Csak a HF turbo injectoros nem karbis.proteus wrote:Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
túrbós motorok
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Hát ez attól függ, hogy mit vársz az autódtól. Mert ha azt akarod, hogy egy picit jobban menjen és nem akarod széthekkelni a motorteret, akkor a karbi a legjobb megoldás. Ha azt akarod, hogy féljél benne, akkor érdemes egy k-jetel megoldani a kérdést ezt azért favorizálom, mert elég egyszerű és nem kell elektronikával foglalkozni. Az EFI-s cuccokat nem favorizálom, mert az ECU szívómotorhoz van kalibrálva, ráadásul picik a spriccfejek és még a légtömegmérővel is kell babrálni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Köszi a választ, mostmár sokkal okosabb lettem.Nitrobuster wrote:Hát ez attól függ, hogy mit vársz az autódtól. Mert ha azt akarod, hogy egy picit jobban menjen és nem akarod széthekkelni a motorteret, akkor a karbi a legjobb megoldás. Ha azt akarod, hogy féljél benne, akkor érdemes egy k-jetel megoldani a kérdést ezt azért favorizálom, mert elég egyszerű és nem kell elektronikával foglalkozni. Az EFI-s cuccokat nem favorizálom, mert az ECU szívómotorhoz van kalibrálva, ráadásul picik a spriccfejek és még a légtömegmérővel is kell babrálni.
Ford Capri MkI Essex
Turbóbeépítés
Sziasztok!
Egy kis egítséget szeretnék kérni. Egy barátommal vettünk egy Caprit a minap, és ha készleszünk a karosszériával, meg a belsejével, akkor jöna motor. 1979 es 2.3 -as az autó. Szeretnénk egy turbót belevarázsolni és ezzel kapcsolatban szeretnék megtudni tapasztalatzokat, ötleteket, illetve egy kis segítség is jól jönne, aki már csinált ilyet. Milyen turbó a legmegfelelőbb, stb, stb. Minden infónak örülünk.
Köszi Előre is
Geri
Egy kis egítséget szeretnék kérni. Egy barátommal vettünk egy Caprit a minap, és ha készleszünk a karosszériával, meg a belsejével, akkor jöna motor. 1979 es 2.3 -as az autó. Szeretnénk egy turbót belevarázsolni és ezzel kapcsolatban szeretnék megtudni tapasztalatzokat, ötleteket, illetve egy kis segítség is jól jönne, aki már csinált ilyet. Milyen turbó a legmegfelelőbb, stb, stb. Minden infónak örülünk.

Köszi Előre is
Geri
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Turbóbeépítés
Képeket a bemutatkozások topicba!Geriike wrote:Sziasztok!
Egy kis egítséget szeretnék kérni. Egy barátommal vettünk egy Caprit a minap, és ha készleszünk a karosszériával, meg a belsejével, akkor jöna motor. 1979 es 2.3 -as az autó. Szeretnénk egy turbót belevarázsolni és ezzel kapcsolatban szeretnék megtudni tapasztalatzokat, ötleteket, illetve egy kis segítség is jól jönne, aki már csinált ilyet. Milyen turbó a legmegfelelőbb, stb, stb. Minden infónak örülünk.
Köszi Előre is
Geri
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Turbóbeépítés
V6-ot itthon nem sokan turbósítottak, föleg nem 2.3-ast. Legegyszerübb lenne egy gyári MAY turbo szettet szerezni (valaki árul is most ilyet), és azzal kezdeni, mivel külön turbos karbi elég ritka. a taunusosonál Ricsi csinált egy V6 turbót, de nem sokáig volt az autoban, azt nem tudom hogy miért. a turbonál van egyszerübb teljesítménynövelés is egyébként ha nem ragaszkodtok a turbohoz....Geriike wrote:Sziasztok!
Egy kis egítséget szeretnék kérni. Egy barátommal vettünk egy Caprit a minap, és ha készleszünk a karosszériával, meg a belsejével, akkor jöna motor. 1979 es 2.3 -as az autó. Szeretnénk egy turbót belevarázsolni és ezzel kapcsolatban szeretnék megtudni tapasztalatzokat, ötleteket, illetve egy kis segítség is jól jönne, aki már csinált ilyet. Milyen turbó a legmegfelelőbb, stb, stb. Minden infónak örülünk.
Köszi Előre is
Geri
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
szerintem a kompresszor sokkal autózhatóbb hatással van a kocsira(inkább a nyomatékos motort kedvelem mintsem a pörgőset).szszaby wrote:Ha esetleg erra jutok, hogy Én is növelni akarom a teljesítményt, akkor az essex-re Nekem is egyszerűbb volna egy kompresszor?
Kiszámíthatóbb a töltéses adott fordulaton, igénytelenebb(külön olaj, leállítás előtt kihűtés, tengelylógás...), ráadásul V blokkhoz praktikusabb szvsz mint a turbinyek, hacsak nem két csigás, de az már megint gáz(lásd Classic Fordban a Rover V8 dualturbo, egy MK2 Esc-be).
Süni ajánlott valami Volumex nevű ketyerét annó jó áron. Hogy volt Sünmester?