Posted: Sat Sep 01, 2007 11:26 pm
:) Jó ilyeneket olvasni!
Keep The Legend Alive!
https://www.fordcapri.hu/forford3/
Igen az pedig csak 136 lóvas az a motor de jó volt a nyomatéka.A csigás aiudira meg csak annit ,hogy én is tisztában vagyok vele ,hogy létezik belőle turbos ,de azt is tudtam ,hogy az az audi nem az.Ráadásul a motorja sem lehetett valami bivaly mert minden gáz elvételnél okádta a füstöt elég csunyán.De hamár itt tartuni ezt a Caprit nagyon durván meg verte egy Fiat Unó turbo i.e,sőt a Caprival egy időben volt egy Bmw628 Csi-im az is gorombán birt haladni bár az alapból is186 loerős auto.Mi lett a hegesztett felnikkel amik rajta voltak?Annak a méretei elől 7,5x13, hátul 10x13-as volt ,és igaz hogy ballonos gumik voltak rajta ,de igy volt legalább egy kis rugozásaezeken a szar utakon. De volt rajta 17-es A Borbet felni is nagyon brutál volt azzal is csak a per 255/35-ős gumival szinte semmi rugozása nem volt ,és inkábbledobáltam öket,de van még egy garnitura 7x13-as teniszlabda mintás felnim fel gumizva 175/70-es gumival ami akár eladó is lehet,nekem utoljára egy Oriónon volt fennt ,és annyira csaloka a 7coll szélesség miatt ,hogy mindenki azt hitte ,hogy legelább 15-ös felnik.Előbb utobb ismét veszek én is egy Caprit megint ,csak az a baj ,hogy a legtőbb kasznija szét van dőlve ,.De az is biztos ha meg veszem akkor csak 2.8-ast lehetőleg a turbosat ,és természetesen azz első adando alkalommal bele ugrik egyV8-as Amerikai Muscle Car motor.Tibi wrote:Azért azokkal coupe Audikkal vigyázni kell, van amelyikre csiga is került a gyárban. Figyi, a granada karbis 2.8 volt benne?
Szia. Nos két okbol szeretnék turbost. Az egyik turbós caprim még nem volt ,de volt szerencsém kiprobálni,és ráadásul elég ritka islegalábbis itthon.A másik mivel a turbosból kevés készült igy az ára is magasabb mint a Többi Caprinak ,és ezt ugy értem ,hogy nem az átépitett Caprirkról van szó hanem a szériában kijövökröl .Nem ismerem még a Ford Capri klubbot annira ,de abban biztos vagyok ,hogy nagyon kevés gyári turbos capri van a klubban (ha egyáltalán van),és ezért ugy gondolom ,ha emlékeim nem csalnak akkor azok olyan 180lóerő körül vannak ami szép teljesitmény egy ilyen könnyü kaszniban.Persze szivesen bele ülnék egy saját rs2600 -ba is csak az ritka mint a fehér holló ,és nagyon durva az ára is ,viszont a németeknek jó drágán el lehet adni éppen azért mert kevés van belőle. Én nem csak azért gondolkodtam a turbosban mert tetszik ,hanem azért is mert ha szép állapotban van ,és vigyáz rá a gazdi ,később szép pénzt hozhat a konyhára is.Amikor meg probálta a Ford gyár feléleszteni a Capri hagyományát piacra dobda a ford Cougart amit a Capri utodjának szántak.Az a kocsi viszont sohasem fogja tükrözni ,sőt még a nyomába sem sem lépheta Legendás capriknak mert tele van a mai kornak megfelelő technikával ,és ezt az ára is tükrözi.Ugyan ilyen probálkozás volt az Opelnél a Manta megszünése után a Calibra aminek szintén semmi köze a Manta hagyományokhoz. De ha esetleg nézed a tv csatornákat ,akkor biztos láttál már tőbb olyan Amerikai Auto épitő csapatot akik pl a régi öreg Mustángokat fel ujitják , sőt ujra épittik mert erre van igény ezt keresik az Amerikaiak ,és nem az uj hiper szuper Mustángokat. Képzeld csak el mekora kultuszt lehetne nálunk is fel támasztani azzal ha valaki neki állna felvásárolni az öreg Caprikat ,Mantákat ,és elkezdené ujra épiteni különbözö igényeknek eleget téve.Sajnos nálunk errre nincs fizető képes piac ,de biztos vagyok abban is ,hogy ezt a projektot ha valaki meg finanszirozná nagy sikere lenne a dolognak. Csak induljatok ki mind magatokból miért is pont Ford capritok van ?Azért mert egy ritka ,és legendás vas van a seggetk alatt amit még ha szakadt is ,de megnéznek bár merre is jársz velemert ritka és szpé. A Mntákbol sem az utolso szériák voltak a nagy durranások hanem az elsők az ugy nevezett A Manták. Egyszer Pécsen volt alkalmam átélni egy kellemes storit amikor egy nagy parkoloban hagytam az 1-es Caprimat ,és mire vissza jőttem ott állt mellette egy gyönyörü A Manta ,ne tudjátok meg mekkora nézetségre tettek szert röpke 10 perc alatt,és miért mert ezek az autok egy letünt kor ujra éledő példái.Amerikában külön iparág állt már rá az öreg Mustángok feléledésében,(lásd tolvaj tempo),és az ára több mint az uj Mustángoknak. A v8-asra pedig amit irtál ,hogy miért kell turbos ha ugy is V8-as motort akarok bele azt a Feiling miatt szeretném bele rakni ,mert szerintem a világ legszebb muszikája az a V8-as motorból jőn ki .A másik pedig az ,hogy volt szerencsém kint élni huzamosabb ideig Hollandiában ,és ott minden másodikCapriban (ami kint elég ritkamert inkábba Mustáng az el terjedt)ott duruzsolt a v8-as moci.Egy szonak is 100 a vége két féle Capri tulajdonos (de ez nem csak rá vonatkozik hanem általánosságban)az egyik aki meg probálja eredetiállapotban tartani az autoját (gyári állapot),és van a másik aki különbözö modon pl optikai, motor tunninggal probálja saját izlés szerint megépetini vagy épitetni az autoját .Mind két verzio költséges ,de az épitett autot könnyebben lehet értékesiteni mint a gyári állapotut,ugyanis a gyárit nem szokták mindennapos használatba venni inkább az érték megőrzés a cél.Az épitett kocsinak meg pont az ellentétje a lényeg ,hogy meg mutathassa a gazdi a kis kedvencét ,és ebből meritenek sokan ötletet a saját álom autoik elkészitéséhez is.Az auto restaurálás pedig a harmadik müfaj ami nagyon komoly szakirányu hozzá értést követel meg ,és nem utolso sorban az autobol való felkészülésthiszen itt az a cél ,hogy eredeti Gyári ,és itt a hangsuly Gyári állapotba vissza állitás a lényeg .Mesélhetnék erről is de nem terhellek benneteket efféle témékkal.Bocsi ha kicsit el sokaltam az irással. 8) 8) 8)Szelei Szilard wrote:Minek kell turbós ha úgy is v8at akarsz belőle.
