túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

proteus wrote:Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
Csak a HF turbo injectoros nem karbis.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Nitrobuster wrote:
proteus wrote:Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
Csak a HF turbo injectoros nem karbis.
Na akkor ez nagy lebőgés. Meg voltam róla győződve, hogy a koraiak karbisak voltak. :(
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A túrbósítás injektorral egyszerűbb megoldás lenne?
Ott gondolom nem kell annyit bajlódni a beéllítással.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

szszaby wrote:A túrbósítás injektorral egyszerűbb megoldás lenne?
Ott gondolom nem kell annyit bajlódni a beéllítással.
EFI-vel nem. Ott az elektronikával sokat kellene bajlódni.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Hát ez attól függ, hogy mit vársz az autódtól. Mert ha azt akarod, hogy egy picit jobban menjen és nem akarod széthekkelni a motorteret, akkor a karbi a legjobb megoldás. Ha azt akarod, hogy féljél benne, akkor érdemes egy k-jetel megoldani a kérdést ezt azért favorizálom, mert elég egyszerű és nem kell elektronikával foglalkozni. Az EFI-s cuccokat nem favorizálom, mert az ECU szívómotorhoz van kalibrálva, ráadásul picik a spriccfejek és még a légtömegmérővel is kell babrálni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nitrobuster wrote:Hát ez attól függ, hogy mit vársz az autódtól. Mert ha azt akarod, hogy egy picit jobban menjen és nem akarod széthekkelni a motorteret, akkor a karbi a legjobb megoldás. Ha azt akarod, hogy féljél benne, akkor érdemes egy k-jetel megoldani a kérdést ezt azért favorizálom, mert elég egyszerű és nem kell elektronikával foglalkozni. Az EFI-s cuccokat nem favorizálom, mert az ECU szívómotorhoz van kalibrálva, ráadásul picik a spriccfejek és még a légtömegmérővel is kell babrálni.
Köszi a választ, mostmár sokkal okosabb lettem.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Turbóbeépítés

Post by Geriike »

Sziasztok!
Egy kis egítséget szeretnék kérni. Egy barátommal vettünk egy Caprit a minap, és ha készleszünk a karosszériával, meg a belsejével, akkor jöna motor. 1979 es 2.3 -as az autó. Szeretnénk egy turbót belevarázsolni és ezzel kapcsolatban szeretnék megtudni tapasztalatzokat, ötleteket, illetve egy kis segítség is jól jönne, aki már csinált ilyet. Milyen turbó a legmegfelelőbb, stb, stb. Minden infónak örülünk. :-)
Köszi Előre is
Geri
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Turbóbeépítés

Post by proteus »

Geriike wrote:Sziasztok!
Egy kis egítséget szeretnék kérni. Egy barátommal vettünk egy Caprit a minap, és ha készleszünk a karosszériával, meg a belsejével, akkor jöna motor. 1979 es 2.3 -as az autó. Szeretnénk egy turbót belevarázsolni és ezzel kapcsolatban szeretnék megtudni tapasztalatzokat, ötleteket, illetve egy kis segítség is jól jönne, aki már csinált ilyet. Milyen turbó a legmegfelelőbb, stb, stb. Minden infónak örülünk. :-)
Köszi Előre is
Geri
Képeket a bemutatkozások topicba! :wink:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Post by Geriike »

Mad lesz, a folyamatokról, meg mindenről, de még eléggé betegen néz ki szegény.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Turbóbeépítés

Post by Bogyo28 »

Geriike wrote:Sziasztok!
Egy kis egítséget szeretnék kérni. Egy barátommal vettünk egy Caprit a minap, és ha készleszünk a karosszériával, meg a belsejével, akkor jöna motor. 1979 es 2.3 -as az autó. Szeretnénk egy turbót belevarázsolni és ezzel kapcsolatban szeretnék megtudni tapasztalatzokat, ötleteket, illetve egy kis segítség is jól jönne, aki már csinált ilyet. Milyen turbó a legmegfelelőbb, stb, stb. Minden infónak örülünk. :-)
Köszi Előre is
Geri
V6-ot itthon nem sokan turbósítottak, föleg nem 2.3-ast. Legegyszerübb lenne egy gyári MAY turbo szettet szerezni (valaki árul is most ilyet), és azzal kezdeni, mivel külön turbos karbi elég ritka. a taunusosonál Ricsi csinált egy V6 turbót, de nem sokáig volt az autoban, azt nem tudom hogy miért. a turbonál van egyszerübb teljesítménynövelés is egyébként ha nem ragaszkodtok a turbohoz....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Kompresszor?
User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Post by Gabooca »

DavidMolnar wrote:Kompresszor?
ÓÓÓÓ igen
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ha esetleg erra jutok, hogy Én is növelni akarom a teljesítményt, akkor az essex-re Nekem is egyszerűbb volna egy kompresszor?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

szszaby wrote:Ha esetleg erra jutok, hogy Én is növelni akarom a teljesítményt, akkor az essex-re Nekem is egyszerűbb volna egy kompresszor?
szerintem a kompresszor sokkal autózhatóbb hatással van a kocsira(inkább a nyomatékos motort kedvelem mintsem a pörgőset).
Kiszámíthatóbb a töltéses adott fordulaton, igénytelenebb(külön olaj, leállítás előtt kihűtés, tengelylógás...), ráadásul V blokkhoz praktikusabb szvsz mint a turbinyek, hacsak nem két csigás, de az már megint gáz(lásd Classic Fordban a Rover V8 dualturbo, egy MK2 Esc-be).

Süni ajánlott valami Volumex nevű ketyerét annó jó áron. Hogy volt Sünmester?
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Má nemeladó. (Sok helyet foglal, megy bele haver Escort MK2-jébe, 2.0 Pintora).
Post Reply