Page 8 of 9
2.0 V6
Posted: Sun Nov 04, 2007 10:57 pm
by VipeR-T
Sziasztok Segítségre volna szükségem: suliban a féléves házijaim nagy részében a Caprit választottam alanynak. Nyilván bennem van a hiba, de nem találok sehol néhány adatot, amire szükségem volna. Ha valaki esetleg tudna segíteni, azt megköszönném.
Tehát, 2.0 V6 motor: furat/löketre nem találtam sehol semmit, mindenhol a 4 hengerest hozza föl a google. A többi adat nagyjából megvan, bár ahány helyen nézem annyi féle a legtöbb dologra, de midnenhonnan összeszedtem a legjobbat, hadd ámuljanak milyen remek autó is ez :) Mindenesetre a váltóáttételekt jó volna pontosan ismerni a számításokhoz, sajnos a típusát nem tudom, a gyári 4 sebességes váltóra ezeket találtam, ha valaki jobbat tud, szintén szívesen fogadom: 1:3,65 2:1,97 3:1,37 4:1 R:3,66 difi:3,44. Előre is köszönöm a segítséget, és előrevetítem, hogy lehet hogy lesznek még hasonló hülye kérdéseim ahogy haladok előre :)
Re: 2.0 V6
Posted: Sun Nov 04, 2007 11:03 pm
by levelboss
VipeR-T wrote:Sziasztok Segítségre volna szükségem: suliban a féléves házijaim nagy részében a Caprit választottam alanynak. Nyilván bennem van a hiba, de nem találok sehol néhány adatot, amire szükségem volna. Ha valaki esetleg tudna segíteni, azt megköszönném.
Tehát, 2.0 V6 motor: furat/löketre nem találtam sehol semmit, mindenhol a 4 hengerest hozza föl a google. A többi adat nagyjából megvan, bár ahány helyen nézem annyi féle a legtöbb dologra, de midnenhonnan összeszedtem a legjobbat, hadd ámuljanak milyen remek autó is ez :) Mindenesetre a váltóáttételekt jó volna pontosan ismerni a számításokhoz, sajnos a típusát nem tudom, a gyári 4 sebességes váltóra ezeket találtam, ha valaki jobbat tud, szintén szívesen fogadom: 1:3,65 2:1,97 3:1,37 4:1 R:3,66 difi:3,44. Előre is köszönöm a segítséget, és előrevetítem, hogy lehet hogy lesznek még hasonló hülye kérdéseim ahogy haladok előre :)
Milyen suliba jársz? Miféle házikhoz kellenek ezek? Csak érdeklődédképpen.
Jó munkát előre is!

Posted: Sun Nov 04, 2007 11:05 pm
by proteus
furat: 84,03 mm
löket: 60,1 mm
A áttételek jók, ha csattogós váltód van.
Egyébként mik ezek a féléves házik

