Page 9 of 19
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 12:20 am
				by Süni
				proteus wrote:Süni wrote:Igen, ez egy KENT motor. A ventilátor lapát a vízpumpára van szerelve, alatta van egy fedél, azt ha leszereled, megláthatod a láncot. (Igen, OHV vezérlésű.)
Ebből az 1,6-os csak Escortban volt, nem?
 
Nem. Cortinában, Capriban, stb, stb..
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 12:22 am
				by Tibi
				Motorkódot keress ne motorszámot. Három betűs, legalábbis a rendes motorokon  

 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 12:22 am
				by Süni
				
Minek a motorszám? (Blokk bal oldalán fent a hengerfej és a blokk találkozásánál keresd, vízszintes lapoláson.)
A 60-as évek óta minden benzines Ford motor crossflow, mivel a szó jelentése keresztöblítés. Magyarul a hengerfej egyik oldalán van a szívósor, másikon a kipufogósor, de igen, ezt szokták annak becézni.
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 12:31 am
				by Süni
				Tibi wrote:Motorkódot keress ne motorszámot. Három betűs, legalábbis a rendes motorokon  

 
Kent-nél három azonosító van, amivel érdemes foglalkozni. Egyik a motorszám, ez ugye mint minden Fordnál, ha még az eredeti, akkor egyezik az alvázszám utolsó 7 karakterével. A következő a motorkód, ami 3 karakter (Escortnál a Kent 1.6 kódja L3A, de minden 1.6, még a CVH-k is L-el kezdődnek). A harmadik pedig a blokk öntvényszáma, ami a kezdeti Kenteknél (jellemzően Cortinákban) 681F, ez kicsit más, és kevésbé tuningolható blokk, mint a későbbi 711M, vagy a Fiesták 771M kódúja (bár ehhez is kevésebb a tuning cucc, mint a 711M-hez, de belefaraghatóak a dolgok). Ami még lényeges ezen öntvényszám utolsó két betűje, ugyanis ez adja meg, hogy a rövid löketű (1.1, 1.3), vagy a hosszú löketű blokk -e (1.6). Bár ez megállapítható oly módon is, hogy a rövid blokknak a vízpumpa tetejénél van vége, a hosszúnak pedig kb 15mm van még a pumpától a hengerfejig. 
Bővebben:
http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Teljes öntvényszám 1.1 1.3:
711M-6015-AA
1.6: 
711M-6015-BA
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 12:35 am
				by Süni
				Kapeti wrote:
Papírjaiban: Furat x Löket : 80,98 x 77,62
Haynes Könyvben az 1600cc: 87,65 x 66
Utóbbi a Pinto (OHC szíjas), előbbi a KENT (OHV láncos) méretei.
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 12:36 am
				by Tibi
				nálam némiképp egyszerűbb a helyzet. PYU = 2.8 granadabá'
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 11:48 am
				by daytona
				Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 6:57 pm
				by Bogyo28
				Kapeti wrote: valószínűleg rengeteg apró alkatrészem hiányzik még, amivel egyelőre nem találkoztam a "kosárban"...  

 
ez minden kosárvásárlásnál így szokott lenni. és általában azok többe kerülnek majd mint az eredeti autó. de ezért ne okold magad, ez ilyen szokott lenni.
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 11:04 pm
				by Kapeti
				Süni wrote:
1.6: 
711M-6015-BA
Igen, ez van beleöntve  

 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 11:08 pm
				by Kapeti
				daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...  

 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sat Jan 19, 2013 11:14 pm
				by Süni
				Kapeti wrote:daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...  

 
Ádámnak van Kent-hez generátora.
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sun Jan 20, 2013 2:10 pm
				by gridoux
				Kapeti wrote:daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...  

 
Ha OT-t akarsz, maradnia kell a dinamónak. Ezt biztosan nézni fogják a vizsgán.
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sun Jan 20, 2013 7:44 pm
				by Süni
				gridoux wrote:Kapeti wrote:daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...  

 
Ha OT-t akarsz, maradnia kell a dinamónak. Ezt biztosan nézni fogják a vizsgán.
 
Escortban volt Kent generátorral és dinamóval is. Nem lehet, hogy Capriban is? Akkor nem lenne kizáró ok. (No meg sztem fingjuk nincs, hogy volt-e benne vagy sem.... 

 )
 
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sun Jan 20, 2013 8:51 pm
				by Kapeti
				Próbálom a "legeredetibbre"...
Ezek például a féktárcsa rögzítőcsavarjai. Még nem tudom, hogy vegyek-e újat helyettük, vagy ezeket tegyem vissza. 
Elég szivacsosra vannak már rozsdásodva.
Mindenesetre kis homokozás után holnap mennek a többivel horganyzásra, és majd meglátom mi lesz belőle...
Üdv
P.
			 
			
					
				Re: Capri Mk1 - Kapeti
				Posted: Sun Jan 20, 2013 9:39 pm
				by Bogyo28
				Kapeti wrote:Próbálom a "legeredetibbre"...
Ezek például a féktárcsa rögzítőcsavarjai. Még nem tudom, hogy vegyek-e újat helyettük, vagy ezeket tegyem vissza. 
Elég szivacsosra vannak már rozsdásodva.
Mindenesetre kis homokozás után holnap mennek a többivel horganyzásra, és majd meglátom mi lesz belőle...
Üdv
P.
ha csak rozsdás, akkor szerintem homok nélkül mehet a galvánba, azt le szokták ők maratni, egy munkával kevesebb. ha galván után a feje és a menet is jó, akkor ne keress újat, mert UNF és UNC menetes csavarok vannak ott, azok elég húzós áron mennek...