Akor mire hozzád került már ki vették belőle a magnot sajnos.Sok sikertaz ujjá élesztéshez ,és remélem eljön az az idö is amikor személyesen is meg csodálhatom az autot ,és persze a tőbbiekét is. 8) 8) 8)Tibi wrote:Gábornak, nem idézgetek fél oldalakat :)
A felniket én eladtam róla, egy kollega vette meg Caprira. Jól nézett ki vele de nekem az RS felgen jobban bejön azért lett lecserélve. A magnós kérdésedre pedig, valami régi beszédhibás blaupunkt volt talán benne, szerintem az nem a gyártósoron került bele de tévedhetek is. Odaadtam egy haveromnak,az ő polcán jól néz ki. Egyébként sokan megnézték az utcán az ótót, szokatlan forma az utakon, remélem lassan visszatudom állítani oda :)
Csinálgatom, aztán lesz majd találkozóra járás is :)Megla Gábor wrote:Akor mire hozzád került már ki vették belőle a magnot sajnos.Sok sikertaz ujjá élesztéshez ,és remélem eljön az az idö is amikor személyesen is meg csodálhatom az autot ,és persze a tőbbiekét is. 8) 8) 8)Tibi wrote:Gábornak, nem idézgetek fél oldalakat :)
A felniket én eladtam róla, egy kollega vette meg Caprira. Jól nézett ki vele de nekem az RS felgen jobban bejön azért lett lecserélve. A magnós kérdésedre pedig, valami régi beszédhibás blaupunkt volt talán benne, szerintem az nem a gyártósoron került bele de tévedhetek is. Odaadtam egy haveromnak,az ő polcán jól néz ki. Egyébként sokan megnézték az utcán az ótót, szokatlan forma az utakon, remélem lassan visszatudom állítani oda :)
Ok rendben.bogyo28 wrote:Megla Gábor:
Szerintem még pár évig kár itthon abban gondolkodnod, hogy capriba fektetni a pénzt befektetési céllal. Most még ott tart a dolog, hogy a beleölt meló felét sem kapod vissza ha el akarod adni a vasat, befektetésnek meg plána szar. Hogy pénzt hozzon a konyhára az szerintem az elkövetkező 5 évben nem nagyon reális. Sokan nézzük itthon "epekedve" a tv műsorokat az építésekről, de itthon nincs aki finanszírozna egy autó építést, főleg nem egy caprit. amcsi vasaknál már van némi felvevőpiac, de nálunk még sajnos semmi. ha lenne már páran azzal foglalkoznánk innen, és Nusi is betegre kereste volna már magát, ismerve a munkáját...
Mindezt nem sétegetésnek szántam, inkább csak jó tanács. És hadd kérjem még tőled, hogy ha irsz használj írásjeleket, szóközt, stb, mert borzasztóan nehezen kivehető az írásod igy..
A nyugatiaknak tod mennyibe fáj felújíttatni??? a kinti bért megfizetni?levelboss wrote:Régebben olvastam egy Haszon című újságot, már jópár hónapos kiadást, és volt benne egy olyan sztori, h felsorolták a 10 legjobban jövedelmező befektetést (ami itthon reális), és konkrét példákat hoztak rá. Meglepő módon benne volt a felsorolásban a régi, veterán autókba való befektetés, és írták is, h van vmi fószer itthon aki ezzel foglalkozik, és van is pénze belőle... és a legdúrvább az volt, h asszem a 3.helyre sorolta a csávó a legjobban tejelő típusok közül az MKI-es caprit!
Jól esett a szívemnek ezt látni, de én se tudom, h ki veszi meg azokat...
és nem is jársz messze az igazságtól! csak hát az igazi veteránokkal sokall jobb a helyzetük. én jaguáros embert ismerek, nem egyszerüen nyomják, és kintről tényleg megéri idehozni a dolgokat. de ahoz hogy kintről idehozzák, ahoz kell ismeretség, referencia stb...DavidMolnar wrote:A nyugatiaknak tod mennyibe fáj felújíttatni??? a kinti bért megfizetni?levelboss wrote:Régebben olvastam egy Haszon című újságot, már jópár hónapos kiadást, és volt benne egy olyan sztori, h felsorolták a 10 legjobban jövedelmező befektetést (ami itthon reális), és konkrét példákat hoztak rá. Meglepő módon benne volt a felsorolásban a régi, veterán autókba való befektetés, és írták is, h van vmi fószer itthon aki ezzel foglalkozik, és van is pénze belőle... és a legdúrvább az volt, h asszem a 3.helyre sorolta a csávó a legjobban tejelő típusok közül az MKI-es caprit!
Jól esett a szívemnek ezt látni, de én se tudom, h ki veszi meg azokat...
Persze ki bírná fizetni, de még így is sokal olcsóbban jön ki a féleurópás trélerezéssel együtt, mintha hazájában csináltatná.
Persze SZVSZ!