túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Süni wrote:Má nemeladó. (Sok helyet foglal, megy bele haver Escort MK2-jébe, 2.0 Pintora).
:cry:
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

A volumex asszem régi lanciákon volti, bár nem vennék rá mérget. Egyszer egy zsigulis is ráoperálta a gépére.
Itt a "cikk": http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=49
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Így van, Fiat-Lancia mocikon volt.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

egy 2.3 turbo alig lesz erősebb mint egy 2.8i, ami könnyebben beépíthető.
és még mindíg macerásabb, mint egy 24v, ellenben annál már biztos gyengébb marad.
turbóhoz vagy kompresszorhoz akkor nyúlnék, ha már nincs erősebb beépíthető "gyári" motor.... de mindíg van :)
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Azért mégis más a feelingje a dolgoknak, hogy van egy turbós caprid :lol: Meg ha már át van alakítva, akkor szépen lassan egyre feljebb lehet nyomni a nyomsát, előjönnek a lóerők, a lefújószelep hangja, a turbólyuk egyedisége, stb. Viszont ha a tényeket nézzük... Egyszerűbb, hasonló teljesítmény kisebb költségvetésből, nem annyira kényes motor, valamivel kisebb fogyasztás... De azért a feltöltött motorokban mindig van plussz lehetőség. :)
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Post by Geriike »

Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
Mint a távirányítós autónak kábé, olyan a hangja :lol:
Hát gondolom ugyan azt, mint a turbónál. Csökkenteni kell a kompressziót kicsit a nyomás miatt, benzinellátást valahogy meg kell növelni (nagyobb injektor vagy másik karbi) elektromos benzinpumpa, na meg hely a motortérben :) Kompreszorokat annyira nem vágom, de gondolom annak is kell valami olajozás.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
Mechanikus hajtás, IC, csövezés, szívósor.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

TomiCaPri wrote:de gondolom annak is kell valami olajozás.
Igen de általában saját olajtartájuk és rendszerük van, nem a motorolajat használja.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
Ha az igazságot akarod hallani, akkor ne a turboba keresd a hibát. Mert amint tapaszatlod ma már egy diesel autót se lehet eladni turbo nélkül.
Szerintem a világ egyik legnagyobb találmánya egy ócska motorból is rakétát varázsol. Aki azt mondja, hogy körülményes a turbos annak szerintem soha nem is volt turbós kocsija,de szerintem nem is vezetett.
A kompresszor témához annyit, majd akkor lesz ennek létjogosultsága ha látok egyett működni. Főleg ha rá kell néznem egy 3,8-as sc motorra.
közel 4 liter 225le kompresszoral(de lehet, hogy csak 210).
Na ez az aminek nincs értelme. Akkor tényleg be kell rakni a 24v kozét,megy ameddig megy aztán kuka.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Post by Geriike »

Ha az igazságot akarod hallani, akkor ne a turboba keresd a hibát. Mert amint tapaszatlod ma már egy diesel autót se lehet eladni turbo nélkül.
Szerintem a világ egyik legnagyobb találmánya egy ócska motorból is rakétát varázsol. Aki azt mondja, hogy körülményes a turbos annak szerintem soha nem is volt turbós kocsija,de szerintem nem is vezetett.
A kompresszor témához annyit, majd akkor lesz ennek létjogosultsága ha látok egyett működni. Főleg ha rá kell néznem egy 3,8-as sc motorra.
közel 4 liter 225le kompresszoral(de lehet, hogy csak 210).
Na ez az aminek nincs értelme. Akkor tényleg be kell rakni a 24v kozét,megy ameddig megy aztán kuka.[/quote]

Tehát akkor a Te véleményed, hogy egy turbó nem árthat!!??:D Úgy vagyunk vele egyébként, hogy egy erős autót szeretnénk, ha már hozzányúlunk. A másik motor kérdése pl 2.8 as, vagy karbi helyett injector, ha jól láttam ezek is elég bevett dolgok!? Egy nagyobb motorhoz mennyiért lehet hozzájutni kb? Illetve, egy alap 2.3 as motoron mik azok a fokozatok, amiket a teljesítmény érdekében érdemes megcsinálni pl mielőtt a turbós kérdést feszegetnénk?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

A turbo sosem árthat :D !!!
Szerintem neked kell eldöntened, hogy mennyi pénzt szánsz egy motor upgrade-re. Szerintem a k-jet-es 2,8 elég jó alap lenne, csökkentett sűrítéssel bírja a 0,6bar nyomást és még injectort sem kell cserélni.
Persze ha ezt valaki jó minőségben szeretné kivitelezni akkor már nem egy low coast dolog.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
nem jól érted! én az elején sem a kompresszora gondoltam a turbó helyett, az DavidMolnár kolléga dobta be a köztudatba. A legegyszerübb loerő növelés alapja, hogy vedd a legnagyobb gyári motort bele (2.8i vagy 2.9 24V). Aztán ha az sem elég, akkor lehet elkezdeni játszani, de ott már a pénz exponenciálisan növekszik a kapott loerők arányában, a motor élettartama is megfogy, és minden egyes említett "lehetőség" inkább a pénzed elfogyasztására ad esélyt.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Tudom hogy Capri fórum, és volt gyárilag v6 blokk, de monnyuk a kettes Eszkobárba Pintónál nagyobb nem volt, valszeg úgy megborítaná a súlyelosztását mint állat. Én mégmax a Scorpi 2.3DOHC-t néztem bele, csak épp le kéne szedni a kiegyenlítőtengelyeket, meg ritka a bontópiacon.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

DavidMolnar wrote:Tudom hogy Capri fórum, és volt gyárilag v6 blokk, de monnyuk a kettes Eszkobárba Pintónál nagyobb nem volt, valszeg úgy megborítaná a súlyelosztását mint állat. Én mégmax a Scorpi 2.3DOHC-t néztem bele, csak épp le kéne szedni a kiegyenlítőtengelyeket, meg ritka a bontópiacon.
Akkor miért nem használsz pintót? A végtelenségig húzhatod, a turbót is bírja ráadásul még olcsó is. A scorpio moci se lenne rossz, dehát van hozzá egy kilóméteres lista amit át kell alakítani.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply