Page 2 of 11

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 2:30 pm
by Bogyo28
a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 3:10 pm
by TomiCaPri
Timeslip-en tavaly azt olvastam, hogy csak csavaros lehet, amit utcai használatban ki is kell szedni :roll:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 3:13 pm
by Pudva
Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
TomiCaPri wrote:Timeslip-en tavaly azt olvastam, hogy csak csavaros lehet, amit utcai használatban ki is kell szedni :roll:
Nem kötözködés csak érdekel, hogy vajon miért?

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 3:17 pm
by TomiCaPri
Én max annyi logikát látok benne, hogy egy ütközésnél a bukócső nélküli kocsi nagyobb kárt szenvedne, a becsövezett autó plusszmerevsége miatt...

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 4:53 pm
by ittyu
Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 5:03 pm
by TomiCaPri
Ha már úgy is kérdezősködsz a kpm-es haverodnál... :D
Meg tudnád érdeklődni nekem, hogy ha két oldalt van kivezetve a kipufogóm, akkor az mehet-e forgalomba, vizsgára?
Vagy ha más meg tudja mondani, akkor azt is megköszönném 8)

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 5:09 pm
by ittyu
ha jól látom a Bogyóé két oldalt van kivezetve. :wink:
jobb oldalon csak magas autókon nem lehet, hogy a gyalogos ne szíjja a gájszt.ez a cumi a tengerentúlról hozott terepjárókkal ha itthon forgalomba akarod helyezni..át kell vezetni a másik oldalra.

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 6:23 pm
by TomiCaPri
Áhh, nagyon köszönöm, ez jó hír :D

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 7:23 pm
by Bogyo28
TomiCaPri wrote:Ha már úgy is kérdezősködsz a kpm-es haverodnál... :D
Meg tudnád érdeklődni nekem, hogy ha két oldalt van kivezetve a kipufogóm, akkor az mehet-e forgalomba, vizsgára?
Vagy ha más meg tudja mondani, akkor azt is megköszönném 8)
a küszöbnél oldalt nem lehet mindkét oldalon, azzal megb@szhat a rendör. hátul mindkétoldal az lehet.

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 7:26 pm
by Bogyo28
ittyu wrote:
Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.

nem a vizsga a gáz, mert elmész cső nélkül vizsgára és másnap már benne van, hanem ha megállít a rendőr, és nem gépkönyves versenyautod van, akkor a mit keres ez a cső itt fiatalember na adjon vagy 30-at gyorsan (nem fekvőtámaszt) címü játék lehet belőle. tehát hiába kapsz pl műbizonylatot a csőről, ha nem lehet egy mezei autóba.

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 7:50 pm
by Nitrobuster
Bogyo28 wrote:
ittyu wrote:
Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.

nem a vizsga a gáz, mert elmész cső nélkül vizsgára és másnap már benne van, hanem ha megállít a rendőr, és nem gépkönyves versenyautod van, akkor a mit keres ez a cső itt fiatalember na adjon vagy 30-at gyorsan (nem fekvőtámaszt) címü játék lehet belőle. tehát hiába kapsz pl műbizonylatot a csőről, ha nem lehet egy mezei autóba.

Ha jól emlékszem utcára csak homolog sorszámozott cső engedélyezett. Akár csak a toronymerevítő. (igaz a simota sportszűrő is engedély köteles :D ). Amatőrre rally meg társai oda még forgalmi sem kell. :lol:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 8:29 pm
by levelboss
Elvileg kell a toronymerevítőre is engedély? Ez elég humoros... :D

Viszont visszatérve a becsövezett utcai autóra, az jutott eszembe, hogy, ha a gyűrődőzónában is van cső, akkor egy karambol esetén a másik autója és testi épsége lehet veszélyeztetve. Mi van a terepjárós gallytörőkkel? És a gyalogosvédelemmel?

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 8:35 pm
by CapriTurbo
Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje :fcp37:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 8:40 pm
by Tibi
CapriTurbo wrote:Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje :fcp37:
Pont azon agyaltam, hogy ez a cső csak egy rendszernek egy eleme nem? Ülés, öv, bukó ahogy írtad. Bár én nem ültem ilyenben csak átvillant az agyamon.

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Posted: Thu Mar 27, 2008 8:49 pm
by CapriTurbo
Tibi wrote:
CapriTurbo wrote:Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje :fcp37:
Pont azon agyaltam, hogy ez a cső csak egy rendszernek egy eleme nem? Ülés, öv, bukó ahogy írtad. Bár én nem ültem ilyenben csak átvillant az agyamon.
Az én agyamon azért is villantak át ilyen gondolatok, mert a sofőröm egy közepes forgalmú német autópályán lelkesen próbálta bemutatni autója tudását, sötétbe, és néha esőbe. :shock: