Page 8 of 10

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Tue Apr 08, 2008 10:54 pm
by lasti
Egyetértek Tibivel!
Ha Neked ez Tetszik,nyugodtan pattintsd fel őket,nekem is a chrom felni volta dilim,Évekig nyomultam ilyen görgőkkel,utóljára Gizmo konfigurációjával,"gonosz" motorral,beton futóművel,de őszintén szólva nem kellett gyakrabban cserélgetni a "vackokat" a futóműben,mintha csak simán a Thököli úton korzóztam volna normál futóművel,bár tény,hogy az Én autóm is csak "alkalmi" auto volt,tehát hétköznapokat sosem látott...! :wink:





Tibi wrote:Kicsit talán még túl is van misztifikálva a téma. Ha tetszik rakd fel.

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Tue Apr 08, 2008 11:21 pm
by lasti
Ne haragudj Rám Blant,mert Barátom Vagy( :pia: ),de a pogácsa sem gáz,mert egy jól kiválasztott ET méret esetében a pogi sem probléma,tudni illik ha az első kerékagycsapágyakat egy képzeletbeli középpontnak tekintjük,ugyebár az lenne az optimális szegény csapágyak számára,ha egy ET0-ás felnit használnánk,ami annyit jelent,hogy a csapágy szépen középen van(bár ez csak elmélet,hiszen van kerékdölés is),egyszóval egy ET-5 ös felni elméletben előbb kinyírja a az első kerékagycsapágyat(7.5 rs,Blant kolléga) :D ,pogi nélkül,mint egy mangels Chromfelni plusszos ET-vel,némi pogival..!
Természetesen ez csak az első futiműre igaz,hisz hátul mindez nem annyira számít,a csapágy fajtájából adódóan,de többet nem okoskodom,mert ez a "Lacáink" asztala és nem Akarom,hogy vasárnap elpüföljenek a Városligetben..! :lol: :laza:






Blant wrote:Gömbfejek, szilentek, mondjuk az igazán gáz a csapágynak a pogácsa... de amíg lehet 5000 ért csapágyat kapni... Szerintem olyan nagyon gyorsan nem megy tönkre még úgy sem.

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Tue Apr 08, 2008 11:38 pm
by VipeR-T
Ez az uswheel.com szerintem azért ilyen olcsó mert 250db felni a min. rendelés náluk ha jól látom.

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Wed Apr 09, 2008 12:32 am
by Blant
lasti wrote:Ne haragudj Rám Blant,mert Barátom Vagy( :pia: ),de a pogácsa sem gáz,mert egy jól kiválasztott ET méret esetében a pogi sem probléma,tudni illik ha az első kerékagycsapágyakat egy képzeletbeli középpontnak tekintjük,ugyebár az lenne az optimális szegény csapágyak számára,ha egy ET0-ás felnit használnánk,ami annyit jelent,hogy a csapágy szépen középen van(bár ez csak elmélet,hiszen van kerékdölés is),egyszóval egy ET-5 ös felni elméletben előbb kinyírja a az első kerékagycsapágyat(7.5 rs,Blant kolléga) :D ,pogi nélkül,mint egy mangels Chromfelni plusszos ET-vel,némi pogival..!
Természetesen ez csak az első futiműre igaz,hisz hátul mindez nem annyira számít,a csapágy fajtájából adódóan,de többet nem okoskodom,mert ez a "Lacáink" asztala és nem Akarom,hogy vasárnap elpüföljenek a Városligetben..! :lol: :laza:





Jóóó Lasti!

Ne haragudj, mert Barátom vagy :pia: , de nem értek egyet :D Az erőkar számít ugyanis, ami nyírja a csapágyat, és az teljesen független az ET-től. Csupán az számít, hogy a csapágytól milyen távol kapja meg az erőt az agy. És az a pogácsával nő!!!Az autó súlya változatlan, így a kerék felcsavarozási síkjánál mindíg ugyanakkora erőt fejt ki. Csak az a kérdés, hogy ez a sík milyen messze van a csapágytól. Mit gondolsz?

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Wed Apr 09, 2008 8:23 am
by Hattyu
VipeR-T wrote:Ez az uswheel.com szerintem azért ilyen olcsó mert 250db felni a min. rendelés náluk ha jól látom.
Ezt hol olvastad? :roll:

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Wed Apr 09, 2008 2:25 pm
by VipeR-T
uswheels.com, FAQ, 2-es pont. Lehet hogy félreértem, de ha jól látom ez egy nagyker.

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Wed Apr 09, 2008 3:03 pm
by szszaby
Blant wrote:
lasti wrote:Ne haragudj Rám Blant,mert Barátom Vagy( :pia: ),de a pogácsa sem gáz,mert egy jól kiválasztott ET méret esetében a pogi sem probléma,tudni illik ha az első kerékagycsapágyakat egy képzeletbeli középpontnak tekintjük,ugyebár az lenne az optimális szegény csapágyak számára,ha egy ET0-ás felnit használnánk,ami annyit jelent,hogy a csapágy szépen középen van(bár ez csak elmélet,hiszen van kerékdölés is),egyszóval egy ET-5 ös felni elméletben előbb kinyírja a az első kerékagycsapágyat(7.5 rs,Blant kolléga) :D ,pogi nélkül,mint egy mangels Chromfelni plusszos ET-vel,némi pogival..!
Természetesen ez csak az első futiműre igaz,hisz hátul mindez nem annyira számít,a csapágy fajtájából adódóan,de többet nem okoskodom,mert ez a "Lacáink" asztala és nem Akarom,hogy vasárnap elpüföljenek a Városligetben..! :lol: :laza:
Jóóó Lasti!

