nyujoe

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 249
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:17 am

Re: nyujoe

Post by sony5 »

Véletlenül nem Capriból van a kerités ? :mrgreen:
Mert akkor megyünk elvontatjuk valamejk este :mrgreen:
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: nyujoe

Post by nyujoe »

...beletörtem a leömlő tőcsavart a hengerfejbe... :smt076 :smt076 :smt013 :smt013 :smt119 :smt119 :smt095 :smt095 :smt086 :smt086 :smt068 :smt068 :smt068 :smt068 :smt073
...hát persze hogy az utolsó simítás lett volna és motor-váltó egyben, pöpec, lefestve, újítva beszerelésre várva...
...de neeeeeem :smt068 :smt068 :smt068 :smt068
...olyan ideges lettem hogy nagyon...egész eddig sikerült megúszni szopás nélkül a motor szét-össze témát...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Iván

Re: nyujoe

Post by Iván »

kiszedted már?
ha nem akkor tudok két jó megoldást:
-tört csavar kihajtó.
-hegessz egy anyát a csavar szárára kcsit melegitsd körbe a furatot és óvatosan hajtsd ki.
ezek persze csak akkor működnek ha van egy kis feje a csavarnak és nem a hengerfej síkjában tört el.
egyébként szorry mert tényleg elég szopós lesz kiszedni :pia: .na meg pont most pont egy ilyen.....én is jártam hasonló képpen. :evil:
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: nyujoe

Post by nyujoe »

...nem lóg ki semennyit, egyébként sérült volt a csavar, korábban megnyúzhatták mert be volt repedve, és külön látszik a friss törés...
...persze ezt előtte nem láttam :evil:
...kifúrom kisebb fúróval, majd menetvágó...valszeg...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: nyujoe

Post by levelboss »

Fúúú barátom... :( sajnálom
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: nyujoe

Post by daniv6 »

Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.
csak azért is......batman
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: nyujoe

Post by szszaby »

daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.
Ebből én semmit se értek. :oops: :smt017
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: nyujoe

Post by Zacy »

daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.

Ezt régebben én is így csináltam, mostmár nem. most már úgy szoktam hogy kifúrom a 8-as csavart 9-essel,csinálok egy egy egy tizeddel nagyobb csaport a menet másik végére osztannék hengerfejet felmelegítem olyan 300-400 fokra kemencében, beleütöm csapot aminek a másik vége menetes, és az oda szépen belezsugorodik..
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: nyujoe

Post by szszaby »

Zacy wrote:
daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.

Ezt régebben én is így csináltam, mostmár nem. most már úgy szoktam hogy kifúrom a 8-as csavart 9-essel,csinálok egy egy egy tizeddel nagyobb csaport a menet másik végére osztannék hengerfejet felmelegítem olyan 300-400 fokra kemencében, beleütöm csapot aminek a másik vége menetes, és az oda szépen belezsugorodik..
De hogy lehet az anyát kisebbel megfúrni amikor azon már van egy furat?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 249
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:17 am

Re: nyujoe

Post by sony5 »

én is ugyanígy jártam az eggyik tőcsavarral nekem is félig el volt nyíródva és nekem meg sikerült beszakitani persze én se láttam ha egyszer ráveszem magam akkor megfúrom kissebb fúróval és tőcsavarkiszedővel szedem ki,de addig hagy basszon ott nem 2perc megcsinálni!
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: nyujoe

Post by Tibi »

ha tudsz fúrj bele lyukat ( gondolom ez nem lesz egyszerű ), üss bele egy torx fejet és csavard ki
1980 Capri MK3
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: nyujoe

Post by capriv6 »

Vidd el gépmühehybe a HF-t és ott kiszedik..
Inkább mint te házilag szétfurd az egészett fölleg ha a beletört felület nem sík és nem lóg ki..
Tudom nem olcso de legalább profi lessz....
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: nyujoe

Post by vasparipa »

A ráhegesztős, fúrós- faragós, ill. a gépműhelyes hozzászólásban is van igazság. Nekem eddig a törtcsavar-kiszedős megoldáson kívül minden bevált, azzal ugyanis 2x próbálkoztam. Egyszer a szerszámot törtem bele ( persze lehetett rossz minőségű ), másodjára meg szétrepesztettem az öntvényt. Ekkor fogtam az egész készletet, és eldobtam a pics@ba. Mindenesetre ha így-ha úgy sikerül is kiszedni a csavart, a menetbe tessék újra belehajtani a menetfúrót, és tessék új csavarokat alkalmazni, mert ez kényes terület, ha az öreg szar fáradt csavarokkal próbálkozol, megint előFORDulhat!!! :fcp45:
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: nyujoe

Post by daniv6 »

szszaby wrote:
Zacy wrote:
daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.

Ezt régebben én is így csináltam, mostmár nem. most már úgy szoktam hogy kifúrom a 8-as csavart 9-essel,csinálok egy egy egy tizeddel nagyobb csaport a menet másik végére osztannék hengerfejet felmelegítem olyan 300-400 fokra kemencében, beleütöm csapot aminek a másik vége menetes, és az oda szépen belezsugorodik..
De hogy lehet az anyát kisebbel megfúrni amikor azon már van egy furat?

Jaj bocs :idea: :oops: Nem anyát kell átfúrni, hanem egy hatlapú csavar fejét, (mondjuk ami letört, bár az kicsi), inkább egy nagyobbat. Azé' kel kisebbel mint a beletört csavar, hogy nehogy hozzáhegeszd a hengerfejhez.
Így már jó nem?
csak azért is......batman
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: nyujoe

Post by szszaby »

Tökéletes.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply