egy 2.3 turbo alig lesz erősebb mint egy 2.8i, ami könnyebben beépíthető.
és még mindíg macerásabb, mint egy 24v, ellenben annál már biztos gyengébb marad.
turbóhoz vagy kompresszorhoz akkor nyúlnék, ha már nincs erősebb beépíthető "gyári" motor.... de mindíg van :)
Azért mégis más a feelingje a dolgoknak, hogy van egy turbós caprid Meg ha már át van alakítva, akkor szépen lassan egyre feljebb lehet nyomni a nyomsát, előjönnek a lóerők, a lefújószelep hangja, a turbólyuk egyedisége, stb. Viszont ha a tényeket nézzük... Egyszerűbb, hasonló teljesítmény kisebb költségvetésből, nem annyira kényes motor, valamivel kisebb fogyasztás... De azért a feltöltött motorokban mindig van plussz lehetőség. :)
Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
Mint a távirányítós autónak kábé, olyan a hangja
Hát gondolom ugyan azt, mint a turbónál. Csökkenteni kell a kompressziót kicsit a nyomás miatt, benzinellátást valahogy meg kell növelni (nagyobb injektor vagy másik karbi) elektromos benzinpumpa, na meg hely a motortérben :) Kompreszorokat annyira nem vágom, de gondolom annak is kell valami olajozás.
Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
Ha az igazságot akarod hallani, akkor ne a turboba keresd a hibát. Mert amint tapaszatlod ma már egy diesel autót se lehet eladni turbo nélkül.
Szerintem a világ egyik legnagyobb találmánya egy ócska motorból is rakétát varázsol. Aki azt mondja, hogy körülményes a turbos annak szerintem soha nem is volt turbós kocsija,de szerintem nem is vezetett.
A kompresszor témához annyit, majd akkor lesz ennek létjogosultsága ha látok egyett működni. Főleg ha rá kell néznem egy 3,8-as sc motorra.
közel 4 liter 225le kompresszoral(de lehet, hogy csak 210).
Na ez az aminek nincs értelme. Akkor tényleg be kell rakni a 24v kozét,megy ameddig megy aztán kuka.
Ha az igazságot akarod hallani, akkor ne a turboba keresd a hibát. Mert amint tapaszatlod ma már egy diesel autót se lehet eladni turbo nélkül.
Szerintem a világ egyik legnagyobb találmánya egy ócska motorból is rakétát varázsol. Aki azt mondja, hogy körülményes a turbos annak szerintem soha nem is volt turbós kocsija,de szerintem nem is vezetett.
A kompresszor témához annyit, majd akkor lesz ennek létjogosultsága ha látok egyett működni. Főleg ha rá kell néznem egy 3,8-as sc motorra.
közel 4 liter 225le kompresszoral(de lehet, hogy csak 210).
Na ez az aminek nincs értelme. Akkor tényleg be kell rakni a 24v kozét,megy ameddig megy aztán kuka.[/quote]
Tehát akkor a Te véleményed, hogy egy turbó nem árthat!!??:D Úgy vagyunk vele egyébként, hogy egy erős autót szeretnénk, ha már hozzányúlunk. A másik motor kérdése pl 2.8 as, vagy karbi helyett injector, ha jól láttam ezek is elég bevett dolgok!? Egy nagyobb motorhoz mennyiért lehet hozzájutni kb? Illetve, egy alap 2.3 as motoron mik azok a fokozatok, amiket a teljesítmény érdekében érdemes megcsinálni pl mielőtt a turbós kérdést feszegetnénk?
A turbo sosem árthat :D !!!
Szerintem neked kell eldöntened, hogy mennyi pénzt szánsz egy motor upgrade-re. Szerintem a k-jet-es 2,8 elég jó alap lenne, csökkentett sűrítéssel bírja a 0,6bar nyomást és még injectort sem kell cserélni.
Persze ha ezt valaki jó minőségben szeretné kivitelezni akkor már nem egy low coast dolog.
Geriike wrote:Szóval, ha jól értem az általános hozzállás, az, hogy nem jó ötlet a turbó, sok vele a macera. Akkor kompresszor? Ahhoz még mit kellenne átalakítani? Nem is csak a teléjesítmény miatt, de olyan szép hangja van:D
nem jól érted! én az elején sem a kompresszora gondoltam a turbó helyett, az DavidMolnár kolléga dobta be a köztudatba. A legegyszerübb loerő növelés alapja, hogy vedd a legnagyobb gyári motort bele (2.8i vagy 2.9 24V). Aztán ha az sem elég, akkor lehet elkezdeni játszani, de ott már a pénz exponenciálisan növekszik a kapott loerők arányában, a motor élettartama is megfogy, és minden egyes említett "lehetőség" inkább a pénzed elfogyasztására ad esélyt.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Tudom hogy Capri fórum, és volt gyárilag v6 blokk, de monnyuk a kettes Eszkobárba Pintónál nagyobb nem volt, valszeg úgy megborítaná a súlyelosztását mint állat. Én mégmax a Scorpi 2.3DOHC-t néztem bele, csak épp le kéne szedni a kiegyenlítőtengelyeket, meg ritka a bontópiacon.
DavidMolnar wrote:Tudom hogy Capri fórum, és volt gyárilag v6 blokk, de monnyuk a kettes Eszkobárba Pintónál nagyobb nem volt, valszeg úgy megborítaná a súlyelosztását mint állat. Én mégmax a Scorpi 2.3DOHC-t néztem bele, csak épp le kéne szedni a kiegyenlítőtengelyeket, meg ritka a bontópiacon.
Akkor miért nem használsz pintót? A végtelenségig húzhatod, a turbót is bírja ráadásul még olcsó is. A scorpio moci se lenne rossz, dehát van hozzá egy kilóméteres lista amit át kell alakítani.