2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

A V6-os alaktrászek mennyire bírják a teljesítménytöbletet ( kardán, difi )? Vagy csak túl állatúl lett kezelve?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:A V6-os alaktrászek mennyire bírják a teljesítménytöbletet ( kardán, difi )? Vagy csak túl állatúl lett kezelve?
Ha uj lenne biztos jól birná, de mivel mindegyik huszon-x éve gyürve van, ezért nehéz megmondani. Tuning esetén jobb minél több dolgot ujra cserélni, annál üzembiztosabb lesz a verda.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:
Mad Max wrote:A V6-os alaktrászek mennyire bírják a teljesítménytöbletet ( kardán, difi )? Vagy csak túl állatúl lett kezelve?
Ha uj lenne biztos jól birná, de mivel mindegyik huszon-x éve gyürve van, ezért nehéz megmondani. Tuning esetén jobb minél több dolgot ujra cserélni, annál üzembiztosabb lesz a verda.
általában 2-3 szoros biztonsági tényezővel csinálnak ilyen cuccokat ( nemcsak ótó) bár az idő vasfoga mellett figyelembe véve,h ezek az autók nem 5 évre készültek.(ezt nekem okos emberek mondták), nekem sikerült eltörni a kardáncsuklót. Hogy konkrétan mi volt az oka azt nemtom,de nem az iszonyat nagy teljesitmény.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

nem tuning ugyan, de 2.8i leírások, elég részletes (angol):
http://www.capri.pl/library/manuals/capri-2.8i-1981
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Felelesztem kicsit a topikot:

Vadi uj V6T21 kit a Kentcamstol, eredetileg a durvabb verziot a V6T31et neztem ki, de ez volt olcson az ebayon. Mivel megvan rola a szamla, kicserelnek a kentesek a tengelyt a durvabb verziora, minden felar nelkul, ugyhogy lehet ez lesz a sorsa.. 8)

Image
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

szép darab 8) már megérte kinn dolgozni... :roll:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

gizmo wrote:szép darab 8) már megérte kinn dolgozni... :roll:
Az biztos, hogy otthon tizedennyit tudtam volna csak raforditani ennyi ido alatt... de ennek ellenere mar alig varom,hogy visszamenjunk, hianyzik :burn:
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mondtam én, hogy fasza szeleprugó is kell, nem csak a speckó tengely :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Mondtam én, hogy fasza szeleprugó is kell, nem csak a speckó tengely :lol:
Igazad volt,belatom. :)
Lacóka
márokosanistudnézni
Posts: 50
Joined: Thu Feb 10, 2005 9:28 pm

2.3 i

Post by Lacóka »

Tisztelet mindenkinek. Olyan kérdésem lenne,hogy van nékem egy 2.3-as gépem és gondolkodom rajta, hogy i-re alakítom. kérdés: mit várhatok ettől, teljesítmény,fogyasztás stb. érdemes-e foglalkozni vele.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: 2.3 i

Post by gizmo »

Lacóka wrote:Tisztelet mindenkinek. Olyan kérdésem lenne,hogy van nékem egy 2.3-as gépem és gondolkodom rajta, hogy i-re alakítom. kérdés: mit várhatok ettől, teljesítmény,fogyasztás stb. érdemes-e foglalkozni vele.
Szia!

Kérdezd meg driver kollégát, ő épített annó egy ilyen motort, ami már Streetracer21 társunk gépében van (vagy Blant néven fut már? fene tudja, ővé az aranszínű csoda), ők biztos sokat tudnak segíteni ezügyben!
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.3 i

Post by Peti »

Lacóka wrote:Tisztelet mindenkinek. Olyan kérdésem lenne,hogy van nékem egy 2.3-as gépem és gondolkodom rajta, hogy i-re alakítom. kérdés: mit várhatok ettől, teljesítmény,fogyasztás stb. érdemes-e foglalkozni vele.
Ha megvannak az i-s cuccok, valszeg megvan hozzá a 2.8-as moci is. Akkor kompletten cseréld.
Sztem úgy jársz a legjobban! :wink:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Én majd a szezon végén tervezem az ijektorosítást. Ha minden igaz meg van hozzá minden én Drivertől vettem. Az volt neki akkor az uccsó.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.3 i

Post by Bogyo28 »

Lacóka wrote:Tisztelet mindenkinek. Olyan kérdésem lenne,hogy van nékem egy 2.3-as gépem és gondolkodom rajta, hogy i-re alakítom. kérdés: mit várhatok ettől, teljesítmény,fogyasztás stb. érdemes-e foglalkozni vele.
Ha már i-re alakítasz, akkor szerintem érdemes EFI-ben gondolkodni. 10-15 évvel fiatalabb technika, és több is van még belöle mint k-jetböl. Fogyasztásban biztoss jobb mint a k-jet. Meg fejlettebb is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Gobbo
márokosanistudnézni
Posts: 62
Joined: Mon Sep 19, 2005 7:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Gobbo »

Hello!

Van valakinek elado komplett 2.8i-is motor, es netan be is tudna szerelni - atalakitani a nem i-s Caprit?

csao,

Gobbo
Post Reply