Page 9 of 51

Posted: Sat Dec 02, 2006 7:53 pm
by CAPRI-3
Tibi wrote:Csak érdeklődnék :)
BW T5 jó a 24v-re? Bár úgy látom, hogy kapni nem lehet....ha jó, ha nem.
a T5 soros motorhoz van, mégha harangot is cserélsz, meg kell oldd a nyelestengelyt. meg lehet oldani, igaz, nem nagy kunszt.
váltó pedig van nálam :twisted:
150-ből alkudhatsz, ez kb az ára itthon.
V8-hoz is az van, lehet az közelebb áll a V6-hoz, majd megnézem.

Posted: Sat Dec 02, 2006 8:03 pm
by Tibi
CAPRI-3 wrote:
Tibi wrote:Csak érdeklődnék :)
BW T5 jó a 24v-re? Bár úgy látom, hogy kapni nem lehet....ha jó, ha nem.
a T5 soros motorhoz van, mégha harangot is cserélsz, meg kell oldd a nyelestengelyt. meg lehet oldani, igaz, nem nagy kunszt.
váltó pedig van nálam :twisted:
150-ből alkudhatsz, ez kb az ára itthon.
V8-hoz is az van, lehet az közelebb áll a V6-hoz, majd megnézem.
Köszi,
nem sürgős sajna.A közeljövőben nem jöhet szóba semmiképpen, de a lehetőségeket számba kell venni. Én igaziból a v8-hoz valóra gondoltam. Azokból csak egyfajta volt? Úgy hallottam, hogy a 80as évek Mustang, 3rd gen. Camaro és Fbird is volt ezekkel szerelve. :?: A másik a sor4 cossie volt?

Posted: Sat Dec 02, 2006 8:22 pm
by CAPRI-3
Tibi wrote: Köszi,
nem sürgős sajna.A közeljövőben nem jöhet szóba semmiképpen, de a lehetőségeket számba kell venni. Én igaziból a v8-hoz valóra gondoltam. Azokból csak egyfajta volt? Úgy hallottam, hogy a 80as évek Mustang, 3rd gen. Camaro és Fbird is volt ezekkel szerelve. :?: A másik a sor4 cossie volt?
ugyanaz a kettő, még talán az áttételekben is. de hogy a nyelestengely meg a harangfelfogatások megoldhatóak-e azt nemtom.
ha kiszereljük a capribol a cosworth turbot összehasonlítom a V8-éval, kiváncsi vagyok én is. Lastinak cossie T5-je van, nekem mustangé :)

Posted: Sat Dec 02, 2006 11:16 pm
by Nitrobuster
Tibi wrote:
CAPRI-3 wrote:
Tibi wrote:Csak érdeklődnék :)
BW T5 jó a 24v-re? Bár úgy látom, hogy kapni nem lehet....ha jó, ha nem.
a T5 soros motorhoz van, mégha harangot is cserélsz, meg kell oldd a nyelestengelyt. meg lehet oldani, igaz, nem nagy kunszt.
váltó pedig van nálam :twisted:
150-ből alkudhatsz, ez kb az ára itthon.
V8-hoz is az van, lehet az közelebb áll a V6-hoz, majd megnézem.
Köszi,
nem sürgős sajna.A közeljövőben nem jöhet szóba semmiképpen, de a lehetőségeket számba kell venni. Én igaziból a v8-hoz valóra gondoltam. Azokból csak egyfajta volt? Úgy hallottam, hogy a 80as évek Mustang, 3rd gen. Camaro és Fbird is volt ezekkel szerelve. :?: A másik a sor4 cossie volt?
Elviekben a v8 és a s4 váltója köszönő viszonyban sincs egymással

Posted: Sun Dec 03, 2006 11:00 am
by Tibi
:) Na most már kíváncsi vagyok. Ha sikerül összehasonlítani akkor írj !

Posted: Sun Dec 03, 2006 11:07 am
by CAPRI-3
Nitrobuster wrote: Elviekben a v8 és a s4 váltója köszönő viszonyban sincs egymással
ezt most mi alapján mondod?
olvastad vhol, vagy gondolod?
mert pont azt mondom, hogy mechanikailag nagyon közel van a Type9 váltók sor4 és V6 verziója, ellenben mások a fokozatkiosztások.. hogy ez az évjárat illetve típuskülömbségekből adódik, vagy a V-sor miatt, azt nemtom. de a capri könyvben benne van.

T5-nél más a helyzet, az egy külsős cég terméke. lehet mind ugyanaz, lehet csak a váltóharang más attól függően, hogy sor4, V8 camaro vagy V8 mustang. kívülről nemsokára össze tudom hasonlítani, lassan megjön a V8 és hamarosan kiszedjük Lasti kocsijából is a váltót.

Posted: Sun Dec 03, 2006 2:45 pm
by szszaby
CAPRI-3 wrote:
Nitrobuster wrote: Elviekben a v8 és a s4 váltója köszönő viszonyban sincs egymással

mert pont azt mondom, hogy mechanikailag nagyon közel van a Type9 váltók sor4 és V6 verziója, ellenben mások a fokozatkiosztások.. hogy ez az évjárat illetve típuskülömbségekből adódik, vagy a V-sor miatt, azt nemtom. de a capri könyvben benne van.
Az enyémen soros Type9 van fent és annyiban kellett módosítani, hogy le kellett szedni a nyelestengely végéből, hogy belemenjen a lendkerékben lévő csapágyba.

Posted: Sun Dec 03, 2006 9:50 pm
by Nitrobuster
CAPRI-3 wrote:
Nitrobuster wrote: Elviekben a v8 és a s4 váltója köszönő viszonyban sincs egymással
ezt most mi alapján mondod?
olvastad vhol, vagy gondolod?
mert pont azt mondom, hogy mechanikailag nagyon közel van a Type9 váltók sor4 és V6 verziója, ellenben mások a fokozatkiosztások.. hogy ez az évjárat illetve típuskülömbségekből adódik, vagy a V-sor miatt, azt nemtom. de a capri könyvben benne van.

T5-nél más a helyzet, az egy külsős cég terméke. lehet mind ugyanaz, lehet csak a váltóharang más attól függően, hogy sor4, V8 camaro vagy V8 mustang. kívülről nemsokára össze tudom hasonlítani, lassan megjön a V8 és hamarosan kiszedjük Lasti kocsijából is a váltót.

Szerencsére sikerült ma a szakmai konzultáció :wink: . Én még nem láttam t5-ös váltót csak szerettem volna egyett. A kozésok mondták, hogy máshogy néz ki. De remélem tényleg lehet házasítani a soros ill a v-mocik váltóját. Neked legalább ha meglesz a V8 kicsit közelebb álsz majd a valósághoz.

Posted: Sun Dec 03, 2006 11:02 pm
by Bogyo28
Én eléggé körül jártam a BW T5 témát az elmult 1 évben, és azt kell mondjam hogy V6-hoz felejtős... Én most tudnék venni 50-ért, ami szinte harmada a normál árnak, de k nemjó a V6-hoz. rövidebb a nyelestengely, amit nehezebb megoldani mintha hosszabb lenne (szszaby esete). Nincs hozzá gyárilag V6 harang, angoloknál elvétve akad, de 60 ezer pénz körül mozog :cry: . Összevetettük pár másik váltóval, hogy mi lenne ha átraknánk rá egy V6 váltóról harangot, de simán nem lehet megoldani ( a T5 sokkal szélesebb, ahol a T5-ön vannak a csavarlukak ott már a sima váltók harangja nem simul a váltohoz, tehát a furunk a harangra másik lukakat project az halott ügy). Közbetéttel lehetne rá másik harangot rakni, de ekkor 2 másik gond jön elő: a nyelestengely még rövidebb lesz, és a vltó hátrébb kerül pár centit, ami azért gond, mert a T5 egyébként sem egy kis darab, és igy már lehet hogy vágni kellene a kardánalagutat hogy elférjen, meg talán a kardánt is. Szóval véleményem szerint V6-hoz ez csak nagyon drágán kivitelezhető, annyit nem ér. Kozéhoz pont jo a Type 5 vagy az MT75 (bár ez sem fér el normálisan), ill. Sunyával néztünk anno egy mustang 4 sebességes váltót, amiböl elég sok van itthon, olcso és van hozzá V6 harang.

Viszont soros mocihoz nem nagyon van jobb váltó mint a T5...

