Poroszka
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Én meg úgy értettem hogy a v motoros nyelestengelyt rakta vissza a soros váltóhoz akkor semmi különbség nincs az eredetihez képest csak a fordított tárcsa .Nem jól értettem ?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
igaziból nem tudom, lehet én értettem félre. annó Papinál volt egy olyan type-9 váltó, aminek hátrébb kezdödött a ricnis része, lehet az is így készült. Meg amikor Faternak raktuk fel a dieselt a pinot mőgé, ott le kellett szedni aricnis részből, mert máshová esett mint ahogy a soros megkívánta volna.White Shark wrote:Én meg úgy értettem hogy a v motoros nyelestengelyt rakta vissza a soros váltóhoz akkor semmi különbség nincs az eredetihez képest csak a fordított tárcsa .Nem jól értettem ?
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... length.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
kérdésem: a sorosból átmentett nyelestengely elér a főtengely végében lévő csapágyig?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Bogyó, ez a kép nagyon jó.
Szóval a sor4 váltó ment fel, a V6 nyelestengelyével (mindkettő 18 fogas volt), és a V6 hosszú 116 mm inputshaftjával. Viszont ez valahogy belelógott a kuplungtárcsába. No most nem szedem le centivel megméricskélni, mert egy péntek este 10 körül emeltük bele és már az is öröm volt, hogy bement és jár.
A régi váltót is összeraknám, ehhez keresek 18 fogas V6 nyelestengelyt önmagában, ha van valakinek.
Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.
Köszönet!

Szóval a sor4 váltó ment fel, a V6 nyelestengelyével (mindkettő 18 fogas volt), és a V6 hosszú 116 mm inputshaftjával. Viszont ez valahogy belelógott a kuplungtárcsába. No most nem szedem le centivel megméricskélni, mert egy péntek este 10 körül emeltük bele és már az is öröm volt, hogy bement és jár.
A régi váltót is összeraknám, ehhez keresek 18 fogas V6 nyelestengelyt önmagában, ha van valakinek.
Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.
Köszönet!
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Figyelj ,amit leírtál az szerint nem lehet ilyen bibi ,nem változott sem nyelestengely hossz ,sem hosszabb nem lett a kinyomócsapágy vezető hüvely ,csak a fordítva betett tárcsa redukálhatja azt hogy ( véleményem szerint kinyomáskor belenyomod a kinyomócsapággyal a szerkezet lamelláit a tárcsa agyrészébe )valami is beleérjen a tárcsába .Légy szives írd jobban körbe mi történik ,és mikor .paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó.![]()
Szóval a sor4 váltó ment fel, a V6 nyelestengelyével (mindkettő 18 fogas volt), és a V6 hosszú 116 mm inputshaftjával. Viszont ez valahogy belelógott a kuplungtárcsába. No most nem szedem le centivel megméricskélni, mert egy péntek este 10 körül emeltük bele és már az is öröm volt, hogy bement és jár.
A régi váltót is összeraknám, ehhez keresek 18 fogas V6 nyelestengelyt önmagában, ha van valakinek.
Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.
Köszönet!
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
White Shark wrote:Figyelj ,amit leírtál az szerint nem lehet ilyen bibi ,nem változott sem nyelestengely hossz ,sem hosszabb nem lett a kinyomócsapágy vezető hüvely ,csak a fordítva betett tárcsa redukálhatja azt hogy ( véleményem szerint kinyomáskor belenyomod a kinyomócsapággyal a szerkezet lamelláit a tárcsa agyrészébe )valami is beleérjen a tárcsába .Légy szives írd jobban körbe mi történik ,és mikor .paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó.![]()
Szóval a sor4 váltó ment fel, a V6 nyelestengelyével (mindkettő 18 fogas volt), és a V6 hosszú 116 mm inputshaftjával. Viszont ez valahogy belelógott a kuplungtárcsába. No most nem szedem le centivel megméricskélni, mert egy péntek este 10 körül emeltük bele és már az is öröm volt, hogy bement és jár.
A régi váltót is összeraknám, ehhez keresek 18 fogas V6 nyelestengelyt önmagában, ha van valakinek.
Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.
Köszönet!
Ez most nem fog menni, mert igazából az autó megy, kuplung jó, semmi nem panaszkodik, mindössze annyi a helyzet, hogy összerakásnál fordítva lehetett visszarakni a kuplungtárcsát. Azért kérdezem, mert ha legközelebb le kell venni bármi oknál fogva a váltót, akkor tudjuk mit kellene mérni, alakítani, hogy 'gyári' legyen.

- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Poroszka
asszem vótmá, hogy beleért a lendkerékbe a fordítva berakott tárcsa a középrésznél.
1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Nem kell mérni semmit ,a mélyebb fele essen befele a lendkerékbe ,azt nem kell kétszer dolgozni .De ha menetközbe megakadsz ,és net közelbe vagy ,mindíg van egy -két hülye ,mint én ,aki bújja a fórumot ,kérdezd meg .
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
már jan 18-án is belinkeltem egyszer...paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó.![]()
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Túrkáltam és megtaláltam, de akkor még nem fogtam fel a jóságát.Bogyo28 wrote:már jan 18-án is belinkeltem egyszer...paniperda wrote:Bogyó, ez a kép nagyon jó.![]()

-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
A " Lehel piac melletti záras" megoldás nem működőképes?paniperda wrote: Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.
Köszönet!
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Birdhaus-szal beszéltem telefonon, de úgy néz ki kell egy alap, amiből el lehet kezdeni építkezni. A jelenlegi pedig még alapnak sem jó.Bubor wrote:A " Lehel piac melletti záras" megoldás nem működőképes?paniperda wrote: Más tészta, ugyancsak bontott zárat is keresek. Mind ajtó-, mind csomagtartózárat, ha van.
Köszönet!

- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Emberek,
Tudna valaki tanácsot adni azon a téren, hogy az 1.6 soros hátsóhídja, illetve a 2.3 hátsó hídja között az áttételen kívül van-e eltérés. Fékdobok, bármilyen csövezés, ecetera.. Meg lehet-e mondani, hogy egy megbontatlan híd milyen motorhoz tartozott, illetve ha cserélnék esetleg motort, akkor elég vele az áttételt váltani, vagy keressek majd teljes hátsó hidat.
Köszi!
Tudna valaki tanácsot adni azon a téren, hogy az 1.6 soros hátsóhídja, illetve a 2.3 hátsó hídja között az áttételen kívül van-e eltérés. Fékdobok, bármilyen csövezés, ecetera.. Meg lehet-e mondani, hogy egy megbontatlan híd milyen motorhoz tartozott, illetve ha cserélnék esetleg motort, akkor elég vele az áttételt váltani, vagy keressek majd teljes hátsó hidat.
Köszi!
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Ha atlas akkor egyformák ,ha elölről szerelhető akkor nem.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Poroszka
kellene lenni a fedélnél egy alu táblácskának amin rajta van az áttétel. Ha szétszeded akkor hézagot kell állítani összerakáskor.
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
szerintem az áttételen kivűl még a fék is kissebb lehet az 1.6-on, de az átrakható a másikról...paniperda wrote:Emberek,
Tudna valaki tanácsot adni azon a téren, hogy az 1.6 soros hátsóhídja, illetve a 2.3 hátsó hídja között az áttételen kívül van-e eltérés. Fékdobok, bármilyen csövezés, ecetera.. Meg lehet-e mondani, hogy egy megbontatlan híd milyen motorhoz tartozott, illetve ha cserélnék esetleg motort, akkor elég vele az áttételt váltani, vagy keressek majd teljes hátsó hidat.
Köszi!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4