Ne haragudj, mert Barátom vagy :pia: , de nem értek egyet :D Az erőkar számít ugyanis, ami nyírja a csapágyat, és az teljesen független az ET-től. Csupán az számít, hogy a csapágytól milyen távol kapja meg az erőt az agy. És az a pogácsával nő!!!Az autó súlya változatlan, így a kerék felcsavarozási síkjánál mindíg ugyanakkora erőt fejt ki. Csak az a kérdés, hogy ez a sík milyen messze van a csapágytól. Mit gondolsz?
Az tuti, hogy a csapágy középvonalának és az ET-nek semmi köze egymáshoz. A csapágy középvolalától kintebb van az agy felfekvő felülete, ami miatt legalább 30 ET számú felni terheli legkevésbé a csapágyakat.

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Wed Apr 09, 2008 7:29 pm
by TomiCaPri
VipeR-T wrote:uswheels.com, FAQ, 2-es pont. Lehet hogy félreértem, de ha jól látom ez egy nagyker.
Én egy újságból néztem ki az árakat, az kiskereskedelmi katalógus volt, minden féle gyártó által forgalmazott alkatrészekből, de mindenesetre a faq elég egyértelmű valóban. De az már végfelhasználói ár volt, csak gondolom nem magától a gyártól kell venni, hanem egy forgalmazó cégtől, mint pl ez a bizonyos újság (nem tudom már a nevét :? )
szszaby wrote: Az tuti, hogy a csapágy középvonalának és az ET-nek semmi köze egymáshoz. A csapágy középvolalától kintebb van az agy felfekvő felülete, ami miatt legalább 30 ET számú felni terheli legkevésbé a csapágyakat.
Végeredményképpen annyi a lényeg szerintem, hogy az új felni középvonala és a régi gyári 30as ET értékű felni középvonala egy sikba essen.
Érthetőbben egy 6 colos felni helyére felrakunk egy 7es szélességű papucsot, akkor oldalanként fél fél collal legyen nagyobb, nem pedig kifele, vagy befele 1 collal. És akkor így a terhelés ugyan oda esik.
Lehet rosszul gondolkodok. Kíváncsi vagyok azért a véleményekre.

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Wed Apr 09, 2008 9:53 pm
by Bogyo28
Hattyu wrote:
gizmo wrote:ha tudsz, akkor maradj a 4x108-asnál, sok szivástól kiméled meg magad... :!:
Igen ezt mondták is,20ér lett volna 4x100as garnitúra "kis" rozsdapöttyökkel,de azt már újrakrómozni nem lehet és még átalakítót is kellett volna csináltatni hozzá,ami így már nem olcsó és még egy festés a felniknek aztán az már nem is ugyanolyan szép mintha krómozva lenne :roll:

azért van a pogin kívűl más megoldás is...nekem ugy a ROTA felni 8x13, de 4x114,3 japcsi osztókörü. előre nem pogival van felszerelve, hanem lett csinálva hozzá más osztokörü első kerékagy, igy pogi nélkül megy fel a helyére...

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Wed Apr 09, 2008 10:00 pm
by Bogyo28
VipeR-T wrote:uswheels.com, FAQ, 2-es pont. Lehet hogy félreértem, de ha jól látom ez egy nagyker.
nézd meg ezeket a felniket a http://www.summitracing.com" onclick="window.open(this.href);return false; -on, vagy a summit ebay shopjában. ott sem vészes az áruk. de van az ebay-en tök uj 7x13-as lemez felni 25 fontért, és shop-ban árulják, tehát van belőle bőven...

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Thu Apr 10, 2008 7:56 am
by Hattyu
Bogyo28 wrote:
Hattyu wrote:
gizmo wrote:ha tudsz, akkor maradj a 4x108-asnál, sok szivástól kiméled meg magad... :!:
Igen ezt mondták is,20ér lett volna 4x100as garnitúra "kis" rozsdapöttyökkel,de azt már újrakrómozni nem lehet és még átalakítót is kellett volna csináltatni hozzá,ami így már nem olcsó és még egy festés a felniknek aztán az már nem is ugyanolyan szép mintha krómozva lenne :roll:

azért van a pogin kívűl más megoldás is...nekem ugy a ROTA felni 8x13, de 4x114,3 japcsi osztókörü. előre nem pogival van felszerelve, hanem lett csinálva hozzá más osztokörü első kerékagy, igy pogi nélkül megy fel a helyére...
Az sem egy hülye megoldás most hogy mondod :D

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Thu Apr 10, 2008 5:40 pm
by TomiCaPri
Bogyo28 wrote: azért van a pogin kívűl más megoldás is...nekem ugy a ROTA felni 8x13, de 4x114,3 japcsi osztókörü. előre nem pogival van felszerelve, hanem lett csinálva hozzá más osztokörü első kerékagy, igy pogi nélkül megy fel a helyére...
Ha Mohamed nem megy hegyhez, hegy megy Mohamedhez :D

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Thu Apr 10, 2008 5:41 pm
by TomiCaPri
Proti!

Így értettem a lila-citrom fényezést :wink:

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Thu Apr 10, 2008 5:43 pm
by proteus
Végülis megjárja. :)

Re: Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Posted: Thu Apr 10, 2008 5:45 pm
by TomiCaPri
Nekem bejövős... :D