ha a fenti esetleg nem volt érthető:
jelre tekered a főtenmgelyt. mivel a főtengely 2x van jelen mire az elosztó egyszer körbefordul, ezért 50% esélyed van arra, hogy 180 fokkal elrakd a gyujtást. ennek elkerülése végett, meg kell nézni, hogy amikor jelen van a főtengely, akkor mind a 2 szelep zárva van e az egyes hengerben (tehát jó helyen van). ennek a megvizsgálása igen egyszerű, egy speciális gumitömlővel (értsd: kb fél colos kerti slag pl) belefujsz a kitekert gyertya helyére az egyes hengerbe. ha simán bele tudsz fujni, és a levegő a szivó ill. a kipufogó sorba távozik, akkor nem nyertél, még egy fordulatot kell tekerni a főtengelyen. Ilyenkor, vagy ha elsőre mázlid van, akkor már zárva kell hogy legyen a szivo és kipuff szelep is, tehát nem igen tudsz belefujni a hengerbe (vagy ha igen akkor akár azzal is megtekerheted a mocit, és kurva erős tüdőd van

). Ezt ha máshogy nem megy, egy tükör magad elé helyezésével is tudod ellenőrizni, ha a benne látható arc vörösödik és kikerekedik, akkor nem tudtál levegőt juttatni a hengerbe, zárva mindkét szelep, jó helyen áll a főtengely.
a következő lépés a gyujtás törzs behejezése. ehhez meg kell találnod az elosztó fedélen, hogy melyik az egyes hengerre menő láb a 4 közül. álltalában egy 1 szám van a müanyagba öntve ezt megkönnyítendő. ha esetleg ez nem lenne rajta, ne ess kétségbe, nevezd ki az egyiket egyesnek, és jelöld meg (mondjuk egy alcoholos filcel). a gyujtástörzsön is jelöld meg, hogy az egyes lábnak a közekep hova esik a gyujtástörzs oldalán (filctol). szedd le a fedelet, és ugy rakd be a törzset a helyére, hogy a rotor fémes vége pont a filcel megjelölt vonalhoz essen (ilyenkor lesz az egyes hengernél a gyujtás, azért kell hogy a rotor pont erre álljon). arra figyelj oda, hogy a gyujtástörzs fogaskereke, nem egyenes fogazásu, tehát amikor tolod be a gyujtástörzset, a rotor elfordul. ezért egy kicsit visszább tekerve a rotort kell elkezdeni berakni a törzset, hogy pont jó helyre essen. azzal lehet még szopokázni, hogy a gyujtástörzs hajtja az olajpumpát, aminek egy szép hatszög a tengelye, arra is rá kell játszani a törzset. a hatszög mivoltából adódik, hogy egy fokkal arrébb rakva a törzs fogaskerekét lehet hogy nem fog lemenni a helyére, mert nem ugy áll az olajpumpa tengelye ( a hatszög ugye csak 6 oldalu, mig a fogaskeréken sok fog van). ilyenkor a törzset a helyére dugva egy nem jó pozicióban, de ahol lemegy teljesen a helyére, nem teljesen felhuzva (amikor a 2 fogaskerék már nem ér össze, de az olajpumpa tengelye még benne van a törzs aljába) lehet arrébb játszani az egészet, és megtalálni a helyes beállítást.
ha sikerült a főtengelyt is meg a gyujtástörzset is a megfelelő helyre raknod, akkor jöhet a Szszaby féle finom beállítás, és akkor akár pöccre indulhat a moci. ha ebben is valami "paraszt" megoldást választasz, akkor indítózás elején némi féktisztítót nyomjál a karbiba (igy nem kell megvárnod amíg az AC felszivja a benyát a tankból), és indítózás közben (vagy két indítózás közt) tekergesd finoman a gyujtástörzset. amikor elkpja, akkor már fülre belőhető egy olyan gyujtás, amivel már nem áll le a moci, és van időd elmenni egy stoboszkópért, hogy belődd a rendes gyujtásértéket.
az kimaradt, hogy a kábelekt ugy kell felhejezni, hogy az osztófedél közepéből megy a trafohoz egy kábel. ami egyessel jelölt, az az egyes henger, majd a gyujtáss-sorrend szerint kell felrakni a többi gyujtokábelt (1-3-4-2) és csatlakoztatni a megfelelő hengerre. ha esetleg nem lenne meg, hogy mi a forgásiránya a gyujtásnak, akkor miután rendesen beraktad a helyére a gyujtástörzset, leszedett osztofedéllel egy inditózás segítségével rögtön meg fogod látni, hogy merre forog a rotor.
remélem segített, még ha nagyon nem is szakmai, de direkt ugy írtam, minta az asszonynak írnám hogy mit csináljon.