...beletörtem a leömlő tőcsavart a hengerfejbe...
...hát persze hogy az utolsó simítás lett volna és motor-váltó egyben, pöpec, lefestve, újítva beszerelésre várva...
...de neeeeeem
...olyan ideges lettem hogy nagyon...egész eddig sikerült megúszni szopás nélkül a motor szét-össze témát...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
kiszedted már?
ha nem akkor tudok két jó megoldást:
-tört csavar kihajtó.
-hegessz egy anyát a csavar szárára kcsit melegitsd körbe a furatot és óvatosan hajtsd ki.
ezek persze csak akkor működnek ha van egy kis feje a csavarnak és nem a hengerfej síkjában tört el.
egyébként szorry mert tényleg elég szopós lesz kiszedni .na meg pont most pont egy ilyen.....én is jártam hasonló képpen.
...nem lóg ki semennyit, egyébként sérült volt a csavar, korábban megnyúzhatták mert be volt repedve, és külön látszik a friss törés...
...persze ezt előtte nem láttam
...kifúrom kisebb fúróval, majd menetvágó...valszeg...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.
daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.
daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.
Ezt régebben én is így csináltam, mostmár nem. most már úgy szoktam hogy kifúrom a 8-as csavart 9-essel,csinálok egy egy egy tizeddel nagyobb csaport a menet másik végére osztannék hengerfejet felmelegítem olyan 300-400 fokra kemencében, beleütöm csapot aminek a másik vége menetes, és az oda szépen belezsugorodik..
daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.
Ezt régebben én is így csináltam, mostmár nem. most már úgy szoktam hogy kifúrom a 8-as csavart 9-essel,csinálok egy egy egy tizeddel nagyobb csaport a menet másik végére osztannék hengerfejet felmelegítem olyan 300-400 fokra kemencében, beleütöm csapot aminek a másik vége menetes, és az oda szépen belezsugorodik..
De hogy lehet az anyát kisebbel megfúrni amikor azon már van egy furat?
én is ugyanígy jártam az eggyik tőcsavarral nekem is félig el volt nyíródva és nekem meg sikerült beszakitani persze én se láttam ha egyszer ráveszem magam akkor megfúrom kissebb fúróval és tőcsavarkiszedővel szedem ki,de addig hagy basszon ott nem 2perc megcsinálni!
Vidd el gépmühehybe a HF-t és ott kiszedik..
Inkább mint te házilag szétfurd az egészett fölleg ha a beletört felület nem sík és nem lóg ki..
Tudom nem olcso de legalább profi lessz....
A ráhegesztős, fúrós- faragós, ill. a gépműhelyes hozzászólásban is van igazság. Nekem eddig a törtcsavar-kiszedős megoldáson kívül minden bevált, azzal ugyanis 2x próbálkoztam. Egyszer a szerszámot törtem bele ( persze lehetett rossz minőségű ), másodjára meg szétrepesztettem az öntvényt. Ekkor fogtam az egész készletet, és eldobtam a pics@ba. Mindenesetre ha így-ha úgy sikerül is kiszedni a csavart, a menetbe tessék újra belehajtani a menetfúrót, és tessék új csavarokat alkalmazni, mert ez kényes terület, ha az öreg szar fáradt csavarokkal próbálkozol, megint előFORDulhat!!!
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
daniv6 wrote:Akkor az anyát egy acsavarnál kisebb atmérőjű fúróval át kell fúrni, aztán célszerű ugyanonnan az anyát meg kell fúrni megint csak egy vastagabbal, de nem teljesen át (ez azért kell, hogy nagyobb felületen és pontosabban tudj hegg-ni, vagyis egy tölcsért kell fúrni az anyába), és így ráhelyezve a törött csavarra,a furaton keresztűl rá lehet hegg-ni.
Ezt régebben én is így csináltam, mostmár nem. most már úgy szoktam hogy kifúrom a 8-as csavart 9-essel,csinálok egy egy egy tizeddel nagyobb csaport a menet másik végére osztannék hengerfejet felmelegítem olyan 300-400 fokra kemencében, beleütöm csapot aminek a másik vége menetes, és az oda szépen belezsugorodik..
De hogy lehet az anyát kisebbel megfúrni amikor azon már van egy furat?
Jaj bocs Nem anyát kell átfúrni, hanem egy hatlapú csavar fejét, (mondjuk ami letört, bár az kicsi), inkább egy nagyobbat. Azé' kel kisebbel mint a beletört csavar, hogy nehogy hozzáhegeszd a hengerfejhez.
Így már jó nem?