Page 10 of 19
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Sun Jan 20, 2013 11:34 pm
by adam
Süni wrote:Kapeti wrote:daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...

Ádámnak van Kent-hez generátora.
Ja hogy ez kent!!
Ha a motorhoz kellene valami szólj!
És kitartást a projekthez

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Jan 21, 2013 7:48 pm
by Kapeti
Szia adam!
Köszönöm előre is a felajánlást és a jókívánságokat.
Majd ha jobb idő lesz, lehet, hogy megpróbálom beindítani raklapon...
Üdv
P.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Tue Jan 22, 2013 9:39 pm
by Kapeti
Urak...
Ma szét tudtam szerelni a gólyalábakat, meglepően egyszerűen ment.
Kérdés: A patronokról úgy gondoltam, hogy szárazon vannak a hüvelyben, ehelyett
olajban úsztak a gólyaláb csövében. Ez rendellenesség, vagy valamit nem értek?
Köszi
Üdv
P.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Tue Jan 22, 2013 11:33 pm
by szszaby
Elvileg nem kellene, hogy olajos legyen. Vagy ereszt a gátló és oda is beszivárgott vagy az előző valaki olajosan rakta össze, hogy ne rozsdáljon bele.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Wed Jan 23, 2013 1:52 am
by Peti
Nekem úgy rémlik, hogy kell bele egy kis mennyiségű olaj, de nézzetek utána..
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Wed Jan 23, 2013 8:06 am
by White Shark
Nem kell abba egy gramm se ,azért patronos . Ami kell az a patronba van , ahogy sszabi mondta vagy folyat a patron,ami nem valószínű ,mert a nyakán a lefogató anya csak kifelé engedné az olajat, inkább esélyes hogy az elődöd kihúzta a gyári szereléket és a satuba visszatolta a patront az olaj meg bennemaradt .
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Wed Jan 23, 2013 9:07 am
by Tibi
szszaby wrote:Elvileg nem kellene, hogy olajos legyen. Vagy ereszt a gátló és oda is beszivárgott vagy az előző valaki olajosan rakta össze, hogy ne rozsdáljon bele.
az enyémbe is tettünk egy kicsit, hogy ne rohadjon bele az alja
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Wed Jan 23, 2013 7:44 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:szszaby wrote:Elvileg nem kellene, hogy olajos legyen. Vagy ereszt a gátló és oda is beszivárgott vagy az előző valaki olajosan rakta össze, hogy ne rozsdáljon bele.
az enyémbe is tettünk egy kicsit, hogy ne rohadjon bele az alja
Én mindig teszek bele egy kiskanálnyi olajat, anno így mondták, azóta megragadt bennem. baja nem lesz tőle...
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Thu Jan 24, 2013 7:07 pm
by daytona
Kapeti wrote:daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...

Ezt a dinamot azert gondold at, sok hatranya van. Ha volt generatoros Kent a Capriban, akkor az azert sokkal jobb lenne bele.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Thu Jan 24, 2013 9:43 pm
by Kapeti
Elkészült az első adag horganyzás. 20mikron kék + vastagpassziválás.
Illetve sikerült leszórni a maradék futóműalkatrészt. Most már építkezés
kezdődhet a sok bontás után.

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 12:01 am
by Bogyo28
Kapeti wrote:Elkészült az első adag horganyzás. 20mikron kék + vastagpassziválás.
Illetve sikerült leszórni a maradék futóműalkatrészt. Most már építkezés
kezdődhet a sok bontás után.

azért a fém fékcsőből rakhatnál be újat, mlgis csak fék... egyébként szép.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 12:18 am
by Kapeti
Szerettem volna kérdezni...
A fém fékcsövet csak az anyák miatt horganyoztattam le.
Gondoltam levágom majd őket a csőről, csövet pedig hajlítok újat rézből...
Habár az megint csak nem túl korhű, de azért a biztonság is fontos...
A fém fékcsövek elég szivacsosnak néznek ki kívülről...
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 12:25 am
by Kapeti
Egy gyártástechnológiai érdekesség...
Ma már csak pár plusz kattintás, és a gép lemarja azt a kis csücsköt a gólyaláb öntvényéről...
Akkoriban is csak egy nagyobb átmérőjű maró kellett volna, de nem...
Én nem vagyok nagy forgácsolós szakember, de laikusként is furcsa az a megmaradt csücsök ott...

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 8:05 am
by Tibi
Rugók is mentek a galvánba ?
Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Fri Jan 25, 2013 11:29 am
by Kapeti
Rugók nem...
Tudtommal rugóacélt nem szokás horganyozni, a hidrogénes elridegedés miatt
nem akartam kockáztatni. Nagyobb szakítószilárdságú csavarokat sem horganyozzák már.
Ha nem így van, akkor is csak alapozót + fekete fedőt kap...