túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Ezen ügyködik. Hetek óta faragja befele ! :wink:
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Post by Geriike »

Több kérdés!?:-) mi az a pintó?
Süni: ez nekem szólt, ezen ügyködsz? vannak hozzá cuccaid? illetve egy jobbos sárvédő valakinek?
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Image
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

DavidMolnar wrote:Tudom hogy Capri fórum, és volt gyárilag v6 blokk, de monnyuk a kettes Eszkobárba Pintónál nagyobb nem volt, valszeg úgy megborítaná a súlyelosztását mint állat. Én mégmax a Scorpi 2.3DOHC-t néztem bele, csak épp le kéne szedni a kiegyenlítőtengelyeket, meg ritka a bontópiacon.
Ez így ebben a formában nem igaz! Láttam én már V6-ot Escortban! :roll: Ne hogy azt hidd hogy egy nagyobb soros blokk sokkal könnyebb a V6-nál. És az angolok sűrün rakosgatják a Rover V8-at is, s az elvileg mégnagyobb. A súlyelosztás meg igazán attól függ mire is szeretnéd használni a kocsit.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

Nitrobuster wrote:A turbo sosem árthat :D !!!
Szerintem neked kell eldöntened, hogy mennyi pénzt szánsz egy motor upgrade-re. Szerintem a k-jet-es 2,8 elég jó alap lenne, csökkentett sűrítéssel bírja a 0,6bar nyomást és még injectort sem kell cserélni.
Persze ha ezt valaki jó minőségben szeretné kivitelezni akkor már nem egy low coast dolog.
Nitro, Te hogy csökkentenéd egy v6-os sűrítését?
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Kenny wrote:
Nitrobuster wrote:A turbo sosem árthat :D !!!
Szerintem neked kell eldöntened, hogy mennyi pénzt szánsz egy motor upgrade-re. Szerintem a k-jet-es 2,8 elég jó alap lenne, csökkentett sűrítéssel bírja a 0,6bar nyomást és még injectort sem kell cserélni.
Persze ha ezt valaki jó minőségben szeretné kivitelezni akkor már nem egy low coast dolog.
Nitro, Te hogy csökkentenéd egy v6-os sűrítését?
Hát ha nagyon low coast a project akkor egyértelmű, hogy egy fasza többlemezes hfej tömítés raknék bele. Igaz drasztikusan vastag hfej tömítést még nem próbáltam, de lehet, hogy ez nem is baj( a gyári kétszerese az bevált). Ha esetleg egy új mocin kéne csinálni egy ilyet
megnézném, hogy lehet-e külön fejmérettel kapni dugót. Pintónál 3 méret is létezik tehát ott tudsz variálni 9,2-es 8,5 és 8,2 sűrítés között.
Ha esetleg 2,8-as mocinak kellene a sűrítését csökkenteni még egy 2,9-es dugón is elgondolkodnék. De lehet egyedi dugót is gyártatni :D .
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Iván

Post by Iván »

low cost...... 8) bocs
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mostanában mindíg elírom :D . De azért köszi.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

Nitrobuster wrote:Hát ha nagyon low coast a project akkor egyértelmű, hogy egy fasza többlemezes hfej tömítés raknék bele. Igaz drasztikusan vastag hfej tömítést még nem próbáltam, de lehet, hogy ez nem is baj( a gyári kétszerese az bevált). Ha esetleg egy új mocin kéne csinálni egy ilyet
megnézném, hogy lehet-e külön fejmérettel kapni dugót. Pintónál 3 méret is létezik tehát ott tudsz variálni 9,2-es 8,5 és 8,2 sűrítés között.
Ha esetleg 2,8-as mocinak kellene a sűrítését csökkenteni még egy 2,9-es dugón is elgondolkodnék. De lehet egyedi dugót is gyártatni :D .
Én is a hfej tömítésre gondoltam, csak ez egy V motor. Ha emeled a hfejeket nem fog passzolni a szívósor. Vagy csak én gondolom rosszul.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Nálunk meg a vezérlés mászik el és mégis működik. :D Ki kell próbálni ha nem jó akkor 2db szívósortömítés és jó lesz.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Post by Geriike »

Még egy kérdés, azt mondtátok nagyobb motor. 2.9 es Coswort egy 1996 os Scorpioból. Nagyon át kell alakítani, hogy betegyük? Csinált már valaki ilyet?
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Geriike wrote:Még egy kérdés, azt mondtátok nagyobb motor. 2.9 es Coswort egy 1996 os Scorpioból. Nagyon át kell alakítani, hogy betegyük? Csinált már valaki ilyet?
A korábbi BOA elektronikáját kell hozzá használni és akkor nem bonyolultabb, mint bármelyik EFI-s motort berakni, de ilyen elektronikát nem olyan egyszerű találni.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Geriike wrote:Még egy kérdés, azt mondtátok nagyobb motor. 2.9 es Coswort egy 1996 os Scorpioból. Nagyon át kell alakítani, hogy betegyük? Csinált már valaki ilyet?
van néhány müködő darab. de csak akkor állj neki, ha van a műveletre alsó hangon 250 eHUF a malacperselyben, meg néhány hónap feles idő...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

bogyo28 wrote:
Geriike wrote:Még egy kérdés, azt mondtátok nagyobb motor. 2.9 es Coswort egy 1996 os Scorpioból. Nagyon át kell alakítani, hogy betegyük? Csinált már valaki ilyet?
van néhány müködő darab. de csak akkor állj neki, ha van a műveletre alsó hangon 250 eHUF a malacperselyben, meg néhány hónap feles idő...
Szia!!

A bogyonak igaza van kb nekem is enyiböl jött ki (ha nem többöl)
Kicsi ez kicsi az és hipp hopp elmegy két-három zsák 1000ft.
Es még mindig nekem se tökéletes a dolog!
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Post by Geriike »

capriv6 wrote:
bogyo28 wrote:
Geriike wrote:Még egy kérdés, azt mondtátok nagyobb motor. 2.9 es Coswort egy 1996 os Scorpioból. Nagyon át kell alakítani, hogy betegyük? Csinált már valaki ilyet?
van néhány müködő darab. de csak akkor állj neki, ha van a műveletre alsó hangon 250 eHUF a malacperselyben, meg néhány hónap feles idő...
Szia!!

A bogyonak igaza van kb nekem is enyiböl jött ki (ha nem többöl)
Kicsi ez kicsi az és hipp hopp elmegy két-három zsák 1000ft.
Es még mindig nekem se tökéletes a dolog!
Köszi az infókat. Mi kb 100 e ért tudnánk venni egy teljesen komplett motort, computerrel, minden elektronikával. Azt tudom én is persze, hogy ez ezzel itt nem állna meg. De már csak egy dolgot nem értek, hogy a saját elektronikája helyett, miért jobb egy másik? Ham ás a motor, más a kábelköteg, van computer, akkor miért nem jó a sajátja?
Post Reply