlja. Süni helyett Molnár Dávid-ot tudod keresni:paniperda wrote:Süni aztat írta, hogy már nem nepperkedik Capri alkatrészekkel.![]()
davidmolnar.ford@gmail.com
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Köszönöm a tippeket!
Az természetes, hogy a postaláda kulcsommal nyitom/zárom az autót? Tudom, hogy öreg, de minden zár ilyen könnyen adja magát ebben a korban?

Az természetes, hogy a postaláda kulcsommal nyitom/zárom az autót? Tudom, hogy öreg, de minden zár ilyen könnyen adja magát ebben a korban?