Posted: Sun Dec 03, 2006 11:16 pm
by proteus
bogyo28 wrote:Kozéhoz pont jo a Type 5 vagy az MT75 (bár ez sem fér el normálisan), ill. Sunyával néztünk anno egy mustang 4 sebességes váltót, amiböl elég sok van itthon, olcso és van hozzá V6 harang.
A mustang váltó milyen motorhoz volt? Jobb lehet mint a Type 5? Vagy hasonló képességű és egyszerűbb beszerezni?

Posted: Sun Dec 03, 2006 11:33 pm
by Bogyo28
proteus wrote:
bogyo28 wrote:Kozéhoz pont jo a Type 5 vagy az MT75 (bár ez sem fér el normálisan), ill. Sunyával néztünk anno egy mustang 4 sebességes váltót, amiböl elég sok van itthon, olcso és van hozzá V6 harang.
A mustang váltó milyen motorhoz volt? Jobb lehet mint a Type 5? Vagy hasonló képességű és egyszerűbb beszerezni?
ha jól emlékszem azt mondta a srác hogy az volt a kicsi V8-akhoz is, tehát kell hogy bírja a nyomatékot... de persze le kellene csekkolni, majd lehet megkérem a Sunyát hogy kérdezze meg az embert, ott lakik náluk nem messze...

Posted: Tue Dec 05, 2006 4:49 pm
by Tibi
MT75 kardán alagút faragás témájában esetleg sikerült valakinek ( Gigford :) ) új infót szerezni?
Driver:
melyik része nem fér el a váltónak? Vagy az egész úgy ahogy van nagyobb, vagy csak itt-ott ? Jól emlékszem, hogy a tied kb 2 centivel volt lejjebb engedve? A kardán is lejjeb került a felfogatásnál, hogy ne változzon a szög vagy az maradt úgy?
köszi

Posted: Tue Dec 05, 2006 5:25 pm
by gigford
Tibi wrote:MT75 kardán alagút faragás témájában esetleg sikerült valakinek ( Gigford :) ) új infót szerezni?
Driver:
melyik része nem fér el a váltónak? Vagy az egész úgy ahogy van nagyobb, vagy csak itt-ott ? Jól emlékszem, hogy a tied kb 2 centivel volt lejjebb engedve? A kardán is lejjeb került a felfogatásnál, hogy ne változzon a szög vagy az maradt úgy?
köszi
Nem kerestem, miota irtam Bogyonak, hogy nem talatam infot.

Nemreg olvastam, a svedeknel van egy twin turbo 24v cossi, es type 5 valtoval fut...tenyleg bika lehet ez a valto akkor, csak birni fogja nalam is :twisted: :wink:

Posted: Tue Dec 05, 2006 5:35 pm
by driver
Tibi wrote:MT75 kardán alagút faragás témájában esetleg sikerült valakinek ( Gigford :) ) új infót szerezni?
Driver:
melyik része nem fér el a váltónak? Vagy az egész úgy ahogy van nagyobb, vagy csak itt-ott ? Jól emlékszem, hogy a tied kb 2 centivel volt lejjebb engedve? A kardán is lejjeb került a felfogatásnál, hogy ne változzon a szög vagy az maradt úgy?
köszi

Jol emlékszel, pontosan 2 cm távtartót tettem a váltó tartobak, és a kaszni közé.
Ezáltal a kardán helyzete is megváltozott, igy a kardánfelfüggesztést is lejebb kellet ereszteni.
Ráadásul az mt 75 az hardy tárcsás megoldás (fix) és meg kellet oldani a a kardán hosszirányu mozgását.
Féltem is ettől a "mokolástol" de ugynéz ki hogy bevált.
Ja és a kardánt is szabni kellet és azt is itthon házilag csináltam de az is jo lett :D

Posted: Sat Dec 09, 2006 1:04 pm
by Tibi
Tibi wrote:MT75-ös váltót miből lehet kitermelni?

• Ford Sierra 1988 on
• Ford Sierra 2.9 XR4x4
• Ford Sapphire Cosworth 4wd
• Granada 1988 on
• Granada 2.9 4x4
• Escort Cosworth 4wd

ez így korrekt? Milyen áron mozognak ezek? Csak kb.....
Ezek a Granadák Scorpiok csak az angoloknál így hívják?