Re: 2.0 V6
Posted: Sun Nov 04, 2007 11:17 pm
by szszaby
VipeR-T wrote:Sziasztok Segítségre volna szükségem: suliban a féléves házijaim nagy részében a Caprit választottam alanynak. Nyilván bennem van a hiba, de nem találok sehol néhány adatot, amire szükségem volna. Ha valaki esetleg tudna segíteni, azt megköszönném.
Tehát, 2.0 V6 motor: furat/löketre nem találtam sehol semmit, mindenhol a 4 hengerest hozza föl a google. A többi adat nagyjából megvan, bár ahány helyen nézem annyi féle a legtöbb dologra, de midnenhonnan összeszedtem a legjobbat, hadd ámuljanak milyen remek autó is ez :) Mindenesetre a váltóáttételekt jó volna pontosan ismerni a számításokhoz, sajnos a típusát nem tudom, a gyári 4 sebességes váltóra ezeket találtam, ha valaki jobbat tud, szintén szívesen fogadom: 1:3,65 2:1,97 3:1,37 4:1 R:3,66 difi:3,44. Előre is köszönöm a segítséget, és előrevetítem, hogy lehet hogy lesznek még hasonló hülye kérdéseim ahogy haladok előre :)
http://www.capri.pl/garage/engine-2000-v6
http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-f
Posted: Mon Nov 05, 2007 12:51 pm
by VipeR-T
Hali! Először is nagyon köszönöm a segítséget, gyorsak voltatok :)
A suli a Budapesti Műszaki Egyetem, Közlekedésmérnöki Kar, gépészmérnök szak, autógépészmérnöki szakirány :). A házik során egy tetszőleges autót kell elemezni, ellenőrző méretezésnek alávetni, és fejlesztési javaslatot tenni rá. Ezt kell megcsinálni a futóműre, a fékrendszerre, és a hajtásláncra külön-külön. Elég jól hangzik, meg tényleg érdekes is egyébként, csak kár hogy a többi, kevésbé érdekes dolog miatt erre alig jut ideje az embernek.
A fő bajom szerintem az lesz a későbbiekben, hogy a futómű méretezésekor pár dolog távolságát majd le kell mérnem, az autóm meg szét van bombázva lakatolás miatt, úgyhogy lehet hogy még kell majd segítséget kérnem ez ügyben.
És ha esetleg tudtok olyan oldalt, ahol nem annyira gyakori adatokat is lehet találni autókról, azt megköszönném. Egy másik tárgyra ugyanis nem választhattam a Caprit, mert modernebb blokkot kellett, emiatt a Zetec 1.8-ast választottam. Namost ilyen adatokra is szükségem lenne, mint szelepemelés, meg a szelepnyitási szögek, stb. Apám autóját meg nem kéne lebontani vez.tengelyig :) Ha más nem, akkor marad, hogy egy bontóban beméregetem a veztengelyt.
Hát ez a történetem, köszönöm még egyszer!
Posted: Mon Nov 05, 2007 1:01 pm
by Tibi
hümm jófatjta helyre mentél ! Nekünk kicsit unalmasabb feladataink voltak...
pü megy
Posted: Mon Nov 05, 2007 9:51 pm
by Bogyo28
VipeR-T wrote:Hali! Először is nagyon köszönöm a segítséget, gyorsak voltatok :)
A suli a Budapesti Műszaki Egyetem, Közlekedésmérnöki Kar, gépészmérnök szak, autógépészmérnöki szakirány :). A házik során egy tetszőleges autót kell elemezni, ellenőrző méretezésnek alávetni, és fejlesztési javaslatot tenni rá. Ezt kell megcsinálni a futóműre, a fékrendszerre, és a hajtásláncra külön-külön. Elég jól hangzik, meg tényleg érdekes is egyébként, csak kár hogy a többi, kevésbé érdekes dolog miatt erre alig jut ideje az embernek.
A fő bajom szerintem az lesz a későbbiekben, hogy a futómű méretezésekor pár dolog távolságát majd le kell mérnem, az autóm meg szét van bombázva lakatolás miatt, úgyhogy lehet hogy még kell majd segítséget kérnem ez ügyben.
És ha esetleg tudtok olyan oldalt, ahol nem annyira gyakori adatokat is lehet találni autókról, azt megköszönném. Egy másik tárgyra ugyanis nem választhattam a Caprit, mert modernebb blokkot kellett, emiatt a Zetec 1.8-ast választottam. Namost ilyen adatokra is szükségem lenne, mint szelepemelés, meg a szelepnyitási szögek, stb. Apám autóját meg nem kéne lebontani vez.tengelyig :) Ha más nem, akkor marad, hogy egy bontóban beméregetem a veztengelyt.
Hát ez a történetem, köszönöm még egyszer!
ez csak nappali képzésben van? mert ha egyszer rá tudom majd venni magam megint a tanulásra (a nyelvvizsgán kivűl és után) akkor valami hasonló másoddiploma érdekelne. meg néha jól is jönne az ilyen irányu végzetségről papir, ha épít az ember valami egyedit, könnyebb lepapirozni...
Posted: Tue Nov 06, 2007 12:26 am
by VipeR-T
Van levelezőn is, meg kiegészítő képzés is vagy hogy mondják, mindenesetre egész sokan szoktak jönni Győrből a SZIEről, hogy mélyebben megismerjék a szakmát. Az már más kérdés, hogy a várakozásaikkal szemben mit kapnak... Szóval nem csak nappali van, bár most változott sok minden a BSC képzés miatt, a
http://www.kozlek.bme.hu honlapon lehet érdemes nézelődni, elég ótvar, de talán vannak rajta hasznos infok.
Posted: Wed Nov 07, 2007 6:57 pm
by holecz
8)
Posted: Wed Nov 07, 2007 7:05 pm
by holecz
holecz wrote:8)
Bocsi nem ide akartam tenni a napszemüvegest.

V.mit elb@sztam.

Posted: Wed Nov 07, 2007 7:06 pm
by Tibi
holecz wrote:holecz wrote:8)
Bocsi nem ide akartam tenni a napszemüvegest.

V.mit elb@sztam.

Nem is értettem de gondoltam kis nyikhaj létemre nem szólok be a vénembernek ;) :)
Posted: Wed Nov 07, 2007 7:38 pm
by szszaby
holecz wrote:holecz wrote:8)
Bocsi nem ide akartam tenni a napszemüvegest.

V.mit elb@sztam.

Nem baj, van ez így.

Posted: Wed Nov 07, 2007 9:58 pm
by Bogyo28
holecz wrote:holecz wrote:8)
Bocsi nem ide akartam tenni a napszemüvegest.

V.mit elb@sztam.

ha gondolod ki tudom törölni....
Posted: Wed Nov 07, 2007 10:22 pm
by Hattyu
bogyo28 wrote:holecz wrote:holecz wrote:8)
Bocsi nem ide akartam tenni a napszemüvegest.

V.mit elb@sztam.

ha gondolod ki tudom törölni....
Te melyik kezeddel szoktad?

Posted: Wed Nov 07, 2007 10:25 pm
by Bogyo28